Rover 75-nový v klube
Rover 75-nový v klube
Priatelia a nadšenci.Môj asi 6 ročný sen sa stal skutočnosťou a v 10-tom mesiaci tohto roku som si kúpil Rover 75 za maximálne prijateľnú cenu.Niečo o aute-r.v. 2000,limuzína,kúpene na Slovensku v r. 2002, jeden majiteľ , nájazd 113500, výbava comfort,motor 1,8b ...v striebornej.Doteraz som vlastnil cca 15 áut, takže niečo o problematike a technike viem,preto som preventívne vymenil rozvody,oleje,filtre....taktiež pri kúpe som si skontroloval vodu-stav a kvalitu,olej,ventilátor chladenia,ramená,ale hlavne už pri počutí motora mi bolo jasné,že je všetko ok a teda nájazd je korektný.../servisná kniha je, ale len s pečiatkou predajcu....a prvotným stavom na tacho nového auta / .Po skúšobnej jazde mi bolo jasné, že spolujazdcove predné rameno sa len nepatrne ozýva,takže žiadna velká panika a auto som kúpil....dalšie zistené závady-nefunkčný klakson, cúvací senzor, svietil ABG-odstránené-konektor pod sedačkou.Preventívne som ešte prečistil všetky 4 odvodňovacie kanáliky....Aké mám aktuálne postrehy po 2 mesiacoch a 1000 km nájazde??? S autom mám len jediný menší problém-pri výdatnom daždi mi steká voda-netuším od kadial, na tlačítko otvárania kufra....hm,...všetko som skontroloval,ale žiadnu príčinu som nenašiel.Na auto som si velmi rýchlo zvykol a som spokojný na max.... Další problém mám ten, že asi príliž často čítam postrehy majitelov 75-iek tu na fóre a začínam mať panický strach z problémov,ktoré ma nevyhnutne čakajú-tesnenie pod hlavou..../ v minulosti ma tieto problémy neobišli pri Rover 200 ,tesnenie mi odišlo pri 148000 km /....Neviem,či je nejaká hranica,resp. najbežnejší nájazd km,kedy mám tieto problémy očakávať,každopádne chcem ísť v lete na dovolenku a nerád by som si zajednával vopred odťahovku ....to tie peniaze radšej investujem do preventívnej výmeny uvádzaného dielu....OK,dík za váš čas,trochu som sa asi rozpísal.... Peter,Piešťany
Re: Rover 75-nový v klube
Skvělé... a vítej
Preventivní výměna těsnění pod hlavou, pokud nemáš informaci o tom, že by ho někdo měnil, určitě nebude na škodu... hlavně to udělat u někoho, kdo s tím má zkušenosti. Co se týká toho zatékání, tak mě napadá ještě zkontrolovat těsnost, resp. stav manžet kolem svazků a táhel od pedálů... taky se to tu řešilo...
Preventivní výměna těsnění pod hlavou, pokud nemáš informaci o tom, že by ho někdo měnil, určitě nebude na škodu... hlavně to udělat u někoho, kdo s tím má zkušenosti. Co se týká toho zatékání, tak mě napadá ještě zkontrolovat těsnost, resp. stav manžet kolem svazků a táhel od pedálů... taky se to tu řešilo...
Re: Rover 75-nový v klube
....ešte pre úplnosť moje výdavky:
-kúpa auta 2000Eur
-rozvody-pumpa,remeň,kladka,olej,filter,filter vzduch-300Eur
-kolesá Borbet s letným obutím R17-200Eur /zimné R 15 origo kúpené s autom/
-redukcia na autorádio,CD rádio- 100 Eur
-komplet kabeláž pre SW -28 Eur
....a nejaký ten benzín....
-kúpa auta 2000Eur
-rozvody-pumpa,remeň,kladka,olej,filter,filter vzduch-300Eur
-kolesá Borbet s letným obutím R17-200Eur /zimné R 15 origo kúpené s autom/
-redukcia na autorádio,CD rádio- 100 Eur
-komplet kabeláž pre SW -28 Eur
....a nejaký ten benzín....
Re: Rover 75-nový v klube
Gratuluji k vysněnému autu a přeju ať ti dělá samou radost a spoustu spokojených kilometrů
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000
Re: Rover 75-nový v klube
Ahoj.
Pokud čtu dobře, tak máš atmosferický motor řady K 1.8L.
U tohoto motoru a v tomto autě je statisticky nejčastější výskyt propáleného těsnění v rozmezí 50- 80 000 km.
Kromě blbé konstrukce jsou taky častou příčinou mizerná údržba a nadměrné zatěžování motoru za studena.
Po výměně s tím spousta uživatelů bez problému najezdila dalších 150 000 km bez závad (za předpokladu slušného chování a nepodceňování údržby).
Jestli to těsnění nebylo prokazatelně měněno, vyměň ho. (nech též natlakovat hlavu a zkontroluj správné přesahy vložek)
Ušetříš si pak zbytečné problémy.
