Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Odpovědět
Skafo
Příspěvky: 73
Registrován: ned dub 05, 2009 20:43

Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od Skafo » pon dub 27, 2015 19:57

Zdravim. Mam auto Rover 600 618i F18A3. Prosim vas neviete niekto, kde by sa dalo zohnat lanko, ktore vedie z mechanizmu ventilacie do regulatora kurenia (otocny gombik na teply, studeny). Oznacenie ma TSK 54102 Made in Japan. Toto lanko sa mi odtrhlo v mieste toho otocneho gombika.
A dalej lanko, ktore je v mechanizme usadene v pliesku a ma take ocelove zarezy obalene takou sedou buzirkou. Toto lanko vedie od mechanizmu ventilacie niekde smerom k motoru. To mam pre zmenu zadrhnute, neviete na co sluzi?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od AnderN » pon dub 27, 2015 22:05

Zkusil bych sehnat z Hondy Accord 5. generace, výroba 1993-1998:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Acco ... pean_model

Ať už přes vrakoviště nebo přímo v Hondě. Nebo pak kontaktovat někoho, kdo tady prodává díly, třeba bude mít nebo doveze z UK.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » úte dub 28, 2015 18:54

vyobrazení zde: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003804
Krajní levý knoflík je přepínač otáček ventilátoru, má jen konektor.
Prostřední knoflík je na regulaci teploty - bowdenem otvírá/zavírá ventil na potrubí mezi motorem a radiátorem. Ve ventilu se můžou zachytit nečistoty z chladicího okruhu a ovládání se pak zasekává. Pozor! Po rozpohybování může ventil začít kolem těsnění ukapávat.
Krajní pravý knoflík přepíná bowdenem místa výdechu vzduchu.
S dostupností tohoto jako Rover dílů nemám zkušenost, kdyby to byl velký problém, tak by se to mohlo dát snadněji sehnat u Honda prodejců.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Skafo
Příspěvky: 73
Registrován: ned dub 05, 2009 20:43

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od Skafo » úte dub 28, 2015 21:45

Olson diky moc za odpoved.
V podstate ma zaujima iba ta stredna cast. Iba v nom mam utrhnute lanko. Cize sa mi vobec neda regulovat studeny a teply vzduch, iba ked zastavim a zohnem sa pod volant... Lava aj prava cast funguje na 100%. Ako pozeram na ten obrazok, tak neviem z neho poriadne vycitat, ktore je to lanko, co potrebujem. Iba tusim, ze by to mohol byt blok 2 a suciastka cislo 10, je to tak? A netreba menit aj tu ovladaciu cast? Teda cely blok 2? Da sa to lanko tam normalne nasadit, nie je to tam nejako nalisovane? A tam je este polozka LHD a RHD, pre zvysok Europy je LHD a pre Anglicko je RHD? Lebo pre LHD tam uz nic nie je dostupne, ale ved to by mala byt rovnaka dlzka lanka ci nie? Predpokladam, ze mechanizmus je rovnako vzdialeny v aute, ktore ma volant vlavo alebo vpravo, zo stredu je prenho rovnaka dlzka, cize by malo sediet lanko aj pre LHD.

Co sa tyka toho stredneho bowdenu, co to moze sposobit, ked je v podstate teraz stale zaseknuty, teda predpokladam, ze zasunuty (nenatiahnuty)? Aky to ma suvis s teplym a studenym vzduchom? Lebo zda sa mi, ze ked klimujem studeny vzduch, tak mi to pripada ok, ale akonhale vypnem klimu a v tom momente ide len studeny vzduch, tak je citit akysi divny pach, zeby to bol pach z radiatora?? Teply vzduch mi pripada ok. Ale napriklad, ked mam pusteny iba studeny hned od zaciatku, tak je to ok, pokial nezapnem a nevypnem klimu. A lanko toho stredneho bowdenu sa da kde objednat? a treba menit s tym rovno aj ten ventil?

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » úte dub 28, 2015 22:56

Ano, pozice 10 je ten bowden k ventilu radiátoru. Chce to rozdělat a podívat se jestli je jen vyháknuté lanko, nebo je ještě pošramocené něco dalšího. Pozor při demontáži, kdo to nezná je to trochu hlavolam. Postup tu někdo již dříve docela pěkně popsal (možná to bylo v sekci R400, ale princip bude stejný). Lanko se dá normálně nasadit, ale je to potřeba jako celek vyndat ven. Nás co jezdíme vpravo zajímá provedení LHD - volant vlevo. RHD je pro Anglii - oba krajní knoflíky jsou vzájemně prohozeny, a proto budou i jiné délky bowdenů.
Hlavně ale odzkoušet při odpojeném bowdenu, zda ventil otvírá a zavírá hladce. Váznoucí chod mohl být příčinou poškození ovládání.
Zápach většinou pochází z výparníku klimatizace, je to potřeba čas od času vyčistit.
Dostupnost bowdenu viz předchozí příspěvek. Ale řekl bych, že bowden bude v pořádku, možná jen vyskočený v horším případě ohnutý. Spíš bude zlomený nějaký plastový díl, nebo očesané ozubení. Klidně bych si sehnal i celý blok ovládání z vrakoviště.
Odkazy na ND zde na RCCZ v sekci Servis, odstavec Oznámení, článek Náhradní díly.
Ventil vyměnit jen pokud bude zadrhávat nebo bude netěsný.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Skafo
Příspěvky: 73
Registrován: ned dub 05, 2009 20:43

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od Skafo » čtv dub 30, 2015 23:45

Tak vcera som to rozobral a dnes aj ako tak opravil (rozoberanie a skladanie je katastrofa, koncept paluboviek to je cista jednorazovka, hlavne tie debilne plastove zapadky, co sa zlomia hned, ako sa toho len clovek chyti ...). Lanko bolo roztrhnute uplne na zaciatku regulatora. Dalej regulator tepleho a studeneho mal preskocene o 2 zuby, nechodil do krajnej polohy studeneho, to som nastavil (inak tomu ovladaciemu panelu nic nebolo, vsetko tam slape ako hodinky) a zacal opravovat lanko. Kedze ma nic lepsie nenapadlo a nechcelo sa mi cakat, tak som to oskrabal z jednej aj druhej strany a cin na to velmi dobre chytil, takze som to zacinoval a este zafukal buzirkou, vyzera, ze to zatial drzi obstojne. Original cast som dal k regulatoru, lanko, co bolo na prepinanie vyduchov som prichytil tou uchytkou, ktora tam bola original, ale k tomu lanku na regulator uz tam nic take nebolo, tak som si pomohol svojpomocne, vyvrtal malu dieru 3 vrtakom z hornej a spodnej strany a prichytil obal lanka bindrom a este som to zalial aj jet meltom, aby sa to nemalo sancu povolit (myslim, ze to drzi lepsie ako od vyroby ;-). Ked som pripojil iba bowdeny z regulatora teploty a vyduchov, tak to jazdilo idealne, uplne bez problemov a lahucko, ale ked som pripojil ten bowden, co ide k motoru a co sa mi zadrhava, tak zhruba v polovici to trosku zasekava, ale chodi to. V podstate ten bowden chodi po tych ocelovych drazkach a sa mi zda, ze v jednom mieste je ta ocelova drazka trochu kriva, chcelo by to nove lanko ... Ako teraz mam dilemu, ci ten bowden tam nechat zapojeny a riskovat, ze sa mi moze pokazit zase lanko na regulator alebo ho nechat odpojeny a tym padom mat slabsie kurenie? alebo co by to mohlo sposobit? Lebo v podstate ked je tam natiahnuty a zapojeny, tak by to malo mat vplyv len pri kureni. Pri studenom vzduchu je akoby odpojeny.

Cim je najlepsie cistit vyparnik klimatizacie a cim vyduchy? A nemoze ten smrad byt aj z klimy? Lebo ked som bol naposledy na servis klimatizacie (doplnanie a "cistenie") tak len doplnili nejaku cast, bolo to na nejakom pristroji napojene a trvalo to zrhuba pol hodinu a platil som trebars za 200g, co doplnili. A napln je nejakych 750g...

Ako mam otestovat ten ventil? Lebo ked s tym hybem ani nepocujem, ze by nieco cvakalo ...

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od AnderN » pát kvě 01, 2015 17:10

To, co ti provedli v tom servisu, je jen část péče o klimatizaci. Oni jen doplnili chladivo, to je OK. Je ale potřeba také doplňovat olej do kompresoru nebo klimu dezinfikovat. Existují spreje k tomu určené.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » pát kvě 01, 2015 17:32

To přeskočení o dva zuby bude díky zadrhávání - vázne to, tak se za to víc zabere a přeskočí to.
Oprava zapájením je taky možnost, otázkou je životnost tohoto řešení. Čas ukáže, závisí na způsobu provedení.
Zda drhne samotný bowden, nebo ventil se pozná odpojením bowdenu u ventilu. Ventil musí chodit přiměřeně lehce a bezhlučně, bez žádného cvakání a podobných zvuků, od jedné krajní polohy do druhé. I s nefunkčním bowdenem se dá topení regulovat - ručně natáčením přímo na ventilu, jen je to poněkud nekomfortní - nejde to za jízdy.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Skafo
Příspěvky: 73
Registrován: ned dub 05, 2009 20:43

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od Skafo » pát zář 23, 2016 18:35

Zacinovane lanko na regulaciu tepleho a studeneho mi vydrzalo zhruba rok, mozno by vydrzalo aj dlhsie, keby som tam nemal zapojene to zadrhujuce lanko, co vedie k ventilu. Takze, chcel by som objednat zo zahranicia aj to lanko, co je na otvaranie/zatvaranie ventilu, ten bude podla mna dobry, to len idiot predosly majitel, ked tam zapajal kable k reproduktorom, tak tam tahal kable cez lanka a pokrivil ich...

Samotne lanko asi neobjednam, tak musim objednat cely panel a vsetky panely z Anglicka su opacne a teda je prehodena rychlost otacok ventilacie s nastavovanim priestoru ventilacie, takze by asi nesedela dlzka lanka. Jediny panel, co tam je, je z Nemecka a ten stoji 35 libier ...

http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-600-620 ... SwPhdVEtgf

Lanko, co vedie k ventilu ani neviem nejako specifikovat ani ho na nete najst :-(

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » pát zář 23, 2016 21:02

Nejdřív bych zkusil samostatně chod toho bowdenu a ventilu - rozpojením u ventilu. Když bude zadrhávat ventil je to zbytečná investice. To zadrhávání je u šestistovek dost častý jev. Co mám vysledované, tak většinou za to může ten ventil. A pokud je bowden polámaný a drhne dá se narovnat, když to není vyloženě zlomené.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Skafo
Příspěvky: 73
Registrován: ned dub 05, 2009 20:43

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od Skafo » pát zář 23, 2016 22:54

To lanko, co ide k ventilu je pokrivene a nejde s nim pohnut vobec, tak je jasne, ze v nom problem bude na 100% a izolacia v ktorej byva to lanko uchytene je uz cela strhnuta, takze to lanko treba vymenit bezpodmienecne. Kde presne najdem ten ventil, mam hladat vnutri, ci vpredu?

Ale podstatne je to lanko pri kureni, tam je len ten koniec ulomeny, to by mozno islo aj zvarit a bol by pokoj, ale pri tak miniaturnych veciach to asi nehrozi zvarit klasickou zvarackou ... zalepit sekundovym je asi somarina, ale mozno dvojzlozkovym lepidlom by to mohlo dlhsie vydrzat alebo za 40 eur kupit ten cely panel aj s lankami, akurat problem, ze su len anglicke s inymi dlzkami ...

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » sob zář 24, 2016 11:50

Ventil je v motorovém prostoru na stěně mezi kabinou, uchycený na plechové konzoli. Jeho pozice je uprostřed mezi prostupy potrubí klimatizace a topení. Při pohledu do motorového prostoru, stojíc čelem k autu, je prostup potrubí topení přesně v podélné ose auta, prostup klimatizace je vlevo a ten ventil mezi nimi. Bowden je veden zespoda. z kolíku páky ventilu se dá snadno vyháknout směrem do boku.
Zavařit by to mohlo jít COčkem, nebo zapájet natvrdo, např. mosazí, s použitím nějakého jemnějšího hořáku. Lepidla tady uplatnění moc nenajdou.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

hyperkosta
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 09, 2016 22:29

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od hyperkosta » čtv lis 03, 2016 21:00

Zdravím, mám stejný problém s regulátorem teplého a studeného vzduchu fouká mi jen studený, píšete, že pod volantem to lze přepnout ručně, aby foukal teplý?


Je zde někde návod jak odstranit středový panel a dostat se k regulátoru?


Děkuji

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Lanko na regulator ventilacie tepleho/studeneho vzduchu

Příspěvek od olson » pát lis 04, 2016 0:19

Nouzově tím lze hýbat i pod palubovkou. Tedy pokud ty páky co k nim vedou bowdeny nejsou polámané apod. Demontovat se nic nemusí, stačí se sehnout a ze strany řidiče je to tam vidět. Tam se dá taky poznat co a jak se hýbe, když se otáčí knoflíky na palubovce. Aby to topilo musí být funkční ovládání ventilu topné vody - to je ten druhý bowden, vedený odtud k ventilu. A samozřejmě taky funkční samotný ventil. Ale kvůli přístupnosti to není rozhodně dobrý nápad za jízdy tam někde šahat a tahat.
K samotnému regulátoru s knoflíky ve středovém panelu je přístup trochu složitější. Někde je tady i návod, ale člověk na to přijde i sám. Hlavně klid, rozvahu a žádné zbytečné násilí. Nervat to silou, když to ještě někde evidentně drží. A taky je dobré to dělat v teple, teď když už skoro mrzne jsou plasty křehké a snáz se vylomí - typicky při páčení úchytek.

Svůj postup jsem si kdysi poznačil takto:
Demontáž krytu středového tunelu – přední část:
- začíná se u zadního krytu středového tunelu (s ovládáním oken a ruční brzdou). Všechny šroubky jsou dobře viditelné, až na jeden - ten pod pákou ruční brzdy, když se vyndá ta vanička ovládání oken.
- někdy lze sejmout přední díl samostatně bez nutnosti demontáže zadního dílu, dle stavu spojení předního a zadního dílu (zasunuto do sebe, ale někdy je vylomeno)
- vyšroubovat u řadicí páky z boku na každé straně jeden šroub
- vepředu dole a vepředu nahoře (na palubní desce) v každém úchytném místě – u volantu a u schránky spolujezdce z každé strany vyšroubovat po jednom šroubu
- celkem vyšroubovat 6 šroubů
- manžetu řadicí páky nahoře pod hlavicí chytit za prstenec a zatáhnout směrem dolů – vyskočí ze zajištění proti otáčení (jazýčky z hlavice), vyšroubovat hlavici
- všech 6 příchytek (pružinové zakusovací) tahem vypáčit
- tunel lze tahem nahoru vyjmout (přední část výše), ale je nutno odpojit osvětlení popelníku, zapalovač a osvětlení zapalovače
- následně je možná další demontáž – přihrádka pod rádiem a rádio – celkem 4 šrouby, vyjmout je možno až po demontáži panelu klimatizace (je nahoře podsunut pod něj) – celkem 4 šrouby
- vyšroubovat dva šrouby zespodu, zezadu-zevnitř zašroubované na spodní hraně přihrádky pod rádiem
- vyšroubovat držák rádia – lze jen vyklopit – pro vyjmutí by bylo potřeba dále vyšroubovat po jednom šroubu z boku, celkem 4 šrouby
- vyšroubovat panel klimatizace a hodin
- celý panel klimatizace a hodin je možno vysunout ven a poté odpojit konektory kabeláže po odmontování bowdenu na pákách ze strany volantu
- spodní šedý bowden ovládá směrování vzduchu
- horní černý bowden ovládá teplotu vzduchu – klapka přes výměník/bypass + je dále spřažen s pákou a ovládá bowden k ventilu topné vody

Když už to bude takto rozhozeno, doporučuji vyměnit případné spálené žárovky podsvětlení.
Ještě doplním, že na vyndání ovládání oken to chce takový grif - tuším nahoru a dopředu.
A taky mám dojem, že se vyskytovalo dvojí provedení uchycení hlavice řadicí páky a tedy i různý způsob demontáže.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Odpovědět