Zámek zapalování

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Zámek zapalování

Příspěvek od amper » pát pro 07, 2012 13:45

Zdravím, mám problém se zámkem zapalování a to ten, že ho někdy nemohu otočit. Volant zamčený není.
Hledal jsem tu na foru a našel jen jeden příspěvek, ale tam jsem se toho moc nedozvěděl.
Chci se Vás zeptat či jste někdo nerozdělával zámek zapalování, nebo jestli vůbec rozdělat jde ?
Asi tam bude prasklá nějaká pružinka co vrací stavítka zámku.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od Trunda » pát pro 07, 2012 13:56

Je to tak, že to zacalo dělat až od nějaké doby, nebo celou dobu, co to auto máš.... není náhou klíč kopií originálu.... každopádně je to asi spíš problém, který bude potřeba řešit se zámečníkem. Jinak mám pocit, že se to dá rozdělat těžko z důvodu zabezpečení auta... ale možná kecám.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od amper » pát pro 07, 2012 14:48

Ne ne, klíč je originál a vypadá jako novej. Takže klíčem to určitě není. Koukal jsem se na zámek a je zajištěnej dvěma, nebo jedním průběžným kolíkem v tom odlitku pod volantem. Zkoušel jsem do toho trošku mlatit a nic. Ani se to nehlo.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od Trunda » pát pro 07, 2012 15:00

No myslím že je to snýtovaný.... jak jsi poznal, že je to originál? Matrice se dala koupit i originální.... ale tak to je jedno... budeš muset tak nebo tak k zámečníkovi...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od René » pát pro 07, 2012 19:50

Zkus tam ještě něco stříknout,třeba konkor ,nebo něco takového,nic tím nezkazíš,minimálně to může trochu pomoci.
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od Austin » sob pro 08, 2012 0:06

Pouze grafitovou vazelínu.
Zámky mají rády pouze grafit.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od amper » sob pro 08, 2012 12:24

To prostříkání jsem udělal jako první, sice né grafitem, ale teflonem. Tejden v pohodě a pak jsem seděl 15 min v autě a nadával jak špaček.
Tet pro jistotu nechávám klíč v zapalování, auto stejně zamykám dálkáčem, takže ho nikdo nenastartuje.
Každopádně v nedeli to zkusím odmontovat, ale nejsem si jistej zda to pujde. Díval jsem se na RIMMER a vypadá to že tam jsou trhací šrouby, po dotažení se jim utrhne hlavička a už nejdou povolit. No uvidím.

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od lenham3 » sob pro 08, 2012 12:30

Ano jsou tam trhaci srouby musis to jedine odvrtat jinak to neudelas ,nejlepa pouzit levy vrtak nekdy se podari pri vrtani ze se vysroubuje

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od amper » ned lis 03, 2013 16:56

Tak jsem se dnes pustil do opravy zámku zapalování.
Abych mohl odvrtat ty dva šrouby co drží zámek, tak jsem musel svěsit volant co nejníž.
Což znamenalo rozdělat vejškovou aretaci volantu.
Po odvrtání a vyndání těla zámku nastal problém, jak vyndat zajišťovací pružnej kolík zezadu zámku.
Byl zaraženej do neprůchozí díry, takže nešel vyklepnout. Po chvilce laborování jsem do něj zašrouboval vrut a vytáhl ho kleštěna.
A bylo vymalováno, vyskočilo na mě vše co mohlo. Vložku zámku jsem tedy vyndal rozebral, ale po vyndání stavítek žádná pružina prasklá nebyla.
Tak jsem vše umyl a vložku složil zpět. Jenomže stavítka chodily tak lehce, že nedržely ve vložce a pružinky je stále vytlačovaly ven. Pomocí klíče jsem je tedy zaaretoval,
aby nevypádávaly. A jal se laborovat nad vnitřkem zámku.
Když jsem přišel na to, jak ten vnitřek patří dohromady, nastal problém vložení zámkové vložky nazpět do těla zámku. Bez klíče se vložka rozpadala a s klíčem jsem nemohl prostrčil vložku tělem zámku. Tak jsem si udělal náhradu klíče, z kousku mědi, kterou jsem strčil do vložky a celé zasunul do těla zámku.
Mechanismus jsem namazal měděnou pastou MOS, která je do - 40 a vše složit.
Dále jsem musel vyndat další dva kolíky na předku zámku, pod kterejma se nacházeli dva válečky ,které tam s vložkou nešly dát.
Po sestavení zámek chodil dobře a ani jednou se nezasekl, no čas ukáže.
Přílohy
3.JPG
zajištění aretace volantu
2.JPG
odvrtané šrouby
1.JPG
foto po výměně šroubů

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od amper » ned lis 03, 2013 16:59

Další fota
Přílohy
6.JPG
zajištovací pružnej kolík zezadu zámku
5.JPG
cely komplet aretace
4.JPG
levá strana páčka aretace

amper
Příspěvky: 45
Registrován: čtv čer 10, 2010 17:01
Bydliště: Štoky

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od amper » ned lis 03, 2013 17:01

další fota
Přílohy
9.JPG
bazmek místo klíče
8.JPG
dva kolíky na předku zámku
7.JPG
rozpadlej zámek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od roverix » ned lis 03, 2013 22:41

Fajn a je na svete o jednoho zamecnika vic.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od René » čtv lis 07, 2013 16:07

:-D a tak zkušenost,no hlavně že to fachčí car::
R 400 SDI 99

Akneri123
Příspěvky: 14
Registrován: sob úno 01, 2014 12:54
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od Akneri123 » sob úno 01, 2014 14:28

lenham3 píše:Ano jsou tam trhaci srouby musis to jedine odvrtat jinak to neudelas ,nejlepa pouzit levy vrtak nekdy se podari pri vrtani ze se vysroubuje
Jak to myslis levej vrtak a jaky rozmer??? jeste me napadlo co vzit platek pilku na zelezo udelat tam na tech sroubech drazku a pak to nak snadno vysroubovat plochym sroubovakem??? Ukradli me auto a ceka me vymena vseho-zamky a imo,a to ani jeste nevim kde je u 416 to IMO-krabicka.
Pavel.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zámek zapalování

Příspěvek od Trunda » ned úno 02, 2014 7:32

:-)
vezmes mensi vrtak a navrtas do sroubu hlubsi dirku.... Ale tak, aby jsi nevrtal mimo osu a neposkodil zavit... A pak existuji sady vytahovacich vrtaku s opacnym zavitem (jsou to takove kuzely a maji to vsude :-)) a s opacnyma otackama na vrtacce to na pomalo vrtnes do dirky v sroubu a jde to cele ven ;-) Lepsi jak se sprostyma slovama se snazit tam platkem delat drazku, cemuz bych fakt moc sanci na uspech nedaval....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět