Cukání motoru při akceleraci
Re: Cukání motoru při akceleraci
Svíčky... popravdě už ani nevím, jezdil jsem pořád na NGKčka, co tam mám teď, to fakt netuším, ale myslím, že tam kamoš dával jiné, na které jezdí jeho Rovery. Jen tak mimochodem, při poslední výměně se svíčka (na 100% NGK) v prvním válci rozpadla (ta keramická část na horním konci), může to být náhoda, ale taky možná důsledek stejného problému, díky kterému odchází ty kabely. Víčko a palec rozdělovače jsem měnil znova letos v létě, bez účinku.
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Cukání motoru při akceleraci
Pokud se ti svíčka rozpadla při demontáži, tak to není její vinou, ale tím, že ji někdo pořádně zarval a praskla při povolování 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Cukání motoru při akceleraci
Jo to je možné 
Ještě dotaz, nemohly by to odcházení (jak se zdá toho nejdelšího) kabelu způsobovat vibrace motoru? To auto má 17 let a čert ví, v jakém stavu jsou silentbloky... Jestli už svou funkci neplní pořádně, je možné že by se ten kabel vibracemi prostě "uklepal"? Na druhou stranu ale netuším, jaký by to pak mělo vztah k tomu, že se tyto problémy projevují opravdu jen za zvýšené vlhkosti (leda že by se uklepal a pak by se do něj ještě nějak dostala ta vlhkost... nicméně alespoň vizuálně jsou ty kabely nepoškozené, akorát smrdí spáleninou).

Ještě dotaz, nemohly by to odcházení (jak se zdá toho nejdelšího) kabelu způsobovat vibrace motoru? To auto má 17 let a čert ví, v jakém stavu jsou silentbloky... Jestli už svou funkci neplní pořádně, je možné že by se ten kabel vibracemi prostě "uklepal"? Na druhou stranu ale netuším, jaký by to pak mělo vztah k tomu, že se tyto problémy projevují opravdu jen za zvýšené vlhkosti (leda že by se uklepal a pak by se do něj ještě nějak dostala ta vlhkost... nicméně alespoň vizuálně jsou ty kabely nepoškozené, akorát smrdí spáleninou).
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Cukání motoru při akceleraci
To si nemyslím, když se na to podíváš, ten kabel je zcela volně a má možnost pohybu, k uklepání by byly náchylnější jiné věci, které jsou více "natvrdo" než kabely zapalování 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při akceleraci
Souhlas s Karlem ... stran té ulomené svíčky, taky se mi to stalo. Ta keramická část je křehká a stačí lehce neopatrná manipulace a je vejpůl. Při povolování je to skoro jedno (bacha na úlomky ve spalovacím prostoru), ale při montáži svíčky nové to zamrzí.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při akceleraci
Kabely se dají proměřit na odpor, ale pokud prostřelují, chce to pořádně prohlídnout za běbu motoru, pokud se cukání zhoršuje s přibývajícíma otáčkama, mohlo by to být palivový čerpadlo nebo filtr
Re: Cukání motoru při akceleraci
Dotaz na "elektrikáře" (moje znalosti končí tak u toho, že nemám strkat prsty do zásuvky):
Mohlo by to způsobovat špatné ukostření motoru? Respektive mám na mysli to, jestli by špatné ukostření nemohlo způsobit propálení kabelu, a následné propálení by pak způsobilo cukání? Narážím na to, že výměna kabelů vždy na nějaký čas pomůže... A také na to, že když jsem tento problém začal řešit, tak si pamatuju, že kabel mezi cívkou a rozdělovačem sem tam probíjel do bloku (ano, tenkrát na něm byla poškozená izolace), ale přecejen si myslím, že elektrika by měla jít cestou nejmenšího odporu - což teda pro mne znamená, že je snazší přeskočit kontakt na svíčce, který má kolik? 2mm? Než projít přes "poškozenou" izolaci kabelu a hodit minimálně 2cm jiskru na blok. (na druhou stranu, rozdělovač asi nepouští proud dál neustále, ale jen na čtyřech "kontaktech" ke svíčkám, když "kolem" projde palec, pak by ta jiskra z poškozeného kabelu byla logická... ale jak říkám, o elektrice vím fakt prd).
Pokud by to aspoň teoreticky bylo možné... Kde je motor vlastně ukostřen? Někde jsem vyčetl, že jeden "bod" je snad někde na převodovce... Na kastli jsem našel nějaké ukostření nad předním světlometem před řidičem (to vypadá v pořádku, žádná koroze, vše dotažené), není motor ukostřen ke kastli někde jinde / kde?
