Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Odpovědět
Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od Austin » stř lis 20, 2013 23:30

CVT má vyšší volnoběh resp. regulátor který nedovolí zdechnout, a při jízde bez plynu spíše trošku přidává.
Proto ta spotřeba hoodně přes 8 při jízdě po městě.
Ale zase jde docela rychle do otáček (neřadí, prostě vyrazí).
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od Trunda » čtv lis 21, 2013 7:40

No schválně Austine, jaký máš volnoběh po studeném startu? Můžeme srovnat....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od Austin » čtv lis 21, 2013 23:19

No to už netuším, mám několik aut a tímto moc nejezdím, takže si to nepamatuji, nejspíše 1500
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od Trunda » pát lis 22, 2013 8:06

Tak jinak.... mohl bys, prosím, pro Ondru nastartovat a kouknout, kolik to má otáček? ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od AnderN » stř úno 12, 2014 12:11

Update s odstupem času -- auto startuje více méně normálně, otáčky má po startu stále stejné (cca 1000-1100 rpm), ale cukavé rozjezdy jsou již více méně sporadické. Přičítám to tomu, že si motor po loňské opravě celkově sednul a jistě se také adaptovala ECU.

Jeden poznatek -- je dobré nehrabat po nastartování do plynového pedálu. Prostě tam kopnout D, povolit brzdu a nechat auto rozjet se samo. Po 10 m už bez omezení. Může to být jen můj dojem, ale řekl bych, že když do toho člověk zasáhne moc brzy (např. v poloze N mu na chvíli přidrží plyn, aby se rychleji ohřál), je chod motoru na volnoběh více "nervózní" a první rozjezd více jakoby přískokem. Může to být subjektivní, nevím jak by se to dalo změřit.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty

Příspěvek od AnderN » čtv lis 27, 2014 23:40

Nechtěl jsem to zakřiknout a pak jsem na to zapomněl, že bych to mohl okomentovat, jak celá anabáze skončila. Ale třeba to někomu pomůže.

Tedy -- koncem léta jsem svěřil auto do péče Jarkovi do Otrokovic. Chvíli si s tím lámal hlavu a po několik neúspěšných pokusech s prohazováním různých komponent se rozhodl pro přehrání software řídicí jednotky motoru. A ejhle, ukázalo se, že jednotka odmítá komunikovat. Po několika pokusech se podařilo a od té doby motor za studena i za tepla chytá na první pokus po dvou obrátkách startéru. Otáčky po startu jsou sice pořád nižší, než bych čekal (stále platí cca 1000 rpm i za nejnižších teplot teď po ránu), ale důležité je, že se motor rozjede, udrží v chodu, a za jízdy je pak vše normální.

Takže dodatečně ještě jednou díky, Jarku :!:

Od koupě auta tedy bylo nutné:
- napravit malé tlaky ve dvou válcích kvůli špatně sestaveným zdvihátkům ventilů při předchozí preventivní výměně hlavového těsnění (rovnaná hlava, nové těsnění)
- výměna teplotního čidla chladicí kapaliny (bylo OK)
- výměna volnoběžného ventilu (zřejmě nebyl příčinou, ale tento je rozhodně čistší)
- vyčištěné vstřikovače (zřejmě nebylo potřeba)
- vyměněný regulátor tlaku paliva (dtto)
- vymazání adaptačních hodnot ECU (situaci zlepšilo, ale nestačilo)
- nové nahrání software ECU (vyřešilo problém)
- škrticí klapka motoru (nebylo nutné, ale kovová je lepší, ne? :-) )

Věřím, že po téhle generálce o motoru pár let neuslyším (s výjimkou běžné údržby). To mi připomíná pro úplnost -- olej, filtry sem nepočítám, to bych dělal stejně. Svíčky zrovna tak, kabely a cívky jsem zkoušel prohodit a byly OK.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Karel825 » pát lis 28, 2014 7:17

Jsem rád Ondro, že jsi ten problém nakonec přepral a přeji ať už tě CVT jenom těší mir:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Trunda » pát lis 28, 2014 9:33

Ještě tedy předeženu Jarka a doplním, že po přehrání SW bylo potřeba udělat kalibraci převodovky, což je u CVT prý docela adrenalinová zábava. Je možné, že to před tím blblo právě kvůli chybně udělané kalibraci. Jarek se třeba víc rozepíše, ale popisoval mi to dost euforicky :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od AnderN » pát lis 28, 2014 10:12

Tak to mi zmínil jen okrajově a detaily přede mnou zamlžil :D To jsem zvědavý, jestli se k tomu něco dozvíme.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Trunda » pát lis 28, 2014 10:15

To se nedivím..... prý i v instrukcích pro kalibraci je psáno červeným s vykřičníkem, že se to musí provádět na uzavřené komunikaci :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od AnderN » pát lis 28, 2014 13:59

A sakra, no tak to jsem zvědavý :D Ještě že má za barákem dálnici s minimálním provozem.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od lenham3 » pát lis 28, 2014 21:09

Cerveny vykricnik tam neni, ale auto si delalo samo co chtelo :D ,az jsem byl opoceny i na riti msm:
Tady jsem si i ulozil instrukce list:
Přílohy
WP_20140814_005.jpg
WP_20140814_006.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Trunda » pát lis 28, 2014 21:40

Díky za oficiální vyjádření :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Keksin » sob lis 29, 2014 9:44

Trunda píše:Díky za oficiální vyjádření :lol:
Anglicky neumim.

Jediny co jsem.se dovedel je, ze byl Lenham spocenej na prdeli. Co ma prevodovka spolecny s jeho zadkem??? :lol: :lol: :mrgreen:

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od AnderN » ned lis 30, 2014 22:53

Rozumím ... ty musíš mít slušnou pojistku :D

Pro Keksina -- podstatné jsou části: "The car will now have very poor driveability ..." ... tedy něco jako "vozidlo nyní bude jen těžko řiditelné"

A pak celé to varování: "WARNING ENSURE THAT ALL ROAD TESTS ARE CARRIED OUT BY SUITABLY QUALIFIED DRIVERS IN A SAFE AND LEGAL MANNER AND WHERE LOCAL TRAFFIC CONDITIONS ALLOW" ... ve zkratce zhruba "zajistěte, aby všechny provozní zkoušky provedli příslušně kvalifikovaní řidiči bezpečným a legálním způsobem a pouze tam, kde to dovolí podmínky místního provozu".
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět