Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » pon čer 22, 2015 11:05

No nic.... díky za odpověď... já to pro sebe uzavírám tak, že stále nevěřím tomu, že by o něco málo nižší startovací proud (už vůbec ne kapacita akumulátoru) zánovního akumulátoru mohlo ovlivňovat chování elektroniky auta v nenastartovaném stavu. To je prostě nesmysl.
... musel ti uniknout nějaký podstatný fakt, který ten pokus negativně ovlivnil... kdybych měl po ruce pětasedmu v dieselu, tak si ten pokus provedu sám i s měřením.

Jinak přeji mír i tobě, kámo ;-) mir:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od roverix » pon čer 22, 2015 11:10

Pětasedma při poklesu napětí postupně odpojuje spotřebiče. ABS, couváky,trakce,radio atd....... a píše na display poruchy. Moje pětasedma nejdřív odpojí startér. A až za jízdy , např. při poruše alternátoru odpojuje vše ostatní. Ketzl to může mít malinko jinak. Především jsou spotřebiče chráněné před nízkým napětím, aby jimy neprotékal vyžší proud.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » pon čer 22, 2015 11:18

To je logické a tak to bude... nicméně v takovém případě stále platí to, že ta baterka z eFka nemohla být v deklarovaném dobrém stavu. Tedy mohla být třeba nedobitá. A to může být ten zamlčený fakt, který pokazil celou analýzu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od roverix » pon čer 22, 2015 13:31

ketzll píše:Hele, né vždy člověk v životě dostane odpovědi na své otázky... :-D
Ale pro Tebe jest odpověď ikdyž myslím, že jsem to popsal dost srozumitelně předtím..
Přesně netuším co máš na mysli...
Ale to blbnutí přístrojovky se dělo aj bez klíčku, aj s klíčkem v první poloze aj v druhé poloze...
Prostě po připojení slabé baterie, jsem nemusel mít ani klíček v zapalování a rožel se olej, airbag a já nevím co ještě...
Pak jsem dal silnou VARTU a vše OK.

Vím, že u Range Rovera 4.6, když byla slabá baterie (ale nastartoval), tak vždycky začala Rj a palubák také zmatkovat a házet všemožný hlášky... včetně převodovky apod...

Hold nikdy nebude bezstarostná elektronika u Anglánů, jako je třeba u Korejců, či japonců...
Jestli displej cokoliv ukazuje bez klíčku v zapalování, vidím to na zásah kutila, který něco opravil náhradním způsobem a tím nechtěně překopal celý systém.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » úte čer 23, 2015 9:21

Samozřejmě zásah nějakého kutila nemohu vyloučit... Ikdyž příjde mi to velmi nepravděpodobné, jelikož původní majitel Belgičan jezdil i s výměnou žárovky do A.S. :-)
Každopádně Děkuji Roverixi, že jsi mi to polopatě vysvětlil, jak to funguje u R75 a její zbytečné přeelektrizací... :-)

jinak v případě dané té baterie z MGf tak display nesvítil... jen lehce žhnuli kontrolky pod displayem (olejnička, airbag, atd) Nic jíného... a po otočení klíčkem do první a druhé polohy se display vubec nerožhnul...

Jinak původ baterie z MGf (koupila se s autem, a bylo mi řečeno, že je teď nová a i tak vypadá) A s Fkem točí opravdu pěkně. Proč bych si to vymýšlel...

Sám jsem z toho byl lehce v rozpacích... A netušil jsem co se s autem děje... :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » úte čer 23, 2015 10:34

No na řeči nedej.... ona i když je zánovní může mít klidně šlusnutý článek, což v důsledku bude znamenat nižší napětí, což vadí pětasedmě, ale eFku to nevadí. Dokonce to nemusí vadit ani startéru, se kterým to bude v poho točit, protože jemu nejde ani tak o napětí, ale o proud, který ta baterka i s článkem KO umí dodat. Tedy pokud jsou ostatní články zdravé, tak se to projeví max. na výdrži baterky. Každopádně staré elektroinstalace nebyly tak komplikované na to, aby vyžadovaly přesné napětí při startu. A po nastartování už je vše dobré, protože napětí dodává alternátor. Kdežto v pětasedmě při nízkém napětí nefunguje ani palubní elektronika a ta nedovolí ani nastartovat.
Schválně... zkus v eFku na té baterce změřit napětí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Keksin » úte čer 23, 2015 13:10

