geometria

Odpovědět
norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 22:08

geometria

Příspěvek od norbert » čtv kvě 07, 2009 13:06

Bol som na geometrii a tam mi povedali, ze zadna naprava je konstruovana tak, ze sa tam geometria neda nastavit. Problem je, ze su tam hodnoty zbiehavosti, ktore nie su v norme a vyzera to tak ze s odstupom dvoch rokov, kedy som bol prvy krat (po kupe auta) na geometrii sa to zhorsilo.

Pre zaujimavost hodnoty pre zadnu napravu su nasledovne

hodnota pozadovana tak vlavo ako aj vpravo je plus 0.11´ (tolerancia plus, mínus 0. 03´)

ja som v roku 2007 mal: vľavo - plus 0.21´, vpravo - plus 0.17´
v roku 2009 až: vľavo - plus 0.32´, vpravo - plus O.24´

požadovaná hodnot pre celkovú zbiehavosť je plus 0.22´(tolerancia plus mínus 0.06´

ja som mal v roku 2007 celkovú zbiehavosť plus 0.38´
v roku 2009 plus 0.57´



Co si o tom myslite? Som v c ervenych cislach a stve ma to. Mam to nejako riesit?

Dakujem

Norbert

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: geometria

Příspěvek od undy » čtv kvě 07, 2009 13:11

V Galante v Autoprofite mi robili geometriu a bez problémov urobili aj zadnú ,to viem na 100% lebo som sa čudoval,že aj vzadu to vedeli nastaviť

http://www.autoprofit.sk
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 22:08

Re: geometria

Příspěvek od norbert » čtv kvě 07, 2009 14:02

Tak som volal do DS Dunajská Streda a podla mechanika sa geometria zadnej napravy nastavit nedá a tomu by som dost veril, ked to povedal mechanik z Rovera. Opytal sa ma ci tam nemam opotrebovane silenbloky, co ja neviem posudit.

Myslite si ze by to mohlo byt silenblokmi alebo nejakym inym opotrebenim?

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: geometria

Příspěvek od undy » čtv kvě 07, 2009 14:51

Určite áno-tie silentbloky urobia dosť,a tomu mechanikovi po vlastných skúsenostiach neverím.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: geometria

Příspěvek od rudiger1 » čtv kvě 07, 2009 17:00

zdravim.

Tomu mechanikovi z Dunajskej Stredy neverim uz ani slovo ani ja, avsak bol som pred mesiacom aj ja na geometrii v servise MULTIMEX v Bratislave, maju digitalnu geometriu a takisto mi potvrdili , ze so zadnou napravou sa hybat neda, ukazovali mi to ked auto zdvihli, ze je tam stvorcova podlozka pod srobom ci co, neberte ma doslovne, saom laik a ze preto sa s nou hybat neda. Ze vraj je to nieco podobne ako u Nissanu Primery.

Ja som mal hodnoty taketo :
vlavo vpredu : odklon aktualne -0.4, predtym -0.5 vpravo vpredu : aktualne 0.1, predtym 0.1
zaklon aktualne 3.3, predtym 3,3 aktualne 3.2, predtym 3.2
zbiehavost aktualne 0.09, predtym 1.07 aktualne 0.08, predtym -0.19
celkova zbiehavost aktualne 0.17 predtym 0.88

Vzadu som tiez v cervenych cislach, konkretne :
celkova zbiehavost 0.55 oproti toleranc. rozsahu 0.27 az 0.47
Uhel jizdni osy -0.23 oproti tolerancii -0.10 az 0.10

co sa mi tiez nepaci, tak sem s nazormi, ci sa s tym da nieco robit, ake mate skusenosti ?? Undymu samozrejme verim, ale ako je mozne ze niekde to vedia spravit a niekde nie. Sakra zaplatil som im za to dost.... :oops:
je treba to riesit ??

dakujem.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: geometria

Příspěvek od undy » pon kvě 11, 2009 7:27

Ak budete volať do autoprofitu,pýtajte si p.Moroviča,on je prijímací technik,vtedy ma vybavoval.Neviem či sa bude pamätať,ale na tom nezáleží,nebol som tam po známosti.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Odpovědět