Mohlo by to způsobovat špatné ukostření motoru? Respektive mám na mysli to, jestli by špatné ukostření nemohlo způsobit propálení kabelu, a následné propálení by pak způsobilo cukání? Narážím na to, že výměna kabelů vždy na nějaký čas pomůže... A také na to, že když jsem tento problém začal řešit, tak si pamatuju, že kabel mezi cívkou a rozdělovačem sem tam probíjel do bloku (ano, tenkrát na něm byla poškozená izolace), ale přecejen si myslím, že elektrika by měla jít cestou nejmenšího odporu - což teda pro mne znamená, že je snazší přeskočit kontakt na svíčce, který má kolik? 2mm? Než projít přes "poškozenou" izolaci kabelu a hodit minimálně 2cm jiskru na blok. (na druhou stranu, rozdělovač asi nepouští proud dál neustále, ale jen na čtyřech "kontaktech" ke svíčkám, když "kolem" projde palec, pak by ta jiskra z poškozeného kabelu byla logická... ale jak říkám, o elektrice vím fakt prd).
Pokud by to aspoň teoreticky bylo možné... Kde je motor vlastně ukostřen? Někde jsem vyčetl, že jeden "bod" je snad někde na převodovce... Na kastli jsem našel nějaké ukostření nad předním světlometem před řidičem (to vypadá v pořádku, žádná koroze, vše dotažené), není motor ukostřen ke kastli někde jinde / kde?
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Cukání motoru při akceleraci
To ukostření u světlometu je ukostření karoserie. Motor je ukostřen přímo od akumulátoru kabelem k převodovce poblíž startéru. Ale pokud dáš další kostřící pásek mezi motor a karoserii třeba k držáku motoru na stranu rozvodů, nic se nestane. Pokud by bylo špatné ukostření, asi by to hlavně špatně startovalo.
K těm kabelům - jiskra přeskočí tam, kde je nejmenší odpor, 20kW přeskočí v suchém vzduchu a normálním tlaku na vzdálenost 2 cm. Na svíčce je sice odtrh méně než milimetr, ale zase je okolo vysoký tlak (kolem 1,5MPa), který tu schopnost přeskoku snižuje. Takže pokud je kabel poškozený, neprůchodný, nebo má větší odpor než má mít, přeskočí jiskra do kostry - pokud se nějaká poblíž nachází.
To s tím odcházejícím kabelem je záhada, pokud není nikde poškozený, rozežraný olejem atd, napadá mě jedině, že je vlivem špatného umístění moc napnutý, nebo je někde přitlačen ke kostře. Ty kabely v tom žlábku ve ventilovém víku by měly být volně, nepřekřížené a z víka ven vedou takovou gumovou průchodkou. I dál k rozdělovači musí být volné, nenapnuté.
K těm kabelům - jiskra přeskočí tam, kde je nejmenší odpor, 20kW přeskočí v suchém vzduchu a normálním tlaku na vzdálenost 2 cm. Na svíčce je sice odtrh méně než milimetr, ale zase je okolo vysoký tlak (kolem 1,5MPa), který tu schopnost přeskoku snižuje. Takže pokud je kabel poškozený, neprůchodný, nebo má větší odpor než má mít, přeskočí jiskra do kostry - pokud se nějaká poblíž nachází.
To s tím odcházejícím kabelem je záhada, pokud není nikde poškozený, rozežraný olejem atd, napadá mě jedině, že je vlivem špatného umístění moc napnutý, nebo je někde přitlačen ke kostře. Ty kabely v tom žlábku ve ventilovém víku by měly být volně, nepřekřížené a z víka ven vedou takovou gumovou průchodkou. I dál k rozdělovači musí být volné, nenapnuté.
Re: Cukání motoru při akceleraci
Kabely nikde překřížené nejsou, jsou vloženy v gumových průchodkách... Hlava mi to taky nebere.
Dnes mi to celý den zase cukalo, tak jsem chtěl zkusit jen tak ze srandy králíkům prostříknout kontakty na rozdělovači kontoxem... No zůstal jsem koukat jako blázen. Kabely (konektory) směrem ke svíčkám vypadají v pohodě, ale středový kontakt od cívky, když jsem kabel vytáhnul, tak se z toho vysypal "prach" - ten konektor na konci kabelu od cívky, alespoň co jsem v té skoro tmě (s pouličním osvětlením nad hlavou) viděl, se z poloviny rozpadl... Ty kabely jsou v autě 4 měsíce!!! To už snad není ani možný.
