
Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Pumpa saje z chladiče přes termostat, z topení, a částečně z přívodu do topení, ale většina výkonu je rezervována pro topení a ten chladič přes termostat. pokud je termostat, nebo obojí zavřeno, tak tam je podtlak, kdysi jsem sesmolil takové zjednodušené schéma, kde je to pěkně vidět, (tak snad se Trunda nebude zlobit, když mu s ním zprasím téma
)

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
nóóó...podtlak? za předpokladu, že ten termostat bezvadně těsní, tak připouštím, že rozdíl v tlacích tam bude, ale přece nemůžeme hovořit o podtlaku, mluvím o rozdíl v tlacích v chladící kapalině a ve vnějším prostředí
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Díky Hombré 
Než se otevře termostat, tak vedení od topení je celkem úzké místo, na kterém ten podtlak bude vznikat výrazněji a prostě přicucnutí vzduchu bylo do určité míry snadnější, než natáhnutí vody... A ano, může to být ještě tak, že se to tlakovalo za studena. Protože když jsem otevřel víčko při zahřátém motoru, tak pak po vychladnutí už přetlak nebyl.
Jinak na středu mám domluvenou geometrii. Kola jsem dofouknul stejnoměrně a i tak v levé zatáčce už jsem se kolikrát leknul, jak jsem fičel do škarpy spoléhajíc na zažitou reakci na volant.

Než se otevře termostat, tak vedení od topení je celkem úzké místo, na kterém ten podtlak bude vznikat výrazněji a prostě přicucnutí vzduchu bylo do určité míry snadnější, než natáhnutí vody... A ano, může to být ještě tak, že se to tlakovalo za studena. Protože když jsem otevřel víčko při zahřátém motoru, tak pak po vychladnutí už přetlak nebyl.
Jinak na středu mám domluvenou geometrii. Kola jsem dofouknul stejnoměrně a i tak v levé zatáčce už jsem se kolikrát leknul, jak jsem fičel do škarpy spoléhajíc na zažitou reakci na volant.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Za studena je celková bilance tlaku (vzhledem k okolnímu atmosférickému tlaku) v soustavě nula, kromě hydrostatického tlaku, který je vzledem k malé výšce vodního sloupce zanedbatelný. Po startu je v objemu kapaliny za pumpou mírný přetlak a před ní musí být logicky podtlak. Tím jak se systém zahříváním tlakuje, posunou se obě hodnoty nad hodnotu atmosférického tlaku - tedy je přetlak všude, i když před pumpou menší a za ní větší - jinak by kapalina nekolovala.
A navíc - za studena jsou všechny netěsnosti takové volnější, a tam, kde to pravděpodobně při stání za studena kapalo (o kroužek mezi komorou termostatu a blokem) to po startu přisávalo vzduch, dokud se to celé nenatlakovalo, nezahřálo a neutěsnilo.
A navíc - za studena jsou všechny netěsnosti takové volnější, a tam, kde to pravděpodobně při stání za studena kapalo (o kroužek mezi komorou termostatu a blokem) to po startu přisávalo vzduch, dokud se to celé nenatlakovalo, nezahřálo a neutěsnilo.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Přesně tak to nějak mohlo být... kdo by to byl na začátku řekl, že to bude taková blbina? 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tohle dává smysl.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 255.000 km
Tak jsem dnes ráno byl na geometrii u pana Plachýho v Loukově. Abych nezapomněl, asi tam delší dobu měl na odladění Subaru Impreza WRX STI, tak jsem měl možnost si prohlédnout krasavečka... No, opět nebyl tak po ránu nějak extra upovídaný, ale jinak je to profík jak má být. Nic extra rozladěného, co by šlo přímo poladit nenašel. Jako hlavní problém ale je, že na levé straně jak vzadu, tak hlavně v předu jsou o stupeň větší odklony, což je celkem dost. Což tedy způsobuje to, že mi auto táhne celkem dost doprava. Bohužel s tím nejde nic moc udělat. No tak aspoň trošku přešteloval sbíhavost, čímž mi pocitově zlepšil ono zatáčení vlevo, ale asi se tím paradoxně o něco zhoršilo to táhnutí doprava. Co si budeme namlouvat - koncepce přední nápravy je celkem předpotopní a pravda co se týká přesnosti, tak hodně mizerná, kor když na ní nejde nic štelovat. To uložení v gumách je sice supr na výdrž, ale vůle ve šroubech a žvejnutí se gumy dělá celkem velký rozptyl, který holt u navíc jetého a starého podvozku neumožňuje geometrii lépe vyladit. I bych si troufl tvrdit, že tahle přední náprava je fakt to, co Rover Coupe Turbo posadilo sportovními ambicemi o příčku níž, než by jinak mohlo být. Je to fakt škoda. Na race podvozcích se to proto řeší unibaly, ale to není na normální ježdění.
Že je to problém levé strany by mohlo být tím, že většinu času auto jezdí pouze se mnou a asi i volnější stabilizátory té straně moc nepomůžou. V podstatě stejný problém mám i na Kupéčku, takže ten podvozek na to bude asi dost háklivý. Třeba na jaře zkusím na tlumiči těhlici povolit, jestli by pak nešla dotáhnout mírně nakloněná.
Tak jsem dnes ráno byl na geometrii u pana Plachýho v Loukově. Abych nezapomněl, asi tam delší dobu měl na odladění Subaru Impreza WRX STI, tak jsem měl možnost si prohlédnout krasavečka... No, opět nebyl tak po ránu nějak extra upovídaný, ale jinak je to profík jak má být. Nic extra rozladěného, co by šlo přímo poladit nenašel. Jako hlavní problém ale je, že na levé straně jak vzadu, tak hlavně v předu jsou o stupeň větší odklony, což je celkem dost. Což tedy způsobuje to, že mi auto táhne celkem dost doprava. Bohužel s tím nejde nic moc udělat. No tak aspoň trošku přešteloval sbíhavost, čímž mi pocitově zlepšil ono zatáčení vlevo, ale asi se tím paradoxně o něco zhoršilo to táhnutí doprava. Co si budeme namlouvat - koncepce přední nápravy je celkem předpotopní a pravda co se týká přesnosti, tak hodně mizerná, kor když na ní nejde nic štelovat. To uložení v gumách je sice supr na výdrž, ale vůle ve šroubech a žvejnutí se gumy dělá celkem velký rozptyl, který holt u navíc jetého a starého podvozku neumožňuje geometrii lépe vyladit. I bych si troufl tvrdit, že tahle přední náprava je fakt to, co Rover Coupe Turbo posadilo sportovními ambicemi o příčku níž, než by jinak mohlo být. Je to fakt škoda. Na race podvozcích se to proto řeší unibaly, ale to není na normální ježdění.
Že je to problém levé strany by mohlo být tím, že většinu času auto jezdí pouze se mnou a asi i volnější stabilizátory té straně moc nepomůžou. V podstatě stejný problém mám i na Kupéčku, takže ten podvozek na to bude asi dost háklivý. Třeba na jaře zkusím na tlumiči těhlici povolit, jestli by pak nešla dotáhnout mírně nakloněná.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Dovolím si jednu nostalgickou... brácha promine, ale rok 2005 (téměř deset let zpátky), Abingdon a výměna chladiče na ulici
Ach ten neposkvrněný lak a černo černé živé plasty... kde jsou ta léta Labuťky v plné slávě 


