Autokosmetický koutek
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: autokosmetický koutek
Já když to umeju, jak se to leskne, jsou vidět ještě víc
Re: autokosmetický koutek
Má to smysl se takto trápit? Co to tedy nechat opravit? Nechtěl bych, aby mě to potkalo....
Kuš... abych zas šel umejvat auto.... ale které dřív... nějak nestíhám ani to hloupé umejvání těch tří aut
Kuš... abych zas šel umejvat auto.... ale které dřív... nějak nestíhám ani to hloupé umejvání těch tří aut
Re: autokosmetický koutek
Ahoj.
Přidám pár komentářů.
Kdyby ses na něco potřeboval zeptal, napiš.
Ale v tomhle případě jsi to s Joshikim vyhrál, protože určitě ty věci zná mnohem líp, než já.
Na začátku byly též mé představy mylné a neměl jsem nikoho, kdo by mi poradil.
Když jsem dovezl vůz domů, první, co bylo, tak jsem si v autodílech koupil "lepší" šampon a houbu na mytí.
Po jednom takovém šmrdlání jsem usoudil, že to není ono, tak jsem začal pátrat po nějaké "profi" technologii.
Představa byla investice tak 1-2 tisíce....a skončil jsem u detailingu.
Vše bylo hodně pracné a namáhavé, strávil jsem desítky hodin po večerech nad fóry a první zkušenosti jsem dostal samodomo vlastníma rukama. Na začátku to šlo hodně blbě, ale jak pochopíš podstatu věci a získáš cvik, tak zjistíš, že na tom nic není a je to jen o fyzické práci s trochou přemýšlení. Pokud se tím nebudeš živit, tak vždy budeš amatér
Přikládám komentáře k tomu, co jsi použil.
Předmytí:
Celkový oplach wapkou - LIDL Parkside
Celkem uvažuju, že bych si nějakou takovou levnou wapku pořídil, ušetří to práci.
K tomu předmytí bych Ti doporučil koncentrát Valetpro Citrus Pre Wash- nastříkat, nechat tak 5-10 min. působit a opláchnout.
Včera jsem s tím dělal poprvé, na celého pětasedmu jsem vystříkal něco přes litr naředěného roztoku- ale postříkal jsem celé auto, jinak se běžně stříká hlavně spodní polovina, tak by ta spotřeba byla pak menší.
Místo wapky mám klasicky vodovod + hadici + pistolový adaptér s měnitelnými proudy.
Do hadice 25 m jsem investoval pětistovku, nevzpomenu si na výrobce, ale byla to nejvyšší třída, co vyrábí a je skutečně dobrá.
To proto, že je hodně pružná, takže se při obcházení nemusí člověk ohlížet na to, kde se hadice láme, odpadá pak starost, že by se hadice někde zbytečně dostala do kontaktu s karoserii. Ten adaptér stál 250,-, plastokovový, pěkně zpracován.
Disky a pneumatiky - Valetpro Bilberry Safe Wheel Cleaner (koncentrát 1:3), štětec, kartáč (měl by mít tvrdší chlupy), oplach wapkou
Na tohle jsem se vykašlal, na vyčištění jsem použil ten "lepší" šampon z autodílů, trochu jsem nanesl, rozetřel štětcem, opláchl, asi 3x opakoval a výsledek byl slušný.
Co se týče štětce- HODNĚ doporučuji, je to malá investice a udělá to hodně práce. Dostaneš s s tím kamkoliv, odpadá pracné šmrdlání nějakým hadrem v nepřístupných místech. Štětec by měl být celý z plastu, pokud to má kovový rámeček, doporučuju omotat izolační páskou.
Mezery u lišt, prostor mezi dveřmi, odtokové části, ... - Valetpro Citrus Pre Wash (koncentrát 1:6), štětec, voda v rozprašovači pro oplach
Na toto bych spíš použil jakýkoliv APC, ale ten Citrus asi funguje taky. Jinak na mezidveřní prostor a odtokové plošky se dá taky při malém znečištění použít i nějaký detailer- hlavně na rovné plochy.
