nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Zdravim Vas vsetkych. Dufam ze neotvaram temu, ktora uz bola niekde nacat, zatial som nic take nenasiel.
Pojdme k veci, pred Roverom som uz mal zopar aut, medzi inymi ford focus a nissan primera. Obidva vozy mali perfektne drzanie stopy na ceste, ako aj na snehu, v dazdi, tak aj v zakrutach a nebal som sa pouzit vyssie rychlosti jednak na lade, jednak do velkych zakrut, proste mal som pri tych autach istotu a vedel som ze ma nezradia.
Pri roveri 75 to tak vsak nie je.
Jednak aj pri len trosku rychlejsej jazde (100 km) do dlhsej lavotocivej ale nie prudkej zakruty (denne chodim cez jednu taku na dialnici) mam pocit akoby by mi auto chcelo odplavat, ak nie odskakat do stredu vozovky, proste musim to mat pod kontrolou. Potom som mal pripad, ked som isiel po dialnici, kde na lavej strane boli zbytky zladovateneho snehu a na pravej sucha cesta, opat som stracal kontrolu nad autom, rover sa snazil ako keby az skakat. poslednu extremnu a nebezpecnu situaciu som zazil (v Bratislave, Dlhe Diely), ked schadzam z nasho sidliska z kopca, je to sama zakruta a max. povolena 40-ka. Je tam aj taky kus cesty, kde su po sebe 3 ostre zakruty ale s predoslymi autami som to presiel v pohode, tak teraz s roverom som vbehol do prvej zakruty niekde medzi 50 - 6O km a ako som vchadzal do druhej zakruty, auto ma prestalo posluchat a vynasalo ma od protismeru rovno do steny oproti. No poviem Vam ze mal som co robit to vratit spat do stopy, auto bolo uz dost neovladatelne.
Tak sa Vas chcem spytat, ci mam ratat u rovera s takymito horsimi jazdnymi vlastnostami, alebo mam hladat chybu na aute, teda napravy a tak, alebo zeby aj po skusenostiach s predchadzajucimi autami bola chyba vo mne ? Proste v com moze byt chyba, hadam fakt nie medzi volantom a sedadlom ?
Dakujem vopred za vase rady a skusenosti.
Pojdme k veci, pred Roverom som uz mal zopar aut, medzi inymi ford focus a nissan primera. Obidva vozy mali perfektne drzanie stopy na ceste, ako aj na snehu, v dazdi, tak aj v zakrutach a nebal som sa pouzit vyssie rychlosti jednak na lade, jednak do velkych zakrut, proste mal som pri tych autach istotu a vedel som ze ma nezradia.
Pri roveri 75 to tak vsak nie je.
Jednak aj pri len trosku rychlejsej jazde (100 km) do dlhsej lavotocivej ale nie prudkej zakruty (denne chodim cez jednu taku na dialnici) mam pocit akoby by mi auto chcelo odplavat, ak nie odskakat do stredu vozovky, proste musim to mat pod kontrolou. Potom som mal pripad, ked som isiel po dialnici, kde na lavej strane boli zbytky zladovateneho snehu a na pravej sucha cesta, opat som stracal kontrolu nad autom, rover sa snazil ako keby az skakat. poslednu extremnu a nebezpecnu situaciu som zazil (v Bratislave, Dlhe Diely), ked schadzam z nasho sidliska z kopca, je to sama zakruta a max. povolena 40-ka. Je tam aj taky kus cesty, kde su po sebe 3 ostre zakruty ale s predoslymi autami som to presiel v pohode, tak teraz s roverom som vbehol do prvej zakruty niekde medzi 50 - 6O km a ako som vchadzal do druhej zakruty, auto ma prestalo posluchat a vynasalo ma od protismeru rovno do steny oproti. No poviem Vam ze mal som co robit to vratit spat do stopy, auto bolo uz dost neovladatelne.
Tak sa Vas chcem spytat, ci mam ratat u rovera s takymito horsimi jazdnymi vlastnostami, alebo mam hladat chybu na aute, teda napravy a tak, alebo zeby aj po skusenostiach s predchadzajucimi autami bola chyba vo mne ? Proste v com moze byt chyba, hadam fakt nie medzi volantom a sedadlom ?
Dakujem vopred za vase rady a skusenosti.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Mívám někdy stejné pocity, když člověk dobržďuje do zatáčky tak ten těžkej motor a lehkej zadek dělá svoje. Zkus si to taky někdy projet s vyplou kontrolou trakce(v tvojem autě to tlačítko uplně napravo vedle tempomatu). Do zatáček se to pak chová jinak (předvídatelně). Někdy mě ta kontrola trakce dokáže pěkně vynervovat. Jezdím jednu takovou ostrou zatáčku 90° a to bych tu trakci vyliskal ona by mě sv*ině poslala klidně na svodidla než by mi dovolila to pořádně zalomit.
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Podle mě nemá kontrola trakce takový vliv. Přesně to, co popisujete mi to dělalo než jsem vyměnil spodní ramena a silentbloky na přední nápravě. Auto "plavalo" ve vyjetých kolejích a do zatáček třeba v půlce najednou "ustřelilo". Byla vůle v čepech. Po výměně se jízdní vlastnosti značně změnily. Auto jede jak vlak po kolejích a do zatáček se chová naprosto stabilně. Přední náprava znatelně "ztuhla" a velice se zpřesnilo řízení. Zkusil bych se zaměřit na tohle, zvlášť, jestli se při přejezdu větších nerovností ozývají od přední nápravy klepavé zvuky.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Na prednu napravu som sa zameral uz minuly rok, podla faktury na 8420,-Sk mi menili 1ks predne rameno a 2x nieco co oznacili ako RBX. Ostatne vraj nebolo treba menit. Mam si to dat prezriet este v inom servise ?
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
To klepání mi to dělá, na kolik tě výměna přišla Staniku?
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Tak nějak to bude,mě se zdá že pětasedma drží jak přišitá když máš taky dobrý gumy,samo že i čepy a nezapomět na tlumiče.Dnes už ti je změří třeba v každý barumce za 160 korun.Já je mám teď nový,nemá to chybu jen zimní gumy jsou Debica,to je slabší místo,dnes bylo +8 jel jsem Břeclav a zpět a šustily tak,že jsem úplně cítil jak ubývají.Ale ať,mám už nachystané nové zimní Nokiany v garáži.Ráno když jsem vyjížděl chtěl jsem vzít Trundu sebou do zácviku na pětasedmu a že bysme popřípadě v Břeclavi udělali nějaký minisraz s nějakým jihomoravským roverářem ale nikdo nebyl na netu,tak jsem vyrazil sám.V Břeclavi u Hypernovy,když jsem se díval po nějakém "protáčivém potahu na volant"stálo na parkovišti šestikilo bez majitele,takže žádný minisraz nebyl.
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
A neviete co moze znamenat ta skratka RBX ?rudiger1 píše:Na prednu napravu som sa zameral uz minuly rok, podla faktury na 8420,-Sk mi menili 1ks predne rameno a 2x nieco co oznacili ako RBX. Ostatne vraj nebolo treba menit. Mam si to dat prezriet este v inom servise ?
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Někde jsem to tu psal. Výměna ramen a silentbloků mě stála 6600Kč za dvě ramena, 1200Kč za dva silentbloky a cca 1000Kč za práci servisu. Suma sumárum 8800Kč. Pokud ti měnili jen jedno rameno, může to být tím. Jedna strana je tužší a jedna volnější. Zkusil bych projet STK. Asi za 100Kč to projedou linkou a hned je vidět, kde je vůle a kde ne.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Super dakujem za tip, mam dokonca znameho v STK, tak tam zajdem, snad odhalime problem.Stanik píše:Někde jsem to tu psal. Výměna ramen a silentbloků mě stála 6600Kč za dvě ramena, 1200Kč za dva silentbloky a cca 1000Kč za práci servisu. Suma sumárum 8800Kč. Pokud ti měnili jen jedno rameno, může to být tím. Jedna strana je tužší a jedna volnější. Zkusil bych projet STK. Asi za 100Kč to projedou linkou a hned je vidět, kde je vůle a kde ne.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Teraz som volal znamemu z STK a povedal mi ze viac mi odhalia na geometrii ako na STK a ta geometria sa mi po zime naozaj zide. Tak to po prezuti najprv skusim tam.Skor ma stve, ze vservise mi tvrdili, ze vsetko okrem toho, co mi menili, je v poriadku. myslel som si ze po zasahu v servise bude vsetko OK.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
No jo,ale jestli mají na geometrii vytřísadla kde se pozná vůle v čepech.Tak to asi Staník myslel.
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Aha, tak to ma nenapadlo, to asi nebude mat kazdy autoservis , kde robia geometriu.
Rover 75, 2.0 diesel, r.v. 2000
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
No vidíš a taky zkontrolovat tlumiče jak jsem psal výš.U nás je to za 160 Kč to se hodí,ne?
-
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř lis 21, 2007 10:21
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
tos tady jeden Breclavsky Roverar...nicmene "jen" s dvoukilem...toho casu cekajici na garaz abych to cele rozdelal a znova smontoval (lip nez je to ted )donutil píše:Tak nějak to bude,mě se zdá že pětasedma drží jak přišitá když máš taky dobrý gumy,samo že i čepy a nezapomět na tlumiče.Dnes už ti je změří třeba v každý barumce za 160 korun.Já je mám teď nový,nemá to chybu jen zimní gumy jsou Debica,to je slabší místo,dnes bylo +8 jel jsem Břeclav a zpět a šustily tak,že jsem úplně cítil jak ubývají.Ale ať,mám už nachystané nové zimní Nokiany v garáži.Ráno když jsem vyjížděl chtěl jsem vzít Trundu sebou do zácviku na pětasedmu a že bysme popřípadě v Břeclavi udělali nějaký minisraz s nějakým jihomoravským roverářem ale nikdo nebyl na netu,tak jsem vyrazil sám.V Břeclavi u Hypernovy,když jsem se díval po nějakém "protáčivém potahu na volant"stálo na parkovišti šestikilo bez majitele,takže žádný minisraz nebyl.
Rover 200, r.1999, 76kw
Re: nesedi v zakrutach - chyba je vo vodicovi ?!
Mám taký pocit,že aj gumy toho dokážu veľa.Minulý týždeň som dal letné/GoodYear excellence 205/60-15/ a odvtedy mám pocit akoby som išiel na poloprázdnych gumách a hlavne to je neskutočne citlivé na vyjazdené koľaje,keby som nedržal poriadne volant tak by ma to vyhodilo kade tade,na zimných to išlo ako strela rovno.Tieto letné sú hrozné,ale v zákrutách mi to aj tak sedí,niečo asi nebudeš mať v poriadku s nápravou.To RBX je tuším zadné uloženie spodného ramena/predného/
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD