Vadne tesneni?
Re: Vadne tesneni?
To je velmi zajímavé.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Vadne tesneni?
Ahoj, nechci zakládat další vlákno, tak využiji toto.
Dnes jsem zjistil u svého R 75 2,5 r.v. 2000, že v oleji ve voda, pod víčkem, ale i na měrce oleje je našlehaná emulze. Asi je v háji těsnění pod hlavou. Může to být i něčím jiným? Prasklá hlava, jiná příčina? Díky za reakce. Ráno jde auto do servisu.
Dnes jsem zjistil u svého R 75 2,5 r.v. 2000, že v oleji ve voda, pod víčkem, ale i na měrce oleje je našlehaná emulze. Asi je v háji těsnění pod hlavou. Může to být i něčím jiným? Prasklá hlava, jiná příčina? Díky za reakce. Ráno jde auto do servisu.
Re: Vadne tesneni?
... nevybavuji si jinou možnou příčinu, než těsnění pod hlavou.... bylo už někdy dělané?
Re: Vadne tesneni?
Díky za odpověď. Kupil jsem Rovera se 120 tis. km, zda do těchto km, nevím. Nyní mám najeto cca 250 tis.km, já ho nikdy neměnil.Trunda píše:... nevybavuji si jinou možnou příčinu, než těsnění pod hlavou.... bylo už někdy dělané?
na kolik výměna přijde, pokud by to bylo těsněním pod hlavou? Vím, že se mají měnit i kolíky a šrouby. P.
Re: Vadne tesneni?
Tak jsem ze servisu zpět. Mechanikovi se do toho asi nechce, radí sehnat jiný motor. Nebo vyměnit auto. Když bude měnit těsnění, výsledek má být nejistý. Třeba je prasklá hlava. Jiná hlava je prý také kupa peněz a výsledek je nejistý, dobrá starší hlava se prý obtížně shání. Bude to stát spoustu peněz a nezaručuje, že to bude OK. Jsem z toho nějaký smutný.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne tesneni?
Špatný servis pro tento vůz. Ale pořád ještě dobrý, když na rovinu řekne, že tohle je nad jeho síly. Radím napsat odkud jste, třeba poradíme kam se obrátit. Těsnění pod hlavami na K-series se tady řešilo mnohokrát a jsou v této zemi lidé, co to dovedou spolehlivě opravit.
Re: Vadne tesneni?
Dobré ráno.
Vyměnit auto....to je rada, jak noha.
Neporadil Vám taky, abyste raději zhynul vlastní rukou, než abyste se vůbec obtěžoval vyřešit tento problém?
Kukněte do složky "Servis"- jsou tam ti, co určitě dokáží pomoci mnohem efektivněji
Šestiválec KV moc neznám, ale řekl bych, že nějak fatálně na selhání hlavových těsnění netrpí.
Funguje Vám větrák sahary, všechny stupně? Při přehřátí někde v koloně v horku odejde často hlavové těsnění i u jiných agregátů..... Nebo termostat....
Je opravdu možné, že ten motor má holt odslouženo, to by ale měl posoudit specialista z výše uvedeného seznamu.
Dá se vyměnit, dá se sehnat....a to i v dobrém stavu a nemusí to být nutně finanční facka.
Vyměnit auto....to je rada, jak noha.

Neporadil Vám taky, abyste raději zhynul vlastní rukou, než abyste se vůbec obtěžoval vyřešit tento problém?

Kukněte do složky "Servis"- jsou tam ti, co určitě dokáží pomoci mnohem efektivněji

Šestiválec KV moc neznám, ale řekl bych, že nějak fatálně na selhání hlavových těsnění netrpí.
Funguje Vám větrák sahary, všechny stupně? Při přehřátí někde v koloně v horku odejde často hlavové těsnění i u jiných agregátů..... Nebo termostat....
Je opravdu možné, že ten motor má holt odslouženo, to by ale měl posoudit specialista z výše uvedeného seznamu.
Dá se vyměnit, dá se sehnat....a to i v dobrém stavu a nemusí to být nutně finanční facka.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Vadne tesneni?
Na těsnění sice netrpí tolik, jako čtyřválec, ale po těch letech ta těsnění prostě odchází (což je ale běžné u jakéhokoli auta)... a opravdu nebál bych se toho - je to opravdu jen těsněním. Nikdy jsem tu neslyšel, že by měl na KV6 prasklou hlavu. I s rozvody, přebroušením hlav, těsněním (šrouby se myslím u KV6 měnit nemusí, ale na škodu by to asi nebylo) viz. např. http://www.ebay.co.uk/itm/FREELANDER-75 ... 1e6bd5a195 ... to může vyjít do 15.000,- za což jiný motor nebude a budeš mít jistotu, že je motor ok.
Kupovat jiný motor, pokud tento šlape bez klepání je blbost. Bude to zbytečně zajíc v pytli a nakonec taky může byt na přetěsnění... prostě prosakování těsnění a jeho výměna je v případě motorů z řady K-Series naprosto normální a ne nijak fatální záležitost. Prostě něco jako výměna spojky
Kupovat jiný motor, pokud tento šlape bez klepání je blbost. Bude to zbytečně zajíc v pytli a nakonec taky může byt na přetěsnění... prostě prosakování těsnění a jeho výměna je v případě motorů z řady K-Series naprosto normální a ne nijak fatální záležitost. Prostě něco jako výměna spojky

Re: Vadne tesneni?
Díky za morální podporu. Zkusím sehnat ochotnějšího mechanika.
Re: Vadne tesneni?
Děkuji všem za odpovědi, jsem z Opavy. Pokusím se sehnat někoho, kdo by měl chuť do toho jít. Dostal jsem nabídku na motor za 22 000 Kč, zatím ale nevím, zda s nějakou zárukou. Můj motor byl zatím v pořádku, pravidelné výměny oleje a filtru po 15 tis.km, šlapal jak hodinky. Ta voda se do oleje dostala během ujetí cca 200 km, při odjezdu z bylo vše OK, po příjezdu hrůza. Olej pravidelně kontroluji. Motor se mi loni přehřál, to je fakt.
Re: Vadne tesneni?
To, že se motor přehřál, může být příčinou.
Mám ten dojem, že tu zkušený kolega doporučoval měnit olej po 10 000 km.
Někdy se to tak dělá i u jiných motorů, vždy je lepší zkrátit interval.
A jinak silně doporučuji s majonézou v oleji vůbec nejezdit a pokud možno to odtáhnout, jinak si zaděláváte na další a horší problémy.
Mám ten dojem, že tu zkušený kolega doporučoval měnit olej po 10 000 km.
Někdy se to tak dělá i u jiných motorů, vždy je lepší zkrátit interval.
A jinak silně doporučuji s majonézou v oleji vůbec nejezdit a pokud možno to odtáhnout, jinak si zaděláváte na další a horší problémy.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Vadne tesneni?
Ty, nejde ani tak o ochotnost mechanika, ale v případě tohoto motoru spíš o mechanika se zkušenostmi. Takže buď na výběr z mechaniků uvedených zde - viewtopic.php?f=9&t=8425 a nebo jakýkoli LandRover servis. Stejný motor se dával do Freelanderu, takže s ním musí mít zkušenosti dostatečné. Rozhodně bych to nedával někomu, kdo tenhle motor nikdy nedělal a nebo ti bude tvrdit "no cóó, šestiválec jako každý jiný, to zvládnu" .... tohle totiž většinou nedopadne dobře.
Jinak když už budeš těsnění měnit, tak naše aktuální poznatky spíš nedoporučují dávat aktuálně obecně doporučované vícevrstvé kovové těsnění. Jistější výsledek bude při použití klasického s gumovými proužky.
Jinak když už budeš těsnění měnit, tak naše aktuální poznatky spíš nedoporučují dávat aktuálně obecně doporučované vícevrstvé kovové těsnění. Jistější výsledek bude při použití klasického s gumovými proužky.
Re: Vadne tesneni?
Trundo, K motor bych moc nesrovnával s KV motorem, i když jsou příbuzní.
S tím plechovým těsnění to u KV nemusí být problém
Ale koneckonců, u KV užít gumičkové není taky problém.
S tím plechovým těsnění to u KV nemusí být problém

Ale koneckonců, u KV užít gumičkové není taky problém.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Vadne tesneni?
Opět, ano, není ten problém tak velký, ale v jisté míře taky je... opět, vycházím jak ze zkušeností na vlastních motorech, konzultací s Lenhamem, ale i z logické dedukce - kovové těsnění svým charakterem nemá tak dobré vytěsňovací vlastnosti a riziko toho, že skutečně těsnit nebude, nestojí ani za možná o pár tisíc km větší životnost, kterou může proti klasickému mít (i ta životnost je ale diskutabilní - viděl jsem kovové těsnění, které bylo zevnitř sežrané korozí, což se u klasického nestává a na druhou stranu cca 150 tis. km, které to klasické vydrží, úplně bohatě stačí). Mimochodem k profouknutí klasického těsnění docházelo v případě těch prapůvodních, které neměly gumové cestičky dobře fixované k nosnému plechu. Nová těsnění mají cestičky lépe fixované, takže k protlačení zas tak snadno nedojde (informaci mám z nějakého eng. článku nevím kde
).

Re: Vadne tesneni?
Tuhle záležitost bych rozšířil na obecnou úroveň, ne jenom do tohoto vlákna.
Ideálně na to vypracovat řádný elaborát.
Před časem jsem si s tím dal poměrně hodně práce a ze všemožných i nemožných zdrojů vytáhl různé zkušenosti, celkem zajímavé, ale mám to jen v hlavě, bohužel odkazy bych musel znovu hledat a bohužel nemám čas to vypisovat teď poslední dobou.
Snad časem.
Plechové těsnění bych nepodceňoval, pokud nějakou dobu funguje a pak začne téci, tak většinou pozvolna, takže se problém dá lépe uhlídat a tedy je i pro šoféra možnost v klidu s tím dojet do servisu, prostě Tě agregát nenechá v bryndě a nemusíš hned shánět odtahovku.
Zatímco gumičkové nějak funguje...a pak se často rychle provalí a všechno je v kýblu.
Tak nějak ve stručnosti.
To, že bylo plechové těsnění sežrané korozí, je snad jen důsledek špatné údržby- chladivo není na věky a má se měnit.
Ta životnost 150 000 km je nevypovídající, zpravidla u jednaosmičky to bývá ponejvíce těch 80 000 km. U jednašestky tu bude asi to samé nebo podobné- stejné styčné plochy.
U KV motoru tvrdíš, že se to stane stářím, to snad ano, ale u jiných výrobců motorů se třeba hlavové těsnění neřeší dlouhá léta, přáípadně vůbec. Tak to tedy asi stářím nebude.
A pozor- plechové těsnění není jen udělátko z dílny Powetrainu.
S úspěchem a cíleně se používá i u jiných agregátů.
K tématu tazatele: u svého šestiválce nechť klidně užije i to gumičkové těsnění, neřešil bych to, prostě ten agregát s tím nemívá potíže.
Ideálně na to vypracovat řádný elaborát.
Před časem jsem si s tím dal poměrně hodně práce a ze všemožných i nemožných zdrojů vytáhl různé zkušenosti, celkem zajímavé, ale mám to jen v hlavě, bohužel odkazy bych musel znovu hledat a bohužel nemám čas to vypisovat teď poslední dobou.

Snad časem.
Plechové těsnění bych nepodceňoval, pokud nějakou dobu funguje a pak začne téci, tak většinou pozvolna, takže se problém dá lépe uhlídat a tedy je i pro šoféra možnost v klidu s tím dojet do servisu, prostě Tě agregát nenechá v bryndě a nemusíš hned shánět odtahovku.
Zatímco gumičkové nějak funguje...a pak se často rychle provalí a všechno je v kýblu.
Tak nějak ve stručnosti.
To, že bylo plechové těsnění sežrané korozí, je snad jen důsledek špatné údržby- chladivo není na věky a má se měnit.
Ta životnost 150 000 km je nevypovídající, zpravidla u jednaosmičky to bývá ponejvíce těch 80 000 km. U jednašestky tu bude asi to samé nebo podobné- stejné styčné plochy.
U KV motoru tvrdíš, že se to stane stářím, to snad ano, ale u jiných výrobců motorů se třeba hlavové těsnění neřeší dlouhá léta, přáípadně vůbec. Tak to tedy asi stářím nebude.
A pozor- plechové těsnění není jen udělátko z dílny Powetrainu.
S úspěchem a cíleně se používá i u jiných agregátů.
K tématu tazatele: u svého šestiválce nechť klidně užije i to gumičkové těsnění, neřešil bych to, prostě ten agregát s tím nemívá potíže.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS