nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 12:57

Zdravim Vas vsetkych. Dufam ze neotvaram temu, ktora uz bola niekde nacat, zatial som nic take nenasiel.
Pojdme k veci, pred Roverom som uz mal zopar aut, medzi inymi ford focus a nissan primera. Obidva vozy mali perfektne drzanie stopy na ceste, ako aj na snehu, v dazdi, tak aj v zakrutach a nebal som sa pouzit vyssie rychlosti jednak na lade, jednak do velkych zakrut, proste mal som pri tych autach istotu a vedel som ze ma nezradia.
Pri roveri 75 to tak vsak nie je.
Jednak aj pri len trosku rychlejsej jazde (100 km) do dlhsej lavotocivej ale nie prudkej zakruty (denne chodim cez jednu taku na dialnici) mam pocit akoby by mi auto chcelo odplavat, ak nie odskakat do stredu vozovky, proste musim to mat pod kontrolou. Potom som mal pripad, ked som isiel po dialnici, kde na lavej strane boli zbytky zladovateneho snehu a na pravej sucha cesta, opat som stracal kontrolu nad autom, rover sa snazil ako keby az skakat. poslednu extremnu a nebezpecnu situaciu som zazil (v Bratislave, Dlhe Diely), ked schadzam z nasho sidliska z kopca, je to sama zakruta a max. povolena 40-ka. Je tam aj taky kus cesty, kde su po sebe 3 ostre zakruty ale s predoslymi autami som to presiel v pohode, tak teraz s roverom som vbehol do prvej zakruty niekde medzi 50 - 6O km a ako som vchadzal do druhej zakruty, auto ma prestalo posluchat a vynasalo ma od protismeru rovno do steny oproti. No poviem Vam ze mal som co robit to vratit spat do stopy, auto bolo uz dost neovladatelne.

Tak sa Vas chcem spytat, ci mam ratat u rovera s takymito horsimi jazdnymi vlastnostami, alebo mam hladat chybu na aute, teda napravy a tak, alebo zeby aj po skusenostiach s predchadzajucimi autami bola chyba vo mne ? Proste v com moze byt chyba, hadam fakt nie medzi volantom a sedadlom ? :) :)

Dakujem vopred za vase rady a skusenosti.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od Tommi_82 » sob bře 14, 2009 13:13

Mívám někdy stejné pocity, když člověk dobržďuje do zatáčky tak ten těžkej motor a lehkej zadek dělá svoje. Zkus si to taky někdy projet s vyplou kontrolou trakce(v tvojem autě to tlačítko uplně napravo vedle tempomatu). Do zatáček se to pak chová jinak (předvídatelně). Někdy mě ta kontrola trakce dokáže pěkně vynervovat. Jezdím jednu takovou ostrou zatáčku 90° a to bych tu trakci vyliskal ona by mě sv*ině poslala klidně na svodidla než by mi dovolila to pořádně zalomit.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od Stanik » sob bře 14, 2009 13:43

Podle mě nemá kontrola trakce takový vliv. Přesně to, co popisujete mi to dělalo než jsem vyměnil spodní ramena a silentbloky na přední nápravě. Auto "plavalo" ve vyjetých kolejích a do zatáček třeba v půlce najednou "ustřelilo". Byla vůle v čepech. Po výměně se jízdní vlastnosti značně změnily. Auto jede jak vlak po kolejích a do zatáček se chová naprosto stabilně. Přední náprava znatelně "ztuhla" a velice se zpřesnilo řízení. Zkusil bych se zaměřit na tohle, zvlášť, jestli se při přejezdu větších nerovností ozývají od přední nápravy klepavé zvuky.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 14:12

Na prednu napravu som sa zameral uz minuly rok, podla faktury na 8420,-Sk mi menili 1ks predne rameno a 2x nieco co oznacili ako RBX. Ostatne vraj nebolo treba menit. Mam si to dat prezriet este v inom servise ?
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od Tommi_82 » sob bře 14, 2009 14:26

To klepání mi to dělá, na kolik tě výměna přišla Staniku?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od donutil » sob bře 14, 2009 15:57

Tak nějak to bude,mě se zdá že pětasedma drží jak přišitá když máš taky dobrý gumy,samo že i čepy a nezapomět na tlumiče.Dnes už ti je změří třeba v každý barumce za 160 korun.Já je mám teď nový,nemá to chybu jen zimní gumy jsou Debica,to je slabší místo,dnes bylo +8 jel jsem Břeclav a zpět a šustily tak,že jsem úplně cítil jak ubývají.Ale ať,mám už nachystané nové zimní Nokiany v garáži.Ráno když jsem vyjížděl chtěl jsem vzít Trundu sebou do zácviku na pětasedmu a že bysme popřípadě v Břeclavi udělali nějaký minisraz s nějakým jihomoravským roverářem ale nikdo nebyl na netu,tak jsem vyrazil sám.V Břeclavi u Hypernovy,když jsem se díval po nějakém "protáčivém potahu na volant"stálo na parkovišti šestikilo bez majitele,takže žádný minisraz nebyl.

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 16:19

rudiger1 píše:Na prednu napravu som sa zameral uz minuly rok, podla faktury na 8420,-Sk mi menili 1ks predne rameno a 2x nieco co oznacili ako RBX. Ostatne vraj nebolo treba menit. Mam si to dat prezriet este v inom servise ?
A neviete co moze znamenat ta skratka RBX ?
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od Stanik » sob bře 14, 2009 18:20

Někde jsem to tu psal. Výměna ramen a silentbloků mě stála 6600Kč za dvě ramena, 1200Kč za dva silentbloky a cca 1000Kč za práci servisu. Suma sumárum 8800Kč. Pokud ti měnili jen jedno rameno, může to být tím. Jedna strana je tužší a jedna volnější. Zkusil bych projet STK. Asi za 100Kč to projedou linkou a hned je vidět, kde je vůle a kde ne.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 18:26

Stanik píše:Někde jsem to tu psal. Výměna ramen a silentbloků mě stála 6600Kč za dvě ramena, 1200Kč za dva silentbloky a cca 1000Kč za práci servisu. Suma sumárum 8800Kč. Pokud ti měnili jen jedno rameno, může to být tím. Jedna strana je tužší a jedna volnější. Zkusil bych projet STK. Asi za 100Kč to projedou linkou a hned je vidět, kde je vůle a kde ne.
Super dakujem za tip, mam dokonca znameho v STK, tak tam zajdem, snad odhalime problem.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 18:47

Teraz som volal znamemu z STK a povedal mi ze viac mi odhalia na geometrii ako na STK a ta geometria sa mi po zime naozaj zide. Tak to po prezuti najprv skusim tam.Skor ma stve, ze vservise mi tvrdili, ze vsetko okrem toho, co mi menili, je v poriadku. myslel som si ze po zasahu v servise bude vsetko OK.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od donutil » sob bře 14, 2009 19:16

No jo,ale jestli mají na geometrii vytřísadla kde se pozná vůle v čepech.Tak to asi Staník myslel.

Uživatelský avatar
rudiger1
Příspěvky: 187
Registrován: ned dub 13, 2008 15:50
Bydliště: Bratislava

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od rudiger1 » sob bře 14, 2009 19:49

Aha, tak to ma nenapadlo, to asi nebude mat kazdy autoservis :-( , kde robia geometriu.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od donutil » sob bře 14, 2009 19:56

No vidíš a taky zkontrolovat tlumiče jak jsem psal výš.U nás je to za 160 Kč to se hodí,ne?

CharleeSkywalker
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 21, 2007 10:21
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od CharleeSkywalker » ned bře 15, 2009 20:21

donutil píše:Tak nějak to bude,mě se zdá že pětasedma drží jak přišitá když máš taky dobrý gumy,samo že i čepy a nezapomět na tlumiče.Dnes už ti je změří třeba v každý barumce za 160 korun.Já je mám teď nový,nemá to chybu jen zimní gumy jsou Debica,to je slabší místo,dnes bylo +8 jel jsem Břeclav a zpět a šustily tak,že jsem úplně cítil jak ubývají.Ale ať,mám už nachystané nové zimní Nokiany v garáži.Ráno když jsem vyjížděl chtěl jsem vzít Trundu sebou do zácviku na pětasedmu a že bysme popřípadě v Břeclavi udělali nějaký minisraz s nějakým jihomoravským roverářem ale nikdo nebyl na netu,tak jsem vyrazil sám.V Břeclavi u Hypernovy,když jsem se díval po nějakém "protáčivém potahu na volant"stálo na parkovišti šestikilo bez majitele,takže žádný minisraz nebyl.
tos tady jeden Breclavsky Roverar...nicmene "jen" s dvoukilem...toho casu cekajici na garaz abych to cele rozdelal a znova smontoval (lip nez je to ted :mrgreen: )
Rover 200, r.1999, 76kw

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 15:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!

Příspěvek od undy » pon bře 16, 2009 8:38

Mám taký pocit,že aj gumy toho dokážu veľa.Minulý týždeň som dal letné/GoodYear excellence 205/60-15/ a odvtedy mám pocit akoby som išiel na poloprázdnych gumách a hlavne to je neskutočne citlivé na vyjazdené koľaje,keby som nedržal poriadne volant tak by ma to vyhodilo kade tade,na zimných to išlo ako strela rovno.Tieto letné sú hrozné,ale v zákrutách mi to aj tak sedí,niečo asi nebudeš mať v poriadku s nápravou.To RBX je tuším zadné uloženie spodného ramena/predného/
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Odpovědět