Tak koukám, že dělat z komára velblouda jde parádně :shock: . Prostě a jednoduše, obě bateky byly slabý proto aby nastartovaly ROVER 75CDT. Dal novou baterku a startuje!!!!! TEČKA

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » úte čer 23, 2015 13:28

Nechaj.... já mám ve zvyku věci dotahovat. Chci vědět přesnou příčinu toho, proč tu vznikla mylná dedukce, která se omylem dobrala správného výsledku. Už proto, že jste tu hromada lidí byli schopni tvrdit to, že kapacitně slabší akumulátor do pětasedmy nepatří. Jako sorry, ale nemůžu tu nechat existovat takový výrok bez odezvy. A když Ketzll je ochotný spolupracovat, tak coby jsme se nedobrali rozluštění celé záhady ;-) Někdo tomu říká velbloud z komára, já tomu říkám analýza a dobrání se objasnění všech aspektů této kauzy ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od roverix » úte čer 23, 2015 14:52

Trundovi musím oponovat v tom, že slabá baterie dokáže zlikvidovat startér. Startér chce výkon a když je málo napětí, bere si vyžší proud. A ten umí i slabá baterie dodat.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » úte čer 23, 2015 15:03

Ivo, tvá odpověď má dvě části...
roverix píše:Trundovi musím oponovat v tom, že slabá baterie dokáže zlikvidovat startér.
Můžeš být konkrétní? Nepopírám že může existovat situace, která způsobí např. to, že se kotva přitáhne, zapojí okruh cívky rotoru, tím poklesne napětí a způsobí odpojení kotvy - tento jev "zvonku" je celkem běžný, když je baterie vyšťavená a od startéru je slyšet takové drnčení... ale zajímá mě co jiného ty myslíš.
roverix píše:Startér chce výkon a když je málo napětí, bere si vyžší proud. A ten umí i slabá baterie dodat.
Ano, jinak řečeno to, co jsem výše deklaroval o tom, že v eFku se baterie může tvářit jako že v pořádku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Keksin » úte čer 23, 2015 16:13

V tom MG ta baterka asi stačí, protože má slabší motor a je benzínovej!!!!!! Proto když ju dal do R75 CDT, tak nenastartoval. Mám před sebou německej manuál a tam se píše, že pro 1.8 je potřeba 61Ah a pro ostatní motory je POTŘEBA 75Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Což je i dieselovej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podle tebe teda stačí do R75 CDT asi baterka ze Simsona a v Roveru byli samí tupouni, že to nevěděli.
Kdy jsi Trundo viděl naposledy R75CDT se slabou baterkou???????????

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od Trunda » úte čer 23, 2015 16:46

Keksin píše:V tom MG ta baterka asi stačí, protože má slabší motor a je benzínovej!!!!!! Proto když ju dal do R75 CDT, tak nenastartoval.
... a to je přesně to, co je naprostý nesmysl. On nenastartoval tou baterkou proto, že by měla menší kapacitu, protože to na to nemá vůbec žádný vliv, ale proto, že ta baterka je pravděpodobně také ve špatném stavu (zjistí změřením napětí baterky). Druhá věc je to, že on s tou baterkou měl problém už při otočení klíčku do první polohy, což toto jen potvrzuje.

Kapacita akumulátoru - jednotka A/h - udává jakou dobu vydrží akumulátor dodávat jaký proud. Diesely mají doporučenou větší kapacitu z toho důvodu, že se jednak musí spouštět žhaviče a pak startér musí překonat větší odpor = tedy májí větší odběr. Tedy větší kapacita je z důvodu toho, že se chce dosáhnout nějakého teoretického počtu startů na jedno nabití akumulátoru (velmi zjednodušeně řečeno). Druhý a zároveň nepřímí důvod je to, že akumulátor s větší kapacitou má většinou i větší startovací proud, což je ve své podstatě důležitější parametr, než samotná kapacita. Startovací proud je řekněme nějaká limitní hodnota proudu (odběr při zátěži startérem), při kterém napětí neklesne pod nějakou mez a při něm dokáže startér pracovat ještě nějak slušně. Vychází to z problematiky tzv. vnitřního odporu zdroje. Více info např. http://www.honoris.cz/dulezite-pojmy , https://cs.wikibooks.org/wiki/Praktická ... ika/Zdroje ...

Tedy ano, pokud by šlo o nějakou opravdu slabou baterii, tak s ní diesela teoreticky nenastartuješ, protože překročíš onen limit startovacího proudu. Nicméně i se zdravou baterii ze "simsona" by palubní systém pětasedmy normálně fungoval do doby, než začneš startovat. A o tom byl případ Ketzella... měl problém už před startováním.

Vyčerpal jsem jakékoli možnosti nějak polopatě vysvětlit fyzikální základ této problematiky. Takže pokud si tu nadále chcete vytvářet nějaké neodborné závěry, tak budiž... ale jen tím ostatní mistifikujete a zbytečně jim pro příště komplikujete hledání problému. Toť vše...
... snažím se tu vést disputaci a nepotřebuji tu vyvolávat nějaké emoce. Předkládám tu odbornou argumentaci a tak mě v podstatě nějaké názory a vlastní fyzikálně nepodložitelné teorie ani nezajímají.... když to řeknu hnusně :lol:

.... já už tu nic víc řešit nepotřebuji, jen prosím o Ketzella o změření té baterie v eFku a tím to tu pro mne bude uzavřené ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od cvrko » úte čer 23, 2015 17:14

Keksine,třeba moje,Roverix dosvědčí,Harman v mém autě má nějaký problém a vybíjí mi stabilně 3 ampéry,takže mám baterky dvě a opravdu ,když je slabší výkon tak už auto nechytne a přitom by natočila třeba stokrát nějakou Škodárnu------takže jak bylo psáno výše je to baterkou na milion procent. stupo: stupo: stupo:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od roverix » stř čer 24, 2015 5:41

Buďme rádi, že máme takovýto tester baterií. Když nechám zaplé rádio dále než hodinu, nenastartuji. Ač to nasere, je to menší zlo, než kdyby to startérem točilo. Napětí v zátěži by z obvyklých 11 V mohlo klesnout až na 2 V. Proud, který by pak procházel startérem by byl zhruba šestinásobný ( svařovací !!! ) A k tomu ještě zpětné impulzy, které oslabená baterie nepobere!!!! Ač nerad, budu se muset preventivně se svou baterií, která mi slouží asi 3 roky, rozloučit. Baterii, která v pětasedmě funguje už na hraně, do žádného jiného svého auta nedám !!!
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: Pomoc Rover 75 cdt Nestartuje...

Příspěvek od ketzll » stř čer 24, 2015 10:45

Roverix to Krásně napsal... Takže si myslím, že toto téma můžeme uzavřít.
Dále si Myslím, že není důvod zde složitě popisovat jak je elektřina propojená s fyzikou... Kor, když zdejší fórum navštevují z 90% lajci, včetně mě... A chtějí se jen dočíst správného vyřešení, jejich problému.
(Tím nechci nikoho se vzděláním urážet, nebo jakkoli zpochybňovat jejich vědomosti) Jen si myslím, že je pro nás lajky, tohle hluboké bádání fyzikou uplně zbytečné. Pro nás je priorita, dobrat se logického vysvětlení.

Takže závěrem.
Pokavad necháte zapnuté autorádio (já ho měl víc jak hodinu při montáži Bassu v kufru)
Rozsvícená světla/osvětlení
Zapnutý jakýkoli spotřebič, který elektronika nouzově nevypne sama
Máte starší/slabší baterii

Můžete očekávat, že Vám začne PC psát nesmyslné hlášky všeho rozsahu A co Hlavně Nepustí proud ke stratéru a ani k Rail čerpadlu. Takže neroztlačíte.. (zkoušeno)

Dána Nová silnější baterie a vše Funkční na první otočení.

Ale v případě problému samozřejmostí, je i jak tu bylo psáno profíkama, zkontrolovat veškeré kontakty, oxidaci, pojistky, proměřit napětí apod... :-)

Odpovědět