cukani motoru
cukani motoru
Zdavim vsechny ,mate nekdo zkusenost s map senzorem?Pry je umisten v ridici jednotce.Potrebuju zjistit kde vlastne je a jak se da vycistit. Mam rovera 620sdi a cim dal vic citim cukani motoru hlavne pri nizke konstantni jizde.Dela to i pri volnobehu .Diky moc za jakoukolli informaci.
Re: cukani motoru
Ahoj,
MAP senzor není v řídicí jednotce, ale v motorovém prostoru za turbem na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba uprostřed. Je to taková plochá plastová škatulka. Je k ní připojen konektorem kabelový svazek a hadička od turba. Čistit se ale asi moc nedá, tedy samotný snímač tlaku, rozebírat jsem to zatím nezkoušel, ale co si pamatuju tak myslím že je to zalité. Určitě ale nebude od věci vyčistit konektor. Dost často jsou znečištěné a zoxidované kontakty konektorů příčinou poruch, které se takto projevují. Když u toho budeš, koukni taky na stav hadičky, může být poškozená. Kousek nad MAP senzorem je elektromagnetický ventil pro ovládání membrány EGR ventilu. Ten taky prohlédni a odzkoušej funkci. Za běhu motoru, pokud je EGR v činnosti (jako že na volnoběh většinou je), tak při odpojení hadičky (mezi tím elektromagnetickým ventilem a turbem) by mělo být slyšet hlasité cvaknutí - jak zavře membrána EGR ventil na svodech a chvilkově se mírně zhoupnou otáčky. Pokud potom cukání neustane, tak tady problém není. Jak ale to cvaknutí nebude zřetelné, tak to může znamenat, že EGR vázne a problém může být i zde.
Taky to může být problém kdekoliv jinde, ale nejdřív zkus projít toto, od toho nejjednoduššího.
Olson
MAP senzor není v řídicí jednotce, ale v motorovém prostoru za turbem na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba uprostřed. Je to taková plochá plastová škatulka. Je k ní připojen konektorem kabelový svazek a hadička od turba. Čistit se ale asi moc nedá, tedy samotný snímač tlaku, rozebírat jsem to zatím nezkoušel, ale co si pamatuju tak myslím že je to zalité. Určitě ale nebude od věci vyčistit konektor. Dost často jsou znečištěné a zoxidované kontakty konektorů příčinou poruch, které se takto projevují. Když u toho budeš, koukni taky na stav hadičky, může být poškozená. Kousek nad MAP senzorem je elektromagnetický ventil pro ovládání membrány EGR ventilu. Ten taky prohlédni a odzkoušej funkci. Za běhu motoru, pokud je EGR v činnosti (jako že na volnoběh většinou je), tak při odpojení hadičky (mezi tím elektromagnetickým ventilem a turbem) by mělo být slyšet hlasité cvaknutí - jak zavře membrána EGR ventil na svodech a chvilkově se mírně zhoupnou otáčky. Pokud potom cukání neustane, tak tady problém není. Jak ale to cvaknutí nebude zřetelné, tak to může znamenat, že EGR vázne a problém může být i zde.
Taky to může být problém kdekoliv jinde, ale nejdřív zkus projít toto, od toho nejjednoduššího.
Olson
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: cukani motoru
Diky moc za rady zkusim to.
Re: cukani motoru
Tak jsem zjistil,ze ten snimac jsem daval novy .Je to vlastne snimac tlaku na turbo. napadaji me vstriky ?Je to mozne? Diky za radu.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: cukani motoru
Můžou to dělat volný rozvody, špatně nastavenej předvstřik, přechodovej odpor v konektoru ke vstřikovacímu čerpadlu, přicpanej přívod paliva, špatný vstřik(y). Chce to zavést k někomu kdo autům rozumní 
