Rover 827 Si, r.v. 1995
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Jestli jsou ticho po ohřátí, nechal bych to být a jen měnil olej.
U Jágra jsem z motoru vylil docela mazut ( motor měl sametový projev), po nalití nového oleje začaly být hydra nechutně slyšet - vždy po startu a běhu na volnoběh. Když mu šlo přidat (lehce ohřátý), dal jsem mu do 3-4 tisíc ( víc jsem nechtěl kvůli rozvodům) a hydra ztichly. to se ještě několikrát opakovalo a postupně se hydra zlepšlovaly. Tohle jsem dělal tak jednou měsíčně po dva roky, co auto stálo ve stodole...
Po výměně rozvodů jsem auto s citem protáhl asi 50km . Od té doby jsou hydra ticho - a to i po delším stání. Vyměnil jsem opět olej - i přes miniaturní nájezd vytekl bordel. Poté absolvoval Mýto (400km) a motor jen ševelí, olej je vcelku čistý a pod ventildeklem je to citelně čistší...
Když vyčistíš jen hydra, velmi pravděpodobně se Ti tam zase dostane bordel, který se někde uvolní ve zbytku motoru...
Add čističe.....(nevím jak Bishop) většinou obsahují petrolej, kterému moc nevěřím ohledně mazacích schopností.....
Podle mne časté výměny slušného oleje, je to nejlepší (mimo kompletní rozborku a vyčištění), co pro motor lze udělat. I kvůli vyčerpávání aditiv ( i tím bordelem v motoru) .
Shrnutí:
Mám- li zabordelený motor a po výměně olej rychle zčerná a vnitřek se evidentně čistí, dělám výměny klidně po pár stovkách kilometrech.
Jakmile se to stabilizuje ( olej tmavne pomaleji a špína uvnitř neubývá) přejdu na standart 10.000km/nebo 1rok.
U Honda motorů v Roverech km omezuju nájezd na max. 5000km.
U Jágra jsem z motoru vylil docela mazut ( motor měl sametový projev), po nalití nového oleje začaly být hydra nechutně slyšet - vždy po startu a běhu na volnoběh. Když mu šlo přidat (lehce ohřátý), dal jsem mu do 3-4 tisíc ( víc jsem nechtěl kvůli rozvodům) a hydra ztichly. to se ještě několikrát opakovalo a postupně se hydra zlepšlovaly. Tohle jsem dělal tak jednou měsíčně po dva roky, co auto stálo ve stodole...
Po výměně rozvodů jsem auto s citem protáhl asi 50km . Od té doby jsou hydra ticho - a to i po delším stání. Vyměnil jsem opět olej - i přes miniaturní nájezd vytekl bordel. Poté absolvoval Mýto (400km) a motor jen ševelí, olej je vcelku čistý a pod ventildeklem je to citelně čistší...
Když vyčistíš jen hydra, velmi pravděpodobně se Ti tam zase dostane bordel, který se někde uvolní ve zbytku motoru...
Add čističe.....(nevím jak Bishop) většinou obsahují petrolej, kterému moc nevěřím ohledně mazacích schopností.....
Podle mne časté výměny slušného oleje, je to nejlepší (mimo kompletní rozborku a vyčištění), co pro motor lze udělat. I kvůli vyčerpávání aditiv ( i tím bordelem v motoru) .
Shrnutí:
Mám- li zabordelený motor a po výměně olej rychle zčerná a vnitřek se evidentně čistí, dělám výměny klidně po pár stovkách kilometrech.
Jakmile se to stabilizuje ( olej tmavne pomaleji a špína uvnitř neubývá) přejdu na standart 10.000km/nebo 1rok.
U Honda motorů v Roverech km omezuju nájezd na max. 5000km.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Ahoj Karle,
aby nová chladicí kapalina zůstávala čirá, bez zákalu je potřeba to proplachovat tak dlouho až poslední vypuštěný proplach bude čirý. Mám odzkoušeno, že to je potřeba provést čtyřikrát až šestkrát, dle toho jak hodně to bylo zahumusené. Na ohřátém motoru, těsně po jízdě vypustit starou chladicí kapalinu, nalít vodu - nejlépe ohřátou na 80-90°C, projet, vypustit a tak stále dokola, až to bude bez nádechu.
aby nová chladicí kapalina zůstávala čirá, bez zákalu je potřeba to proplachovat tak dlouho až poslední vypuštěný proplach bude čirý. Mám odzkoušeno, že to je potřeba provést čtyřikrát až šestkrát, dle toho jak hodně to bylo zahumusené. Na ohřátém motoru, těsně po jízdě vypustit starou chladicí kapalinu, nalít vodu - nejlépe ohřátou na 80-90°C, projet, vypustit a tak stále dokola, až to bude bez nádechu.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Zkusím ještě v příštím týdnu dostat se na kanál,sundat vanu a zkontrolovat jak je na tom spodek motoru. Při první výměně oleje mě totiž tlačil čas a zavazela mi tam příčka pod motorem. Olej na měrce má +- barvu jako po nalití ve vaně bude určitě tmavší 
Ano olsone to je ten nejlepší postup, ale bohužel málokdo to tak dělá

Ano olsone to je ten nejlepší postup, ale bohužel málokdo to tak dělá

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Olsonův postup skrývá jedno riziko, fridex v chladicí soustavě i maže vodní pumpu, samotná voda nikoliv, takže starší pumpa začne většinou tect...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Ano, může se stát. Mazací schopnost chladicí kapaliny je nepochybně lepší, ale i čistá voda má tuto schopnost, byť menší. Mám za to, že ale bude více záviset na tom, v jakém stavu je pumpa po předchozím provozu. Ten průplach je vyloženě krátkodobá záležitost na pár km. Pokud se mění i pumpa (např. při výměně rozvodů), tak je optimální to propláchnout před výměnou, ještě se starou pumpou.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Přikládám pár fotek ze setkání vetránů v Holešově 
Hodně zdejších exponátů bylo k vidění i ve Slavkově. V Holešově byla hlavním problémem prašnost povrchu v parku, díky tomu byly všechny stroje během cca dvou hodin pokryty vrstvou,po které by se dalo psát prstem
, ale líbilo se mi tam 

Hodně zdejších exponátů bylo k vidění i ve Slavkově. V Holešově byla hlavním problémem prašnost povrchu v parku, díky tomu byly všechny stroje během cca dvou hodin pokryty vrstvou,po které by se dalo psát prstem


Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Pro milovníky jedné stopy(třeba Andern) jsem vyfotil dva krásné motocykly značky Norton 

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Krása, díky. Akorát teda zrovna dneska moje jednostopé já utrpělo mírný otřes, když jsme se ženou pomáhali zachraňovat paní, která po dálnici jela na moto-výlet s manželem a dalšími přáteli a lehli nám přímo před kapotu poté, co se jim nepovedlo krizové brzdění.
Mimochodem tu krizi způsobil chytrák v autě, který se rozhodl náhle zastavit v pravém pruhu dálnice asi 300 m od exitu jen proto že jeho děcko zahlásilo, že potřebuje čůrat. Některé věci asi nikdy nepochopím... Docela haluz, že ty kotrmelce oba přežili.
Pardon za OT, už jsem to zapil, ale muselo to ven.
Mimochodem tu krizi způsobil chytrák v autě, který se rozhodl náhle zastavit v pravém pruhu dálnice asi 300 m od exitu jen proto že jeho děcko zahlásilo, že potřebuje čůrat. Některé věci asi nikdy nepochopím... Docela haluz, že ty kotrmelce oba přežili.
Pardon za OT, už jsem to zapil, ale muselo to ven.
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Rádo se stalo
Člověk musí být pořád ve střehu a předvídat, ikdyž tohle asi nešlo
Každopádně je dobře, že to na tu bídu docela dobře dopadlo

Člověk musí být pořád ve střehu a předvídat, ikdyž tohle asi nešlo

Každopádně je dobře, že to na tu bídu docela dobře dopadlo

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Jen tak pro upřesnění to MG na prvních třech fotkách jsem neznal a podle stránky v odkazu je to typ SA moc velký fešák
http://auta5p.eu/vystavy/retro_2005/retro_005.php

http://auta5p.eu/vystavy/retro_2005/retro_005.php
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Stav tachometru 179100 km provedena u Jarka výměna ložiska levého zadního kola. Bylo to nutné, protože jeho vytí bylo poslední dobou dost nesnesitelné hlavně v zatáčkách při náklonu karoserie a plném obsazení. Jinak mi Jarek říkal, že původní ložisko bylo i lehce volné. Zatím po krátkém projetí jede auto až nebezpečně potichu a o to víc jdou slyšet jiné neduhy - výfuk a levý čep řízení, který povrzává, tak ho zkusím promazat
Mírně horší odklon kola zůstal, ale vzhledem k plánovanému malému nájezdu už to prostě neřeším 


Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Jelikož jsem měl od koupě vozu zcela prázdnou klimatizaci tak jsem ji dnes zkusil nechat nafouknout a při tom vyčistit. Měl jsem obavy jestli je vůbec celý systém funkční
hlavně lehlý kompresor by byl problém za rozumné peníze sehnat, ale zdá se, že je vše po naplnění OK
.
Regulace funguje jak má, výkon je v případě potřeby až masakrální
, obě sahary spínají a mění svou rychlost podle potřeby, teplota motoru zůstává v normálu, zvuk kompresoru taky v pohodě, jen cvaknutí spojky je dost slyšitelné, ale to i na kupéčku.
Zároveň se zdá,že jsem se díky dezinfekci zbavil v interiéru zápachu po cigaretách, který zůstal i přes opakované čištění po původním majiteli. I přes řádné odvětrání mám stále pocit jako bych seděl ve špitále na chodbě, ta čistota je až zabíjející


Regulace funguje jak má, výkon je v případě potřeby až masakrální

Zároveň se zdá,že jsem se díky dezinfekci zbavil v interiéru zápachu po cigaretách, který zůstal i přes opakované čištění po původním majiteli. I přes řádné odvětrání mám stále pocit jako bych seděl ve špitále na chodbě, ta čistota je až zabíjející

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Radost byla asi předčasná, dnes už se mi klima nerozjela, pravděpodobně je někde únik a při poklesu tlaku nespustí kompresor
Že by v Best Drivu při naplněním nezjistili ten únik
To se mi nezdá
Nedá se nic dělat musím tam v pondělí znovu 

Že by v Best Drivu při naplněním nezjistili ten únik



Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Nevím jaké tam máš kontakty nebo jestli znáš mechaniky, ale obecně Bestdrive bych to opravovat nenechal. Zvládnou základní údržbu, ale řešení problémů bych svěřil spíš servisu specializovanému na klimatizace.
Re: Rover 827 Si, r.v. 1995
Chci jen nechat změřit tlaky v obou okruzích abych měl jistotu, že je tam opravdu netěsnost, kterou museli při vakuování okruhu zjistit
V Přerově je pár firem, které dělají servis chladících zařízení včetně autoklimatizací tak se potom obrátím tam

V Přerově je pár firem, které dělají servis chladících zařízení včetně autoklimatizací tak se potom obrátím tam

Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!