Topeni...
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Topeni...
Zdravim,
mam s nasi 414 trochu problem... Jednak v zime se nechtel moc zahrivat motor (napr. pri jizde po okrskach 90kmh, kdy je velke naporove chlazeni). To jsem docasne vyresil legendarnim "kartonovym" resenim a ted jsem konecne nechal vymenit termostat, takze predpokladam, ze to uz delat nebude...
Druha vec je, ze obcas autu sepne ten elektricky ventilator - co jsem tak slysel, tak ten normalne nesepina, ne? Neznaci to nejake potize?
A v neposledni rade - topeni... Pritelkyni se zaseklo v pulce to kolecko na regulaci teploty vzduchu a foukal jenom teply, neslo to dat na studeny. Pak se v tom hrabal nejaky odbornik, vysledek byl takovy, ze nefoukal pro zmenu teply vzduch z prostrednich pruduchu. No a ted se v tom hrabali dalsi odbornici a vysledek je ten, ze to netopi uz vubec a kdyz je to nastevene na foukani jen z pruduchu, tak to z pruduchu nefouka a naopak.
Poradil by nekdo, co s tim? Jsou to prkotiny, ale docela me teda serou...
mam s nasi 414 trochu problem... Jednak v zime se nechtel moc zahrivat motor (napr. pri jizde po okrskach 90kmh, kdy je velke naporove chlazeni). To jsem docasne vyresil legendarnim "kartonovym" resenim a ted jsem konecne nechal vymenit termostat, takze predpokladam, ze to uz delat nebude...
Druha vec je, ze obcas autu sepne ten elektricky ventilator - co jsem tak slysel, tak ten normalne nesepina, ne? Neznaci to nejake potize?
A v neposledni rade - topeni... Pritelkyni se zaseklo v pulce to kolecko na regulaci teploty vzduchu a foukal jenom teply, neslo to dat na studeny. Pak se v tom hrabal nejaky odbornik, vysledek byl takovy, ze nefoukal pro zmenu teply vzduch z prostrednich pruduchu. No a ted se v tom hrabali dalsi odbornici a vysledek je ten, ze to netopi uz vubec a kdyz je to nastevene na foukani jen z pruduchu, tak to z pruduchu nefouka a naopak.
Poradil by nekdo, co s tim? Jsou to prkotiny, ale docela me teda serou...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Re: Topeni...
Ahoj.... řešení? Nedávat auto "odborníkům" Nebyl to pan Mareda, že?
Hombre tu myslím dával návod, jak se dá ten ovladač topení opravit - bývá to o tom, že vypadne bovden z úchytu. Možná ti to pak rozdrbali ještě víc. Stáhni si RAVE, nastuduj a zkus to sám.
Spínání ventilátoru posuď teď s termostatem, jestli to bude dělat. Sepne se v běžném provozu většinou fakt jen když někde déle stojíš s nastartovaným motorem. Může být špatný kontakt na čidle, či poškozený kabel.
Hombre tu myslím dával návod, jak se dá ten ovladač topení opravit - bývá to o tom, že vypadne bovden z úchytu. Možná ti to pak rozdrbali ještě víc. Stáhni si RAVE, nastuduj a zkus to sám.
Spínání ventilátoru posuď teď s termostatem, jestli to bude dělat. Sepne se v běžném provozu většinou fakt jen když někde déle stojíš s nastartovaným motorem. Může být špatný kontakt na čidle, či poškozený kabel.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Tak to by sedelo, spina to vyjimecne, spis kdyz stojim, to me tak netankuje
Pan Mareda to nebyl, u nej bych se nedoplatil...
Asi to zkusim rozmontovat sam nebo co Bohuzel na to nemam moc cas, tak je to horsi...
Pan Mareda to nebyl, u nej bych se nedoplatil...
Asi to zkusim rozmontovat sam nebo co Bohuzel na to nemam moc cas, tak je to horsi...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Tak to jsem z toho fakt jelen.
Dneska jsem ucinil dalsi 2 poznatky:
- po vymene termostatu (a zasahu topeni) vyskoci teplota na provozni asi behem prvnich 800m/3minut jizdy... To mi nepripada normalni a trochu me to znepokojuje.
- topeni pri jizde kolem 100km/h zacalo regulerne topit! Kdyz jsem pak zastavil, zase prestalo
Je mozne, ze problem v odvzdusneni? Jak se to projevuje/jak to funguje? Co s tim?
Dneska jsem ucinil dalsi 2 poznatky:
- po vymene termostatu (a zasahu topeni) vyskoci teplota na provozni asi behem prvnich 800m/3minut jizdy... To mi nepripada normalni a trochu me to znepokojuje.
- topeni pri jizde kolem 100km/h zacalo regulerne topit! Kdyz jsem pak zastavil, zase prestalo
Je mozne, ze problem v odvzdusneni? Jak se to projevuje/jak to funguje? Co s tim?
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
-
- Příspěvky: 2114
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Odvdušněno pomocí šroubku na plechový trubce pod rozdělovačem?
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
To asi neni Jak na to? Je mozne, ze to je vsechno diky tomu?
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Re: Topeni...
Já to chladící kapalinu plním takto:
- topení nastavím na maximální teplotu, aby se otevřel okruh
- odmontuji odvzdušňovací hadičku k expanzce a strčím ji do nějakého kelímku
- doleju plnou expanzku a přes hrdlo si dám hadru
- prstem ucpu odvzdušňovací vstup expanzky a pusou foukám do expanzky tak, abych kapalinu tlačil do motoru
- pokud kapalina zmizí, tak doleju
- a to tak dlouho, dokud nezačne téct kapalina tou odvzdušňovací (přepadovou) hadičkou do kelímku
- doleju o něco víc kapaliny nad maximum
- namontuju zpět hadičku a uzavřu expanzku
- na kovové trubce vedle motoru povolím odvzdušňovák, dokud neteče kapalina
- teprve teď nastartuji a nechám motor prohřát - kapalina o něco klesne, ale už ne tak, že by z expanzky zmizela
- jak se zahřeje motor na provozní teplotu, tak ještě jednou opatrně odvzdušním šroubkem a je to...
-- je to rychlé, bez komplikací a vždy napoprvé
- topení nastavím na maximální teplotu, aby se otevřel okruh
- odmontuji odvzdušňovací hadičku k expanzce a strčím ji do nějakého kelímku
- doleju plnou expanzku a přes hrdlo si dám hadru
- prstem ucpu odvzdušňovací vstup expanzky a pusou foukám do expanzky tak, abych kapalinu tlačil do motoru
- pokud kapalina zmizí, tak doleju
- a to tak dlouho, dokud nezačne téct kapalina tou odvzdušňovací (přepadovou) hadičkou do kelímku
- doleju o něco víc kapaliny nad maximum
- namontuju zpět hadičku a uzavřu expanzku
- na kovové trubce vedle motoru povolím odvzdušňovák, dokud neteče kapalina
- teprve teď nastartuji a nechám motor prohřát - kapalina o něco klesne, ale už ne tak, že by z expanzky zmizela
- jak se zahřeje motor na provozní teplotu, tak ještě jednou opatrně odvzdušním šroubkem a je to...
-- je to rychlé, bez komplikací a vždy napoprvé
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Chladici okruh by mel byt OK, dneska jsem teda koukal, ze chladici kapaliny tam moc nebylo, tak jsem dolil, i ten sroubek jsem nasel a odvzdusnil, ale stale auto topi a netopi podle zateze Schvalne jsem sedel v aute a na volnobeh to zkusil trochu proturovat a podrzet pri cca 3 tis. otacek a bylo znat, ze se vzduch otepluje, ale na volnobeh to zase chladlo
Co to muze byt?
Co to muze byt?
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Re: Topeni...
Z prostředních průduchů to má foukat teplé jen, když je směr topení nastaven do kabiny, v ostatních případech tam jde náporem venkovní vzduch. To, že to topí jen při vyššīch otáčkách může být vadná pumpa, nebo zanesený radiátor topení.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Prostredni uz topi, jak maji, obecne auto uz topi vice, ale porad, kdyz neni v zatezi, prestava jit teply vzduch...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: pát úno 07, 2014 4:29
- Bydliště: Praha/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topeni...
Jeste jedna vec nas trochu trapi... Nejak mi posledni dobou zasedlo prave svetlo a vubec nevim proc a co to je, na vlhkost to nevypada:
Toho velehovna na kapote si nevsimejte...
Toho velehovna na kapote si nevsimejte...
Daily: '96 Rover 414Si
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Sunny weekends: '91 Nissan 240SX RMKS13
In progress: '96 Nissan 240SX S14a
__________
VOZÍME: MeisterR coilovers, Driftworks, HSD coilovers, KOLA Z USA
Re: Topeni...
K čemu povolovat ten odvzdušňovák, když jsi to už předtím vyhnal ústy přes hadičku?Trunda píše: - na kovové trubce vedle motoru povolím odvzdušňovák, dokud neteče kapalina
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 2350
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Topeni...
Aby se ti dostala voda vsude kam ma ,potahovani hubou nepomuze
Re: Topeni...
Hmmm, to je fakt, já to dělal tak, že jsem nic neodpojoval z expanzky, nikam nefoukal, jen prostě povolil odvzdušňovák, doléval, bylo slyšet syčení, no a až vyteklo chladivo, šroubek jsem utáhl a tím to skončilo.
Nastartovat, protočit, ono si to samo přes tu hadičku vyházelo vzduch nad hladinu expanzky, po projetí trochu dolití a nic víc.
Nastartovat, protočit, ono si to samo přes tu hadičku vyházelo vzduch nad hladinu expanzky, po projetí trochu dolití a nic víc.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS