MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic ex první MG ;-)
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Do háje, já už se hrabu zas aj v tom "novém" autě .... no mám spoustu zajímavých zjištění, tak to tu večer popíšu. Akorát že jsem se potřeboval rozepsat ještě o něčem jiném, tak nevím, jak to tu uspořádám ....
Nic.... jdu to smontovat... fotky budou
Nic.... jdu to smontovat... fotky budou
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Uf ... tak jsme Modráska nakonec ještě aj umyli a tím jsem dnes vyčerpal poslední zbytek sil a tak napíšu zítra, co jsem dnes páchal...
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak se konečně rozepiš ať víme co je novéhoTrunda píše:Uf ... tak jsme Modráska nakonec ještě aj umyli a tím jsem dnes vyčerpal poslední zbytek sil a tak napíšu zítra, co jsem dnes páchal...
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Klídek.... musím se trošku vzpamatovat z práce
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
No, prostě pustil jsem se do řešení toho klepajícího se držáku se zesilovačem a mechanikou CD pro GPS. No a skončil jsem u totálně rozebraného kufru
Bylo vidět, že ten držák nedrží za jeden šroub. Bohužel jsem ale kvůli tomu musel rozebrat celý bok kufru, abych se k tomu trošku dostal. Tam jsem zjistil, že přibodovaný plech ke karoserii, v kterém jsou plastové roztahovací "cumcrlíky", je prasklý. Jenže co s tím? Nechtělo se mi takto v interéru auta něco svařovat, tak jsem zvolil sice dost amatérskou, ale nedestruktivní variantu, pomocí bzuků (viz. foto). Takto to zas ale drží fakt fest. Navíc jsem vytěsnil i mechaniku vůči držáku. Mělo to tam dost velkou vůli a škaredě to drnčelo...
Když už jsem měl pryč tapec, tak jsem chtěl zkontrolovat, jestli někde z podběhů nazatéká, což vypadalo v pořádku. Jenže jsem objevil nepříjemnější věc. Pravý vrchní úchyt tlumiče silně sežraný korozí. Tu jsem z toho odloubal po fakt hrubých kusech. Navíc horní miska se pod maticí volně pohybovala. Když jsem sundal pro jistotu i tapec na druhé straně, tak jsem pochopil o co jde. Tam totiž nad maticí trčelo o půl cm víc závitu (a úchyt byl orezlý mnohem méně). Zřejmě, když se kdysi měnily tlumiče, tak matici na jedné straně pořádně nedotáhli. Tedy tlumič v úchytu chodil volně a netěsnil. Tím se tam také dostávala vlhkost a proto to tak zrezlo. Bohužel se mi nepodařilo matici povolit (neměl jsem šikovný imbus do tlumiče a bál jsem se, abych to nějak neurval), tak jsem to pořádně prostříkal MLkem a nechám to asi na Lenhamovi. Ono už se to nezblázní... Poskládal jsem vše zpět. I přes to, že velká část plastových cvočků tam ani nebyla, nebo se poulámaly, tak mě celkem potěšilo to, že i tak se mi to podařilo sestavit tak, že nic neupadává
Tož pár fotek....
Bylo vidět, že ten držák nedrží za jeden šroub. Bohužel jsem ale kvůli tomu musel rozebrat celý bok kufru, abych se k tomu trošku dostal. Tam jsem zjistil, že přibodovaný plech ke karoserii, v kterém jsou plastové roztahovací "cumcrlíky", je prasklý. Jenže co s tím? Nechtělo se mi takto v interéru auta něco svařovat, tak jsem zvolil sice dost amatérskou, ale nedestruktivní variantu, pomocí bzuků (viz. foto). Takto to zas ale drží fakt fest. Navíc jsem vytěsnil i mechaniku vůči držáku. Mělo to tam dost velkou vůli a škaredě to drnčelo...
Když už jsem měl pryč tapec, tak jsem chtěl zkontrolovat, jestli někde z podběhů nazatéká, což vypadalo v pořádku. Jenže jsem objevil nepříjemnější věc. Pravý vrchní úchyt tlumiče silně sežraný korozí. Tu jsem z toho odloubal po fakt hrubých kusech. Navíc horní miska se pod maticí volně pohybovala. Když jsem sundal pro jistotu i tapec na druhé straně, tak jsem pochopil o co jde. Tam totiž nad maticí trčelo o půl cm víc závitu (a úchyt byl orezlý mnohem méně). Zřejmě, když se kdysi měnily tlumiče, tak matici na jedné straně pořádně nedotáhli. Tedy tlumič v úchytu chodil volně a netěsnil. Tím se tam také dostávala vlhkost a proto to tak zrezlo. Bohužel se mi nepodařilo matici povolit (neměl jsem šikovný imbus do tlumiče a bál jsem se, abych to nějak neurval), tak jsem to pořádně prostříkal MLkem a nechám to asi na Lenhamovi. Ono už se to nezblázní... Poskládal jsem vše zpět. I přes to, že velká část plastových cvočků tam ani nebyla, nebo se poulámaly, tak mě celkem potěšilo to, že i tak se mi to podařilo sestavit tak, že nic neupadává
Tož pár fotek....
