Bol som na geometrii a tam mi povedali, ze zadna naprava je konstruovana tak, ze sa tam geometria neda nastavit. Problem je, ze su tam hodnoty zbiehavosti, ktore nie su v norme a vyzera to tak ze s odstupom dvoch rokov, kedy som bol prvy krat (po kupe auta) na geometrii sa to zhorsilo.
Pre zaujimavost hodnoty pre zadnu napravu su nasledovne
hodnota pozadovana tak vlavo ako aj vpravo je plus 0.11´ (tolerancia plus, mínus 0. 03´)
ja som v roku 2007 mal: vľavo - plus 0.21´, vpravo - plus 0.17´
v roku 2009 až: vľavo - plus 0.32´, vpravo - plus O.24´
požadovaná hodnot pre celkovú zbiehavosť je plus 0.22´(tolerancia plus mínus 0.06´
ja som mal v roku 2007 celkovú zbiehavosť plus 0.38´
v roku 2009 plus 0.57´
Co si o tom myslite? Som v c ervenych cislach a stve ma to. Mam to nejako riesit?
Dakujem
Norbert
geometria
Re: geometria
V Galante v Autoprofite mi robili geometriu a bez problémov urobili aj zadnú ,to viem na 100% lebo som sa čudoval,že aj vzadu to vedeli nastaviť
http://www.autoprofit.sk
http://www.autoprofit.sk
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: geometria
Tak som volal do DS Dunajská Streda a podla mechanika sa geometria zadnej napravy nastavit nedá a tomu by som dost veril, ked to povedal mechanik z Rovera. Opytal sa ma ci tam nemam opotrebovane silenbloky, co ja neviem posudit.
Myslite si ze by to mohlo byt silenblokmi alebo nejakym inym opotrebenim?
Myslite si ze by to mohlo byt silenblokmi alebo nejakym inym opotrebenim?
Re: geometria
Určite áno-tie silentbloky urobia dosť,a tomu mechanikovi po vlastných skúsenostiach neverím.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: geometria
zdravim.
Tomu mechanikovi z Dunajskej Stredy neverim uz ani slovo ani ja, avsak bol som pred mesiacom aj ja na geometrii v servise MULTIMEX v Bratislave, maju digitalnu geometriu a takisto mi potvrdili , ze so zadnou napravou sa hybat neda, ukazovali mi to ked auto zdvihli, ze je tam stvorcova podlozka pod srobom ci co, neberte ma doslovne, saom laik a ze preto sa s nou hybat neda. Ze vraj je to nieco podobne ako u Nissanu Primery.
Ja som mal hodnoty taketo :
vlavo vpredu : odklon aktualne -0.4, predtym -0.5 vpravo vpredu : aktualne 0.1, predtym 0.1
zaklon aktualne 3.3, predtym 3,3 aktualne 3.2, predtym 3.2
zbiehavost aktualne 0.09, predtym 1.07 aktualne 0.08, predtym -0.19
celkova zbiehavost aktualne 0.17 predtym 0.88
Vzadu som tiez v cervenych cislach, konkretne :
celkova zbiehavost 0.55 oproti toleranc. rozsahu 0.27 az 0.47
Uhel jizdni osy -0.23 oproti tolerancii -0.10 az 0.10
co sa mi tiez nepaci, tak sem s nazormi, ci sa s tym da nieco robit, ake mate skusenosti ?? Undymu samozrejme verim, ale ako je mozne ze niekde to vedia spravit a niekde nie. Sakra zaplatil som im za to dost....
je treba to riesit ??
dakujem.
Tomu mechanikovi z Dunajskej Stredy neverim uz ani slovo ani ja, avsak bol som pred mesiacom aj ja na geometrii v servise MULTIMEX v Bratislave, maju digitalnu geometriu a takisto mi potvrdili , ze so zadnou napravou sa hybat neda, ukazovali mi to ked auto zdvihli, ze je tam stvorcova podlozka pod srobom ci co, neberte ma doslovne, saom laik a ze preto sa s nou hybat neda. Ze vraj je to nieco podobne ako u Nissanu Primery.
Ja som mal hodnoty taketo :
vlavo vpredu : odklon aktualne -0.4, predtym -0.5 vpravo vpredu : aktualne 0.1, predtym 0.1
zaklon aktualne 3.3, predtym 3,3 aktualne 3.2, predtym 3.2
zbiehavost aktualne 0.09, predtym 1.07 aktualne 0.08, predtym -0.19
celkova zbiehavost aktualne 0.17 predtym 0.88
Vzadu som tiez v cervenych cislach, konkretne :
celkova zbiehavost 0.55 oproti toleranc. rozsahu 0.27 az 0.47
Uhel jizdni osy -0.23 oproti tolerancii -0.10 az 0.10
co sa mi tiez nepaci, tak sem s nazormi, ci sa s tym da nieco robit, ake mate skusenosti ?? Undymu samozrejme verim, ale ako je mozne ze niekde to vedia spravit a niekde nie. Sakra zaplatil som im za to dost....

je treba to riesit ??
dakujem.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
Re: geometria
Ak budete volať do autoprofitu,pýtajte si p.Moroviča,on je prijímací technik,vtedy ma vybavoval.Neviem či sa bude pamätať,ale na tom nezáleží,nebol som tam po známosti.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD