Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
CVT má vyšší volnoběh resp. regulátor který nedovolí zdechnout, a při jízde bez plynu spíše trošku přidává.
Proto ta spotřeba hoodně přes 8 při jízdě po městě.
Ale zase jde docela rychle do otáček (neřadí, prostě vyrazí).
Proto ta spotřeba hoodně přes 8 při jízdě po městě.
Ale zase jde docela rychle do otáček (neřadí, prostě vyrazí).
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
No schválně Austine, jaký máš volnoběh po studeném startu? Můžeme srovnat....
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
No to už netuším, mám několik aut a tímto moc nejezdím, takže si to nepamatuji, nejspíše 1500
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Tak jinak.... mohl bys, prosím, pro Ondru nastartovat a kouknout, kolik to má otáček? 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Update s odstupem času -- auto startuje více méně normálně, otáčky má po startu stále stejné (cca 1000-1100 rpm), ale cukavé rozjezdy jsou již více méně sporadické. Přičítám to tomu, že si motor po loňské opravě celkově sednul a jistě se také adaptovala ECU.
Jeden poznatek -- je dobré nehrabat po nastartování do plynového pedálu. Prostě tam kopnout D, povolit brzdu a nechat auto rozjet se samo. Po 10 m už bez omezení. Může to být jen můj dojem, ale řekl bych, že když do toho člověk zasáhne moc brzy (např. v poloze N mu na chvíli přidrží plyn, aby se rychleji ohřál), je chod motoru na volnoběh více "nervózní" a první rozjezd více jakoby přískokem. Může to být subjektivní, nevím jak by se to dalo změřit.
Jeden poznatek -- je dobré nehrabat po nastartování do plynového pedálu. Prostě tam kopnout D, povolit brzdu a nechat auto rozjet se samo. Po 10 m už bez omezení. Může to být jen můj dojem, ale řekl bych, že když do toho člověk zasáhne moc brzy (např. v poloze N mu na chvíli přidrží plyn, aby se rychleji ohřál), je chod motoru na volnoběh více "nervózní" a první rozjezd více jakoby přískokem. Může to být subjektivní, nevím jak by se to dalo změřit.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty
Nechtěl jsem to zakřiknout a pak jsem na to zapomněl, že bych to mohl okomentovat, jak celá anabáze skončila. Ale třeba to někomu pomůže.
Tedy -- koncem léta jsem svěřil auto do péče Jarkovi do Otrokovic. Chvíli si s tím lámal hlavu a po několik neúspěšných pokusech s prohazováním různých komponent se rozhodl pro přehrání software řídicí jednotky motoru. A ejhle, ukázalo se, že jednotka odmítá komunikovat. Po několika pokusech se podařilo a od té doby motor za studena i za tepla chytá na první pokus po dvou obrátkách startéru. Otáčky po startu jsou sice pořád nižší, než bych čekal (stále platí cca 1000 rpm i za nejnižších teplot teď po ránu), ale důležité je, že se motor rozjede, udrží v chodu, a za jízdy je pak vše normální.
Takže dodatečně ještě jednou díky, Jarku
Od koupě auta tedy bylo nutné:
- napravit malé tlaky ve dvou válcích kvůli špatně sestaveným zdvihátkům ventilů při předchozí preventivní výměně hlavového těsnění (rovnaná hlava, nové těsnění)
- výměna teplotního čidla chladicí kapaliny (bylo OK)
- výměna volnoběžného ventilu (zřejmě nebyl příčinou, ale tento je rozhodně čistší)
- vyčištěné vstřikovače (zřejmě nebylo potřeba)
- vyměněný regulátor tlaku paliva (dtto)
- vymazání adaptačních hodnot ECU (situaci zlepšilo, ale nestačilo)
- nové nahrání software ECU (vyřešilo problém)
- škrticí klapka motoru (nebylo nutné, ale kovová je lepší, ne?
)
Věřím, že po téhle generálce o motoru pár let neuslyším (s výjimkou běžné údržby). To mi připomíná pro úplnost -- olej, filtry sem nepočítám, to bych dělal stejně. Svíčky zrovna tak, kabely a cívky jsem zkoušel prohodit a byly OK.
Tedy -- koncem léta jsem svěřil auto do péče Jarkovi do Otrokovic. Chvíli si s tím lámal hlavu a po několik neúspěšných pokusech s prohazováním různých komponent se rozhodl pro přehrání software řídicí jednotky motoru. A ejhle, ukázalo se, že jednotka odmítá komunikovat. Po několika pokusech se podařilo a od té doby motor za studena i za tepla chytá na první pokus po dvou obrátkách startéru. Otáčky po startu jsou sice pořád nižší, než bych čekal (stále platí cca 1000 rpm i za nejnižších teplot teď po ránu), ale důležité je, že se motor rozjede, udrží v chodu, a za jízdy je pak vše normální.
Takže dodatečně ještě jednou díky, Jarku

Od koupě auta tedy bylo nutné:
- napravit malé tlaky ve dvou válcích kvůli špatně sestaveným zdvihátkům ventilů při předchozí preventivní výměně hlavového těsnění (rovnaná hlava, nové těsnění)
- výměna teplotního čidla chladicí kapaliny (bylo OK)
- výměna volnoběžného ventilu (zřejmě nebyl příčinou, ale tento je rozhodně čistší)
- vyčištěné vstřikovače (zřejmě nebylo potřeba)
- vyměněný regulátor tlaku paliva (dtto)
- vymazání adaptačních hodnot ECU (situaci zlepšilo, ale nestačilo)
- nové nahrání software ECU (vyřešilo problém)
- škrticí klapka motoru (nebylo nutné, ale kovová je lepší, ne?

Věřím, že po téhle generálce o motoru pár let neuslyším (s výjimkou běžné údržby). To mi připomíná pro úplnost -- olej, filtry sem nepočítám, to bych dělal stejně. Svíčky zrovna tak, kabely a cívky jsem zkoušel prohodit a byly OK.
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Jsem rád Ondro, že jsi ten problém nakonec přepral a přeji ať už tě CVT jenom těší 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Ještě tedy předeženu Jarka a doplním, že po přehrání SW bylo potřeba udělat kalibraci převodovky, což je u CVT prý docela adrenalinová zábava. Je možné, že to před tím blblo právě kvůli chybně udělané kalibraci. Jarek se třeba víc rozepíše, ale popisoval mi to dost euforicky 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Tak to mi zmínil jen okrajově a detaily přede mnou zamlžil
To jsem zvědavý, jestli se k tomu něco dozvíme.

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
To se nedivím..... prý i v instrukcích pro kalibraci je psáno červeným s vykřičníkem, že se to musí provádět na uzavřené komunikaci 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
A sakra, no tak to jsem zvědavý
Ještě že má za barákem dálnici s minimálním provozem.

-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Cerveny vykricnik tam neni, ale auto si delalo samo co chtelo
,az jsem byl opoceny i na riti 
Tady jsem si i ulozil instrukce


Tady jsem si i ulozil instrukce

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Díky za oficiální vyjádření 

Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Anglicky neumim.Trunda píše:Díky za oficiální vyjádření
Jediny co jsem.se dovedel je, ze byl Lenham spocenej na prdeli. Co ma prevodovka spolecny s jeho zadkem???



- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 25 - 18K4F - špatné studené starty - VYŘEŠENO
Rozumím ... ty musíš mít slušnou pojistku 
Pro Keksina -- podstatné jsou části: "The car will now have very poor driveability ..." ... tedy něco jako "vozidlo nyní bude jen těžko řiditelné"
A pak celé to varování: "WARNING ENSURE THAT ALL ROAD TESTS ARE CARRIED OUT BY SUITABLY QUALIFIED DRIVERS IN A SAFE AND LEGAL MANNER AND WHERE LOCAL TRAFFIC CONDITIONS ALLOW" ... ve zkratce zhruba "zajistěte, aby všechny provozní zkoušky provedli příslušně kvalifikovaní řidiči bezpečným a legálním způsobem a pouze tam, kde to dovolí podmínky místního provozu".

Pro Keksina -- podstatné jsou části: "The car will now have very poor driveability ..." ... tedy něco jako "vozidlo nyní bude jen těžko řiditelné"
A pak celé to varování: "WARNING ENSURE THAT ALL ROAD TESTS ARE CARRIED OUT BY SUITABLY QUALIFIED DRIVERS IN A SAFE AND LEGAL MANNER AND WHERE LOCAL TRAFFIC CONDITIONS ALLOW" ... ve zkratce zhruba "zajistěte, aby všechny provozní zkoušky provedli příslušně kvalifikovaní řidiči bezpečným a legálním způsobem a pouze tam, kde to dovolí podmínky místního provozu".