Rover 75 převodovka
Rover 75 převodovka
Dobry den,
mam dotaz, silne uvazuji o koupi Rover 75 Tourer v nafte, chci se zeptat jak je na tom Rover s automatickou prevodovkou, nikde jsem nenasel kdo ji pro Rover dodaval, hlavne by me zajimala vydrz prevodovky a zaludnosti, popripade kde fundovane ji umi opravit, popripade odservisovat. Jaky je interval vymeny oleje atd.
Dekuji za odpoved
mam dotaz, silne uvazuji o koupi Rover 75 Tourer v nafte, chci se zeptat jak je na tom Rover s automatickou prevodovkou, nikde jsem nenasel kdo ji pro Rover dodaval, hlavne by me zajimala vydrz prevodovky a zaludnosti, popripade kde fundovane ji umi opravit, popripade odservisovat. Jaky je interval vymeny oleje atd.
Dekuji za odpoved
Re: Rover 75 převodovka
Dobrý den.
Odkud jste?
Odkud jste?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75 převodovka
Cerhovice, je to na puly cesty mezi Prahou a Plzni
Re: Rover 75 převodovka
K automatické převodovce toho moc nesdělím, protože ji nemám, tak jsem se o ni moc nezajímal.
Pokud se nemýlím, tak dodavatelem byla japonská firma Jatco.
Obvykle musí zájemce počítat s tím, že předešlý majitel byl obvykle prase, které jen kroutilo volantem a dolévalo palivo, případně se mu o to auto staral všehoznalý frajer v servisu, takže je nutno vycházet z tohoto stavu.
Pravidelná údržba tohoto zařízení je nutná.
Můžou se vyskytnout závady, některé jsou drahé, některé asi moc ne, ale celkově oprava "automatu" není moc levná záležitost.
Ve Vašem okolí jsou 2 servisy, které fundovaně poradí a myslím, že to dokážou úspěšně opravit.
Praha - Písnice - Mirek Mareda (specialista MG Rover)
tel.: +420 608 889 596
Benešov - Zakar (člen klubu - specialista MG Rover/Land Rover)
tel.: +420 603 474 419
No a jinak je po republice jistě spousta specialistů na "automaty", ale o tom nic bližšího nevím.
Dále pak platí, že do této převodovky patří výhradně olej Texaco N402/ATF402.
Výměna pak každé 4 roky nebo 96 000 km, dle toho, co nastane dříve.
V případě nějaké fatální závady je možno z Anglie dovézt použitou převodovku v zajímavém stavu za rozumné peníze- jsou tu členové, kteří s tím mají zkušenosti.
Pokud se nemýlím, tak dodavatelem byla japonská firma Jatco.
Obvykle musí zájemce počítat s tím, že předešlý majitel byl obvykle prase, které jen kroutilo volantem a dolévalo palivo, případně se mu o to auto staral všehoznalý frajer v servisu, takže je nutno vycházet z tohoto stavu.
Pravidelná údržba tohoto zařízení je nutná.
Můžou se vyskytnout závady, některé jsou drahé, některé asi moc ne, ale celkově oprava "automatu" není moc levná záležitost.
Ve Vašem okolí jsou 2 servisy, které fundovaně poradí a myslím, že to dokážou úspěšně opravit.
Praha - Písnice - Mirek Mareda (specialista MG Rover)
tel.: +420 608 889 596
Benešov - Zakar (člen klubu - specialista MG Rover/Land Rover)
tel.: +420 603 474 419
No a jinak je po republice jistě spousta specialistů na "automaty", ale o tom nic bližšího nevím.
Dále pak platí, že do této převodovky patří výhradně olej Texaco N402/ATF402.
Výměna pak každé 4 roky nebo 96 000 km, dle toho, co nastane dříve.
V případě nějaké fatální závady je možno z Anglie dovézt použitou převodovku v zajímavém stavu za rozumné peníze- jsou tu členové, kteří s tím mají zkušenosti.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75 převodovka
Diky moc za tip
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 75 převodovka
Zdravím,
pokud jde o automatickou převodovku v R75, jak už předeslal Pítrs jedná se o JATCO, konkrétně typ JF506E. Tady je typový
https://www.automaticchoice.com/uploads ... jf506e.pdf
Stran spolehlivosti si myslím, že tato převodovka funguje dobře. Nevím o tom, že by měla nějak omezenou životnost nebo typické závady v nějakých najetých km. Většina problémů, jak opět předeslal Pítrs, je dána zanedbanou údržbou. Je tedy radno kupovat kousek, u něhož znáte jeho historii alespoň za poslední řekněme 3 roky nebo předchozího majitele.
Ta převodovka není žádný exot -- používala se také do některých typů Jaguar a Land Rover, stejně jako Mazda, a Ford/VW/Seat (Galaxy/Sharan/Alhambra).
S tím olejem to není tak úplně pravda. Ano, Rover jako výrobce předepisoval výhradně Texaco N402, já jsem vyzkoušel osobně i jiné oleje a zkušenost mám pozitivní. Konkrétně ESSO ATF LT 71141, Castrol Transmax Z (v ČR nebýval k sehnání, mě ho dovezli z DE nebo AT) a myslím, že Millers Oils mají také něco v nabídce.
Stran provozu -- převodovka má tři režimy: standardní, kdy řadí normálně stupně 1-5 a na posledních dvou má funkci přemostění měniče za účelem snížení spotřeby. Kromě toho po povolení plynového pedálu "vyřazuje" jakoby na neutrál, čímž prodlužuje dojezd a opět snižuje spotřebu, naopak se nedá v tomto režimu použít na brzdění motorem. Dále režim pro kluzké povrchy, např. sníh/led, kdy se auto rozjíždí na 2 a ECU omezuje moment motoru, jinak se více méně neliší od standardu. Konečně režim SPORT dovoluje motor točit do vyšších otáček pro využívání maximálního výkonu, při brzdění dovede podřadit atd. Pak jsou zde tři možnosti omezení řazených stupňů 4-3-2 kde každé číslo udává maximální převodový stupeň, který bude zařazen. Když tedy zvolím režim 2 a zapnu funkci pro kluzký povrch, nebude řadit vůbec a pojede stále na 2. Režimy 4 a 3 používám k brzdění motorem, například.
Pro dlouhou životnost automatické převodovky je taky vhodné se k ní slušně chovat. Zde doporučuji prohledat internet, kde jsou k nalezení obsáhlé články týkající se používání tohoto typu zařízení.
pokud jde o automatickou převodovku v R75, jak už předeslal Pítrs jedná se o JATCO, konkrétně typ JF506E. Tady je typový

https://www.automaticchoice.com/uploads ... jf506e.pdf
Stran spolehlivosti si myslím, že tato převodovka funguje dobře. Nevím o tom, že by měla nějak omezenou životnost nebo typické závady v nějakých najetých km. Většina problémů, jak opět předeslal Pítrs, je dána zanedbanou údržbou. Je tedy radno kupovat kousek, u něhož znáte jeho historii alespoň za poslední řekněme 3 roky nebo předchozího majitele.
Ta převodovka není žádný exot -- používala se také do některých typů Jaguar a Land Rover, stejně jako Mazda, a Ford/VW/Seat (Galaxy/Sharan/Alhambra).
S tím olejem to není tak úplně pravda. Ano, Rover jako výrobce předepisoval výhradně Texaco N402, já jsem vyzkoušel osobně i jiné oleje a zkušenost mám pozitivní. Konkrétně ESSO ATF LT 71141, Castrol Transmax Z (v ČR nebýval k sehnání, mě ho dovezli z DE nebo AT) a myslím, že Millers Oils mají také něco v nabídce.
Stran provozu -- převodovka má tři režimy: standardní, kdy řadí normálně stupně 1-5 a na posledních dvou má funkci přemostění měniče za účelem snížení spotřeby. Kromě toho po povolení plynového pedálu "vyřazuje" jakoby na neutrál, čímž prodlužuje dojezd a opět snižuje spotřebu, naopak se nedá v tomto režimu použít na brzdění motorem. Dále režim pro kluzké povrchy, např. sníh/led, kdy se auto rozjíždí na 2 a ECU omezuje moment motoru, jinak se více méně neliší od standardu. Konečně režim SPORT dovoluje motor točit do vyšších otáček pro využívání maximálního výkonu, při brzdění dovede podřadit atd. Pak jsou zde tři možnosti omezení řazených stupňů 4-3-2 kde každé číslo udává maximální převodový stupeň, který bude zařazen. Když tedy zvolím režim 2 a zapnu funkci pro kluzký povrch, nebude řadit vůbec a pojede stále na 2. Režimy 4 a 3 používám k brzdění motorem, například.
Pro dlouhou životnost automatické převodovky je taky vhodné se k ní slušně chovat. Zde doporučuji prohledat internet, kde jsou k nalezení obsáhlé články týkající se používání tohoto typu zařízení.
Dotaz Jatko
Prochazel jsem epc a narazil jsem jen na jeden typ prevodovky Ropa/benzin, je mozne je zamenit prevodovku z 2,5 V6 do ropaka? Dekuji 

MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz

http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno

Utržené sluchátko: 6088947sestsest
Re: Rover 75 převodovka
Pokud jde o automatickou převodovku, tak benzinové čtyřválce mají každý svou, šestiválce má každý svou a nafťák taky svou.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75 převodovka
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001972 tu máš všechny automatické převodovky pro všechny motorizace na R75 a opravdu jsou různé...
Re: Rover 75 převodovka
Podle pomeru kol jsou (nebavim se o finalnim pomeru prevodovky) jsou ropa a benzin 1,8 a 2,0 V6 stejne viz obr.
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz

http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno

Utržené sluchátko: 6088947sestsest
Re: Rover 75 převodovka

Tam může být shodné skoro všechno.
Ale třeba rozměry, tvar přírub a vůbec celkové rozměry montážního prostoru záměnu jednoduše nedovolí.
Proto má každý motor SVOU převodovku.
Třeba by to zaměnit šlo, ale pak by to nebylo "oficiálně", v souladu s řádnou konstrukcí.
Lidově řečeno "bastl".
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 75 převodovka
Ale může mít i jinak laděné řazení, protože oba motory mají jinačí kroutící moment... já bych nespekuloval a nechal si dovézt přesnou převodovku z UK a hotovka.