Ahoj.
Pokud čtu dobře, tak máš atmosferický motor řady K 1.8L.
U tohoto motoru a v tomto autě je statisticky nejčastější výskyt propáleného těsnění v rozmezí 50- 80 000 km.
Kromě blbé konstrukce jsou taky častou příčinou mizerná údržba a nadměrné zatěžování motoru za studena.
Po výměně s tím spousta uživatelů bez problému najezdila dalších 150 000 km bez závad (za předpokladu slušného chování a nepodceňování údržby).
Jestli to těsnění nebylo prokazatelně měněno, vyměň ho. (nech též natlakovat hlavu a zkontroluj správné přesahy vložek)
Ušetříš si pak zbytečné problémy.
Zkus tuto sadu:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ZUA000530.
Stojí to sice dost, ale udávají, že to plato by mělo celý blok vyztužit, pak to vydrží dél.
Jednou týdně kontroluj chladící kapalinu.
Veškeré úniky chladící kapaliny co nejdřív řeš...nenech to spadnout na úroveň MIN.
Zkontroluj si správnou funkci větráku sahary....v případě nefunkčnosti to řeš taky ihned.
Termostat vyměň (pokud nemáš prokazatelný údaj).
Zkontroluj stav víčka na expanzce.
Vyvaruj se toho, že budeš mít v chladící kapalině přísadu proti "děravému" chladiči. Někteří prodejci to totiž s oblibou dělají- pokud je třeba načaté těsnění pod hlavou, tak se to na chvilku zastaví, ale pak to stejně musíš měnit- a ještě je dost na prd to, že to spolehlivě ucpe radiátor topení, takže to buď netopí nebo jen třeba jedna polovina trošku.....
Pokud to nemáš prokazatelné, vyměň i chladící kapalinu.
Panický strach mít nemusíš, ale musíš to mít v dobrém stavu, pak je o problém míň a o spolehlivost víc
Ať to slouží bez nehod!