
Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Zdravím, mám stejný problém se studeným startem, motor točí a nechytne, na druhý nebo třetí pokus už naskočí a chvíli kolísají otáčky, když jsem pročítal fórum, napadá mě, že by to mohl být ucpaný palivový filtr, nebo vadné čerpadlo, ale zase jinak jede normálně, jen ty starty... 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Jestli se ti to povede objasnit, tak sem prosím dej své postřehy. U mě zatím nevyřešeno.
Na posledním srazu jsem se bavil se Zakarem, že má podobnou zkušenost s auty, která mají příliš zbroušenou hlavu. Mechanik na to ale tvrdil, že hlava má značku, přes kterou se nesmí brousit a toto u mě překročeno nebylo. Tož nevím, jestli to může mít vliv i tak, nebo ne. Každopádně stále bádám.
Na posledním srazu jsem se bavil se Zakarem, že má podobnou zkušenost s auty, která mají příliš zbroušenou hlavu. Mechanik na to ale tvrdil, že hlava má značku, přes kterou se nesmí brousit a toto u mě překročeno nebylo. Tož nevím, jestli to může mít vliv i tak, nebo ne. Každopádně stále bádám.
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Jasně, před zimou nechám vyměnit ten filtr paliva, čerpadlo před startem "bzučí", takže by mělo být v pořádku, ještě mě napadlo, že by mohla být někde netěsnost v palivovém systému, čerpadlo přisává vzduch a pak už si to tahá motor, proto to pak jede bez problémů, ale nejsem mechanik, takže možná plácám kraviny 

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Motor si palivo sám tahat neumí.
Teď jsem to celé pročítal, až jsem se dočetl k části, kde je psáno o podpálených ventilech a vzpoměl jsem si, jak jsme v práci před časem řešili podobný případ - motor byl potkaný a po výměně ohnutých ventilů a těsnění jel za studena na 3 válce. Nakonec se zjistilo, že jeden hydroštel je asi poškozený a za studena zůstane natlakovaný olejem a nevrací se. Ale při měření tlaků se nestihl natlakovat a tlaky byly normální (řešilo se to hned po opravě, takže se ventily nestihly podpálit). Nakonec to museli studené nastartovat, vypnout, co nejrychleji vymontovat svíčky a změřit tlaky. A opravdu jeden válec byl bez tlaku. Po chvíli stání bylo ale zase vše OK.
Tak jestli to nebude podobný případ.
Teď jsem to celé pročítal, až jsem se dočetl k části, kde je psáno o podpálených ventilech a vzpoměl jsem si, jak jsme v práci před časem řešili podobný případ - motor byl potkaný a po výměně ohnutých ventilů a těsnění jel za studena na 3 válce. Nakonec se zjistilo, že jeden hydroštel je asi poškozený a za studena zůstane natlakovaný olejem a nevrací se. Ale při měření tlaků se nestihl natlakovat a tlaky byly normální (řešilo se to hned po opravě, takže se ventily nestihly podpálit). Nakonec to museli studené nastartovat, vypnout, co nejrychleji vymontovat svíčky a změřit tlaky. A opravdu jeden válec byl bez tlaku. Po chvíli stání bylo ale zase vše OK.
Tak jestli to nebude podobný případ.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Já to mám jinak ... studený motor je problém nastartovat. Když ho konečně natočím, je nervózní, jakoby jel na tři válce. Ovšem přidání plynu problém eliminuje, třeba při 1500-200 rpm rozhodně na tři válce nejede, jen na volnoběh se to mele nějak divně. No a jakmile jednou chytí, tak ho můžu třeba za pár sekund zhasnout a už znova chytne bez problému.
Osobně to vidím na nějaký problém v dodávce paliva v závislosti na teplotě. Ale výměna teplotního čidla nic nevyřešila, diagnostika taky zatím příliš nepomohla. Na problému se stále pracuje.
Osobně to vidím na nějaký problém v dodávce paliva v závislosti na teplotě. Ale výměna teplotního čidla nic nevyřešila, diagnostika taky zatím příliš nepomohla. Na problému se stále pracuje.
