KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Aha, KV6, omlouvám se, já to pořádně nečetl. Tak v tom přípaě výfuk mezi hlavou a katem.
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Nebo že by?
Pravda, že nám sem pořád nedal tu fotku motoru 


Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Zdravím chlapi! 
Omlouvám se za nečinnost, ale korona-vír mě v podstatě teď pracovně totálně odstavil od reálného života
nicméně konečně přikládám fotku toho, co je vlastně pod kapotou. Jak vidíte, motor je s prominutím jak po praseti
první, co na člověka vykoukne je to LPG - to naštěstí budu předělávat tak, aby to bylo nějak zkultivovaný. Druhá fotka je to téčko, ze kterého vede jedna z hadiček do bývalého Ethanolu. Nicméně jsem za poslední měsíc s tím najezdil tisíce kilometrů, a čím dál víc to začínám dávat za vinu tomu těsnění u svodů. Začne to hvízdat když tomu prišlápnu, a jak to začne hvízdat, tak jde z venku smrad splodin
to táhnutí přes 5000 je taky takový, ze spíš není
ale to prikladam zase VIS motůrkům, ještě jsem neměl ale čas to zkusit :/ nicméně teď o prázdninách zase začínám mít nějaký osobní život, takze to auto chci pošolýchat
navíc v srpnu mě čeká STK
takže uvidím, co se mi z toho vyvrbí, na co budu stačit sám, a na co ne 

Omlouvám se za nečinnost, ale korona-vír mě v podstatě teď pracovně totálně odstavil od reálného života







ROVER 75 2.5 V6 - KV6
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Zdravím Roveráky!
Doufám, že se neurazíte, když znovu trošku otevřu toto staré téma. Téměř 2 roky mi auto stálo odstavené, nebyl moc čas ho řešit, ale teď ho chci dostat zpět na kola. Provedl jsem několik základních počinů, jako byla výměna tlumičů, brzd, oleje, apod apod ...
No auto není teď na značkách, ale i tak jsem ho po vesnici jel projet. Měl jsem vlastně radost, protože to hvízdání úplně ustalo, a auto celkem jelo. Dnes jsem ho byl projet znovu a nadšení opadlo, takže přináším na stejný problém nové poznatky
Za studena mě auto vůbec nepustilo před 3000 otáček. Prostě se tam zasekl a hotovo, konec. Čím víc byl zahřátější, tím mě pustil výš. Ale při zařazené dvojce jsem se stejně nedostal na víc, jak 4000, když jsem tam pak lupl trojku, auto hrozně cukalo, po chvíli se ale ustálilo. (po celou tu dobu to hvízdání slyšet ale nebylo). No když už bylo zahřáté až až (to jsem zjistil, že mi netočí sahara, ale to je věc jiná
) vzal jsem ho na nedalekou slepou cestu ho trochu projet. Pokud jsem jedničku netočil na víc, jak 3 tisíce, tak mě dvojka pustila skoro k 5 tisícům (pak už jsem řadil). Když jsem ale jedničku vytočil ke 4 tisícům, tak dvojka mě už přes 4 tisíce nepustila
No zastavil jsem a zkusil jsem, kolik mě pustí volnoběh. Dostal jsem se až na 5,5tisíce, víc mě svědomí nedovolilo, nicméně ... v tu chvíli jsem asi něco profoukl, a hle - auto znovu hvízdá
Fakt nemám ani ánuch po čem jít. Celé to auto mi připadá dost přidušené, ale nikdy jsem nejel v jiné 75tce 2,5l, takže vlastně nevím, jak má jet správně. Napadly mě lambdy, ale kontrolka motoru nesvítí (a diag jsem zatím nezkoušel). Takže jsem z toho takovej nějakej rozpačitej
Přikládám nové video z dneška https://www.youtube.com/watch?v=hhP4BBOnQzI
Za každý postřeh budu opravdu rád!
Doufám, že se neurazíte, když znovu trošku otevřu toto staré téma. Téměř 2 roky mi auto stálo odstavené, nebyl moc čas ho řešit, ale teď ho chci dostat zpět na kola. Provedl jsem několik základních počinů, jako byla výměna tlumičů, brzd, oleje, apod apod ...
No auto není teď na značkách, ale i tak jsem ho po vesnici jel projet. Měl jsem vlastně radost, protože to hvízdání úplně ustalo, a auto celkem jelo. Dnes jsem ho byl projet znovu a nadšení opadlo, takže přináším na stejný problém nové poznatky

Za studena mě auto vůbec nepustilo před 3000 otáček. Prostě se tam zasekl a hotovo, konec. Čím víc byl zahřátější, tím mě pustil výš. Ale při zařazené dvojce jsem se stejně nedostal na víc, jak 4000, když jsem tam pak lupl trojku, auto hrozně cukalo, po chvíli se ale ustálilo. (po celou tu dobu to hvízdání slyšet ale nebylo). No když už bylo zahřáté až až (to jsem zjistil, že mi netočí sahara, ale to je věc jiná




Přikládám nové video z dneška https://www.youtube.com/watch?v=hhP4BBOnQzI
Za každý postřeh budu opravdu rád!

ROVER 75 2.5 V6 - KV6
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Má to dost divnej zvuk, Ano, zkontroloval bych, jestli nejsou prasklé svody. Dost často to praskne mezi trubkami z 3 do 1. Pak si to tama saje vzduch a klame to lambdu.
Samozřejmě diagnostika je základ. Změření tlaků ve válcích, kontrola svíček a zapalování. Vstřikovače jestli jedou všechny.... atd.
Samozřejmě diagnostika je základ. Změření tlaků ve válcích, kontrola svíček a zapalování. Vstřikovače jestli jedou všechny.... atd.
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Jasně, vlastně by pak dávalo smysl, proč lambdy nehlásí chybu, když pracují jak mají, ale se špatnou směsíTrunda píše: ↑pát úno 25, 2022 13:32Má to dost divnej zvuk, Ano, zkontroloval bych, jestli nejsou prasklé svody. Dost často to praskne mezi trubkami z 3 do 1. Pak si to tama saje vzduch a klame to lambdu.
Samozřejmě diagnostika je základ. Změření tlaků ve válcích, kontrola svíček a zapalování. Vstřikovače jestli jedou všechny.... atd.



Mimochodem vážně obdivuji tvoje okamžité reakce, ať je kolik je, vážně nevím, jak to děláš

ROVER 75 2.5 V6 - KV6
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Tyjo, nemůže na motoru někde dřít o něco rozvoďák/klíňák? Když vlezeš pod kapotu a roztočíš to, je to tam taky slyšet?
Jinak Trunda spí se zapnutým noťasem a otevřeným fórem, tak se nediv

Jinak Trunda spí se zapnutým noťasem a otevřeným fórem, tak se nediv


Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Šel bych po pricpanym výfukem rozpadnutym katem
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Nene, tohle je vyloženě zvuk sání vzduchu někde, kde k tomu docházet nemámichal.lom píše: ↑pát úno 25, 2022 17:39Tyjo, nemůže na motoru někde dřít o něco rozvoďák/klíňák? Když vlezeš pod kapotu a roztočíš to, je to tam taky slyšet?
Jinak Trunda spí se zapnutým noťasem a otevřeným fórem, tak se nediv![]()
![]()




ROVER 75 2.5 V6 - KV6
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Kat mě napadl taky, ale podvědomě se tomu vyhýbám



ROVER 75 2.5 V6 - KV6
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
To mi něco připomělo: kámoš kdysi řešil někomu auto, který v tahu nejelo, na volnoběh a při pomalý jízdě všechno v cajku, motor šel vytočit bez problémů. Nakonec zjistil, že se rozsypal kat, otloukl se do tvaru koule a při rozjezdu se to převalilo na výstupní hrdlo z katu a ucpalo ho to... ubral a zase se to otevřelo...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
To by dávalo smysl. I ten zvuk, jestli se to tam dere skrz nějakou škvírku, i úbytek výkonu, jestli lambdy měří blbosti - respektive reálné, ale blbé hodnotymichal.lom píše: ↑sob úno 26, 2022 13:18To mi něco připomělo: kámoš kdysi řešil někomu auto, který v tahu nejelo, na volnoběh a při pomalý jízdě všechno v cajku, motor šel vytočit bez problémů. Nakonec zjistil, že se rozsypal kat, otloukl se do tvaru koule a při rozjezdu se to převalilo na výstupní hrdlo z katu a ucpalo ho to... ubral a zase se to otevřelo...


To mě přivádí na další otázku (ještě jsem tomu zatím nedal čas hledání, ale když už to mám rozepsané, zeptám se). Kde sehnat kat na KV6?
ROVER 75 2.5 V6 - KV6
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Jsou tam dva. Jeden malej na Y dílu a pak větší válcovej. Na eBay se dá koupit myslím celý středový díl i s katem, nebo jednoduše koupit univerzální náhradu a převařit to.
Ale jednoduše.... prostě sundat výfuk počínaje svody (ty prasklé sváry jsou jistota - konstrukčně to není moc šťastně vymyšlené, ale stačí COčkem to prostě převařit, ale tedy ne tak, aby se to vyboulilo dovnitř), pak sundat Y a kouknout endoskopem v jakém stavu jsou oba katy. Zároveň, když už je ten Y dole, tak se hodí na těch trubkách ke svodům někde na straně příruby ke svodům a dole u spoje flexou probrousit vrchní trubku a provařit ji s vnitřní. Je to totiž dvouvrstvé a ta vnitřní trubka se tam uvolní dost nepříjemně chrastí.
No co.... jednoduše.... celý den za peníze sedím u PC, tak jednou za čas potřebuju hlavu odreagovat, tak kouknu na klub
..... ale už na to nemívám tolik času, co dřív, bo už musím víc lítat po lidech a poradách a řešit "politiku" 
Ale jednoduše.... prostě sundat výfuk počínaje svody (ty prasklé sváry jsou jistota - konstrukčně to není moc šťastně vymyšlené, ale stačí COčkem to prostě převařit, ale tedy ne tak, aby se to vyboulilo dovnitř), pak sundat Y a kouknout endoskopem v jakém stavu jsou oba katy. Zároveň, když už je ten Y dole, tak se hodí na těch trubkách ke svodům někde na straně příruby ke svodům a dole u spoje flexou probrousit vrchní trubku a provařit ji s vnitřní. Je to totiž dvouvrstvé a ta vnitřní trubka se tam uvolní dost nepříjemně chrastí.
No co.... jednoduše.... celý den za peníze sedím u PC, tak jednou za čas potřebuju hlavu odreagovat, tak kouknu na klub


Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Tak, otvírám znovu tento nekonečný příběh, a rovnou to uzavřu pro někoho, koho by snad potkal ten samý problém. Cely problém tkvěl pouze v rozsypaném katalyzátoru, tak, jak to tu někteří odhadovali. Po výměně zmizelo pískání, auto táhne krásně až do omezovace, padla mi spotřeba a taky … hergot, to auto najednou jede jak ďábel 
Každopádně všem diskutujícím moc děkuji za rady!!

Každopádně všem diskutujícím moc děkuji za rady!!
ROVER 75 2.5 V6 - KV6
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis
Tak super, hlavně že se na to přišlo. Ať to lítá.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND