Startér...
Startér...
Zdravím vás,
zatím se chci zeptat ještě bez zbytečného sarkasmu. I když to vypadá, že naše autíčko zjistilo, že se o ně chci starat, tak se rozhodlo, že to vyspravíme všechno... Auto trochu nechápe, že finance na spravení všeho hned nejsou... No nic, k otázce.
Včera jsem zůstal viset. Dojedu po cca 20 km na parkoviště, vypnu motor. Po asi 5 minutách chci nastartovat a ono to startuje a nic. Startuje a nic. OK, vytáhneme kabely, připojíme se k jinému autu a ejhle - na první pokus OK a dojedeme domů. Odpoledne po obědě máme nějaké zařizování po městě. Nastartujeme, jízda cca 5 minut, vypnout, do obchodu. Nastartujeme, jízda cca 10 minut, vypnout do obchodu. A pak už nenastartujeme.
Po otočení klíčkem se zapínají/vypínají světla a kontrolky, ale motor vůbec neškubne, jen slyším jakési "cvakání". Připojíme opět kabely, ale tentokrát nic, jen cvakání.
Vytáhl jsem s nadáváním baterku, odpoledne a přes noc nabíjím, dnes dopoledne ji dám do auta a - nic. Jen cvakání, v motoru po otočení klíčkem ani neškubne.
A teď co? Vypadá to na startér? Nebo byste podle těchto příznaků řekli ještě něco jiného?
A mimochodem - kolik stojí startér na Rover 75? Na AutoKelly jsem viděl za cca 7500 Kč a to se mi dost protočily panenky. Poté, co jsme nedávno měnili tyčky řízení a čepy, brzdové trubičky, projeli se do Otrokovic a zpět atd... jednoduše, 7500 je na mně dost a manželce to (zatím) ani říkat nebudu.
Dá se startér nějak "jednoduše a levně" repasovat? Nebo shánět na vrakáči?
Babo raď. Vlastně, dámy a pánové, raďte prosím!
zatím se chci zeptat ještě bez zbytečného sarkasmu. I když to vypadá, že naše autíčko zjistilo, že se o ně chci starat, tak se rozhodlo, že to vyspravíme všechno... Auto trochu nechápe, že finance na spravení všeho hned nejsou... No nic, k otázce.
Včera jsem zůstal viset. Dojedu po cca 20 km na parkoviště, vypnu motor. Po asi 5 minutách chci nastartovat a ono to startuje a nic. Startuje a nic. OK, vytáhneme kabely, připojíme se k jinému autu a ejhle - na první pokus OK a dojedeme domů. Odpoledne po obědě máme nějaké zařizování po městě. Nastartujeme, jízda cca 5 minut, vypnout, do obchodu. Nastartujeme, jízda cca 10 minut, vypnout do obchodu. A pak už nenastartujeme.
Po otočení klíčkem se zapínají/vypínají světla a kontrolky, ale motor vůbec neškubne, jen slyším jakési "cvakání". Připojíme opět kabely, ale tentokrát nic, jen cvakání.
Vytáhl jsem s nadáváním baterku, odpoledne a přes noc nabíjím, dnes dopoledne ji dám do auta a - nic. Jen cvakání, v motoru po otočení klíčkem ani neškubne.
A teď co? Vypadá to na startér? Nebo byste podle těchto příznaků řekli ještě něco jiného?
A mimochodem - kolik stojí startér na Rover 75? Na AutoKelly jsem viděl za cca 7500 Kč a to se mi dost protočily panenky. Poté, co jsme nedávno měnili tyčky řízení a čepy, brzdové trubičky, projeli se do Otrokovic a zpět atd... jednoduše, 7500 je na mně dost a manželce to (zatím) ani říkat nebudu.
Dá se startér nějak "jednoduše a levně" repasovat? Nebo shánět na vrakáči?
Babo raď. Vlastně, dámy a pánové, raďte prosím!
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Startér...
To samý jsem řešil na R75 1.8. Otočilo se klíčkem a nic. Vyřešilo se to tím, že se zahýbalo s drátama na sartéru a vše je O.K. Prostě špatnej kontakt.
U jednaosmi je přístup ke startéru dobrej, ale u nafty ani nevím kde ten startér je.
U jednaosmi je přístup ke startéru dobrej, ale u nafty ani nevím kde ten startér je.
Re: Startér...
Díky za odpověď. Můj mechanik mi v hovoru z Chorvatska řekl, že je taky možné, že to bude "jen" špatný kontakt někde v kabelech - od baterky nebo u startéru nebo nějaké špatné uhlíky. Takže zatím aspoň jakoukoli radu.Keksin píše:ale u nafty ani neví kde ten startér je.
Mimochodem - kde ten startér je? Mohl by sem někdo hodit nejlépe obrázek motoru s šipkou?
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Startér...
Zavolej Mirdovi 604 544 124 a zeptej se ho. On Ti to popíše.
Re: Startér...
A pokud je baterka starší než 3-4 roky, tak bych jí čenžul + plus projít kabely.
Jak říká můj táta, kontakt je základ.
Jak říká můj táta, kontakt je základ.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér...
na čištění těchto zasr... kontaktů a svazků používám toto:
http://www.3-in-one.co.uk/products/heav ... degreaser/ 174,- Kč
dá se to koupit leckde, vydrží mi to pokaždé kolem 2 let, neskutečně to rozpouští kombinovaný bordel prachu, olejů, silničního šmíru ap.
Jednou postříkám, počkám, rozpustí to bordel během sekund, kape to dolů, prostříkám to podruhé a když to uschne, je to čisté jako nové.
Hodí se to právě na altík, startér, koncovky kabelových svazků v podběhu, dveří v přechodkách ap.
Mockrát mi to pomohlo, mnohdy je možné pouze čištění tlakem (přechodky dveří).
Řekl bych že to velmi pravděpodobně bude kontaktem, nicméně repase startéru, DOKUD není vše na padrť (komutátor) nevyjde zas tak draho.
U altíku dtto, diody se dají v ELITu koupit za mnoho set korun ale s vyčištěním, novými uhlíky je jako nový a to do 2000 max., spíše méně.
Dobrá baterka je základ, jako první doporučuji používat 1. kvalitní, 2. tu s magickým okem (YUASA, Varta,.) a včas dobít 3xběhem roku, popojížděním kolem města se baterie nedobíjí, aby se obnovila kapacita je potřeba ujet nejméně 40km i více. Téma o dobíjení tu někde je.
http://www.3-in-one.co.uk/products/heav ... degreaser/ 174,- Kč
dá se to koupit leckde, vydrží mi to pokaždé kolem 2 let, neskutečně to rozpouští kombinovaný bordel prachu, olejů, silničního šmíru ap.
Jednou postříkám, počkám, rozpustí to bordel během sekund, kape to dolů, prostříkám to podruhé a když to uschne, je to čisté jako nové.
Hodí se to právě na altík, startér, koncovky kabelových svazků v podběhu, dveří v přechodkách ap.
Mockrát mi to pomohlo, mnohdy je možné pouze čištění tlakem (přechodky dveří).
Řekl bych že to velmi pravděpodobně bude kontaktem, nicméně repase startéru, DOKUD není vše na padrť (komutátor) nevyjde zas tak draho.
U altíku dtto, diody se dají v ELITu koupit za mnoho set korun ale s vyčištěním, novými uhlíky je jako nový a to do 2000 max., spíše méně.
Dobrá baterka je základ, jako první doporučuji používat 1. kvalitní, 2. tu s magickým okem (YUASA, Varta,.) a včas dobít 3xběhem roku, popojížděním kolem města se baterie nedobíjí, aby se obnovila kapacita je potřeba ujet nejméně 40km i více. Téma o dobíjení tu někde je.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Startér...
Díky všem za odpovědi.Austin píše:aby se obnovila kapacita je potřeba ujet nejméně 40km i více
Co se týče dobíjení baterie, jezdíme docela dost. Tchýně je od nás cca 25 km, takže je to 50, i když ne v jednom tahu. A většinou minimálně jednou za dva týdny jedeme někam na výlet, a to pak je klidně 100 km v jeden směr, tak nevím. Uvidíme.
Každopádně po reakcích a pročtení dalších fór na internetu jsem se trochu uklidnil - na 10000 položku to snad nevypadá. Ty 2000 bolí taky, ale je to rozhodně lepší.
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Startér...
Ahoj,
ak počuť pri štartovaní len cvakanie, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o opálený silový kontakt v štatéri. Elektromagnet ho síce pritiahne, ale kedže je opálený tak obvod neuzavrie a štartér sa netočí. Iba to cvakne. Dá sa urobiť nový z kúska medi.
ak počuť pri štartovaní len cvakanie, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o opálený silový kontakt v štatéri. Elektromagnet ho síce pritiahne, ale kedže je opálený tak obvod neuzavrie a štartér sa netočí. Iba to cvakne. Dá sa urobiť nový z kúska medi.
Re: Startér...
Tak co Janku, jak jsi dopad. Uz je to O.K.?????
Re: Startér...
Tak zdravím všechny, je to vyřešeno. Byla to jen baterka - asi kompletně KO, i když mně trochu překvapilo, že to s ní vzalo tak rychlý konec a ani po dobití to nebylo lepší... No, určitě lepší možnost než měnit startér a bůhvíco...
Takhle to vypadá, když někdo rozumí autům jako já Díky moc všem za účast a Hergotu díky moc za ochotu a vstřícnost!
Takhle to vypadá, když někdo rozumí autům jako já Díky moc všem za účast a Hergotu díky moc za ochotu a vstřícnost!
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Startér...
Až sem jednou zabrousí někdy zase někdo se stejnym problémem, i já jej řešil, u mě to tehdy byly kontakty uchycení baterky: http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=7826
Rover 75 2.0 V6, Vespa ET2, Yamaha FZ6 Fazer SA
Re: Startér...
Kontakty je třeba kontrolovat,ale k tomu startéru u nafty---můj mechanik mi řekl,že tam je,ale ať se ani nesnažím ho měnit na cestě,prý je tam všechno dokola namačkané jak ďas ale jinak taky nevím ani kde je---ale okouknu to.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Startér...
Tak startér jsme sice našli, ale ten přístup k němu - alespoň pro mně jako laika - nevypadá moc dobrý.
Na nějakých fórech jsem se dočetl, že se to dá vyměnit za hodinu, tak nevím, co je na tom pravdy. Jinde totiž píší, že ten přístup je opravdu špatný a je třeba toho rozebrat mnohem více...
Na nějakých fórech jsem se dočetl, že se to dá vyměnit za hodinu, tak nevím, co je na tom pravdy. Jinde totiž píší, že ten přístup je opravdu špatný a je třeba toho rozebrat mnohem více...
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Startér...
Rudo namačkané????? to potom nevím, co by tvůj mechoš řekl na V6 . . . . . ano, pár věcí by šlo ven pro snadnější přístup, ale jak říká Mirda, je to Lego, i když někdy je to ježek v kleci . . . . Honzo, jak už jsem řekl, pokud by nepřekvapil nějaký šroub co by nešel povolit, tak do hodiny není co dělat
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: Startér...
Tak tady máte praktickou ukázku pohledu Lama vs. člověk, který tomu rozumí... Pro jednoho naprosto nepochopitelné a neuchopitelné, pro druhého "do hodiny není co dělat"kptHergot píše:Honzo, jak už jsem řekl, pokud by nepřekvapil nějaký šroub co by nešel povolit, tak do hodiny není co dělat
Tome, ještě jednou díky.
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003