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
jj .... ten "nervózní" chod za studena a na volnoběh, podle toho jak jsi mi to ukazoval, nebyl ani tak jako že na tři válce, ale nepravidelně zapálená směs... tedy řekněme chudá směs....
... říkáš teda že na diagnostice nezjistili špatné hodnoty?
... říkáš teda že na diagnostice nezjistili špatné hodnoty?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Ne ... pořád se motají kolem zapalování a dodávky paliva, ale zatím nic nezjistili.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Jenom taková blbá otázka, koukal někdo na rozvody? 

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Opravovali podpálené ventily, tak snad byla hlava dole.
A co ta řídící jednotka, je z 1.8?
A co ta řídící jednotka, je z 1.8?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Auto je v servisu, do konce týdne zkusím prověřit.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Jednotka je správná (alespoň dle označení, ale pochybuji, že je v ní přehraný software za jiný).
Servisu se zdály o něco nižší vstřikovací tlaky, tak přetěsňovali vstřikovače. Momentálně ještě testují.
Podle posledních zpráv to ale vypadá, že se chování motoru malinko změnilo. Prý studený motor chytá bez problému, pro reprodukování závady je potřeba ho následně zhasnout a nechat cca půl hodiny, hodinu odstát. Osobně jsem to neviděl, jak jsem koupil, tak prodávám.
Servisu se zdály o něco nižší vstřikovací tlaky, tak přetěsňovali vstřikovače. Momentálně ještě testují.
Podle posledních zpráv to ale vypadá, že se chování motoru malinko změnilo. Prý studený motor chytá bez problému, pro reprodukování závady je potřeba ho následně zhasnout a nechat cca půl hodiny, hodinu odstát. Osobně jsem to neviděl, jak jsem koupil, tak prodávám.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Jak pretesnovali striky?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Oprava -- špatně jsem tlumočil ... čistili vstřikovače a zabývali se také regulátorem tlaku paliva a vůbec celou dodávkou benzínu do válců. Bohužel, motor se chová stále stejně.
Poslední idea, která je teď na řadě, je prohození celé vstřikovací lišty z fungujícího auta -- prý podezření na přidírající se vstřikovač. Problém je, že druhou lištu nemají (je jiná než v R200) ... podle rimmera to vypadá, že jiná je až na VVC verzi, jinak jsou vstřikovače shodné pro 1400, 1600, 1800 K-Series. Takže kdybyste někdo mohli zapůjčit, nezlobil bych se ani trochu ...
Pravda je, že auto už mají dlouho. Rozumím tomu, že na něm nepracují příliš intenzivně ... nicméně tady asi bude nutné vzít do ruky osciloskop a zkoušet měřit, což nezní příliš lákavě. Tož nevím ... začíná mě přemáhat apatie.
Poslední idea, která je teď na řadě, je prohození celé vstřikovací lišty z fungujícího auta -- prý podezření na přidírající se vstřikovač. Problém je, že druhou lištu nemají (je jiná než v R200) ... podle rimmera to vypadá, že jiná je až na VVC verzi, jinak jsou vstřikovače shodné pro 1400, 1600, 1800 K-Series. Takže kdybyste někdo mohli zapůjčit, nezlobil bych se ani trochu ...
Pravda je, že auto už mají dlouho. Rozumím tomu, že na něm nepracují příliš intenzivně ... nicméně tady asi bude nutné vzít do ruky osciloskop a zkoušet měřit, což nezní příliš lákavě. Tož nevím ... začíná mě přemáhat apatie.
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Pokud se vyskytuje "neodhalitelná" závada, tak měření je nejlepším a nejlevnějším způsobem, jak chybu odhalit, než to prolézat celé skrznaskrz a k tomu ještě bezhlavě měnit díly např...AnderN píše:... nicméně tady asi bude nutné vzít do ruky osciloskop a zkoušet měřit, což nezní příliš lákavě. Tož nevím ... začíná mě přemáhat apatie.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Vstřiky mám k-s 1400 
