Rover 620 ti - co s nim?

Jak se mám rozhodnout?

Možnost 1
1
9%
Možnost 2
4
36%
Možnost 3
4
36%
Možnost 4
2
18%
 
Celkem hlasů: 11

masternet
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 02, 2007 14:51

Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od masternet » pát lis 15, 2013 19:40

Ahoj Roveristi :-)

řeším teď doma jeden zapeklitý problém. Ale asi začnu historií, abyste pochopili jak jsem se ke všemu dostal.

Začalo to roku 2008 kdy jsem oslavil svých 18 let. A okamžitě jsem začal pokukovat po vhodném přibližovadle. Jelikož jsem si auto kupoval hlavně pro zábavu a nemínil jsem s ním více jezdit, chtěl jsem něco silného, abych si jízdu patřičně užil. Jako každý řidič po autoškole jsem věděl, že jsme se už naučil vše a na silnici mě nic nemůže překvapit, neb jsme již všechno za oněch 8 lekcí viděl. Také jsem věděl, že díky patřičnému tréninku na počítači pro mě nebude problém zvládnout jakékoliv auto, vždyť jsem přece zvládl i formuli!

Můj limit na pořízení nového vozu bylo 40 000. Do méhu výběru jsem tedy zařadil vozy jako Ford Mondeo 2.5, Opel Omega mv6, tuším, že jsem zkusil i rovera 800 a další. Zkrátka samé staré kraksny r.v. okolo 1995. Nejvíce se mi z toho výběru zamlouvalo Mondeo, mělo totiž palubní počítač! (uznávám, že je to hloupost, ale mám rád, když mě auto informuje o co nejvíce možných i nemožných údajích.

Objeli jsem obrovský počet všech možných a nemožných aut, ale všechno byli trosky. Začínal jsem ztrácet naději, když jsem ho objevil. Byl modrý, silný a jmenoval se ROVER 620 ti. Asi jsem se v tu chvíli zamiloval.

Na auto jsem se šli chytře podívat až po setmění, aby jsme minimalizavali možné najití závady a auto mohli nejlépe hned odvést. Při zkušební jízdě jsme odhalili dvě závady. Zaprvé nefungovala klimatizace, za druhé při plném plynu okolo 4 000 rpm začal motor škubat. Bazarista řekl, že to pravděpodobně bude palivový filtr, já byl rád, že je to taková maličkost a auto jsem si vezli domů.

Tak jsem se těšil na ráno a na to, až se v autě poprvé svezu já, že jsem v něm strávil celou noc a zkoušel si řadit a řídit. Projížděl jsem si všechny možné okruhy a samozřejmě jsem se svým roverem všude vítězil, no prostě Schumacher hadr.

Konečně se rozednilo a já spustil motor a rozjel jsem se a užíval si jízdu, jen jsem na to ještě pořádně nemohl šlápnout, protože to stále cukalo. Okamžitě jsem tedy jel ke svému servisákovi, ten mi udělal rozvody a koupil si olej, filtry a těšil se na první servisní akci ve svém životě. Po několika hodinách se mi vše povedlo vyměnit a já se nemohl dočkat, až konečně zbavím výfuk všech pavučin.

Rozjel jsem se nejdřív mírně, nechal pořádně zahřát motor a pak jsem na to pořádně dupnul... asi všichni máte tušení co se stalo. Ano, bylo to úplně stejné jako předtím. V duchu jsem proklínal onoho bazaristu a i sebe, že jsem mu takovou blbost uvěřil. Začal jsem přemýšlet co dál, naděje na reklamaci v servisu byla nulová a tak jsem začal pátrat po tom, co dál.

V tu chvíli mi poprvé pomohlo toto forum a já jsem našel kontakt na servismana roverů někde v Praze-Libuši. Pán byl velice vstřícný a poradil mi, že by mohlo jít o membránu u wastegatu turba. Povedlo se mi ji sehnat a přibližně celou noc jsem ji montoval do auta, bože, to byla fuška. Ale povedlo se to i bez demontáže turba, čehož jsme se bál. (Malá vsuvka, asi 2 měsíce po té, kdy jsem se znovu podíval sem na forum, jsme zjistil, že s to tady těsně po mé opravě řešilo. Tímto e omlouvám, kdybych to viděl dříve, poradil bych a ušetřil bych onomu dotyčnému nějaký ten čas.)

Někdy v 5 ráno se mi povedlo vše dodělat a hned jsem se šel projet. Bože, to se ani nedá popsat. Ten výkon pro mě byl neskutečný. Auto jelo přímo nádherně a já se do něj podruhé zamiloval. Brdy byly sice o něco slabší, ale koho by to zajímalo, hlavní je výýýýýýkon! A toho bylo požehnaně. první dvě nádrže jsem vyjel ježděním jen tak po okolí a strašně si to užíval. Lepší než cokoliv jiného.

Samozřejmě se brzy přihlásili i trochu chmurnější stránky auta. Když jsem ho poprvé viděl za denního světla, poznal jsem, že kapota a levý přední blatník asi nejsou úplně originálně nalakované, že elektřinu v autě buď angličani neuměli udělat a nebo že ji zprasil nějaký prasodlak. Za b je správně a proto se například sahara klimatizace spouští tajným tlačítkem ukrytým kdesi pod palubní deskou a sahara chlazení se nepouští vůbec.

Díky tomu jsem zjistil, jak moc výkonné topen v roveru je. A věřte mi, že ve 30 stupních jízda stojí. Ale i tak to všechno stálo za to, já to auto miloval.

Po detailnějším průzkumu jsem zjistil, že těsnění motoru asi nebude úplně originál, ale spíše půjde o nějaký vysokoteplotní silikon, či co. Proto tu tam kape olej, ale to jsem neřešil, auto jede, tak co.

V zimě se projevil další problém, pokud byl motor studený, já nastartoval a dotknul se plynu, motor chcípnul. Řešil jsem to tak, že jsem auto vždy předem nastartoval, šel oškrábat skla a pak jsme mohl klidně jet. Kamarádům jsem to kamufloval jako šetrné chování k autu.

Nebudu Vás už zdržovat vším, co všechno se pokazilo. Ve zkratce: podávací palivové čerpadlo, spojka, ruční brzda, ložiska zadních kol, čepy náprav a to je snad vše.

Před 2 lety jsem auto odstavil, potřeboval jsem jezdit víc a rover se na se jeho spotřebou moc nehodil.

car::

Teď mi ale schází nějaké výkonnější auto a řeším dilema. Nechat si Rovera a nebo si koupit něco jiného? zase tak do 40 000.
Rover se po 2 letech stání ani nějak moc nepokazil, jak jsme se bál, stačila nová baterka, dolít benzinem a docela pěkně chytnul. Horší to bylo s tím, jak ho dostat z místa, protože brzdy nechtěli povolit Nakonec to vyřešila trocha násilí. Po krátké inspekci to s autem vypadá takto:

Vážné závady
uniká brzdová kapalina z trubek vedoucích do zadních brzd
ruční brzda má přetržené lanka
všechny kotouče jsou na vyhození
prasklé přední sklo

Střední závady
drobná vůle v řízení
únik oleje z motoru
zpuchřelé některé hadičky
rez u obou zadních podběhů
levá část přední kapoty potřebuje lak
levý přední blatník potřebuje lak
hluk převodovky (možná je to něco jiného, torsen možná. Pokud dám při jízdě neutrál, je vše ok)

lehké závady
velká vůle řadící páky

drobné závady
špatná kůže na volantu
prasklý plast u kolena spolujezdce
anténa spolujezdce nezajíždí úplně celá
odlepené 3. brzdové světlo

Najeto 298 000 km

Teď bych Vás rád požádal o pomoc. Mám 4 možnosti.

1. auto nechám, opravím všechny Vážné závady, pokud si to budu dělat doma, mohl bych se vejít do 15. tis. Pokud se pletu, opravte mě. Víc do něj dávat nebudu a budu jezdit. pří další vetší závadě ho hodím ze skály.
2. auto si nechám, pravím všechny větší závady a pak vše na co mi zbydou peníze, což je celkově 35 000. Na jaře bych opravil zbytek a mohl dál jezdit s celkem slušným autem.
3. auto si nechám, začátek stejný jako 2. možnost s tím, že bych do auta investoval daleko víc, pravděpodobně bych nechal opískovat celou kastli, udělal celolak, rozebral celý motor, převodovku a vše co může být potřeba. Díly bych bral pokud možno originální, vždy bych se na ně těšil jak na Vánoce a vlastně bych měl na dlouhou dobu o zábavu postaráno. Problém je, že nám zase tak moc času a hlavně ani pořádně místo, kde dělat velké opravy. A nejsme si jistý, jestli to má u tak ojetého auta, jako mám já vůbec smysl.
4. auto pošlu ze skály rovnou, nebudu s ním ztrácet svůj čas a koupím si něco jiného, což ale může být klidně ještě v horším stavu a ještě klubem, který tomuto nesahá ani po kotníky.

Rád bych se Vás zeptal, na kolik každá varianta může vyjít a kolik mě to může stát času. Ještě by mě zajímalo, co si myslíte, že může být ono hučení od převodovky a chcípání za studena.

Děkuju Vám moc, pokud to vyjde, všechny zainteresované někam pozvu :-)

Až budu mít čas, hodím sem ještě nějaké fotky.

Zdraví Kuba

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Trunda » pát lis 15, 2013 21:24

Já to snad nedočtu :lol: .... ty ses zbláznil, ne? Su někde v čtvrtině.... :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od KDB » pát lis 15, 2013 22:08

600 neznám, ale...

a) zjevně máš k němu vztah
b) přesto, že tyhle auta už mají většinou "občanku", kolik z dnešních aut má podobný výkon a krouťák na vcelku nízkou váhu a ještě k tomu charakter...

převodovka - jestli jsou v pořádku synchrony, většinou jde o ložiska. Apropo - je tam olej ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Roman620ti » pát lis 15, 2013 22:38

Ahoj, pěkný čtení, kdyby to bylo o něčem jiném, vůbec bych to nečetl, ale takhle mi to prostě nedalo... :-D

Podle závad tam toho je nasčítáno docela dost, ale popravdě co sem viděl tička prodávat, většinou sou z poloviny v takto špatném stavu. Motor poblitej olejem mají skoro všechny, osobně sem při koupi měl obě tíčka hrozný olejničky, ty těsnění z druhovýroby vydržej málo, třeba na ventilových víkách to je tak na 1-2 roky a musej se měnit, jinak začnou sáknout a zaprasej celej motor. To hučení je s největší pravděpodobností převodovka, která už má hlučné ložiska, dají se koupit nová z ebaye asi za 7tis + plus nějakýho dobrodruha na výměnu. Na vrakáči se tichá sežene asi zřídka a je to hroznej rozdíl, když je tichá! To chcípání při zimním období tu řešilo hroznejch lidí, skoro všichni s 620ti co si pamatuju, měnili jsme co nás napadlo a bylo to stále stejný... jinak nenapsal jsi kolik máš najeto, ale podle popisu koroze a celkového stavu tak 200-300tis, což už je na tohle auto dost a bude se tam už něco sr*át pořád a pořád, ale třeba zase nejsi takovej puntičkář, abys řešil každou drobnost jako třeba já... 8)

A popravdě kupovat jiné ojeté auto za 40tis jsou podle mého uplně vyhozené peníze, stejně to bude nějaká vylítaná popelnice, do které budeš opět sypat díly a za tyto peníze můžeš Rovera vrátit do pěknýho, funkčního stavu. Váhám tedy mezi číslem 1 a 2, záleží na Tobě, ale dám spíše 2ku, aby ta proměna nějak vypadala a mohl si být na Rovera pyšnej 8)
2x Rover 620ti

11AA
Příspěvky: 1034
Registrován: pát pro 09, 2011 20:02
Bydliště: Litomyšl

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od 11AA » sob lis 16, 2013 6:21

Trunda píše:Já to snad nedočtu :lol: .... ty ses zbláznil, ne? Su někde v čtvrtině.... :lol:
Máš tu zdatného nástupce :lol: (já musel OT)
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí

masternet
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 02, 2007 14:51

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od masternet » sob lis 16, 2013 8:08

Díky moc za rady a názory. Já si to nechám projít hlavou, ale myslím, že se to pokusím opravit.

Zítra bych mohl mít nějaký čas, takže sem postupně budu psát jak to jde.

Ještě bych se Váz chtěl zeptat, jaké kotouče doporučujete. Hodně jsem tady četl o kroucení kotoučů. Já jsme si již koupil kotouče ATE, tak doufám, že jsem s nimi neudělal chybu.

