Clony chladiče R620 SDi
Clony chladiče R620 SDi
Komu se nechce měřit a zkoušet vhodný tvar, může si vyrobit clony dle přiloženého náčrtu. Karton je dobré použít silnější, tak 3-4 mm. Snadné, rychlé - výroba i montáž zaberou pár minut, funkční. Dle venkovní teploty lze osadit jeden, nebo oba díly, ale já jezdím v zimě pořád s oběma. Clony zakrývají pouze chladič motoru a kondenzátor klimatizace, intercooler zůstává odkrytý. Drží to tam tak nějak samo, jen zasunuté za plechy a hadice klimatizace, nijak jsem to neupevňoval a zatím to nikam neuteklo. Nevýhodou může být zakrytí kondenzátoru klimatizace - omezení funkce klimatizace, pokud se v zimě používá pro odrosení. A na léto nezapomenout vyndat!
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clony chladiče R620 SDi
Pěkné, užitečné ... hodilo by se vypracovat podobné náčrtky i pro ostatní dieselové modely, 620SDi už mnoho není.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clony chladiče R620 SDi
Absolutně nejsem zastánce takových výmyslů...vždycky lepší studenej motor, než, byť na chvilku, nad provozní teplotou, třeba někde do kopce na nižší kvalt
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: úte led 05, 2010 12:09
- Bydliště: Letohrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clony chladiče R620 SDi
Já to tam dávám pořád a žádnej problém. Samozřejmě jen v zimě
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4
Re: Clony chladiče R620 SDi
JOhny, možná jsem to dostatečně nezdůraznil - týká se to jen zimního období (a přechodu na jaře a na podzim) a adekvátně krátkých tras. Když jedu v zimě třeba do Brna (85 km, v kuse, rychle) tak clony samozřejmě taky vyndám. Motor se v tom popisovaném režimu (v zimním období, krátké trasy - couračky, popojíždění po městě, současně s požadavkem na zapnuté topení) nemá šanci pořádně ohřát, a to mu ubírá na životnosti a přidává na spotřebě. Než jezdit s neustále vlažným motorem, je lepší mu v ohřevu pomoct těmi clonami. Polemizovat by se dalo akorát o rychlosti náběhu na provozní teplotu, ale to je zase hlavně o stylu jízdy. Když pojedu do kopce, třeba na trojku, na dvojku, ale v klidu, nic se neděje. Překročení provozní teploty, ani krátkodobého, se není potřeba obávat. Při zapnutém topení je motor rád, když si udrží teplotu ještě pro sebe. Termostat má velký okruh hodně přivřený, nebo zavřený a cirkuluje to hlavně přes radiátor topení.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R