pomoc
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09
pomoc
No tak uz neviem co mam robit. Stale sa mi prehrieva auto. Vymenil som novy termostat novy chladic a stale sa prehrieva ale iba po dlhsej trase po dialnicy alebo do vecsieho kopca inak po rovonke nie. Tak ja uz neviem a po kazdej jazde musim dolievat vodu ta vyrovnavacia nadrzka je stale prazna ale voda nikde neunika ani kvapka von tak uz neviem za kazdu radu dakujem
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: pomoc
Tohle asi nemyslíš vážně, že ne? Když teda pominu, že by bylo dobré specifikovat motor (620SDi?), tak ti voda utíká nejspíš spalovacími prostory do výfuku ... může to být těsnění pod hlavou (obligátní pro K-series, ale sporadicky může postihnout každý motor), nebo taky prasklá hlava nebo blok. A pokud s tím nadále jezdíš a úspěšně stále dokola přehříváš, tak blahopřeji k pravděpodobné destrukci motoru.pretekar923 píše:... po kazdej jazde musim dolievat vodu ta vyrovnavacia nadrzka je stale prazna ale voda nikde neunika ...
Re: pomoc
V poho..... pravděpodobně je smířen s výměnou motoru
Re: pomoc
Chtělo by to trochu konkrétnější popis. Co je to za motor? Ručička teploměru je kde? Je na zahřátém motoru natlakovaný chladicí systém? Jak rychle chladicí kapalina mizí? (jaký objem na kolik km).
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: pomoc
klidně to může dělat netěsný víčko chladiče... voda ti uniká párou. a když nedrží tlak, voda se vypařuje tím rychleji. na obou roverech co mám byly problémy s víčkama, tak sem dal baňku z fabie a je pokoj. voda nemizí. jinak co 100km to půl litru..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09
Re: pomoc
motor mam 620sdi ano cez viecko mi to unika ale nemyslel som ze by sa az tolko vody mohlo odparit. TAkze idem po dialnici po rovinke v pohode rucicka stale stoji na prevadzkovej teplote ako nahle je nejaky kopec vecsi alebo idem dlhsie do kopca auto dostane zataz musim podradit a vtedy to zacne rucicka hned vyleti az na cervene cisla a ja hned zastavujem akonahle to je mozne. Otvorim kapotu a vyrovnavacia nadrzka sa cela trasie tym velkym tlakom tak pockam zhruba 15 minut kym trochu vychladne dolejem cca 2 niekedy 3 litre a idem dalej
Re: pomoc
Pokud víčko nedrží správný tlak, tak v soustavě ja malý tlak a chladící kapalina se začíná vařit při výrazně menší teplotě, než by měla.... takže ano, začal bych výměnou víčka.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: pomoc
Rekl bych ze tady uz vymena vicka nepomuze tlakuje ti to do vody a tlak jde prez vicko ven ,takze tesneni nebo praskla hlava
Re: pomoc
Jde o to, jak to tím víčkem uniká - jestli víčko samo o sobě těsní a uniká to přetlakovým ventilem až po dosažení určitého tlaku, nebo jestli je víčko nějak poškozeno (prasklina, těsnění, nefunkční přetlakový nebo podtlakový ventil) a uniká to hned, již při mírném zvýšení tlaku. Na snížení bodu varu chladicí kapaliny má kromě nízkého tlaku v soustavě také vliv samotné složení chladicí kapaliny. Např. Fridex G plus namíchaný v poměru 1:1 má teplotu varu cca 110°C. Proto dolévat stejnou směsí, místo vody, jinak se bod varu stále snižuje.
Samotných příčin varu může být vícero - kromě nízkého bodu varu chladicí kapaliny díky složení směsi, nebo díky nízkému tlaku v soustavě, to může být i díky nedostatečné cirkulaci (pumpa). Asi nejhorší možností je, že to někudy fouká ze spalovacího prostoru do chladicího systému.
Koukni ještě, jestli při studeném motoru (opravdu studeném, ne vlažném) hned po nastartování teče kapalina tou horní slabou trubkou z chladiče do expanzní nádobky. Mělo by to téct mírným proudem. Jestli ano, měla by být pumpa v pořádku.
No podle toho posledního popisu - prudký vzestup teploty, navíc do červené oblasti, třesoucí se nádržka a nutnost dolití 2 - 3 l (sice neuvádíš po ujetí jaké vzdálenosti), což je skoro třetina až polovina celého objemu chladicí kapaliny, bych se skoro bál, že to bude ta poslední možnost. Ale než půjde hlava dolů, tak prověřit to ostatní.
Samotných příčin varu může být vícero - kromě nízkého bodu varu chladicí kapaliny díky složení směsi, nebo díky nízkému tlaku v soustavě, to může být i díky nedostatečné cirkulaci (pumpa). Asi nejhorší možností je, že to někudy fouká ze spalovacího prostoru do chladicího systému.
Koukni ještě, jestli při studeném motoru (opravdu studeném, ne vlažném) hned po nastartování teče kapalina tou horní slabou trubkou z chladiče do expanzní nádobky. Mělo by to téct mírným proudem. Jestli ano, měla by být pumpa v pořádku.
No podle toho posledního popisu - prudký vzestup teploty, navíc do červené oblasti, třesoucí se nádržka a nutnost dolití 2 - 3 l (sice neuvádíš po ujetí jaké vzdálenosti), což je skoro třetina až polovina celého objemu chladicí kapaliny, bych se skoro bál, že to bude ta poslední možnost. Ale než půjde hlava dolů, tak prověřit to ostatní.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09
Re: pomoc
tak vcera som na nom isel 32 kilometrov a dal som mu trochu zabrat to znamena trochu viac som ho roztahoval a max. rychlost bola 140 a po dosiahnuti necelych 32kilometrov mi teplota vystupilaaz do cervenych cisel inak keby som isel normalnou jazdou tak zvladnem aj 200 kilometrov po rovinke bez toho aby teplota hoci len trochu vystupila. A co sa tyka dolievania tak dolievam len destilku ziadnu chladiacu nakolko by som sa asi nedoplatil pri tomto tempe uniku kvapaliny. A cez viecko mi to sicy vo velkom nie len trochu hoci je uplne dotiahnute to viecko tak pondelok skusim kupit nove viecko a uvidime
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09
Re: pomoc
no bol som to skusi uplne studeny motor od vcera bol vypnuty natocsil som ho a do expanskej sa mi nevracala kvapalina cez tu malu hadicku cakal som asi 5 minut a nic ani kvapka a este co som si vsimol hned po natoceni motora mal som doliatu vodu do polovice nadrzke no a pri natocenom motore mi z expanskej vychadzala akoby para ale ked som to ovonial vonialo to ako plinove vypari a islo to vkuse von tie vipary tak uz neviem asi ta hlava ze
Re: pomoc
Bohužel to asi vypadá na tu hlavu nebo těsnění pod hlavou, jak píšeš, že hned po natočení studeného motoru vychází z expanzní nádobky pára se zápachem plynových výparů. To nové víčko asi ani nemusíš shánět. Pokud je máš, tak je zkus, ale jestli se během chvilky po startu chladicí systém natlakuje (hadice ztvrdnou), ještě dřív než se ohřeje kapalina, a následně to začne ufukovat víčkem, tak je to jasné.
Že neteče chladicí kapalina do expanzní nádobky může být způsobeno jen tím, že právě tudy se snaží tlačit ty plyny ze spalovacího prostoru, v horní části chladicího systému můžou vytvořit plynový pytel, který vytlačí kapalinu. Je to pro ty plyny cesta nejmenšího odporu - z hlavy přes horní hadici do chladiče a slabou hadicí do expanzní nádobky. Pro jistotu bych ale pak ještě po opravě toto znovu odzkoušel, a jestli ani pak nic nepoteče, tak zkontrolovat pumpu.
Že neteče chladicí kapalina do expanzní nádobky může být způsobeno jen tím, že právě tudy se snaží tlačit ty plyny ze spalovacího prostoru, v horní části chladicího systému můžou vytvořit plynový pytel, který vytlačí kapalinu. Je to pro ty plyny cesta nejmenšího odporu - z hlavy přes horní hadici do chladiče a slabou hadicí do expanzní nádobky. Pro jistotu bych ale pak ještě po opravě toto znovu odzkoušel, a jestli ani pak nic nepoteče, tak zkontrolovat pumpu.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09
Re: pomoc
a nahodou o nejakej hlave neviete pozeral som tu nase stranky ale nic som nenasiel skuste nieco pozriet a zistit cenu dakujem aj za rady
Re: pomoc
Odkazy na ND jsou v této sekci nahoře v záložce Náhradní díly.
Hlava asi použitou, vzhledem k ceně nové. To by se dalo pořídit zde: lenham3, Jeseník, Mirek1234, kontakty viz výše. I celý dobrý použitý motor bez turba se dá pořídit za 10 000,- Kč. Pokud by to bylo jen těsnění tak samozřejmě pouze nové.
Hlava asi použitou, vzhledem k ceně nové. To by se dalo pořídit zde: lenham3, Jeseník, Mirek1234, kontakty viz výše. I celý dobrý použitý motor bez turba se dá pořídit za 10 000,- Kč. Pokud by to bylo jen těsnění tak samozřejmě pouze nové.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: pomoc
Zkus se spojit stímto inzerentem
http://auto.bazos.sk/inzerat/42587775/R ... na-nah.php
Jinak tvůj motor je stejný i pro modely 220 a 420 SDi , tak hledej i tyto inzerce
http://auto.bazos.sk/inzerat/42587775/R ... na-nah.php
Jinak tvůj motor je stejný i pro modely 220 a 420 SDi , tak hledej i tyto inzerce
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!