
Výfuk
Re: Výfuk
když jste tady zmínili Škodovku, tak na showroomech si můžete přečíst v letáčku, jak důležitý je kupovat jejich originální díly. Že prý ty neoriginální co stojí polovinu taky polovinu vydrží. No a je to tak měsíc, kamarád co dělá jako prodavač ve firmě s aftermarket dílama mi říkal, jaký jim tam kluci z autorizovaného servisu Škody dělaj pěkný kšefty. 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk
Byl to speciál Světa motorů a pochybuji, že je ještě k sehnání. Tady je sken toho jednoho článku.
- Přílohy
-
- SM-OJETINY-2-2013-VYFUKY-FABIA-II.pdf
- (824.78 KiB) Staženo 115 x
Re: Výfuk
Pěkný článek, pravděpodobně i objektivní. Nevyplývá z něj ale, že by výrobce originílních výfuků Škoda vyráběl i pro aftermarket a používal na to úmyslně horší materiál, resp. že výrobek označený v testu jako Škoda Economy je výrobkem stejného výrobce jako Škoda Originál. Což pravděpodobně není, protože pokud vím, některé výfuky pro Škodovku se vyrábí v Itálii, některé v Německu.
Druhá věc: proč teda Škodovka, když už jim tak leží na srdci ta kvalita, nenechá vyrobit vnější obal výfuku z plechu s vyšším podílem antikorozivních přísad (jako třeba Suzuki, Toyota atd, kde je výfuk lesklý ještě po 10.letech), aby nebyl po šesti letech na výměnu? Netřeba odpovídat, je mi to jasné. Lidově zvané kurvítko se stalo (nejen u aut) nutností, jinak by výrobci neuživili své, na životní úroveň náročné, zaměstnance v autorizovaných servisech. Je to ale smutné, když se klasickou závadou u benzínových škodovek stane výfuk s venkovním obalem zrezavělým na hadry, což u jiných značek zase tak běžné není. A v článku to měli vytknout a ne vychvalovat originální výfuk tak okatě.
Jinak podle mě: Šest let s velkou pravděpodobností vydrží i Škoda Economy a Tyll za méně než polovinu ceny. Takže u mě 1:0 pro aftermarket, originál výfuk bych si za ty peníze nekoupil, ale samozřejmě motoristé, kteří si výfuk nevymění sami a musí ještě platit za výměnu mohou mít oprávněně na věc jiný náhled.
Druhá věc: proč teda Škodovka, když už jim tak leží na srdci ta kvalita, nenechá vyrobit vnější obal výfuku z plechu s vyšším podílem antikorozivních přísad (jako třeba Suzuki, Toyota atd, kde je výfuk lesklý ještě po 10.letech), aby nebyl po šesti letech na výměnu? Netřeba odpovídat, je mi to jasné. Lidově zvané kurvítko se stalo (nejen u aut) nutností, jinak by výrobci neuživili své, na životní úroveň náročné, zaměstnance v autorizovaných servisech. Je to ale smutné, když se klasickou závadou u benzínových škodovek stane výfuk s venkovním obalem zrezavělým na hadry, což u jiných značek zase tak běžné není. A v článku to měli vytknout a ne vychvalovat originální výfuk tak okatě.
Jinak podle mě: Šest let s velkou pravděpodobností vydrží i Škoda Economy a Tyll za méně než polovinu ceny. Takže u mě 1:0 pro aftermarket, originál výfuk bych si za ty peníze nekoupil, ale samozřejmě motoristé, kteří si výfuk nevymění sami a musí ještě platit za výměnu mohou mít oprávněně na věc jiný náhled.
Re: Výfuk
.... no, ale taky bys to neměl posuzovat jen z pohledu kvality provedení a materiálu... ale třeba i z pohledu funkčnosti. O což tu primárně šlo - že neoriginální výfuky nedostatečně tlumí zvuk....
Re: Výfuk
mozna na skodovce má hlučnost nezměněnou u me urcite ma
mozna mam spatny kus .. telefon povida 80db kravalu 


Rover 220 Sdi (99)
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Rover 75 Tourer CDTi (04)
Škoda 130L rally https://www.youtube.com/watch?v=wKCL7N__AfM
Re: Výfuk
Blby že hlučnost plně necharakterizuje přijatelnost výstupního zvuku z výfuku.... důležitější je spektrální charakteristika, kdy horší výfuk bude odfiltrovávat jen úzké spektrum kmitočtů (komplexnosti pokrytého spektra lze dosáhnout jen a pouze tím, že je vnitřek konstrukčně neošizený - tedy obsahuje např. skelnou vatu pro filtrování nízkých kmitočtů a "cedník" pro vyšší kmitočty)....
Re: Výfuk
Jestli sis v článku všiml, skelnou vatu kvalitní tlumiče neobsahují, protože skelná vata je tam jen proto, aby suplovala špatně navržené přepážky, které nejsou schopny dostatečně odhlučňovat. Mimo to absorbuje kondenzát, zanáší se bordelem atd. Výfuk není reprobedna. Nejde tam o to filtrovat kmitočty, ale homogenizovat turbulentní proud plynů.
Taky je tam napsané, že hluk posuzovali subjektivně - neměřili, protože hladina akustického tlaku nic nevypovídá o libozvučnosti zvuku. Takže se jim prostě zdály tyto tlumiče stejně tiché, jako originál.
Taky je tam napsané, že hluk posuzovali subjektivně - neměřili, protože hladina akustického tlaku nic nevypovídá o libozvučnosti zvuku. Takže se jim prostě zdály tyto tlumiče stejně tiché, jako originál.
Re: Výfuk
Zdravím, výhledově mě čeká výměna zadního tlumiče výfuku na mém kupéčku, ale až po rozvodech a vodní pumpě. Náhodou jsem narazil na tuto nabídku.
http://autodily.mjauto.cz/rover/200-kup ... 30428.html
kde mě zaujala prostřední varianta od výrobce QUINTON HAZELL, který stojí skoro 2,5 krát víc než Walker, který má 68% slevu
a MTS u Tyllu stojí cca 1900,-
Má někdo s tím QH zkušenosti
http://autodily.mjauto.cz/rover/200-kup ... 30428.html
kde mě zaujala prostřední varianta od výrobce QUINTON HAZELL, který stojí skoro 2,5 krát víc než Walker, který má 68% slevu


Má někdo s tím QH zkušenosti

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Výfuk
No co tak koukám, tak to bude nějaký sběratelský kousek
.... výfuky už asi nějakou dobu nevyrábějí... ale jak Walker to asi lepší bude... ostatně jako cokoliv jiného 

