Tesnění - zoufalost

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od Trunda » čtv lis 27, 2014 20:47

To tady ani neříkej, jestli ten člověk si ani nesehnal servisní manuál a neutahoval to předepsaným způsobem :shock: ml: ml: ml:

https://docs.google.com/file/d/0B5Ovu5w ... edit?hl=cs
a viewtopic.php?f=35&t=5571&p=71081&hilit ... tup#p71081
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od wrabesek » čtv lis 27, 2014 21:10

Jo tak tenhle návod byl u těsnění, co dostal, tak to udělal určitě.. Snad :lol:

Těsnění pod sáním mi taky už v důsledku oprav ruplo.. Ale to mi voda tekla v hodně velkým množství a tekla za motorem, nedostala se dopředu (neobtekla), takže těsnění na sání je taky nový.. Zkusim ať to prostě dotáhne, jestli se to nepovolilo.. ;)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od KDB » čtv lis 27, 2014 21:53

Dost důležité je podle mne rovnoměrné dotažení v první fázi. Často, když jsem dělal těsnění po někom, tak při povolování bylo utažení hodně nerovnoměrné.
Vždy se snažím věnovat maximum pozornosti rovnoměrnému utažení - čisté, nepoškozené a naolejované závity, utahnout na moment, oklepat, přejet znova momentem, oklepat a to dělat dokud nejsou všechny stejně. A pečlivě následně dodržet úhel - tenká ryska na hlavě šroubu a přesné oko.
Zatím mi všechno drží - i 1,8 v katastrofálním stavu (až jí Roverix rozebere, může referovat) ujela dalších 25000km, než začala vařit.A to jsem použil MLS-možná by najela i víc, kdyby se nekousl termostat.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 17:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od MíraMT » pát lis 28, 2014 8:09

Trunda, samo myslím že šroub povolíš, pak utáhneš třeba na těch 20nm, a pak dvakrát o 180 stupňu tak jak to má bejt. ale pěkně po jednom, a určitě vyndat. jinak jesli se se to to pak utáhne na 20nm, a pak dvakrá 180 stupňů, nebo na 20nm a dvakrát 200 stupňů je naprosto fuk. páč šrouby se při tomhle utažení pohbujou na mezi kluzu, a přítažná síla hlavy bude stejná, síla prostě nestoupá , šroub se jen natahuje. proto je taky doporučený buď šrouby změřit na dýlku a případně vyměnít, nebo vyměnit rovnou. páč když když bude šrouby vytaženej, dochází ke kontrakci - snížení průřezu, a i kdyby si šroub dotál o otáčku víc, tak síla která dotlačuje hlavu bude menší než u šroubu, kterej je novej a utaženej o otáčku míň .... něco ze strojařiny : koukni na ten graf, a koukni co se děje s pevností po mezi kluzu - jak síla klesá ... a jak fungujou předepnutý spoje.
Přílohy
mez pevnosti v tahu.png
mez pevnosti v tahu.png (1.82 KiB) Zobrazeno 3470 x
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 17:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od MíraMT » pát lis 28, 2014 8:40

Jinak srucny shrnutí: to se se šrouby dotahuji na úhel je právě kvůli tomu že na moment to prostě nejde, na mezi kluzu se totiž moment s otáčením šroubů nemění - pritazna síla odpovídá tocivymu momentu kontra stoupání závitu - to znamená ze se při utahování pritazna síla taky nemění. To je důvod proč se na upraveny motory davaj svorníky z lepšího materiálu, protože s puvodnima nelze! Dosáhnout větší prizazny síly ani větším utazenim. Pokud šrouby někdo pretahl, došlo ke kontrakci, a nelze s nima dosáhnout už nikdy potřebný pritazny síly! Teda když se koukněte do toho grafu, lze to, ale je to přesně před bodem pevnosti v tahu, stačí trochu a šroub se pretrhne! Takže preju hodně štěstí.... Co z toho plyne? Pokud hlavu už někdo jednou pretahl moc, sou šrouby proste navyhozeni, a nezachrání to ani deset těsnění.. Takže vyměnit. A vím z praxe ze se šrouby v servisech moc nemění, pac je to spoustu peněz navíc, a většinou to konzultujem se zákazníkem, a když vidí cenu třeba 2000,- za Re nový, chce tam starý kterým přece "nic" není. přeji dobrý ráno :-D
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od Trunda » pát lis 28, 2014 8:51

Jasné, tohle všechno je fyzika a nic proti tomu nelze namítnout. Ale sekundárně pa jde i o deformaci těsnění, kde u toho MLS si to časem jaksi sedne a zdá se, že je to téměř nutností znovu přetáhnout a pak ano, zopakování celého utahovacího postupu po jednom šroubu, by na to mohl být lék. A ano, tady Wrabcův zásadní problém může být to, že má starý šrouby, který už se mu jen natahují a už nejsou schopné vyvinout dostatečný tlak pro správnou deformaci těsnění.... tohle je ale typicky důsledek práce neznalého člověka a pravděpodobně touhy na opravě co nejvíce ušetřit :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 17:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od MíraMT » pát lis 28, 2014 9:04

Právě. Proto bych se přetažení nebál, a udělal bych to přesně jak sem psal přetažením doporučeným postupem, pěkně po jednom šroubu. Ale pokud sou srouby pretazeny za pásmo rovnoměrný deformace (L) už to nepomůže a mohli by i rupnout. Jinak co se týče grafu, je univerzální, materiál od materiálu se liší pásmo rovnoměrný deformace a poměr síly na mezi kluzu vůči max pevnosti v tahu. Jinak viz značení šroubů: šroub 8.8 má pevnost v tahu 800MPa, mez kluzu 640MPa. 12.9 má 1200MPa, a kluz při 1080MPa, 10.9 má 1000MPa a kluz 900MPa. (první číslo krát 100 udavama pevnost v tahu, pevnost v kluzu je první číslo krát druhý číslo krát deset.)
Ztoho vyplývá, čím pevnější šroub, tím je hranice pevnosti blíž u meze kluzu, a šrouby hlavy z bláta nebudou... Takže opatrně..
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od wrabesek » pát lis 28, 2014 11:33

šrouby jsou nový.. dostal jsem i původně ty starý, se všema věcma starýma co měnil..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Elessarr
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 02, 2012 11:42
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od Elessarr » úte pro 02, 2014 17:01

Wrabesku, koukám že jsi kousek od UL, tak v Teplicích byl, možná ještě je jeden servis,kde znají Rovery. Zkus to:
http://www.zlatestranky.cz/firmy/Novose ... HS+TUNING/

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od wrabesek » čtv úno 19, 2015 15:24

Abych to zavřel, při prodeji sem všichni koukají.. Dalo se tam nějaký zas jiný těsnění (bez broušení). Nějaký 5-ti vrství. Jezdim s tim už měsíc a zatim (klepu kelpu na vše co jde tady) mi voda neteče, všechno drží ! Pro změnu budu ale měnit středový díl výfuku :lol:
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 17:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od MíraMT » čtv úno 19, 2015 16:17

a výfuk máš? mám tu jeden krásnej zánovní pár měsíců jetej z 1.4 76kw, koukni jestli to nejni stejný
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od Trunda » čtv úno 19, 2015 16:23

Není.... teda jestli ho Míro nemáš z RFa..
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od wrabesek » pon úno 23, 2015 17:40

Už mám objednaný, zítra snad dorazí krásný Bosal :) ale dík :)
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od Trunda » pon úno 23, 2015 19:29

"krásný" ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 15:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Tesnění - zoufalost

Příspěvek od wrabesek » úte úno 24, 2015 11:49

Dával jsem od Bosalu zadek a vypadal slušně, tak jsem si řekl, že na střed hodim to samí.. Uvidim až dneska vlezu pod auto, jak bude ten konec vypadat.. ;) Klidně Vám sem hodim fotku, mam ho tam.. Pfff půl roku ? Nic moc zatim, ale Starline atd sem prostě nechtěl zkoušet :lol:
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

Odpovědět