IAB ventil a potenciometr
Re: IAB ventil a potenciometr
no tak to je přesně ono, tak promerit signál z potenciometru skrtici klapky, jestli spína spínač volnobehu (nevím jak tvůj, ale já ho mám na pedálu což je dost netypický! to mohlo mechanika zaskočit), a změřit signál z snimace tlaku... s multimetrem práce na pět minut...
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
a ted otázka kde najdu ten snímač tlaku ?
Re: IAB ventil a potenciometr
pokud to opravdu zdechlo při zakrytí toho vstupu do volnoběž. ventilu, tak by tam netěsnost být neměla, to znamená, že není vpořádku ten ventil. Tak ho zkus vymontovaný zapojit na zásuvku a zapni klíček - kužel se vysune a vyskočí - bacha ať ho neztratíš. pak můžeš vyčistit ty závity (pečlivě), zkontrolovat kužel a vyčistit v díře po ventilu dosedací plochu. Pak ten kužel nasadíš a přidržíš lehce prstem a někdo zapne a vypne klíček a kužel to nasaje zpět do motorku - pozor, má to svou polohu drážka-výstupek, aby se to neotáčelo. Namontuj zpět, zapoj, párkrát zapni a vypni zapalování, tím se kužel nastaví, nastartuj a uvidíš. Snímač tlaku je v řídící jednotce, už to psal Zakar. Takže to změřit nejde.
Re: IAB ventil a potenciometr
no já ho koupil tak byl jakoby vyjetej ale měl jsem strach za to tahat a vysunout to jen jsem zasunul ten černej plast a profouknul
Re: IAB ventil a potenciometr
Na pedálu?? Co vím z diagnostiky, tak volnoběh se určuje z nulové pozice potenciometru... diagnostika hezky ukazuje úhel natočení klapky....
Kužel se kontroluje ne tak, že za něho taháš, ale zkusíš, jestli se ta kovová čepička nedá protočit dokola... ale jen lehce, ať to neserveš...
Tys ale psal, že jsi to servo taky měnil a chovalo se to stejně, že? To pak by bylo divný, kdyby to bylo tím....
Kužel se kontroluje ne tak, že za něho taháš, ale zkusíš, jestli se ta kovová čepička nedá protočit dokola... ale jen lehce, ať to neserveš...
Tys ale psal, že jsi to servo taky měnil a chovalo se to stejně, že? To pak by bylo divný, kdyby to bylo tím....
Re: IAB ventil a potenciometr
A když zvedneš plynový pedál špičkou boty nahoru, tak ty otáčky klesnou?
Jinak MAP senzor a potenciometr klapky ti zkontrolují i na stanici měření emisí - připojí se na jednotku a na obrazovce si zobrazí skutečné hodnoty snímače tlaku v kPa a hodnoty potenciometru klapky ve voltech. Zároveň zjistíš, jestli jsou v paměti závady. Sice to není náplní jejich práce, ale je to o domluvě.
Jinak MAP senzor a potenciometr klapky ti zkontrolují i na stanici měření emisí - připojí se na jednotku a na obrazovce si zobrazí skutečné hodnoty snímače tlaku v kPa a hodnoty potenciometru klapky ve voltech. Zároveň zjistíš, jestli jsou v paměti závady. Sice to není náplní jejich práce, ale je to o domluvě.
Re: IAB ventil a potenciometr
no mám tu 3 ty ventily tak mi neříkejte že všechny 3 jsou KO chlápek na vrakáči říkal že ta 414 si přijela po svejch a z motorem nebyl problém jen byla klapka silně špinavá a ventil taky otřel jsem to profouknul a to je jediný co jsem dělal no a z čeho jsme měl radost že jsem si sehnal ten šroub na lanko ten plastovej protože ten muj mi praskl a měl jsem to do dneška uchycený jen páskou
jak nějakej morgoš

Re: IAB ventil a potenciometr
po sundání čtyřech sroubku jde, je tam normální prumyslovej snimac motorola, priletovanej na plosnej spoj a propojenej krátkou gumovou hadickou, která občas bývá i schnila a popraskana... změřit se dá vcelku snadno, pripichnes na hadicku koňskou injekční strikacku a natahnes a buď kouknes na diag, nebo při běhu motorů vyzkoušíš reakci motoru, při určitým podtlaku by měli otáčky klesnout a ustalit se... stejně tak je důležitý jestli snimac podtlak drží, pokud ne, je ta hadicka uvnitř rj motorů schnila...
ano snimac je na pedálu.. (taky sem si myslel že tam není) ale je fakt že ho to mít nemusí... přišel sem na to n sem provlikal cinche k radiu a kablik si omylem odpojil... nejde to za.plynem, blbě to chytá...
ano snimac je na pedálu.. (taky sem si myslel že tam není) ale je fakt že ho to mít nemusí... přišel sem na to n sem provlikal cinche k radiu a kablik si omylem odpojil... nejde to za.plynem, blbě to chytá...
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
No a není to lanko teď moc napnuté? Zkus ho o milimetr povolit.
Re: IAB ventil a potenciometr
lanko je volný ještě jsem to zkoušel za chodu motoru když to šlo normálně
Re: IAB ventil a potenciometr
takže kdyby byl špatnej Map senzor tak výměna řj ?
Re: IAB ventil a potenciometr
tak sem se byl podívat na obě auta, SPI ma spínač volnobehu, MPI ne. takže zbývá netesnost, potenciomer klapky, a ten map. map vyzkoušel alespoň na jeho tesnost, včetně jeho přívodu, ať vyloucis tohle. regulátor volnobehu už si zkoušel, ten bude tedy dobrej. tak už ti zbývá snad jen snimac teploty vody, a potenciometr klapky..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
pokud se bude map tvářit jako vadnej, bude to ta hadicka v rj, na 99%. kousek hadicky že zpatecek diesela a jede se dál..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: IAB ventil a potenciometr
potenciometry tu mám taky 3 a ani u jednoho výrazná změna no a když jsem zkoušel odpojovat za běhu hadičku k MAP senzoru tak motor jen zabrublal a beze změny
Re: IAB ventil a potenciometr
no z map senzoru a snimace klapky se vypočítává objemovej průtok vzduchu a zátěž motoru, a podle toho a otacek se nastavuje vstrikovany mnozstvi, ten motor vlastně nic jinýho neměří, tohle jsou důležitý veličiny pro funkci nezbytny ( narozdíl od korekci, jako je teplota vody, lambda atd.. )
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165