Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od AnderN » pát čer 19, 2015 15:41

Používám Silver Dynamic 77 Ah. Předepsáno pro motor CDT/CDTi je myslím minimálně 72 Ah, takže nic menšího bych tam nedával.

http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... 77-400-078
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » pát čer 19, 2015 16:16

Nechci říkat, že je to závěr mimo, ale je :-D
Auto rozhodně před startem nezkoumá, jaký je maximální startovací proud baterky (jak by to asi dělalo? Měřilo zkratový proud? :-D). To se pozná až při skutečné zátěži. Když už, tak startovací proud (blížící se zkratovému) je něco, co by mohlo takové chování ovlivnit, rozhodně však ne kapacita baterie.
Baterií jsi zahrkal jak? V držáku? Mimo auto? Pořád mi z toho vychází spíš to, že máš někde na silových kabelech problém... možná spíš s kostrou. Při demontáži a montáž s kabelama nějak pohneš, chytne to na chvilku kontakt...
Nicméně aby startovací proud/kapacita ovlivňovala už to, jak se auto chová po otočení klíčku, to je opravdu nesmysl. V takovém momentě je proud tak malý, že to by ta baterka musela být tak mrtvá, že bys s ní ale v jiném autě taky nenastartoval. Pokud nemáš KO baterku i v eFku, tak tenhle pokus jen dokázal to, že to baterií není...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » pát čer 19, 2015 17:01

No... nevím. .. nejsem elektrikář a už vůbec nerozumím RJ... ale to podstatný se mi právě objevilo...
A to je to, že baterie daná z MGfka 55ah je prostě slabá a nerozjede ani elektriku v autě... a to je měsíc stará a s notorem v Mgfku točí jak das... :-D
Kdežto dám baterii o pár ah víc a najednou vše funguje...
Už jen to, že je minimálně předepsáno 72ah... asi značí, že tam slabší nemá co dělat. ..
Ale teď to budu opět testovat s novou baterii

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » pát čer 19, 2015 17:10

Promiň, ale to co říkáš je z elektrotechnického hlediska dost nesmysl ;-)
Vsadil bych se, že kdybys tam teď dal zase tu baterku z eFka, tak to zase bude fungovat (pokud zas nějak blbě nepohneš tím vadným kontaktem silového vodiče)....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1478
Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od michal.lom » pát čer 19, 2015 20:23

Musím podpořit Trundu, ta 55 baterka by s teplým nefťákem neměla mít sebemenší problém, to opravdu bude o nějakém špatném kabelu nebo kontaktu.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic

Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od lenham3 » pát čer 19, 2015 22:23

ketzll píše:No... nevím. .. nejsem elektrikář a už vůbec nerozumím RJ... ale to podstatný se mi právě objevilo...
A to je to, že baterie daná z MGfka 55ah je prostě slabá a nerozjede ani elektriku v autě... a to je měsíc stará a s notorem v Mgfku točí jak das... :-D
Kdežto dám baterii o pár ah víc a najednou vše funguje...
Už jen to, že je minimálně předepsáno 72ah... asi značí, že tam slabší nemá co dělat. ..
Ale teď to budu opět testovat s novou baterii
Ty brdo to je pekny blabol .Poredne zkontroluj vsechny draty od baterky a taky konektory na pojistkach v motorovem prostoru na 90procent je problem tam

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Keksin » pát čer 19, 2015 22:49

Nejsu elektrikář, ale proč by asi výrobce předepisoval baterku s nějakou kapacitou?????? Zkrátka, protože tam patří.
Prostě tam dej novou baterku co předepisuje výrobce a pokud auto nastartuje, tak je problém vyřešenej.
A pokud nenastartuješ s novou / předepsanou baterkou, tak pak hledej problém.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » pát čer 19, 2015 23:01

... Jen proto, ze baterka s vetsi kapacitou ma vetsinou i vetsi maximalni startovaci proud, ktery u dieselu je vetsi, ale hlavne proto, aby i v zime, kdy musis zhavit, jsi nevybil baterku po trech otocenich klickem. Tot vse... Nic vic v tom neni. Rozhodne to neni nic, co by ovlivnilo to, ze uz jen po otocenem klicku takto blbne pristrojovka. Elektro vzdelani nejaky mam, takze blbej snad nejsu :-D ... ale zas o to vic me bavi nektere vase dedukce ;-) ....... Celkem si tu nabiham a jestli to nakonec bude baterkou, tak se pujdu zahrabat, nicmene to se nestane, protoze fyzika je fyzika... Nastesti ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Keksin » pát čer 19, 2015 23:09

Jenže R75 se při slabe baterce takhle chová. Vím to z vlastní zkušeností.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » sob čer 20, 2015 6:24

Upresni pojem "slaba"....
Ano, baterie tzv. pred smrti, nebo po smrti... Tzv. mekka baterie, tedy takova, ktera pri danem odberu - proudu ztraci napeti.... Takova vlastnost zdroje se ale projevi pri jeho zatizeni proudem blizicimu se tomu tzv. zkratovemu, coz je u zdrave baterie stav, kteremu se priblizuje pri samotnem startovani, nikoli pri odberu pri otocenem klicku. Jde o rozdil v radu 1:100. Navic vlastnost akumulatoru dodat takovy proud neni charakterizovana hodnotou kapacity, ale tzv. Startovacim proudem, ktery muze byt mensi i u kapacitne slabsi baterie, nicmene u nove jakkoli dostatecny pro to, aby nastartoval... Ano, muze byt ta nova baterie s eFka tak tzv. mekka, ze startovaci prod dieselu nezvladne.
Nicmene tu bylo psano, ze k chovani dochazi ne pri zatezi - uz jen po otoceni klicku do aktivni polohy, kdy odber je v radu amperu, coz by zvladlo i stado tuzkovych baterii :-D ... Takovy odber nezvlada jen baterie, ktera ma vadny clanek, resp. baterie, ktera doslouzila. Nikoli vsak baterie, ktera je nova...

... Jeste me to bavi, ale uz brzy vas s tema teoriema poslu nekam na skoda-forum :lol: ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » ned čer 21, 2015 3:10

Pánové. ..
Dedukce nededukce... opět vyzkoušeno. .. :-D
A je to baterií a jejím napětí. .. :-D
Trundo... zbytečne se nezahrabávej... Jen je někdy jednodušší zkoušet jednoduše a selským rozumem... prostě i já nechápu. . Ale když dám baterii s nízkým napětím, tak RJ nepustí elektriku ani ke startéru a ani k vysokotlakému čerpadlu...vyzkoušeno. .. a navíc začne blbnout PC...
Dána fungl nová baterie s vyšším napětím a všechno funguje jak má... nadvakrát vyzkoušeno s přesazováním...
Při tom i stará původní baterie přes noc nabíjená ukazuje cca 12,25V... a stejně prd.
Takže prozatím vyřešeno... a najeto cca 400km... s x starty... dobíjení funguje!!
A navíc zmizla neduha reakce intenzity inter.osvětlení v závislosti na běžícím, nebiochciplem motoru.
Děkuji za Vaše reakce a za pomoc při nasměrování na možnou příčinu....

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » ned čer 21, 2015 7:09

S tim napetim to tak je... Kdyz je baterka KO, tak se to tak skutecne chova ... Ale pak si tedy prosim precti ten prispevek o zkouseni s baterkou z eFka, protoze jsi tam musel napsat neco dezinformujiciho - protoze vice lidi pochopilo, ze zanovni (jak moc) baterie z eFka se chovala stejne blbe. A dalsi ne zcela jasna informace je to, jestli to tak blbne v momente, kdy otocis klickem do startovaci polohy, nebo i v prvni a druhe poloze.
Protoze aby se tu tri lidi, kteri maji vzdelani, nebo praxi z oboru, shodli na tom, ze placas nesmysly, tak to neni jen tak samo sebou :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » ned čer 21, 2015 11:13

:-D
Je možný že plácám pro mnohé nesmysly...
Ale věc se má tak, jak bylo popsáno i v příspěvku výše. ... prostě se tak auto chová.
Tou dvojnásobnou výměnou a zkouškou jsem měl na mysli tu baterii z MGf... :-D
Takže sorry.... ale asi hold nevzdělání v tomto oboru, a jen logické řešení. .. pro tentokrát zvítězilo.... :-D

Přeji šťastné kilometry...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » ned čer 21, 2015 11:42

Já bych jen rád jednu konkrétní odpověď, na jednu otázku:

Prosím tě, takto (nesmyslné poblikávání přístrojovky) se to chovalo v jaké poloze klíčku v zapalování?

Promiň, jen nemám rád, když mi lidi neodpovídají na položené otázky.... ;-) Takže budu se tu ptát do té doby, dokud nebudu mít všechny vstupy jasné...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » pon čer 22, 2015 9:22

Hele, né vždy člověk v životě dostane odpovědi na své otázky... :-D
Ale pro Tebe jest odpověď ikdyž myslím, že jsem to popsal dost srozumitelně předtím..
Přesně netuším co máš na mysli...
Ale to blbnutí přístrojovky se dělo aj bez klíčku, aj s klíčkem v první poloze aj v druhé poloze...
Prostě po připojení slabé baterie, jsem nemusel mít ani klíček v zapalování a rožel se olej, airbag a já nevím co ještě...
Pak jsem dal silnou VARTU a vše OK.

Vím, že u Range Rovera 4.6, když byla slabá baterie (ale nastartoval), tak vždycky začala Rj a palubák také zmatkovat a házet všemožný hlášky... včetně převodovky apod...

Hold nikdy nebude bezstarostná elektronika u Anglánů, jako je třeba u Korejců, či japonců...

Odpovědět