Jako perličku nakonec posílám fotku nějakých pochybně dělaných kabelů, abystě viděli, jak auto vypadá po náletu prasodlaka

Kuba.
2013-11-16 08.00.36_900.jpg

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Roman620ti » sob lis 16, 2013 11:18

Ate je dobrá volba, většinou sou i ošetřeny proti korozi a nemusíš je lakovat, aby hned po prvním dešti orezly. Zkroutit kvalitní kotouče může asi jenom prase. Jinak ta elektrika u toho chladiče je vážně divna, ta lamda sonda je normální, to někdo koupil akorát univerzální a napojuje se to přes tu krabičku do původních kabelů k svorkovnici. Ale co sem koukal, tak vůbec nechápu, že máš zapojený ty čidla v chladiči, to sem myslel, že to měli jenom nafťáci, u tíčka sem to neviděl. Tak mě teď napadá máš to už po faceliftu 1996 a výš?

Tak sem kouknul k Rimmerům a na tíčku vůbec nemaj bejt, jenom na naftách, což je teda zvláštní, proč je někdo zapojoval...
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Trunda » sob lis 16, 2013 13:27

Aha.... tak on ten text byl nakopírovanej dvakrát... tak jsem to zkrátil ;-)
Tak tu se nedá říct nic jiného, než aby jsi šel do pořádné opravy ;-) .... A když se do toho pustíš, tak tu pravidelně chodí minimálně takových 5 lidí, co měli TIčko rozebrané do šroubku, tak bych se nebál toho, že by sis někdy nevěděl rady ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Roman620ti » sob lis 16, 2013 13:53

No píše, že zas tolik času nemá, takže varianta 3. je zmého pohledu jako špatná, pokavaď by se to mělo uplně rozebrat a vše shánět nové, nebo lepší díly, bude to stát nesmyslný peníze, které to auto stejně nezhodnotí. Spíš by to dopadlo tak, že až za nějakej ten rok vyprchá nadčení, půjde rozdělaný do šrotu. Kdo do by si koupil Rovera a ještě rozebraného v krabicích, že? :-D
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od roverix » sob lis 16, 2013 18:09

doporucuji variantu 2. Jen malou radu. Vse co rozeberes . zabal. popis a do krabic srouby do sacku. popsat. Muze se stat neco v zivote. co ti prerusi praci na aute. Ja obvykle do 3 tydnu zapomenu co kde bylo.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

masternet
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 02, 2007 14:51

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od masternet » sob lis 16, 2013 19:54

Ahoj, předně Vám chci moc poděkovat za rady.

Hlavně ta s popsáním dílu se asi bude hodit, doteď mám jeden šuplík plný čehosi, co jsem kdy kde vymontoval. Ale zatím to nikde nechybí, tak snad dobrý :-D

Model mám z roku 1998, takže snad už po FL. Jinak proč jsou zapojená čidla v chladiči nevím. Já si chladič nechával měnit u známého, tak to tam možná z pilnosti zapojil, ale vůbec nevím, kam ty kabely vedou, asi mě čeká pěkných pár hodin ve společnosti voltmetru. Jinak to asi zatím nechám na možnosti 2.

Možná bych mohl obětovat letní dovolenou na možnost tři, co myslíte, dá se to stihnout?

Ještě jednu díky. Jdu si zatím cvičně vyměnit vodní pumpu.

Kuba

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od J0hny » ned lis 17, 2013 18:36

Vesele se pusť do repase, pískovat kastli je nesmysl, jen to nech vyvařit a polakovat :)
Myslím, že moje Ti nebylo v o mnoho lepším stavu, než co tu popisuješ :lol: :lol: :lol:
Chce to "jenom" pevný nervy, hodně času a plný kapsy peněz :D
Ty čidla v chladiči, v tý elektrice nemaj co dělat... tam bude asi problém nespouštění sahar :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

masternet
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 02, 2007 14:51

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od masternet » pon lis 18, 2013 9:51

Já se na ty čidla pořádně podívám. Ještě bych se Vás chtěl zeptat, jestli nevíte jaký je průměr brzdových trubek, dnes večer bych je chtěl koupit.

Díky

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od Trunda » pon lis 18, 2013 10:12

Hadice nebo trubky?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

masternet
Příspěvky: 30
Registrován: ned pro 02, 2007 14:51

Re: Rover 620 ti - co s nim?

Příspěvek od masternet » pon lis 18, 2013 11:53

Trubky, hadice koupím už asi hotové.

Odpovědět