Zdravím,michal.lom píše:Na to se šroubkem jak poslal Pítrs jsem taky narazil, ale někde kolem toho jsem čet, že to nedělá dobrotu - jak se na ten šroub chytá bordel, popřípadě to nějak lehce zoxiduje, tak to blbne a je to pak prakticky k ničemu.
Jinak do tý naší expanzky (ZT i 75 je stejná) pokud to budu dělat, tak bych to dal někam níž než je MIN, ať to hlásí až když je expanzka prázdná, než aby to řvalo těsně pod MIN....
jestli bordelem myslíte vysrážené složky z chladící kapaliny, tak to je pak blbé.....
A jestli je tam jiný bordel, pak není chyba v technickém řešení snímače, ale v samotném chladícím systému. Žádné nečistoty tam nemají co dělat, chladící okruh by měl být dokonale čistý a má tam být jen směs chladiva a destilované vody. Pak je to v pořádku.
Pozor na rysku MIN. Hladina v expanzce musí být nejvyšším bodem v celém chladícím systému.
Já takhle delší dobu jezdil s hladinou někde mezi ryskama MAX a MIN plus mínus a po čase se mi to zavzdušnilo. Pak jsem se zbytečně škrabal na hlavě, kdeže je závada. Od té doby liju lehce nad rysku MAX a všechno je v pohodě.
Mám čtyřválec, ty chladící okruhy se od šestiválců můžou asi trochu lišit- to pro úplnost.
Klidně ať to občas bliká, kontrola hladiny by stejně měla být prováděna v klidu někde na rovině.
A to umístění v expanzce v té úzké části je dostatečnou zárukou, že se v tom místě nebude chladivo v zatáčkách někam přelévat, tak by to snad ani blikat nemělo a když to nainstalujete někam úplně do spodku, tak to bude detekovat, až když to bude totálně suché, což ale postrádá smysl takovéto hlídání.