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Ajééé, rez to je svinstvo, to muselo i trochu mlátit, jako když máš už volný horní uložení tlumiče, ale zezádu z toho autobusa to asi nebylo slyšet každopádně to povolit nebude úplně sranda a doufej, že je to podtím poskládaný dobře, jinak bude muset asi celej ven a správně to tam uspořádat.
Hodně štěstí s povolováním (ten imbus nic neudrží a buď se žvejkne nebo praskne okolo ta část pístnice se závitem )
Hodně štěstí s povolováním (ten imbus nic neudrží a buď se žvejkne nebo praskne okolo ta část pístnice se závitem )
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Asi občas nějaké to klepnutí slyšet je, ale je to fakt dobře izolovaný.... poskládaný tam není skoro co, protože tam je tlumič mimo pružinu. Takže by to teoreticky neměla být ani taková hrůza to vymontovat celé. Ale jak to zaaretovat, aby se ta matice povolila, to teda fakt nevím... jestli to zkusit zmrazit, aby ta rez v závitech povolila? Nevím... nebo to holt budu muset hlídat a vyřeší se to až případnou další výměnou tlumičů.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Na YOU TUBE je video kde je vymena zadnich tlumicu u R75. Ale je to sedan. Mozna Ti to pomuze. Az prijdu dom, tak sem dam odkaz.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Když to postříkáš WD40 nebo konkorem nebo něčím podobným, tak to nepomůže? Nechat pár hodin působit a mělo by to jít.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Vyndaný je to za 5 minut, když je odendaný čalounění. Dole je to 18 klíč, nahoře ty dvě 13. Dělal bych venku z auta a na povolení je nejrychlejší flexa
Ne , základ je pořádný nářadí a pořádně ho mít usazený, jinak to žvejkneš. U podobných spojů ho nejdřív poleju acetonem, zkusím lehce přitáhnout (závit se pohne a na tu stranu je většinou čistější - má menší odpor), když se hne, zkusím s citem o ždibec povolit a furt leju aceton.Když to jde ztuha, nepovoluju, ale zpátky přitáhnu - většinou v tomhle kousku dráhy začne být volnější - to už je vyhráno, ten už neutrhnu. Pak postupuju, jako když řežu závit , kousek dopředu azase zpátky - tak aby chod závitu netuhnul. A stále poléváme acetonem - vyplavuje a rozpouští rez.
Ne , základ je pořádný nářadí a pořádně ho mít usazený, jinak to žvejkneš. U podobných spojů ho nejdřív poleju acetonem, zkusím lehce přitáhnout (závit se pohne a na tu stranu je většinou čistější - má menší odpor), když se hne, zkusím s citem o ždibec povolit a furt leju aceton.Když to jde ztuha, nepovoluju, ale zpátky přitáhnu - většinou v tomhle kousku dráhy začne být volnější - to už je vyhráno, ten už neutrhnu. Pak postupuju, jako když řežu závit , kousek dopředu azase zpátky - tak aby chod závitu netuhnul. A stále poléváme acetonem - vyplavuje a rozpouští rez.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
ACETONEM??? Tak to slyším poprvé, fakt to funguje jo?
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak jsem se spletl, to video je ohledně pružin.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Spíš jde o to, že Ti bude u toho veselejiJ0hny píše:ACETONEM??? Tak to slyším poprvé, fakt to funguje jo?
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
WD není všemocné, prolejval jsem to ML olejem a ani to nepomohlo....
Ono mi tak ani nejde o demontáž celého tlumiče jako spíš o to, že je to horní uložení konstrukčně udělané tak, že se to při montáži smontuje a s demontáží se počítá jen v kontextu výměny za nový kus... tedy že rozdělat to bez destrukce je asi problém....
Keksine, za to video ale budu rád
Ono mi tak ani nejde o demontáž celého tlumiče jako spíš o to, že je to horní uložení konstrukčně udělané tak, že se to při montáži smontuje a s demontáží se počítá jen v kontextu výměny za nový kus... tedy že rozdělat to bez destrukce je asi problém....
Keksine, za to video ale budu rád
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Jj Karle, tak nějak bych si ten postup sám představoval. A proto jsem to raději na autě moc nepokoušel.... na druhou stranu, na fotce je vidět, že by teoreticky proti prasknutí to mělo být chráněno právě onou maticí díky tomu, že je ta matice skoro na konci závitu. Jinak ano, na té demontáži tlumiče z auta ven je snad nejhorší právě to demontování čalounění v kufru