Zámek zapalování
Zámek zapalování
Zdravím, mám problém se zámkem zapalování a to ten, že ho někdy nemohu otočit. Volant zamčený není.
Hledal jsem tu na foru a našel jen jeden příspěvek, ale tam jsem se toho moc nedozvěděl.
Chci se Vás zeptat či jste někdo nerozdělával zámek zapalování, nebo jestli vůbec rozdělat jde ?
Asi tam bude prasklá nějaká pružinka co vrací stavítka zámku.
Hledal jsem tu na foru a našel jen jeden příspěvek, ale tam jsem se toho moc nedozvěděl.
Chci se Vás zeptat či jste někdo nerozdělával zámek zapalování, nebo jestli vůbec rozdělat jde ?
Asi tam bude prasklá nějaká pružinka co vrací stavítka zámku.
Re: Zámek zapalování
Je to tak, že to zacalo dělat až od nějaké doby, nebo celou dobu, co to auto máš.... není náhou klíč kopií originálu.... každopádně je to asi spíš problém, který bude potřeba řešit se zámečníkem. Jinak mám pocit, že se to dá rozdělat těžko z důvodu zabezpečení auta... ale možná kecám.
Re: Zámek zapalování
Ne ne, klíč je originál a vypadá jako novej. Takže klíčem to určitě není. Koukal jsem se na zámek a je zajištěnej dvěma, nebo jedním průběžným kolíkem v tom odlitku pod volantem. Zkoušel jsem do toho trošku mlatit a nic. Ani se to nehlo.
Re: Zámek zapalování
No myslím že je to snýtovaný.... jak jsi poznal, že je to originál? Matrice se dala koupit i originální.... ale tak to je jedno... budeš muset tak nebo tak k zámečníkovi...
Re: Zámek zapalování
Zkus tam ještě něco stříknout,třeba konkor ,nebo něco takového,nic tím nezkazíš,minimálně to může trochu pomoci.
R 400 SDI 99
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zámek zapalování
Pouze grafitovou vazelínu.
Zámky mají rády pouze grafit.
Zámky mají rády pouze grafit.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Zámek zapalování
To prostříkání jsem udělal jako první, sice né grafitem, ale teflonem. Tejden v pohodě a pak jsem seděl 15 min v autě a nadával jak špaček.
Tet pro jistotu nechávám klíč v zapalování, auto stejně zamykám dálkáčem, takže ho nikdo nenastartuje.
Každopádně v nedeli to zkusím odmontovat, ale nejsem si jistej zda to pujde. Díval jsem se na RIMMER a vypadá to že tam jsou trhací šrouby, po dotažení se jim utrhne hlavička a už nejdou povolit. No uvidím.
Tet pro jistotu nechávám klíč v zapalování, auto stejně zamykám dálkáčem, takže ho nikdo nenastartuje.
Každopádně v nedeli to zkusím odmontovat, ale nejsem si jistej zda to pujde. Díval jsem se na RIMMER a vypadá to že tam jsou trhací šrouby, po dotažení se jim utrhne hlavička a už nejdou povolit. No uvidím.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Zámek zapalování
Ano jsou tam trhaci srouby musis to jedine odvrtat jinak to neudelas ,nejlepa pouzit levy vrtak nekdy se podari pri vrtani ze se vysroubuje
Re: Zámek zapalování
Tak jsem se dnes pustil do opravy zámku zapalování.
Abych mohl odvrtat ty dva šrouby co drží zámek, tak jsem musel svěsit volant co nejníž.
Což znamenalo rozdělat vejškovou aretaci volantu.
Po odvrtání a vyndání těla zámku nastal problém, jak vyndat zajišťovací pružnej kolík zezadu zámku.
Byl zaraženej do neprůchozí díry, takže nešel vyklepnout. Po chvilce laborování jsem do něj zašrouboval vrut a vytáhl ho kleštěna.
A bylo vymalováno, vyskočilo na mě vše co mohlo. Vložku zámku jsem tedy vyndal rozebral, ale po vyndání stavítek žádná pružina prasklá nebyla.
Tak jsem vše umyl a vložku složil zpět. Jenomže stavítka chodily tak lehce, že nedržely ve vložce a pružinky je stále vytlačovaly ven. Pomocí klíče jsem je tedy zaaretoval,
aby nevypádávaly. A jal se laborovat nad vnitřkem zámku.
Když jsem přišel na to, jak ten vnitřek patří dohromady, nastal problém vložení zámkové vložky nazpět do těla zámku. Bez klíče se vložka rozpadala a s klíčem jsem nemohl prostrčil vložku tělem zámku. Tak jsem si udělal náhradu klíče, z kousku mědi, kterou jsem strčil do vložky a celé zasunul do těla zámku.
Mechanismus jsem namazal měděnou pastou MOS, která je do - 40 a vše složit.
Dále jsem musel vyndat další dva kolíky na předku zámku, pod kterejma se nacházeli dva válečky ,které tam s vložkou nešly dát.
Po sestavení zámek chodil dobře a ani jednou se nezasekl, no čas ukáže.
Abych mohl odvrtat ty dva šrouby co drží zámek, tak jsem musel svěsit volant co nejníž.
Což znamenalo rozdělat vejškovou aretaci volantu.
Po odvrtání a vyndání těla zámku nastal problém, jak vyndat zajišťovací pružnej kolík zezadu zámku.
Byl zaraženej do neprůchozí díry, takže nešel vyklepnout. Po chvilce laborování jsem do něj zašrouboval vrut a vytáhl ho kleštěna.
A bylo vymalováno, vyskočilo na mě vše co mohlo. Vložku zámku jsem tedy vyndal rozebral, ale po vyndání stavítek žádná pružina prasklá nebyla.
Tak jsem vše umyl a vložku složil zpět. Jenomže stavítka chodily tak lehce, že nedržely ve vložce a pružinky je stále vytlačovaly ven. Pomocí klíče jsem je tedy zaaretoval,
aby nevypádávaly. A jal se laborovat nad vnitřkem zámku.
Když jsem přišel na to, jak ten vnitřek patří dohromady, nastal problém vložení zámkové vložky nazpět do těla zámku. Bez klíče se vložka rozpadala a s klíčem jsem nemohl prostrčil vložku tělem zámku. Tak jsem si udělal náhradu klíče, z kousku mědi, kterou jsem strčil do vložky a celé zasunul do těla zámku.
Mechanismus jsem namazal měděnou pastou MOS, která je do - 40 a vše složit.
Dále jsem musel vyndat další dva kolíky na předku zámku, pod kterejma se nacházeli dva válečky ,které tam s vložkou nešly dát.
Po sestavení zámek chodil dobře a ani jednou se nezasekl, no čas ukáže.
Re: Zámek zapalování
Další fota
Re: Zámek zapalování
další fota
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Zámek zapalování
Fajn a je na svete o jednoho zamecnika vic.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob úno 01, 2014 12:54
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zámek zapalování
Jak to myslis levej vrtak a jaky rozmer??? jeste me napadlo co vzit platek pilku na zelezo udelat tam na tech sroubech drazku a pak to nak snadno vysroubovat plochym sroubovakem??? Ukradli me auto a ceka me vymena vseho-zamky a imo,a to ani jeste nevim kde je u 416 to IMO-krabicka.lenham3 píše:Ano jsou tam trhaci srouby musis to jedine odvrtat jinak to neudelas ,nejlepa pouzit levy vrtak nekdy se podari pri vrtani ze se vysroubuje
Pavel.
Re: Zámek zapalování

vezmes mensi vrtak a navrtas do sroubu hlubsi dirku.... Ale tak, aby jsi nevrtal mimo osu a neposkodil zavit... A pak existuji sady vytahovacich vrtaku s opacnym zavitem (jsou to takove kuzely a maji to vsude