1. Mytí:
Dvoukýblová metoda - COYOTE autošampon (ředění 50ml na 10L teplé vody), použit sice pH neutrální, nicméně levnější šampon vez vosku, DJ rukavice z ovčí vlny
Dvoukýblová metoda je super, já zvažuji, že si pořídím jeden dvacetilitrový kbelík s ochrannou mřížkou- je to o stupeň dále v ochraně laku před škrábanci. Akorát to nestojí pár korun, ale je to jednorázová investice. A kbelík nejlépe se šroubovatelným víkem- kvůli přepravě vody se šamponem.
Osušení KIK utěrkou - zhruba, aby se zbytečně neředily další čističe
S tou KIK utěrkou je to taky super- marně jsem přemýšlel, kde je tady u nás KIK, až pak jsem zjistil, že to mám 8 km od baráku....Za 100,- korun (!!) jsem koupil 4 utěrky, ty si nechám sešít do dvou utěrek, aby byly oboustranné. Nejsou sice úplně geniální, ale za tu cenu je to mega geniální. Doporučuji všem, kdo nechtějí moc investovat. Za stokoruny sice pořídíte opravdu luxusní hadříky, které jsou praktické a pohodlné, ale vyhazovat tolik peněz....už bych příště tuto investici vážil....
Čištění:
ValetPro Citrus Tar & Glue Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel sundal zbytky z oboustranky pod RZ, asfalt z exponovaných míst, pozůstatky z "prasečiny" toho, kdo mi stříkal spodek a dutiny (přitom opatlal půl blatníku)
Oceníš na začátku, pak už jen občas a spíš na kolech.
Carpro IronX - čistič polétavé rzi, celoplošně rozprašovačem
Fantastická věc, ale též jako předešle - oceníš na začátku, pak už jen občas a spíš na kolech.
Dvoukýblová metoda - Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner (ředění 20ml na 10L teplé vody) - tentokrát s voskem, pro jednodušší sušení
Značka Autoglym není špatná, co je teda o ničem, je "Engine Cleaner" - odmašťovač i na domácí práce, ale je hrozně slabý.
Super je náplň do ostřikovače skel- nepáchne, na to jsem alergický. Sice je drahý, ale dá se hodně ředit a funguje.
Přesun auta do garáže a sušení
S těmi přesuny je to často opruz, protože existuje možnost, že na povrchy nachytáš smetí. To je hlavně problém, když nanášíš více vrstev vosku po delší době např.
Leštění:
Nasvícení kapoty, teorie do leštění, praktická ukázka.
Valetpro Classic Paint Cleanser + rotační lěštička, unašeč 125mm, kotouč 3M žlutý 150mm
Tohle bych ani nepovažoval za leštění, spíš za jakési "finiš" doleštění, kdy odstraníš ty nejmenší hologramy.
V pohodě, aspoň neubíráš cenné mikrony z laku.
Voskování:
Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s - nanesení první vrstvy vosku na kapotu
Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s - nanesení druhhé vrstvy vosku, utěrky KIK, pěnový aplikátor
Mám jen jednu vrstvu, dával jsem ji tam v říjnu.
Přes zimu téměř neježděno, myto 2x.
Včera po umytí jsem zkonstatoval, že tam ten vosk stále je.
Na výdrž je Collinite super.
Ošetření ext. plastů
ValetPro Classic Protectant - pěnový aplikátor
Na externí plasty bych tuto věc nedoporučoval.
Oproti předešlé verzi Talos (výroba skončila) je podstatně horší a nová verze je pro mě velkým zklamáním.
Sice netvrdím, že je to šmejd, oproti těm laciným "kokpitsprejům se silikony" je pořád dost dobrý, ale venku to podle mě bude fungovat tam měsíc....
Pro výdrž doporučuji např. Dodo Juice Gloss sealant na bázi pryskyřice- pro aplikaci to sice vyžaduje neskutečně pracné vyčištění podkladu, ale výdrž je minimálně rok.
Já parkuji pod střechou, po 2 letech jsou tam stále zbytky.
Strávený čas možná vypadá hrozivě, ale mytí trvalo hodně dlouho, bylo prováděno s maximální pečlivostí a ohleduplností. Jako ostatně i leštění, které jsem strojně dělal poprvé, tak jsem nechtěl nic podcenit. Voskování je už jen taková třešínka na dortu, která jde poměrně rychle.
Opravdu chutná třešinka na dortu je přírodní vosk, aplikovaný ručně
Stále se považuji v tomto oboru za amatéra!!!
To já taky, ale vyšší ambice nemám
P.S. Ještě doplňuji komentář k ValetPro Traditional Tyre Dressingu- po zkušenostech ostatních s tímto výrobkem zvažuji pořízení.
Dá se taky dost dobře použít na těsnění dveří nebo na manžety poloos.
Čert vem, že si technik u STK pěkně na podvozku pokouká- ale mělo by to prodloužit životnost.
Přidám pár komentářů.
Těší mě, že se mi podařilo aspoň jednoho člověka nakazit k pořádné péči o pořádné auto11AA píše:Tím prvotním impulsem, na základě něhož jsem se tímto vůbec začal zaobírat je založení tohoto tématu Pítrsem a jeho ukázka na letošním Otvíráku. No a protože poslední dobou do všeho jdu tak nějak po hlavě, začal jsem nejdřív studovat teorii, během dvou měsíců nakoupil přípravky, "hadříky", štětečky, ... pěkná dovolená by za to byla. Při nákupu jsem se dost inspiroval Pítrsem, částečně ds fórem a shopem a konzultoval jsem to i s Joshikim.
Nutno podotknout, že moje představy byly z velké části mylné, časově určitě, postup se zhruba shodoval s vyčtenými informacemi, nicméně přesné postupy, fígle, chování jednotlivých přípravků, jejich nutné ředění, to jak správně leštit, kolik nanést vosku, co vše olepit, atd. by se těžko zjišťovali pouze z teorie. Dají, ale znamená to zkoušení, porovnávání, filtrování informací (ne vše co se kde píše je pravda, spousta videí je nevypovídajících, protože stav laku není vždy takový, jako ten náš).
Kdyby ses na něco potřeboval zeptal, napiš.
Ale v tomhle případě jsi to s Joshikim vyhrál, protože určitě ty věci zná mnohem líp, než já.
Na začátku byly též mé představy mylné a neměl jsem nikoho, kdo by mi poradil.
Když jsem dovezl vůz domů, první, co bylo, tak jsem si v autodílech koupil "lepší" šampon a houbu na mytí.
Po jednom takovém šmrdlání jsem usoudil, že to není ono, tak jsem začal pátrat po nějaké "profi" technologii.
Představa byla investice tak 1-2 tisíce....a skončil jsem u detailingu.
Vše bylo hodně pracné a namáhavé, strávil jsem desítky hodin po večerech nad fóry a první zkušenosti jsem dostal samodomo vlastníma rukama. Na začátku to šlo hodně blbě, ale jak pochopíš podstatu věci a získáš cvik, tak zjistíš, že na tom nic není a je to jen o fyzické práci s trochou přemýšlení. Pokud se tím nebudeš živit, tak vždy budeš amatér
Přikládám komentáře k tomu, co jsi použil.
Předmytí:
Celkový oplach wapkou - LIDL Parkside
Celkem uvažuju, že bych si nějakou takovou levnou wapku pořídil, ušetří to práci.
K tomu předmytí bych Ti doporučil koncentrát Valetpro Citrus Pre Wash- nastříkat, nechat tak 5-10 min. působit a opláchnout.
Včera jsem s tím dělal poprvé, na celého pětasedmu jsem vystříkal něco přes litr naředěného roztoku- ale postříkal jsem celé auto, jinak se běžně stříká hlavně spodní polovina, tak by ta spotřeba byla pak menší.