Zkus tuto sadu: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530.
Stojí to sice dost, ale udávají, že to plato by mělo celý blok vyztužit, pak to vydrží dél.
Jednou týdně kontroluj chladící kapalinu.
Veškeré úniky chladící kapaliny co nejdřív řeš...nenech to spadnout na úroveň MIN.
Zkontroluj si správnou funkci větráku sahary....v případě nefunkčnosti to řeš taky ihned.
Termostat vyměň (pokud nemáš prokazatelný údaj).
Zkontroluj stav víčka na expanzce.
Vyvaruj se toho, že budeš mít v chladící kapalině přísadu proti "děravému" chladiči. Někteří prodejci to totiž s oblibou dělají- pokud je třeba načaté těsnění pod hlavou, tak se to na chvilku zastaví, ale pak to stejně musíš měnit- a ještě je dost na prd to, že to spolehlivě ucpe radiátor topení, takže to buď netopí nebo jen třeba jedna polovina trošku.....
Pokud to nemáš prokazatelné, vyměň i chladící kapalinu.
Panický strach mít nemusíš, ale musíš to mít v dobrém stavu, pak je o problém míň a o spolehlivost víc
Ať to slouží bez nehod!
Pokud čtu dobře, tak máš atmosferický motor řady K 1.8L.
U tohoto motoru a v tomto autě je statisticky nejčastější výskyt propáleného těsnění v rozmezí 50- 80 000 km.
Kromě blbé konstrukce jsou taky častou příčinou mizerná údržba a nadměrné zatěžování motoru za studena.
Po výměně s tím spousta uživatelů bez problému najezdila dalších 150 000 km bez závad (za předpokladu slušného chování a nepodceňování údržby).
Jestli to těsnění nebylo prokazatelně měněno, vyměň ho. (nech též natlakovat hlavu a zkontroluj správné přesahy vložek)
Ušetříš si pak zbytečné problémy.
Zkus tuto sadu: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530.
Stojí to sice dost, ale udávají, že to plato by mělo celý blok vyztužit, pak to vydrží dél.
Jednou týdně kontroluj chladící kapalinu.
Veškeré úniky chladící kapaliny co nejdřív řeš...nenech to spadnout na úroveň MIN.
Zkontroluj si správnou funkci větráku sahary....v případě nefunkčnosti to řeš taky ihned.
Termostat vyměň (pokud nemáš prokazatelný údaj).
Zkontroluj stav víčka na expanzce.
Vyvaruj se toho, že budeš mít v chladící kapalině přísadu proti "děravému" chladiči. Někteří prodejci to totiž s oblibou dělají- pokud je třeba načaté těsnění pod hlavou, tak se to na chvilku zastaví, ale pak to stejně musíš měnit- a ještě je dost na prd to, že to spolehlivě ucpe radiátor topení, takže to buď netopí nebo jen třeba jedna polovina trošku.....
Pokud to nemáš prokazatelné, vyměň i chladící kapalinu.
Panický strach mít nemusíš, ale musíš to mít v dobrém stavu, pak je o problém míň a o spolehlivost víc
Ať to slouží bez nehod!
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75-nový v klube
Nazdar a gratuluji.
Ohledně těsnění, tak to už napsali borci nahoře. A co se týče vody v autě tak, máš střešní okno??????????????????????????????????????????
Pokud ano, tak: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=8040
Nebo toto: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=7632
A pak ještě toto: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... C3%BD+vody
Ohledně těsnění, tak to už napsali borci nahoře. A co se týče vody v autě tak, máš střešní okno??????????????????????????????????????????
Pokud ano, tak: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=8040
Nebo toto: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=7632
A pak ještě toto: http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... C3%BD+vody
Re: Rover 75-nový v klube
priatelia,dik za rady a postrehy....
tesnenie na jar preventívne poriešim-presvedčili ste ma,čo už.
ohladom zatekania-nemám strešné okno... a áno-je tu na fore táto téma viac krát spomenutá,mám to trochu preštudované,cez víkend na to ešte raz poriadne v garáži mrknem,ale všetky gumičky a manžety boli na svojom mieste,uvidíme....ešte raz,dikes moc
tesnenie na jar preventívne poriešim-presvedčili ste ma,čo už.
ohladom zatekania-nemám strešné okno... a áno-je tu na fore táto téma viac krát spomenutá,mám to trochu preštudované,cez víkend na to ešte raz poriadne v garáži mrknem,ale všetky gumičky a manžety boli na svojom mieste,uvidíme....ešte raz,dikes moc
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6970
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75-nový v klube
Nojo, gumičky na místě boli, ale to auto má už 13 let, tak mohou být zteřelé. S tím musíš u starého auta vždycky počítat. Bude to chtít trochu trpělivosti při hledání, ale věřím, že to najdeš.