IAB ventil a potenciometr
Re: IAB ventil a potenciometr
A ani není slyšet jak se vrací po prošlapání ten krokový motorek?
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: IAB ventil a potenciometr
neslyším nic :/// ale třeba když mám ustálený otáčky na 1000 otáček protože mín mi prostě nejdou a prošlápnu to tak mi ty otáčky nespadnou tak rychle jak třeba na videu ale zaseknou se třeba na 1300 a po pár sekundách spadnou zase na 1000
Re: IAB ventil a potenciometr
Buď je netěsné sání, nebo nedovírá klapka, nebo nefunguje ten ventil volnoběhu. To jsou tři možnosti, kudy se může dostávat vzduch do motoru. A proto se nevrací otáčky.
Takže zkus vyloučit netěsnost sání - sundej koleno z klapky a při volnoběhu zakryj dlaní celý ten vstup do klapky - mělo by to přicucnout dlaň a motor musí zhasnout. Pokud ne, je někde netěsnost - zkontroluj všechny hadice a hadičky na sacím potrubí (až k jejich druhému konci), vše musí být pevné, těsné, ne rozpraskané ani zteřelé.
Pokud zhasne následuje zkouška klapky: vyčisti a zkontroluj klapku, jestli pěkně dovírá, a ve vstupu do klapky je na boku dírka, kterou vede vzduch do toho gumového kolínka k ventilu volnoběhu - opět při běžícím motoru a zavřené klapce ucpi přívod do toho ventilu volnoběhu (tu dírku). Zase by to mělo zhasnout, pokud ne, je klapka netěsná.
Pokud zhasne, je chyba ve volnoběžném ventilu, může to být jen nečistota, která brání aby kužel dosedl na své místo, nebo prostě ventil nefunguje, nebo špatně vysouvá kužel. Někdy pomůže ho pečlivě vyčistit, nechat vysunout ten kužel až vypadne a pečlivě vymýt vnitřní i venkovní závit benzínem, vyfoukat stlačeným vzduchem a namazat jemnou vazelínou.
Takže zkus vyloučit netěsnost sání - sundej koleno z klapky a při volnoběhu zakryj dlaní celý ten vstup do klapky - mělo by to přicucnout dlaň a motor musí zhasnout. Pokud ne, je někde netěsnost - zkontroluj všechny hadice a hadičky na sacím potrubí (až k jejich druhému konci), vše musí být pevné, těsné, ne rozpraskané ani zteřelé.
Pokud zhasne následuje zkouška klapky: vyčisti a zkontroluj klapku, jestli pěkně dovírá, a ve vstupu do klapky je na boku dírka, kterou vede vzduch do toho gumového kolínka k ventilu volnoběhu - opět při běžícím motoru a zavřené klapce ucpi přívod do toho ventilu volnoběhu (tu dírku). Zase by to mělo zhasnout, pokud ne, je klapka netěsná.
Pokud zhasne, je chyba ve volnoběžném ventilu, může to být jen nečistota, která brání aby kužel dosedl na své místo, nebo prostě ventil nefunguje, nebo špatně vysouvá kužel. Někdy pomůže ho pečlivě vyčistit, nechat vysunout ten kužel až vypadne a pečlivě vymýt vnitřní i venkovní závit benzínem, vyfoukat stlačeným vzduchem a namazat jemnou vazelínou.
Re: IAB ventil a potenciometr
takže dneska jsem se už byl nakrknutej tak jsem jel na vrakáč koupil klapku ze 400 a volnoběžnej ventil zase chvilku to bylo normální pak jsem chcípl jelikož mi nejde statrer nastartoval jsem to přes rychlost a zase konec otáččky na 2000 takže zase jsemm na nervy novej ventil jsem namotoval odpojil jsem baterku dal klíček do 2 polohy na kontrolky připojil baterku a ventil jsem slyšel a bzučel nebo nevim jak ten zvuk popsat prostě kmital vevnitř zkoušel jsem na kontrolkách s tou novou klapkou a tim ventilem už 3 co jsem koupil promačkávat ten plyn na zkalibrování potencáku a taky nic ventil kmital celou dobu
Re: IAB ventil a potenciometr
udělej test, který ti tu popsal Hombré....
Re: IAB ventil a potenciometr
ten jsem udělal a je to normální netěsnosti tam nejsou jak říkám namontoval jsem tam novej ventil a novou klapku nastartoval a plyn se vracel krásně jen to drželo 1300 myslel jsem že je to lankem ale nebylo chcipl jsem to pak to nastartoval a 2000 otáček a furt to drželo plyn opět
Re: IAB ventil a potenciometr
co hadice do posilovače, respektive posilovač? co gumičky od vstřiků? ještě třeba taky regenerační ventil, co hadice k němu? zkus tu hadici od něj zaslepit.. jinak já netěsnosti v sání zkouším tak, že vemeš sprej, třeba čistič na brzdy, nebo startovací sprej, a stříkáš na inkriminovaný místa, pokud stříkneš na správný místo, chod motoru se změní...
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
A co třeba to dát nějakému zkušenému mechanikovi 

Re: IAB ventil a potenciometr
a jakýmu když tady po Sokolově jezdí pár Roverů a mechanici tady znaj jen škodovky u jednoho jsem to měl už v září a auto se mi vrátilo tak jak jsem ho tam dal proto jsem už s toho nešťastnej
Re: IAB ventil a potenciometr
Tak pohledat v okolí servis, kde dělají Land Rovery .... http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =7&t=11996 .... i když je to 8V, tak to okolo by měli znát a měli by mít i diagnostiku .....
Re: IAB ventil a potenciometr
jakej je rozdíl mezi škodovkou a roverem? furt sou to jen čtyři kola a volant... ten mechanik tomu asi teda moc nerozuměl..
pokud to drží velký otáčky, je to prostě netesnost, a je třeba ji najít... může bejt kdekoliv, voditkama ventilu počínaje, klapkou konče... existuje pár případů, kdy by to mohlo bejt něčím jiným... vpripade kdy by jednotka neměla signal tlaku v sani, nebo z potenciometru skrtici klapky (nebo spínače volnobehu), otevře volnobezny ventil naplno, aby bylo možné nouzové dojetí.. většinou je ale jedna z téhle chybějících hlavních veličin poznat na reakcích motoru, nejde dobře za plynem.
pokud to drží velký otáčky, je to prostě netesnost, a je třeba ji najít... může bejt kdekoliv, voditkama ventilu počínaje, klapkou konče... existuje pár případů, kdy by to mohlo bejt něčím jiným... vpripade kdy by jednotka neměla signal tlaku v sani, nebo z potenciometru skrtici klapky (nebo spínače volnobehu), otevře volnobezny ventil naplno, aby bylo možné nouzové dojetí.. většinou je ale jedna z téhle chybějících hlavních veličin poznat na reakcích motoru, nejde dobře za plynem.
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
zkusím ten šenvert a uvidim to budou zase výdaje



Re: IAB ventil a potenciometr
no když to drží otáčky a prošlápne se to tak je tam jakoby takovej propad ale proč to teda běželo normálně když jsem to tam dneska dal pak nastartuju znova za 5 minut a už katastrofa
Re: IAB ventil a potenciometr
No může být problém v kabeláži... stává se, že dráty k potenciometru jsou zlomené.... tohle by odhalila diagnostika...
Re: IAB ventil a potenciometr
no to mě taky napadlo ale u konektorů to nevypadá nijak zničeně ale taky to muže bejt někde kde to nejde vidět to auto je pro mě už výzva
v září chci pro dalšího Rovera asi jsem se už vyléčil z Hond a Swiftů a nějak mi přirostl k srdci Rover 