Místo wapky mám klasicky vodovod + hadici + pistolový adaptér s měnitelnými proudy.
Do hadice 25 m jsem investoval pětistovku, nevzpomenu si na výrobce, ale byla to nejvyšší třída, co vyrábí a je skutečně dobrá.
To proto, že je hodně pružná, takže se při obcházení nemusí člověk ohlížet na to, kde se hadice láme, odpadá pak starost, že by se hadice někde zbytečně dostala do kontaktu s karoserii. Ten adaptér stál 250,-, plastokovový, pěkně zpracován.
Disky a pneumatiky - Valetpro Bilberry Safe Wheel Cleaner (koncentrát 1:3), štětec, kartáč (měl by mít tvrdší chlupy), oplach wapkou
Na tohle jsem se vykašlal, na vyčištění jsem použil ten "lepší" šampon z autodílů, trochu jsem nanesl, rozetřel štětcem, opláchl, asi 3x opakoval a výsledek byl slušný.
Co se týče štětce- HODNĚ doporučuji, je to malá investice a udělá to hodně práce. Dostaneš s s tím kamkoliv, odpadá pracné šmrdlání nějakým hadrem v nepřístupných místech. Štětec by měl být celý z plastu, pokud to má kovový rámeček, doporučuju omotat izolační páskou.
Mezery u lišt, prostor mezi dveřmi, odtokové části, ... - Valetpro Citrus Pre Wash (koncentrát 1:6), štětec, voda v rozprašovači pro oplach
Na toto bych spíš použil jakýkoliv APC, ale ten Citrus asi funguje taky. Jinak na mezidveřní prostor a odtokové plošky se dá taky při malém znečištění použít i nějaký detailer- hlavně na rovné plochy.
1. Mytí:
Dvoukýblová metoda - COYOTE autošampon (ředění 50ml na 10L teplé vody), použit sice pH neutrální, nicméně levnější šampon vez vosku, DJ rukavice z ovčí vlny
Dvoukýblová metoda je super, já zvažuji, že si pořídím jeden dvacetilitrový kbelík s ochrannou mřížkou- je to o stupeň dále v ochraně laku před škrábanci. Akorát to nestojí pár korun, ale je to jednorázová investice. A kbelík nejlépe se šroubovatelným víkem- kvůli přepravě vody se šamponem.
Osušení KIK utěrkou - zhruba, aby se zbytečně neředily další čističe
S tou KIK utěrkou je to taky super- marně jsem přemýšlel, kde je tady u nás KIK, až pak jsem zjistil, že to mám 8 km od baráku....Za 100,- korun (!!) jsem koupil 4 utěrky, ty si nechám sešít do dvou utěrek, aby byly oboustranné. Nejsou sice úplně geniální, ale za tu cenu je to mega geniální. Doporučuji všem, kdo nechtějí moc investovat. Za stokoruny sice pořídíte opravdu luxusní hadříky, které jsou praktické a pohodlné, ale vyhazovat tolik peněz....už bych příště tuto investici vážil....
Čištění:
ValetPro Citrus Tar & Glue Remover - odstraňovač asfaltu a lepidel sundal zbytky z oboustranky pod RZ, asfalt z exponovaných míst, pozůstatky z "prasečiny" toho, kdo mi stříkal spodek a dutiny (přitom opatlal půl blatníku)
Oceníš na začátku, pak už jen občas a spíš na kolech.
Carpro IronX - čistič polétavé rzi, celoplošně rozprašovačem
Fantastická věc, ale též jako předešle - oceníš na začátku, pak už jen občas a spíš na kolech.
Dvoukýblová metoda - Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner (ředění 20ml na 10L teplé vody) - tentokrát s voskem, pro jednodušší sušení
Značka Autoglym není špatná, co je teda o ničem, je "Engine Cleaner" - odmašťovač i na domácí práce, ale je hrozně slabý.
Super je náplň do ostřikovače skel- nepáchne, na to jsem alergický. Sice je drahý, ale dá se hodně ředit a funguje.
Přesun auta do garáže a sušení
S těmi přesuny je to často opruz, protože existuje možnost, že na povrchy nachytáš smetí. To je hlavně problém, když nanášíš více vrstev vosku po delší době např.
Leštění:
Nasvícení kapoty, teorie do leštění, praktická ukázka.
Valetpro Classic Paint Cleanser + rotační lěštička, unašeč 125mm, kotouč 3M žlutý 150mm
Tohle bych ani nepovažoval za leštění, spíš za jakési "finiš" doleštění, kdy odstraníš ty nejmenší hologramy.
V pohodě, aspoň neubíráš cenné mikrony z laku.
Voskování:
Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s - nanesení první vrstvy vosku na kapotu
Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s - nanesení druhhé vrstvy vosku, utěrky KIK, pěnový aplikátor
Mám jen jednu vrstvu, dával jsem ji tam v říjnu.
Přes zimu téměř neježděno, myto 2x.
Včera po umytí jsem zkonstatoval, že tam ten vosk stále je.
Na výdrž je Collinite super.
Ošetření ext. plastů
ValetPro Classic Protectant - pěnový aplikátor
Na externí plasty bych tuto věc nedoporučoval.
Oproti předešlé verzi Talos (výroba skončila) je podstatně horší a nová verze je pro mě velkým zklamáním.
Sice netvrdím, že je to šmejd, oproti těm laciným "kokpitsprejům se silikony" je pořád dost dobrý, ale venku to podle mě bude fungovat tam měsíc....
Pro výdrž doporučuji např. Dodo Juice Gloss sealant na bázi pryskyřice- pro aplikaci to sice vyžaduje neskutečně pracné vyčištění podkladu, ale výdrž je minimálně rok.
Já parkuji pod střechou, po 2 letech jsou tam stále zbytky.
Strávený čas možná vypadá hrozivě, ale mytí trvalo hodně dlouho, bylo prováděno s maximální pečlivostí a ohleduplností. Jako ostatně i leštění, které jsem strojně dělal poprvé, tak jsem nechtěl nic podcenit. Voskování je už jen taková třešínka na dortu, která jde poměrně rychle.
Opravdu chutná třešinka na dortu je přírodní vosk, aplikovaný ručně
Stále se považuji v tomto oboru za amatéra!!!
To já taky, ale vyšší ambice nemám
P.S. Ještě doplňuji komentář k ValetPro Traditional Tyre Dressingu- po zkušenostech ostatních s tímto výrobkem zvažuji pořízení.
Dá se taky dost dobře použít na těsnění dveří nebo na manžety poloos.
Čert vem, že si technik u STK pěkně na podvozku pokouká- ale mělo by to prodloužit životnost.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: autokosmetický koutek
Krásně na to padá voda.
Pítrs: dík za komentář, je to hodně o zkoušení a doporučení. Něčím začít, a porovnávat. Na těsnění jsem koupil Seal Feed Swissvax. Podle ostatních asi nic moc lepšího není. Uvidíme jak si to poradí s 15 let starou gumou. (na pneumatiky samozřejmě ne, tam přijde Tradice )
Pítrs: dík za komentář, je to hodně o zkoušení a doporučení. Něčím začít, a porovnávat. Na těsnění jsem koupil Seal Feed Swissvax. Podle ostatních asi nic moc lepšího není. Uvidíme jak si to poradí s 15 let starou gumou. (na pneumatiky samozřejmě ne, tam přijde Tradice )
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: autokosmetický koutek
Krása Dnes na srazu nám taky pěkně sprchlo a tak jsem se taky mohl pokochat kuličkama na střeše Blbý že jsem dojel domů a auto můžu zas celé umývat - ty široký gumy mě vždycky ohodí bahnem celý bok auta
Re: autokosmetický koutek
Máš pravdu Trundo, bylo na autech jasně poznat kdo má a nebo nemá navoskováno a ten odjezd z Helfštýnu lesní cestou a potoky vody mi spíš připomínal Camel Trophy, ale jinak vydařená akce
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: autokosmetický koutek
Jojo... Kupéčko by to tam přeskákalo jak kamzík, ale se ZT to byla docela dobrodružná stezka odvahy
Re: autokosmetický koutek
Ahoj.11AA píše:Pítrs: dík za komentář, je to hodně o zkoušení a doporučení. Něčím začít, a porovnávat. Na těsnění jsem koupil Seal Feed Swissvax. Podle ostatních asi nic moc lepšího není. Uvidíme jak si to poradí s 15 let starou gumou. (na pneumatiky samozřejmě ne, tam přijde Tradice )
Koukám, že ses docela buchl přes kapsu.
Tak by mě extrémně hodně zajímalo, jak na tom ten Seal Feed bude.
Moc o tom nikde nepsali, tak pak mi dej vědět jak to funguje a jak dlouho.
Jsem zvažoval, že bych si to taky pořídil, ale cena mě odradila- na gumu (vč. pneu) a plasty (interiér) mám zatím ten ValetPro Classic Protectant.
Zkušenosti: - ze zvědavosti jsem to aplikoval na hadice chladícího okruhu a tady je výsledek totálně o ničem. To samé jsem zkusil na těsnících gumách dveří, jak vnějších, tak vnitřních- taky špatné. Ten přípravek nejlépe drží na plastech a pneumatikách, teda tam, kde je povrch porézní. Tam to celkem drží, ale není to tak oslnivé, jak u předešlé verze Talos.
Dávat Seal Feed na pneu je samozřejmě zhovadilost, Traditional Tyre Dressing schvaluju.
Vzhled Classic Protectant na pneu: sytý tmavý matný povrch. Výdrž odhadem 2 měsíce. Vodu to asi odpuzuje, čištění pneumatik bude tedy asi jednodušší, ještě jsem nezkoušel.
Mám dotaz: s tou sušící utěrkou 60x90 cm nebo kolik to je, jak jsi spokojen? Musíš to ždímat? Jak to sušíš? Tahy nebo přikládáním?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: autokosmetický koutek
Ručník jsem použil prikladanim. Lépe dělat vedou. Vše pojmul a sebral by 3x tolik. Pomohl jsem tomu mytim samponem s voskem a pak trochou detaileru od joshokiho. Vody na autě zbylo na ručník poměrně málo.
Zkušenosti se seeal Feed až budou preferuji.
Zkušenosti se seeal Feed až budou preferuji.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: autokosmetický koutek
Nejhorší jsou horizontální plochy- kapoty, kufr, střecha.
Rada: jedna z možností je vzít dobrou mikrovláknovou utěrku (i tu z KIKu) a nadbytečnou vodu opatrně lehkým posunem stáhnout pryč. V případě, pokud třeba nemáš sušící detailer, taky stojí nějaké prachy.
Pak to v pohodě dosušíš přiložením.
Pokud máš ještě dobrý vosk, dobrým řešením je na to pustit lehký čůrek vody, to se krásně nabalí do sebe a celá vodní masa pozvolna odteče, takže na povrchu zůstane minimum vody. I to je jedna z pozitivních vlastností vosku, nějaký lesk bych dal až na poslední místo Vyzkoušej to, akorát to chce cvik.
Já to někdy shrnu rukou, ale to není ideální. Pak jsou ještě silikonové stěrky, dají se použít i na doma např. na mytí oken a zrcadel, ale nezkoušel jsem.
Kde jsi tu sušící utěrku koupil a za kolik?
Rada: jedna z možností je vzít dobrou mikrovláknovou utěrku (i tu z KIKu) a nadbytečnou vodu opatrně lehkým posunem stáhnout pryč. V případě, pokud třeba nemáš sušící detailer, taky stojí nějaké prachy.
Pak to v pohodě dosušíš přiložením.
Pokud máš ještě dobrý vosk, dobrým řešením je na to pustit lehký čůrek vody, to se krásně nabalí do sebe a celá vodní masa pozvolna odteče, takže na povrchu zůstane minimum vody. I to je jedna z pozitivních vlastností vosku, nějaký lesk bych dal až na poslední místo Vyzkoušej to, akorát to chce cvik.
Já to někdy shrnu rukou, ale to není ideální. Pak jsou ještě silikonové stěrky, dají se použít i na doma např. na mytí oken a zrcadel, ale nezkoušel jsem.
Kde jsi tu sušící utěrku koupil a za kolik?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: autokosmetický koutek
Detailing-obchod (zřejmě předchůdce ds), 400
Sesite KIK utěrky by mohly být taky OK
Sesite KIK utěrky by mohly být taky OK
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: autokosmetický koutek
Silikonovou stěrku jsem zkoušel několikrát, jde to s ní dobře, ale jak moc to třeba může nechat stopy na laku (mikroskopické), to nevím. Obzvlášť na ty horizontální plochy je super.
Ještě jsem viděl stahovat vodu z karoserie jelenicí před sušením utěrkou. Co o tom soudíte?
Utěrky v KIKu jsem taky nakoupil, ale musím říct -- žádná sláva. Na první pohled dobrý, vypadají OK, ale mám k dispozici mikrovláknovou utěrku originální a je to teda rozdíl jak hrom. Přitom cenově to velký rozdíl není, ovšem ta originální pojme několikanásobně větší množství vody.
Ještě jsem viděl stahovat vodu z karoserie jelenicí před sušením utěrkou. Co o tom soudíte?
Utěrky v KIKu jsem taky nakoupil, ale musím říct -- žádná sláva. Na první pohled dobrý, vypadají OK, ale mám k dispozici mikrovláknovou utěrku originální a je to teda rozdíl jak hrom. Přitom cenově to velký rozdíl není, ovšem ta originální pojme několikanásobně větší množství vody.
Re: autokosmetický koutek
Když už se tomu laku tak věnujeme, tak bych bych osobně stěrku nepoužil.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: autokosmetický koutek
11AA: Díky za tip, zvážím.
To netuším. Ale vzhledem k tomu, že to prodávají Swisswax a Razeglace, tak si myslím, že to bude nějaký lepší silikon, který je maximálně šetrný.AnderN píše:Silikonovou stěrku jsem zkoušel několikrát, jde to s ní dobře, ale jak moc to třeba může nechat stopy na laku (mikroskopické), to nevím. Obzvlášť na ty horizontální plochy je super.
Tohle silně nedoporučují. Údajně je to dobrý kandidát na škrábance, já jsem to raději ani nezkoušel. Kdysi jsem jelenici měl, ale škrábance jsem neřešil. Tu jelenici bych použil tak na sklo, ale velmi dobré zkušenosti mám s waflovitýma utěrkama, mikrovlákno, ale jiná struktura. Bez šmouh.AnderN píše:Ještě jsem viděl stahovat vodu z karoserie jelenicí před sušením utěrkou. Co o tom soudíte?
Ty z KIKu jsou s dobrým poměrem cena/výkon. Samozřejmě na ty opravdu drahé nemají, ale já je hodlám používat na utírání skla, plastů, jako podložku a ochranu před znečištěním okolí při čištění např. mezidveřního prostoru, při ochraně palubní desky před postíkáním čističem na sklo, atd. Na rozleštění leštěnky a vosku radějí vezmu do ruky něco o dost lepšího (byt dražšího).AnderN píše:Utěrky v KIKu jsem taky nakoupil, ale musím říct -- žádná sláva. Na první pohled dobrý, vypadají OK, ale mám k dispozici mikrovláknovou utěrku originální a je to teda rozdíl jak hrom. Přitom cenově to velký rozdíl není, ovšem ta originální pojme několikanásobně větší množství vody.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: autokosmetický koutek
Všiml jsem si, že jsi Ondro dostal nabídku od Joshikiho. Pokud ji využiješ, věř, že neprohloupíš. Mě se nemohlo stát nic lepšího, než jeho pomoc a rady.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí