Topení R416 - Akutní!
Topení R416 - Akutní!
Zdravím, mám, zvlášť v těhle dnech dost akutní problém. Najednou mi přestalo topit topení, resp, když motor hodně točím, fouká celkem vlažný až teplý vzduch, ale to mám otáčky kolem 4000, což není příliš ekonomické =/ když přestanu točit, vyřadím, nebo netočím, fouká studený ( klapka pro přepínání horký-studený je ok). Zkoušel jsem u expanzky odpojit hadičku a foukat, hned na druhé straně tekla voda, takže zavzdušněný asi není. Prosím Vás, máte nějaký nápad? Děkuji moc předem!!
Re: Topení R416 - Akutní!
Pokud je ručička teploměru po zahřátí stále v jedné poloze (mezi 1/3 - 1/2 zdvihu) zkontroluj kohout topení - (zhruba uprostřed mezi motorem a kabinou, vede k němu lanko), jestli je při nastavení teploty vzduchu na nejteplejší nadoraz v krajní poloze. Pokud ano, nezbývá, než kontrolovat další možnosti - ucpaný radiátor, špatně nastavené klapky topení atd. Vadný termostat , pumpa nebo těsnění by se mělo projevit na tom teploměru.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení R416 - Akutní!
Celou dobru co jsem měl 220SD, v zimě netopila, na dálnici trochu jo. Po prodeji to známej začal řešit, vyměnil vodní pumpu, tý nic nebylo, vyměnil termostat a auto topí jak kráva. Budík teploty ukazoval pořád stejnou (provozní teplotu) a po výměně termostatu ukazuje pořád stejnou hodnotu, jen s tím rozdílem, že auto topí 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení R416 - Akutní!
L-series topit musí ... jezdil jsem s ním zimy pět let a topil krásně (samo že u diesela to chvíli trvá, než začne).
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení R416 - Akutní!
Dost možná termostat, stejně bych ho vyměnil.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Topení R416 - Akutní!
Jojo... termostat se hodí vyměnit. Sám teď řeším, že mi to netopí a ručka mi cestuje podle toho, jak mi fouká na chladič... to je ale asi možná trošku jiný případ, nicméně jsem názorný případ toho, že termostat se má měnit PREVENTIVNĚ 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení R416 - Akutní!
Nemyslím, že je potřeba to dělat preventivně.
Re: Topení R416 - Akutní!
No.... řekněme to jinak... podívejme se do servisního rozpisu, zda-li tam byla jen kontrola funkčnosti, nebo po určitých km či letech jeho výměna... bohužel servisní plán k tomuhle autu nemám....
Jde o to, že když k tomu dojde takto v zimě, tak je to celkem nepříjemný problém (netopí, motor je zatížený v neprovozní teplotě a víc žere, protože je pořád v zahřívacím režimu s bohatší směsí), není to taky výměna hotová za pár minut na počkání a prostě dá se předpokládat, že ten termostat po tolika letech už nebude v dobré kondici...
Jde o to, že když k tomu dojde takto v zimě, tak je to celkem nepříjemný problém (netopí, motor je zatížený v neprovozní teplotě a víc žere, protože je pořád v zahřívacím režimu s bohatší směsí), není to taky výměna hotová za pár minut na počkání a prostě dá se předpokládat, že ten termostat po tolika letech už nebude v dobré kondici...
Re: Topení R416 - Akutní!
Mám podobný problém. Rover fouká pouze na stupeň 3 a 4, a i při zahřátí motoru fouká pouze vlažný větřík. Zjistil jsem, že mi praskla ta oporová pružinka co je před ventilátorem, mohlo by to být tím?
Re: Topení R416 - Akutní!
Ta pružinka souvisí pouze s rychlostí ventilátoru, ale pokud je teplota nastavená nadoraz v červeném, vzduch by měl foukat teplý, ať je rychlost ventilátoru jakákoli.
Pokud ale není proud vzduchu nastaven na poloze do kabiny (ale třeba na okna, na nohy), z prostředních výdechů může mírně foukat studený vzduch. Ale z výdechů do kterých je foukání nastaveno by měl jít teplý.
Pokud ale není proud vzduchu nastaven na poloze do kabiny (ale třeba na okna, na nohy), z prostředních výdechů může mírně foukat studený vzduch. Ale z výdechů do kterých je foukání nastaveno by měl jít teplý.
Re: Topení R416 - Akutní!
JJ mrkni na termostat , u jednoho rovříka co jsme pořídili byl termostat špatně "vpolohován " a nefungoval správně motor studený , stačilo ho jen správně osadit a funkční pak mrkni na to ovládání kohoutu topení , neb 416 tka topí docela dobře ba i brzy a také je slabinou to ovládání větráku topení - ale na 3 a 4 stupeň fungují ..
Také nesdílím názor preventivně měnit to a támhlento pak tudleto , to bychom se pořád místo ježdění jen navyměňovali cosi.. takové manuály na kontrolu termostatu, uhlíků starteru , ložisek bv kolech, brzdového obložení, promazat listové pero .. takový plán po cca 3tis. km tu mám ještě když jsem měl Š 110, Š105 a Š110 R a u také Fiata 600 a F 850 to dávali u aut 60-70roky /- To když jsem třeba měsíčně najížděl 4tis km tak nevím jak bych každý 3tí týden trávil čas preventivní kontrolou ..
Myslím, že výměny rozvody ,oleje, filtry , žhavičky , tak ještě destičky ty v intervalech ale to ostatní až je potřeba..
A ještě zkušenost nynější - na 416tce přicpaný a trochu prosakující chladič a v otáčkách motoru pod 2tis. moc netopí.. Čeká mne výměna chladiče tak uvidíme
také jsem nenašel plán kdy se má měnit manželka
ještě že to nečte .. 
Také nesdílím názor preventivně měnit to a támhlento pak tudleto , to bychom se pořád místo ježdění jen navyměňovali cosi.. takové manuály na kontrolu termostatu, uhlíků starteru , ložisek bv kolech, brzdového obložení, promazat listové pero .. takový plán po cca 3tis. km tu mám ještě když jsem měl Š 110, Š105 a Š110 R a u také Fiata 600 a F 850 to dávali u aut 60-70roky /- To když jsem třeba měsíčně najížděl 4tis km tak nevím jak bych každý 3tí týden trávil čas preventivní kontrolou ..

Myslím, že výměny rozvody ,oleje, filtry , žhavičky , tak ještě destičky ty v intervalech ale to ostatní až je potřeba..
A ještě zkušenost nynější - na 416tce přicpaný a trochu prosakující chladič a v otáčkách motoru pod 2tis. moc netopí.. Čeká mne výměna chladiče tak uvidíme

také jsem nenašel plán kdy se má měnit manželka


Re: Topení R416 - Akutní!
Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet 

Re: Topení R416 - Akutní!
Jaká se uvádí? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]Trunda píše:Rodiče mě učili, že manželka se mění pouze po konci životnosti a hodlám se toho držet
Mě když to netopilo , bylo málo kapaliny v expanzce.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Topení R416 - Akutní!
Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná... 

Re: Topení R416 - Akutní!
Rovrů ? nebo snad našich lepších já? necháme se překvapit jestli nám i rodiče trochu nekecali..Trunda píše:Životnost je dost různá a hlavně nepředvídatelná...