-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Nee to neni Jenda 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)


A co to? Brácha roku 2005, ani nevím proč, si z Anglie odskočil do ČR a koupil tu své vysněné auto - Rover - Labuťku



Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Byl to fakt fešák- tedy ten tourer
Právě u těchto fotek si člověk uvědomí, jak to všechno letí

Právě u těchto fotek si člověk uvědomí, jak to všechno letí

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jojo.... jsem se včera právě prohraboval v zálohách a objevil jsem pár nostalgických fotek Labuťky, které jsem tu nikdy nepublikoval. Tak sem občas něco ještě hodím 

-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
To jsem nevěděl 
Aháá, takže už vlastně auto z rodiny

Aháá, takže už vlastně auto z rodiny

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Lidi, nezaregistrovali jste někdy někdo na RF/XW jev, jako kdyby se natáhlo spojkové lanko? Co jsem vyměnil to prasklé lanko za kus, co jsem měl kdysi na Kupéčku (vypadá trošku jinak, tak typuji, že to bude druhovýroba, ale těžko říct), tak se pozvolna zhoršovala úroveň vypínání spojky, až tento týden to šlo z kopce dost citelně a to až tak, že dneska jsem měl večer před obchoďákem problém zařadit jedničku 
Všechny kvalty jsou zle, takže to bude něco kolem spojky. Spojka byla před rokem kontrolovaná a měla údajně dostatek materiálu. Má najeto cca 100 tis. km a dle její tuhosti a dle toho, co viděl Lenham to vypadá, že mi tam kdysi mechanik dal spojku z 416 RT, tedy tužší spojku pro hydraulický systém. Ta tuhost určitě nedělá dobře lanku. Já to klidně na páce spojky vypodložím, ale obávám se, jestli to zhoršování nebude dál pokračovat a chtěl bych vědět, kde je příčina........ no škoda, že jsem tudle ty dvě lanka neporovnal podle délky

Všechny kvalty jsou zle, takže to bude něco kolem spojky. Spojka byla před rokem kontrolovaná a měla údajně dostatek materiálu. Má najeto cca 100 tis. km a dle její tuhosti a dle toho, co viděl Lenham to vypadá, že mi tam kdysi mechanik dal spojku z 416 RT, tedy tužší spojku pro hydraulický systém. Ta tuhost určitě nedělá dobře lanku. Já to klidně na páce spojky vypodložím, ale obávám se, jestli to zhoršování nebude dál pokračovat a chtěl bych vědět, kde je příčina........ no škoda, že jsem tudle ty dvě lanka neporovnal podle délky