Máte někdo nějaký zaručený tip na opravdu kvalitní kabely? Kdysi jsem slyšel snad o nějaké české firmě, která se výrobou kabelů zabývá a jejich kabely mají být kvalitní, ale zaboha si nevzpomenu na jméno nebo kde jsem to viděl
EDIT: že by to byla Tesla Blatná? http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 01#results
Dnes mi to celý den zase cukalo, tak jsem chtěl zkusit jen tak ze srandy králíkům prostříknout kontakty na rozdělovači kontoxem... No zůstal jsem koukat jako blázen. Kabely (konektory) směrem ke svíčkám vypadají v pohodě, ale středový kontakt od cívky, když jsem kabel vytáhnul, tak se z toho vysypal "prach" - ten konektor na konci kabelu od cívky, alespoň co jsem v té skoro tmě (s pouličním osvětlením nad hlavou) viděl, se z poloviny rozpadl... Ty kabely jsou v autě 4 měsíce!!! To už snad není ani možný.
Máte někdo nějaký zaručený tip na opravdu kvalitní kabely? Kdysi jsem slyšel snad o nějaké české firmě, která se výrobou kabelů zabývá a jejich kabely mají být kvalitní, ale zaboha si nevzpomenu na jméno nebo kde jsem to viděl

EDIT: že by to byla Tesla Blatná? http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 01#results
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Cukání motoru při akceleraci
No nikdo jiný asi v Česku kaabely nevyrábí, ale kvalita bude tak průměr. Ale ten tvůj problém asi nebude v kvalitě kabelů. Spíš to vypadá, že máš místo indukční cívky trafostanici
. Normáně totiž cívka indukuje vysoké napětí ale výkon cívky je malý, takže tam nemůže být tak velký proud, aby zničil kabely. Tak jestli není ta cívka nějaká vadná. Ale cívku jsi taky měnil, tak nevím. Jakou to dává jiskru, když zkusíš podržet konec kabelu asi tak 2 cm od kostry a startuješ, skáče jiskra? (bacha na kopance, vezmi si to do kleští nebo dlouhé pinzety a nedotýkej se nikde karoserie - ani nohama)

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při akceleraci
Tak toje hodně divný aby "zmizel" konec kabelu za nějaký měsíce, leda tak v kyselině 

Re: Cukání motoru při akceleraci
Dneska se mi na to přijel podívat kamoš a našel dost silnou oxidaci na kontaktech rozdělovače (myslím kontakty uvnitř víčka rozdělovače). Ze všech čtyř kontaktů seškrábl nožem vrstvu oxidace a postříkal to kontoxtem s jakousi nanotechnologií, teď uvidíme, jak se to bude chovat.
Zjevně se mi tedy dostává pod víčko rozdělovače vlhkost a asi v míře větší, než je "normální". Nemáte někdo nějaký tip, jak tomu zabránit? Napadlo mne třeba vyvrtat do víčka rozdělovače pár malých dírek, aby vnitřní prostor "dýchal", ale fakt nevím, jestli to tím ještě nezhorším. Nebo zkusit cestu opačnou a to víčko prostě přilepit silikonem??? Btw. to víčko je staré 4 měsíce, pravda... letos bylo léto hodně upršené, tak možná proto, to zoxidovalo tak rychle.
Zjevně se mi tedy dostává pod víčko rozdělovače vlhkost a asi v míře větší, než je "normální". Nemáte někdo nějaký tip, jak tomu zabránit? Napadlo mne třeba vyvrtat do víčka rozdělovače pár malých dírek, aby vnitřní prostor "dýchal", ale fakt nevím, jestli to tím ještě nezhorším. Nebo zkusit cestu opačnou a to víčko prostě přilepit silikonem??? Btw. to víčko je staré 4 měsíce, pravda... letos bylo léto hodně upršené, tak možná proto, to zoxidovalo tak rychle.
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při akceleraci
Nesmysl nic nevymejšlej, kup lucas víčko a nějaký rozumný kabely třeba ty tesly
Re: Cukání motoru při akceleraci
Mám tam teď víčko od EPS, na http://www.autokelly.cz je pod kódem EPS 1.328.093 , píšou tam, že je to verze Lucas... To asi nebude to, co jsi měl na mysli, že? Pošli mi prosím odkaz, kde to můžu koupit. Díky.
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při akceleraci
Já je vždycky kupoval z angile:
http://www.ebay.co.uk/itm/Freelander-1- ... 1c1a7a0deb
Nejlépe sadu s palcem:
http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-200-400 ... 1c1a7ea07c
http://www.ebay.co.uk/itm/Freelander-1- ... 1c1a7a0deb
Nejlépe sadu s palcem:
http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-200-400 ... 1c1a7ea07c