Brzdy na Rover 25
Brzdy na Rover 25
Ahoj,
potřebuji poradit budu muset měnit brzdy na svém Roverku 25 RF 1,6 v předu a mám v úmyslu tam dát tuhle sestavu na MG ZR,
http://www.ebay.de/itm/EBC-B02-Bremsen- ... 36fd2cbd1.
Předpokládám tedy, že budu muset měnit i brzdové třmeny. Budou tam pasovat tyhle co jsou určeny pro MG ZR:
http://www.ebay.de/itm/2x-Bremssattel-h ... 51b359d78b.
Předem moc děkuji za vaše komentáře a rady, Tomáš
PS.: Ještě jeden dotaz bylo by hodně komplikované změnit zadní bubnové brzdy za kotoučové?
potřebuji poradit budu muset měnit brzdy na svém Roverku 25 RF 1,6 v předu a mám v úmyslu tam dát tuhle sestavu na MG ZR,
http://www.ebay.de/itm/EBC-B02-Bremsen- ... 36fd2cbd1.
Předpokládám tedy, že budu muset měnit i brzdové třmeny. Budou tam pasovat tyhle co jsou určeny pro MG ZR:
http://www.ebay.de/itm/2x-Bremssattel-h ... 51b359d78b.
Předem moc děkuji za vaše komentáře a rady, Tomáš
PS.: Ještě jeden dotaz bylo by hodně komplikované změnit zadní bubnové brzdy za kotoučové?
Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Re: Brzdy na Rover 25
Ahoj...
.... začal bych jinak.....
Zásadní otázka je co vlastně chceš? Co je na autě teď špatně a co musíš řešit? Sjeté kotouče a desky? Špatné třmeny?
Podstatná je informace o tom, jaké brzdy máš vepředu - chlazené/nechlazené?
Každopádně průměr kotoučů je 262 mm a jsou shodné s MG ZR 105, 120, pokud jsou chlazené. Tedy ta sada EBC kotoučů s deskami by pasovala bez potřeby jiných třmenů. Pokud máš nechlazené a chtěl bys chlazené, tak musíš měnit i třmeny (ty v odkazu jsou na zadní nápravu), rozhodně ale 262 mm ... třmeny bych doma dokonce nějaké měl, ale budou určitě potřebovat minimálně výměnu těsnění.
Zadní kotouče... proč? Servisně i funkčností jsou bubny pro běžné ježdění řekněme lepší, jako kotouče. Výměna obnáší jiné lanovody ručky, třmeny, kotouče, trny, ložiska s unašeči v případě, že máš ABS... řekl bych, že to fakt za to nestojí
.... začal bych jinak.....
Zásadní otázka je co vlastně chceš? Co je na autě teď špatně a co musíš řešit? Sjeté kotouče a desky? Špatné třmeny?
Podstatná je informace o tom, jaké brzdy máš vepředu - chlazené/nechlazené?
Každopádně průměr kotoučů je 262 mm a jsou shodné s MG ZR 105, 120, pokud jsou chlazené. Tedy ta sada EBC kotoučů s deskami by pasovala bez potřeby jiných třmenů. Pokud máš nechlazené a chtěl bys chlazené, tak musíš měnit i třmeny (ty v odkazu jsou na zadní nápravu), rozhodně ale 262 mm ... třmeny bych doma dokonce nějaké měl, ale budou určitě potřebovat minimálně výměnu těsnění.
Zadní kotouče... proč? Servisně i funkčností jsou bubny pro běžné ježdění řekněme lepší, jako kotouče. Výměna obnáší jiné lanovody ručky, třmeny, kotouče, trny, ložiska s unašeči v případě, že máš ABS... řekl bych, že to fakt za to nestojí

Re: Brzdy na Rover 25
Ahoj,Trunda píše:Ahoj...
.... začal bych jinak.....
Zásadní otázka je co vlastně chceš? Co je na autě teď špatně a co musíš řešit? Sjeté kotouče a desky? Špatné třmeny?
Podstatná je informace o tom, jaké brzdy máš vepředu - chlazené/nechlazené?
Každopádně průměr kotoučů je 262 mm a jsou shodné s MG ZR 105, 120, pokud jsou chlazené. Tedy ta sada EBC kotoučů s deskami by pasovala bez potřeby jiných třmenů. Pokud máš nechlazené a chtěl bys chlazené, tak musíš měnit i třmeny (ty v odkazu jsou na zadní nápravu), rozhodně ale 262 mm ... třmeny bych doma dokonce nějaké měl, ale budou určitě potřebovat minimálně výměnu těsnění.
Zadní kotouče... proč? Servisně i funkčností jsou bubny pro běžné ježdění řekněme lepší, jako kotouče. Výměna obnáší jiné lanovody ručky, třmeny, kotouče, trny, ložiska s unašeči v případě, že máš ABS... řekl bych, že to fakt za to nestojí
Mám v úmyslu si tady v DE koupit MG ZR 160 a z tohodle udělat repliku MG ZR pro sestru, takže bych si s ním hrál klidně i rok.... ale to je hudba tak v polovině příštího roku. Ono stačí... sériové brzdy jsem schopen utavit, na Mondeu jsem měl kombinaci Ferodo/ATE a druhý rok jsem to měnil protože jsem je utavil, proto chci zkusit sportovnější brzdy, zda mi vydrží déle.... a pak ještě dodatečný dotaz zda se dá sehnat přístrojovka z MG ZR nebo ale spoň ty budíky. Moc díky
Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Re: Brzdy na Rover 25
ZR 160 má brzdy větší.... vepředu 282mm a vzadu 260mm a tedy i větší brzdiče. Na eBay ty inzeráty ve většině případů píšou, že to jsou kotouče/desky i na ZR 160, ale pak když se v inzerátu koukneš na rozměry, tak to má 262mm, což je na ostatní modely. Tedy bacha na to.
No já letos, než jsem zjistil, že to letos s brzdami ještě vydržím, jsem měl v plánu kupovat sadu od mTecu... kotouče jejich + desky Mintex. Četl jsem na to chválu. Nabízejí i sadu s EBC deskami, což by bylo lepší, ale cenově taky někde jinde. http://www.mtecbrakes.com/brake-discs/rover-mg.html ... cena těch jejich kotoučů je přijatelná, ale chce to brát ty nevrtaný durch a určitě si je nechat "nabarvit", aby to v drážkách a chlazení nehnilo.
Jinak co vím, tak nemá smysl kupovat od EBC ty Premium kotouče - prý to jsou stejné šmejdy, jak cokoli jiného. Když už, tak ty TurboGrowed.
No já letos, než jsem zjistil, že to letos s brzdami ještě vydržím, jsem měl v plánu kupovat sadu od mTecu... kotouče jejich + desky Mintex. Četl jsem na to chválu. Nabízejí i sadu s EBC deskami, což by bylo lepší, ale cenově taky někde jinde. http://www.mtecbrakes.com/brake-discs/rover-mg.html ... cena těch jejich kotoučů je přijatelná, ale chce to brát ty nevrtaný durch a určitě si je nechat "nabarvit", aby to v drážkách a chlazení nehnilo.
Jinak co vím, tak nemá smysl kupovat od EBC ty Premium kotouče - prý to jsou stejné šmejdy, jak cokoli jiného. Když už, tak ty TurboGrowed.
Re: Brzdy na Rover 25
Díky za informace, jen ještě jeden dotaz ohledně brzd, či respektive ABS, bylo to tu již popsáno. Mám podobný problém, při dobržďování mi to kope do pedálu a občas se rozsvítí kontrolka ABS. Četl jsem, že je to způsobeno ozubenými kroužky na přední nápravě a doporučení do výměny vyndat pojistku, Chci se zeptat kde ta pojistka je? Byla by možnost vložit jsem fotku? Rovíka mám krátce cca týden a zatím vychytávám závady po předchozím majiteli
.
Moc díky Tomáš

Moc díky Tomáš
Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Re: Brzdy na Rover 25
Nevím která pojistka to je takto z hlavy, takže snazší je rozpojit konektor k jednomu z čidel... spíš k tomu levému tedy 

Re: Brzdy na Rover 25
Podle schématu na Rover 200, což je doufám stejné i u R25 je to pozice č.2 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Brzdy na Rover 25
Tak jsem se včera konečně dostal na to ABS - levý kroužek prasklý a navíc oba dva jsou na výměnu - rez v pokročilém stadiu
... Chtěl jsem odpojit to čidlo, ale bohužel 4,5 imbus nemám, takže jsem nakonec vyndal pojistku z pozice 2. Brzdy fungují, ABS odpojeno
a kontrolku ABS ignoruji do výměny v ČR.
Tak zjistil jsem, že brzdy v předu jsou ještě docela OK jen desky jsou na výměnu, takže vyměním ty a pak příští rok proběhne výměna za chlazené s větším průměrem ( jen technický dotaz dostanu na to 16" kola - 6,5Jx16?) Větší kola v DE tachničáku nemám uvedeny....
A ještě k té výměně zadních bubnových brzd - nebylo by čistě hypoteticky lepší použít celou zadní nápravu z MG ZR, nebo má jiný rozvor?


Tak zjistil jsem, že brzdy v předu jsou ještě docela OK jen desky jsou na výměnu, takže vyměním ty a pak příští rok proběhne výměna za chlazené s větším průměrem ( jen technický dotaz dostanu na to 16" kola - 6,5Jx16?) Větší kola v DE tachničáku nemám uvedeny....
A ještě k té výměně zadních bubnových brzd - nebylo by čistě hypoteticky lepší použít celou zadní nápravu z MG ZR, nebo má jiný rozvor?
Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Re: Brzdy na Rover 25
Takže ty tam máš teď nechlazené? 262 mm chlazené brzdy nejsou nijak vyšší, jen decentně širší a vlezou se do 14" kol... 282 mm brzdy z MG ZR 160 se vlezou do 16", do 15" jen některých, záleží na tvaru...
Pod kapotou na nadkolí je konektor spojující kabel čidla s kabelem k modulátoru - to stačilo rozdělat, ale pojistka je taky možnost.
Pod kapotou na nadkolí je konektor spojující kabel čidla s kabelem k modulátoru - to stačilo rozdělat, ale pojistka je taky možnost.
Re: Brzdy na Rover 25
Jj, tedˇ jsou tam sériové nechlazené brzdy, takže příští rok mě čeká velké nakupování - desky, kotouče, pancéřové brzdové hadičky a širší třmeny
Někde myslím, že to bylo na Volvo foru jsem četl doporučení natřít třmeny Hammeritem, že prý to vydrží ten nátěr o hodně déle než nitro barva, má tu někdo zkušenosti s tímhle postupem. Pokud by to fungovalo, proč ne..
Já šel po kabelu, ale ztratil jsem ho v té změti kabelů v motorovém prostoru mezi pojistkovou skříní, uložením tlumiče a motorem.. Vedl někde dole a konektor jsem nikde neviděl a tak jsem to řešil tou pojistkou, protože mám Roviho krátce a seznamuji se kde, co je

Někde myslím, že to bylo na Volvo foru jsem četl doporučení natřít třmeny Hammeritem, že prý to vydrží ten nátěr o hodně déle než nitro barva, má tu někdo zkušenosti s tímhle postupem. Pokud by to fungovalo, proč ne..
Já šel po kabelu, ale ztratil jsem ho v té změti kabelů v motorovém prostoru mezi pojistkovou skříní, uložením tlumiče a motorem.. Vedl někde dole a konektor jsem nikde neviděl a tak jsem to řešil tou pojistkou, protože mám Roviho krátce a seznamuji se kde, co je

Rover 25 RF 1,6 EZ 2000 - Rovík
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Volvo V40 1,9DI D4192 T2 EZ 2000
Re: Brzdy na Rover 25
Hammeritka asi jde, kluci ji tu taky používají, ale na druhou stranu, když jsem viděl, jak se dokáže spálit i spešl barva na brdiče, tak já bych do toho nešel. Navíc to nebude odolné proti brzdovce a měl bych strach, že to sleze po nastříkání čističem na brzdy. Záleží na tom, jak moc budeš brzdy žhavit. Já jsem aplikoval Foliatec a i když jsem se tomu ze začátku bránil, tak na něj nedám dopustit. Aplikuje se parádně, hezky se barva rozleje a vytvoří hezký hladký povrch. Je to odolné chemii, nespálí se, jen je náchylnější na oťuknutí, ale tak to je u takového povrchu prostě jasné...
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy na Rover 25
Ten čistič brzd -- není to náhodou benzin ve spreji?
Re: Brzdy na Rover 25
Bych neřekl.... ty fakt dobrý čističe sundají borčus aniž bys to musel mechanicky narušovat a to si myslím, že samotný benzín nedokáže.
Re: Brzdy na Rover 25
Je to většinou na bázi acetonu.Sám to denně požívám a je to pekelnej hnus,co bere i kůži na rukou.Mam od toho klouby na rukou rozpraskaný i do krve.
Jinak Hemeroidem natírám brzdy běžně a přežilo to i pár okruhů v Mostě.Když to nechceš čistit na 100% je to dostatečnej zkrášlovací nátěr.
Jinak Hemeroidem natírám brzdy běžně a přežilo to i pár okruhů v Mostě.Když to nechceš čistit na 100% je to dostatečnej zkrášlovací nátěr.

MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?
Re: Brzdy na Rover 25
Sehnat se da obecne secko. Ty dily, ktere nejsou "jine" na pravostrane verzi jsou ve velkem mnozstvi za dobre ceny v UK, ale vetsinou neni nutny "hledat" az tak daleko.. nicmene ta moznost tu dycky je.Ahoj,
Mám v úmyslu si tady v DE koupit MG ZR 160 a z tohodle udělat repliku MG ZR pro sestru, takže bych si s ním hrál klidně i rok.... ale to je hudba tak v polovině příštího roku. Ono stačí... sériové brzdy jsem schopen utavit, na Mondeu jsem měl kombinaci Ferodo/ATE a druhý rok jsem to měnil protože jsem je utavil, proto chci zkusit sportovnější brzdy, zda mi vydrží déle.... a pak ještě dodatečný dotaz zda se dá sehnat přístrojovka z MG ZR nebo ale spoň ty budíky. Moc díky
Skoda, ze tu konverzi 25ky na ZR planujes az vyhledove, budiky sice nejspis uz k mani nemam, ale jinak dily ze ZR160 co by se ti mohly hodit mam.
Co se 16tek na 25ku tyce... nasadis je patrne uplne bez problemu (teda zalezi na profilu, pokud umerne snizis profil aby kolo zustalo podobne velke) Na ZRku jsou 205/50/R16, na 25ku, jsou standard v priapde 15tek hlinikacu, tusim 185/55/R15, coz by znamenalo, ze 16ky, by tam mel clvoek dat spis 205/45/R16.
ALE ZRko ma prave kvuli vetsim kolum (viz prave ze 205/50/R16 jsou skoro o 5% vetsi nez 25kovy) zmenseny rozsah nataceni kol (na hrebenu jsou zarazky co ho zkracuji, takze je kratsi rejd), pac by jinak pravdepodobne chytaly pri maximalnim vytoceni.
Takze pokud das na 25ku ZRkovy kola, tak to jednak bude asi citelne linejsi (ty 4-5% vetsi obvod ti vlastne protahnou zprevodovani), navic budou kola i trochu tezssi, bude ti podmerovat / min premerovat tacho (normalne premeruje o takovych odhadem 6% treba, takze v podstate ted bude merit presneji

Pokud das 16ky se stejnym obvodem, tak patrne vetsina tehle problemu odpadne. Pokud mate v nemecku dobry silnice, tak proc ne. Na ty nase tankodromy, jsou nizssi profily vzdycky holt trochu utrpeni (obcas fest utrpeni.. ted jezdim na 205/40/R17 a coiloverech a je to totalne k placi :/ )
Napravu muzes pouzit klidne celou ze ZRka, (ne ze 105ky, nebo slabsiho 2.0 TD, ty maj bubny taky, kotouce ma 120ka a 160, prip 115.) Ale neni k tomu moc duvod, je stejna. Jeidne ze bys to koupil jako celek, ze te to vyjde stejne / levneji, nez ty dily co bys jinak potreboval (i.e to co zminoval Trunda).