Teplota
Teplota
Čau, mam takový menší problém.. Jak vysoko má být ručička teploměru ?? Měl jsem pocit, že jsem jí měl vždycky někde pod půlkou.. Ale poslední dobou, hlavně když je teplo, tak tu někdo psal, že když dlouho člověk čeká z teplého motoru a nastartuje, tak to blbě chytá (to se mi stává). Taky mi k tomu často lítaj otáčky - po vyřazení často 1200-1600(ale ne víc) a nehce se tomu padat ani po sešlápnutí plynu. Mohlo by to být čidlo teploty nebo termostat ? Nevím, jesli pod půlku teploměru je malá teplota i po ujetí velké vzdálenosti, popravdě si ale nikdy nepamatuju, ani když je 35°C, že by jsem zastavil a jel mi větrák, aby ochladil motor. Snad jsem to vyjádřil dobře, Díky. Taky jsem zjistil, že mam fouknutý těsnění pod vstřikama (snad to říkám dobře, takový to účko co vede přímo do hlavy od sání), jestli to je tím, s tím jedu do servisu v úterý.
Re: Teplota
... to těsnění může mít vliv na otáčky. I to špatné startování by mohlo být tím...
Re: Teplota
Z me zkusenosti je ukazatel teploty vody na RF (200/25/ZR) VELICE orientacni... uz pri mirnem ohrati se rafika zveda, a takove te stabilni pozice, "kousek pod pulkou" kde se bezne drzi behem provozu, dosahne uz pri teplote kolem ~75 stupnu, pokud si to pamatuju dobre. A prakticky na tom miste nehnute stoji, i kdyz je teplota "provozni" (v letnich mesicich) tj nejakych tech 95-104 stupnu, a az v dost extremnim pripade se zvedne.
Nicmene cidlo teploty vody je samozrejme digitalni, a ridici jednotka ma presny udaj o teplote vody, takze pri obtizich je lepsi pripojit nejakou ctecku do OBD2 portu (minimalne ti co maji stesti ze uz maji MEMS3) a koukat na hodnotu teploty kterou cte ECU, nez kterou ukazuje budik.
Tesneni pod intake manifoldem muze delat ledacos, ale to je prkotina vymenit, tam neni moc co pokazit, tak uvidis co to bude delat pak.
Nicmene cidlo teploty vody je samozrejme digitalni, a ridici jednotka ma presny udaj o teplote vody, takze pri obtizich je lepsi pripojit nejakou ctecku do OBD2 portu (minimalne ti co maji stesti ze uz maji MEMS3) a koukat na hodnotu teploty kterou cte ECU, nez kterou ukazuje budik.
Tesneni pod intake manifoldem muze delat ledacos, ale to je prkotina vymenit, tam neni moc co pokazit, tak uvidis co to bude delat pak.
Re: Teplota
Tak těsnění vymněnění ale otáčky lítaj furt.. Občas nastartuju a 1600 a nejde to zaboha dolu.. Občas po vyřazení zůstanou otáčky tam kde byly a dou až po chvíli dolu.. Volnoběžný ventil ??
A jak poznam že mi prokluzuje spojka ? táta říkal že bych se měl v klidu rozjet se zataženou ručkou.. Ani jsem se nehnul
Pak sem četl, že nižší kvalt má víc brzdit z kopce a znatelně to má jít poznat při podražování z kopce při bržděni motoru .. Nepřišlo mi že by to brzdilo víc .. Navíc mi jde občas špatně řadit, obvykle když se ochladí tak mi tam jdou hůř a hůř kvalty.. Navíc zabírá až nahoře, ale to už od začátku ..
A jak poznam že mi prokluzuje spojka ? táta říkal že bych se měl v klidu rozjet se zataženou ručkou.. Ani jsem se nehnul

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota
Pokud auto není v provozní teplotě, je normální, že si drží vyšší otáčky.
Mám pro tebe takovou obecnou radu, co kdyby se ti na auto podíval někdo kdo tomu rozumí a projel se v něm?
Mám pro tebe takovou obecnou radu, co kdyby se ti na auto podíval někdo kdo tomu rozumí a projel se v něm?

Re: Teplota
To se rekne, kdyz to blbne podle nalady
vecer jsem jel a vse ok.. razeni ok, otacky ok..nevim co tomu je
aezkusim to dat sousedovy, ma servis 
Vim ze si drzi 1200+/- nez se zahreje.. todle je ale 1700.. a jk kdy.. obcas po startu obcas jentak za jizdy.. nevyzkoumal sem zatim presne



Vim ze si drzi 1200+/- nez se zahreje.. todle je ale 1700.. a jk kdy.. obcas po startu obcas jentak za jizdy.. nevyzkoumal sem zatim presne
Re: Teplota
Tak jsem někde četl něco o krokovém motorku a něco o servo motorku. Nemám vůbec tušení co to je a kde to je. Nemá se tam točit nějaký kuželík a to bývá závada ? můžete mi to někdo vyfotit prosím ? Hledal jsem to na internetu a nic jsem nenašel. Kontroloval jsem klapku a sice je plastová ale jak nová, ale po natočení prostě 1500 a lehce se mi hýbe ručička otáček, což by prý mělo být benzínem, ale já jsem bral OMW který mi to nikdy nedělal .. Je možné, že by to bylo tím, že jak se mění těsnění, mohl se změnit kompresní poměr a nestačil by mi 95okt benzín ?? Otáčky mi často zůstanou vyset i po vyřazení a možná auto i samo dokonce přidává plyn, ale reakce na pedál je nulová.
Někde na netu jsem našel, že vedou kabely do klapky, bylo to od poláka co mluvil anglicky, ale nějak jsem měl pocit, že to je potenciometr (??), ale prostě mu to dělalo to samé a když to odpojil, šlo mu to vše ok.. Normálně mu padali otáčky a vše zatím co já když jsem to odpojil, tak motor si toho nevšiml, takže by měla být O.K. klapka.
Já vím, že to mám dát do servisu, ale servisy jsou drahé a asi chci být jak Kutil Tim
Někde na netu jsem našel, že vedou kabely do klapky, bylo to od poláka co mluvil anglicky, ale nějak jsem měl pocit, že to je potenciometr (??), ale prostě mu to dělalo to samé a když to odpojil, šlo mu to vše ok.. Normálně mu padali otáčky a vše zatím co já když jsem to odpojil, tak motor si toho nevšiml, takže by měla být O.K. klapka.
Já vím, že to mám dát do servisu, ale servisy jsou drahé a asi chci být jak Kutil Tim

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota
Tohle jednoduše vyzkoušíš tím, že ten 98 nebo více oktanový benzin natankuješ. Ale nemyslím si, že to pomůže.wrabesek píše:Je možné, že by to bylo tím, že jak se mění těsnění, mohl se změnit kompresní poměr a nestačil by mi 95okt benzín ??
Re: Teplota
Na ten benzín bych to neviděl, zkontroluj těsnost sání a ten krokový motorek.
Těsnost sání: odpoj to velké gumové koleno co vede od filtru ke klpce a nastartuj. zevnitř toho sání ještě před klapkou je dírka, která vede do toho krokového motorku, když ji ucpeš prstem, motor by měl hned zhasnout. Jestli ano, je klapka i sání těsné. jestli ne ucpi dlaní celé to sání (ale musí to být těsné, až se ti dlaň přisaje), pokud předtím nezdechlo a teď ano, je netěsná klapka, pokud ani teď motor nezdechl, je netěsné sání jinde (těsnění příruby, nebo nějaká hadice)
Krokový motorek: je to takový ten šikmý váleček, který vede do sání zepředu šikmo. Odpoj tu zásuvku a vymontuj dva šroubky na přírubě (torx, myslím že 15) a vytáhneš to ven. Z motorku trčí mosazný kužel na ocelové tyčince se závitem a drážkou. Drážka je tam na to, aby se v plastovém těle motorku kužel nemohl protáčet, jestli jím lze otáčet, je to špatné. Potom to můžeš připojit k zásuvce a po zapnutí a vypnutí klíčku se kužel vyšroubuje a vypadne. Vyčisti vnitřní i venkovní závit tech. benzinem a vyfoukej vzduchem a perfektně čisté to namaž čistou řídkou vazelínou nebo olejem a nasaď zpět, pomocí zapnutí klíčku se ten kužel zase nasaje do motorku. Vyčisti kužel i tu díru v sání perfektně do sucha a smontuj.
Těsnost sání: odpoj to velké gumové koleno co vede od filtru ke klpce a nastartuj. zevnitř toho sání ještě před klapkou je dírka, která vede do toho krokového motorku, když ji ucpeš prstem, motor by měl hned zhasnout. Jestli ano, je klapka i sání těsné. jestli ne ucpi dlaní celé to sání (ale musí to být těsné, až se ti dlaň přisaje), pokud předtím nezdechlo a teď ano, je netěsná klapka, pokud ani teď motor nezdechl, je netěsné sání jinde (těsnění příruby, nebo nějaká hadice)
Krokový motorek: je to takový ten šikmý váleček, který vede do sání zepředu šikmo. Odpoj tu zásuvku a vymontuj dva šroubky na přírubě (torx, myslím že 15) a vytáhneš to ven. Z motorku trčí mosazný kužel na ocelové tyčince se závitem a drážkou. Drážka je tam na to, aby se v plastovém těle motorku kužel nemohl protáčet, jestli jím lze otáčet, je to špatné. Potom to můžeš připojit k zásuvce a po zapnutí a vypnutí klíčku se kužel vyšroubuje a vypadne. Vyčisti vnitřní i venkovní závit tech. benzinem a vyfoukej vzduchem a perfektně čisté to namaž čistou řídkou vazelínou nebo olejem a nasaď zpět, pomocí zapnutí klíčku se ten kužel zase nasaje do motorku. Vyčisti kužel i tu díru v sání perfektně do sucha a smontuj.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Teplota
Ještě můžeš zkontrolovat osu skřítci klapky. To je to co se otáčí když dupeš na plyn. Musí se vracet úplně po odrazový šroub. Kdyby to drhlo je třeba to projet výstružmíkem
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Teplota
Tak na šroubek to doráží a klapka jde taky ok.. Ale nechcíplo mi to ani na trubičku ani na ucpání celého sání, takže to bude někde netěsný, už jen najít kde.. Díky moc za rady 

Re: Teplota
Tak to může být i některá hadice, co vede do vetilového víka. Nebo hadice do posilovače brzd (to by slabě brzdilo), nebo hadička do MAP senzoru. Nebo těsnění mezi potrubím a hlavou. Někde to prostě bere vzduch, když je sání zakryté a motor nechcípne.
Re: Teplota
Tak sem debil.. Udělal jsem to špatně.. Tak update.. Když jsem zavřel tu dírku do krokovýho motorku tak to zhaslo.. Ale když jsem ucpal celou klapku rukou tak to nechcíplo.. Má to tak být ?
Ale cos psal, tak když to chcíplo přes tu dírku, tak klapka i sání je těsný.. Promin za zblbnut.. Ale stejně mi motá, že to nechcíplo, když jsem ucpal celý sáno rukou a od někud to furt bralo vzduch..
Ale cos psal, tak když to chcíplo přes tu dírku, tak klapka i sání je těsný.. Promin za zblbnut.. Ale stejně mi motá, že to nechcíplo, když jsem ucpal celý sáno rukou a od někud to furt bralo vzduch..
Re: Teplota
Možná jsi to nezakryl úplně, stačí skulinka a motor nezdechne. Zkus to zakrýt něčím rovným, aby to těsnilo. Ale pokud to ochotně zdechá po zakrytí té malé dírky, bude ta chyba v tom krokovém motorku.
Re: Teplota
Tak jsem čistil ten krokový motorek, byl naprosto zanešený černým mazem, tak jsem to celý pořádně vyčistil, dal dohromady a uvidim jak to bude jezdit.. Bohužel to nezjistím hned, jelikož jsem sestřelil srnku tak mám dole nárazník na zadělání škrábanců od ní 
