Ahoj, prosím Tě, co používáš za chladící kapalinu a proč? To nebude OAT, že?Trunda píše:Kolega mi tedy z benzínky volal, že modrou flašku nemají...
Rozdíly chladících kapalin
Rozdíly chladících kapalin
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
G48? Tak nejak... tady ty starsi modely se jeste delaly na modrou. Vyrobce jaksi neresim, bo tam leju co kde koupim, bo mam spotrebu pomalu jak benzinu 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Čau.
Dělaly se na modrou....není to spíš tím, že jde o pokrok v oblasti vývoje chladících kapalin?
Protože máme hodně podobné motory, v podstatě shodné- blok, hlava, gumové hadice, hliník, ocelové vložky válců.
A já mám motor "dělaný na růžovou", rozdíl je asi jen v tom, že můj je novější.
Dělaly se na modrou....není to spíš tím, že jde o pokrok v oblasti vývoje chladících kapalin?
Protože máme hodně podobné motory, v podstatě shodné- blok, hlava, gumové hadice, hliník, ocelové vložky válců.
A já mám motor "dělaný na růžovou", rozdíl je asi jen v tom, že můj je novější.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
V podstatě ano... zkus mi podat nějaký vážný důvod proč přejít na růžovou a přejdu 

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Výhoda růžové je především v delší lhůtě výměny (5 let), což u tebe, dokud ti to uniká nemá cenu. Jinak jsou ty kapaliny stejné, obě na bázi ethylenglykolu a rozdíl je opravdu jen v pokroku.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Modrá je taky na bázi organických kyselin?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Pleteš si bázi a aditiva. Na bázi jsou stejné - ethylenglykol. Tvoří většinu kapaliny. V modré jsou minerální aditiva a v červené organická. Ty mají hlavně zajistit, aby se nezvýšila časem kyselost kapaliny, proto ta červená vydrží déle - jsou v ní lepší aditiva.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Díky za vysvětlení... tak až se mi někdy stane to, že by snad hrozilo, že se mi v motoru udrží kapalina déle, jak rok (myšleno tak, že vždycky i při vypouštění dojde ke ztrátám), tak to třeba vyměním za růžovou
Ale asi tam musí proběhnout průplach, že?
Jinak je pravda, že jak jsem se teď dost hrabal kolem potrubí, tak na té plechové zadní trubce jsem si u dopouštěcího vstupu od expanzky všiml, že pod hadicí bylo to železo takové ohlodané jako kdyby právě od kyseliny, nebo elektrolýzy.

Jinak je pravda, že jak jsem se teď dost hrabal kolem potrubí, tak na té plechové zadní trubce jsem si u dopouštěcího vstupu od expanzky všiml, že pod hadicí bylo to železo takové ohlodané jako kdyby právě od kyseliny, nebo elektrolýzy.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Já to právě směřuji opačným směrem, proto se opatrně ptám.
Tedy- přejít z růžové na nižší.
V rámci nějaké té akademizace tématu těsnění pod hlavou K motorů.
Z více zdrojů jsem pochytil informaci, že právě užívané růžové chladivo s organickými kyselinami (v manuálu "OAT" - organic acid technology) působí neblaze na elastomerové prvky v tom těsnění.
Řešení bývá takové, že nedávají poměr 50:50, ale např. 40:60, častěji mění za nové, případně přechází na jiná chladiva.
Tak to tady můžeme rozebrat.
Jestli je to hovadina nebo ne...nevím, jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Tedy- přejít z růžové na nižší.
V rámci nějaké té akademizace tématu těsnění pod hlavou K motorů.
Z více zdrojů jsem pochytil informaci, že právě užívané růžové chladivo s organickými kyselinami (v manuálu "OAT" - organic acid technology) působí neblaze na elastomerové prvky v tom těsnění.
Řešení bývá takové, že nedávají poměr 50:50, ale např. 40:60, častěji mění za nové, případně přechází na jiná chladiva.
Tak to tady můžeme rozebrat.
Jestli je to hovadina nebo ne...nevím, jak jsem nakoupil, tak prodávám.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jo tak to nevím, ale já jsem měl vždycky červenou a elastomerové těsnění nemělo problém, naposledy vydrželo bezvadné 60 tkm až do výměny motoru. Ale když jsem dělal Reznovi těsnění, protože mu ty elastomerové housenky odplavaly dírama hlavových šroubů do vany, tak jestli si dobře pamatuju, tak měl modrou kapalinu. Myslel jsem, že to je nekvalitní těsnění, ale možná na to má vliv ta vysoká kyselost kapaliny, kterou samozřejmě ještě navíc nikdo nikdy v žádné lhůtě nevyměnil. Ale že by naopak nová červená kapalina nějak tomu těsnění škodila jsem neslyšel.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
to jsou všechno jenom hloupé řeči, už se to tu na fóru probíralo . . . modrá je pro chlapce a růžová pro holčičky
just joke



hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Kapitáne, vidíš, tohle mě nenapadlo
Ale tím pádem mám ty barvy v autech správně 
No každopádně jedno nebo druhé... kapalina by se měla měnit po nějaké rozumné době. Je prostě pravda, že ta čerstvě ohryzaná rez na kovové trubce mohla být důsledkem kyselosti kapaliny, která tam původně byla hodně dlouho.


No každopádně jedno nebo druhé... kapalina by se měla měnit po nějaké rozumné době. Je prostě pravda, že ta čerstvě ohryzaná rez na kovové trubce mohla být důsledkem kyselosti kapaliny, která tam původně byla hodně dlouho.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
kptHergot: nikde jsem si toho nevšiml, že by se to probíralo, asi to někde zapadlo.....každopádně, pokud jsou to prokazatelně hospodské kecy, tím lépe, přeci jen výměnná lhůta 5 let je o dost pohodlnější a na provoz i levnější
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tohle jsem řešil loni. Zjednodušeně - v růžové pracují inhibitory jen když narazí na oxidaci, z toho plyne delší lhůta. V modré neustále, takže se dříve vyčerpají.
Háček je právě přechod - tam jsou častě zkušenosti, že něco začne téci, nebo odejde těsnení pod hlavou. Každé to je na trochu jiné bázi. I technolog z Velvany potvrdil určité riziko, a hlavně dle jeho osobního názoru by dával tu kapalinu, se kterou to bylo zkonstruováno....takže já mám všude modrou a tak to zůstane.
A moje osobní u R75 - mě začala téci pumpa při proplachu, jelikož voda, narozdíl od Fridexu nemaže, tak to starší pumpa neunesla.
Háček je právě přechod - tam jsou častě zkušenosti, že něco začne téci, nebo odejde těsnení pod hlavou. Každé to je na trochu jiné bázi. I technolog z Velvany potvrdil určité riziko, a hlavně dle jeho osobního názoru by dával tu kapalinu, se kterou to bylo zkonstruováno....takže já mám všude modrou a tak to zůstane.
A moje osobní u R75 - mě začala téci pumpa při proplachu, jelikož voda, narozdíl od Fridexu nemaže, tak to starší pumpa neunesla.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
A výměnná lhůta té modré? Jen ze zvědavosti, mám červenou všude.