MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Diagnostika by ti to rekla, ale asi nej jen tak nejaka univerzalni, protoze ta vycte asi jen chybu, ale korekcni nezapalovani nemusi byt nutne v chybach.
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
to mně taky napadlo, ale nějak poblíž mám asi smůlu...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Sory, ta věta mi zapadla
Bez diagnostiky bych začal napájením- baterie, starter, kostry a kontrolou VIS motorků a klapek. Samozřejmě prohození cívek za funkční taky napoví, ale....mě se u MG stává, že občas jde vespod na 3,5 válce.
Na styku svíček a kabelů se objevil oxid - po výměně svíček, kabelů za nové (cívky nové) to chvíli dá pokoj, ale na diagnostice jsou vidět sporadické výpadky zapalování + plus něco podobného v celém systému - problém je asi někde v systému a výměna to jen na čas zamaskuje....

Bez diagnostiky bych začal napájením- baterie, starter, kostry a kontrolou VIS motorků a klapek. Samozřejmě prohození cívek za funkční taky napoví, ale....mě se u MG stává, že občas jde vespod na 3,5 válce.
Na styku svíček a kabelů se objevil oxid - po výměně svíček, kabelů za nové (cívky nové) to chvíli dá pokoj, ale na diagnostice jsou vidět sporadické výpadky zapalování + plus něco podobného v celém systému - problém je asi někde v systému a výměna to jen na čas zamaskuje....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
V prvni rade bych zmeril tlaky klidne muze byt i podpaleny ventil
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Tak jsem zkoušet měřit kompresi - sice takový historickým bazmekem, kterej se jen podrží opřenej konusem na díře a ukazovalo to plus mínus stejný hodnoty tak cca kolem 12-14 kg/cm...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Nechej to hodit někomu na diagnostiku, slabý tlak na liště nebo vynechávání zapalování u tohoto motoru vypíše asi skoro každá a minimálně řadu válců i spíše číslo válce také.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Motor je sice Rover, ale elektroniku má myslím do značné míry unifikovanou s BMW, takže i jejich diagnostika by mohla pomoct. Pokud se pletu a týká se to jen dieselu, tak mě opravte.
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Tak se nám ochladilo, a zase se ukázal známej problém ZT/75 - zanesenej radiátor topení. Už jsem to řešil když jsem auto koupil, ale asi to nebylo vyčištěný důkladně, nebo se to zaneslo bordelem co zůstal v okruhu topení. Prostě u spolujezdce do netopilo.
Vrhnul jsem se do toho dneska za pomocí moderní techniky
Takhle vypadal radiátor po napuštění teplou vodou pohledem termokamery. Čím světlejší barva, tím vyšší teplota (pro ty co to neznají)
Asi hoďku jsem ho proplachoval a proklepával, a tady je výsledek:
https://youtu.be/9EVFQ-y8w3k
Zůstalo tam ještě jedno vlákno ucpaný, ale je to na straně řidiče, kde to není problém, asi tam bude nějakej bytelnější špunt.
Zase to topí jak o život.
A když už jsem se v tom vrtal, tak jsem zbrousil na spojení svodů a vejfuku u přední hlavy takový ty distanční plošky na přírubě, páč už se to o ně opřelo a nešlo to dotáhnout - při studeným startu mi tam tudy docela foukalo, tak je zase klid...
A nedávno jsem stříknul spodní hranu předního nárazníku, která byla od původního majitele orvaná o obrubník, holt to musím před Varama dát trochu do kupy, abych nedělal zas tak velkou ostudu
https://www.facebook.com/events/959817510727331/
Doufám že se tam někto další ještě ukáže, co Kubo?
Vrhnul jsem se do toho dneska za pomocí moderní techniky

Takhle vypadal radiátor po napuštění teplou vodou pohledem termokamery. Čím světlejší barva, tím vyšší teplota (pro ty co to neznají)
Asi hoďku jsem ho proplachoval a proklepával, a tady je výsledek:
https://youtu.be/9EVFQ-y8w3k
Zůstalo tam ještě jedno vlákno ucpaný, ale je to na straně řidiče, kde to není problém, asi tam bude nějakej bytelnější špunt.
Zase to topí jak o život.
A když už jsem se v tom vrtal, tak jsem zbrousil na spojení svodů a vejfuku u přední hlavy takový ty distanční plošky na přírubě, páč už se to o ně opřelo a nešlo to dotáhnout - při studeným startu mi tam tudy docela foukalo, tak je zase klid...
A nedávno jsem stříknul spodní hranu předního nárazníku, která byla od původního majitele orvaná o obrubník, holt to musím před Varama dát trochu do kupy, abych nedělal zas tak velkou ostudu

https://www.facebook.com/events/959817510727331/
Doufám že se tam někto další ještě ukáže, co Kubo?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Tak jsem zase řešil něco, kde soudruzi z Longbridge udělali chybu:
zjistil jsem že mi nefunguje horní VIS motorek.
Rozebral jsem, zkouknul a všechno se tvářilo v pořádku. Když jsem ho zkoušel na stole, zjistil jsem, že problém je v tom, že když se otáčí vačka, tak po desátým bezproblémovým zastavení se najednou zastaví tak, že stopne jeden mikrospínač, ale setrvačností dojede až k druhýmu a ten taky sepne. Tím pádem při dalším povelu k návratu (reverzní chod motorku) jen cvakne relátko a nic se netočí, dokud se vačka ručně nevrátí jen na jeden sepnutej kontakt. Ta vačka dělá půlotáčku mezi mikrospínačema tou delší, venkovní cestou.
Zkoumal jsem jak to vyřešit, prvně jsem myslel že ubrousím na vačce tu vystouplou (spínací) plochu, čímž by se zkrátil pohyb a k druhýmu mikrospínači by to snad nedojelo, ale pak jsem si všiml že ta vystouplá část je dutá, takže bych se probrousil na hranu a byla by na vyhození. Když jsem nad tím špekuloval, tak jsem si všiml, že v těle VISu je pod tou vačkou vyfrézovanej doraz, kterej odpovítá ty objetý trase vačky, ale z ní nekouká nic, co by ji v těch koncovejch polohách zarazilo. Tak jsem to musel dodělat.... Použil jsem kousek plastu, kterej přesně a docela festově zapadl do dutiny tý vystouplý plošky. Navíc teď ta vačka zastavuje přesně v poloze o 180 stupňů proti výchozí, když to bylo bez dorazů, tak přejela koncový polohy a tím pádem se vždycky trochu vrátila druhou stranou.
Nevím jestli u nějaký jiný verze třeba ty dorazy na vačce byly už z fabriky, protože jinak nechápu k čemu by v těle pod vačkou byl ten prolis, do kterýho to teď sedne. Já mám dva VIS motorky a oba jsou dělaný stejně blbě. Možná jen nepočítali s tím, že celý sání včetně motorků bude tak bytelně mazaný, že to včas nezastaví...
Doufám že píšu srozumitelně, pokud ne, z fotek to bude doufám jasnější
Tady je vidět ta drážka pod vačkou, kterou jsem použil pro zastavení vačky v potřebnejch polohách
a dorazy na vačce
zjistil jsem že mi nefunguje horní VIS motorek.
Rozebral jsem, zkouknul a všechno se tvářilo v pořádku. Když jsem ho zkoušel na stole, zjistil jsem, že problém je v tom, že když se otáčí vačka, tak po desátým bezproblémovým zastavení se najednou zastaví tak, že stopne jeden mikrospínač, ale setrvačností dojede až k druhýmu a ten taky sepne. Tím pádem při dalším povelu k návratu (reverzní chod motorku) jen cvakne relátko a nic se netočí, dokud se vačka ručně nevrátí jen na jeden sepnutej kontakt. Ta vačka dělá půlotáčku mezi mikrospínačema tou delší, venkovní cestou.
Zkoumal jsem jak to vyřešit, prvně jsem myslel že ubrousím na vačce tu vystouplou (spínací) plochu, čímž by se zkrátil pohyb a k druhýmu mikrospínači by to snad nedojelo, ale pak jsem si všiml že ta vystouplá část je dutá, takže bych se probrousil na hranu a byla by na vyhození. Když jsem nad tím špekuloval, tak jsem si všiml, že v těle VISu je pod tou vačkou vyfrézovanej doraz, kterej odpovítá ty objetý trase vačky, ale z ní nekouká nic, co by ji v těch koncovejch polohách zarazilo. Tak jsem to musel dodělat.... Použil jsem kousek plastu, kterej přesně a docela festově zapadl do dutiny tý vystouplý plošky. Navíc teď ta vačka zastavuje přesně v poloze o 180 stupňů proti výchozí, když to bylo bez dorazů, tak přejela koncový polohy a tím pádem se vždycky trochu vrátila druhou stranou.
Nevím jestli u nějaký jiný verze třeba ty dorazy na vačce byly už z fabriky, protože jinak nechápu k čemu by v těle pod vačkou byl ten prolis, do kterýho to teď sedne. Já mám dva VIS motorky a oba jsou dělaný stejně blbě. Možná jen nepočítali s tím, že celý sání včetně motorků bude tak bytelně mazaný, že to včas nezastaví...
Doufám že píšu srozumitelně, pokud ne, z fotek to bude doufám jasnější

Tady je vidět ta drážka pod vačkou, kterou jsem použil pro zastavení vačky v potřebnejch polohách
a dorazy na vačce
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Ty jsi strasnej koumak...
Kdyz nebudu vedet co tak pisu rovnou tobe...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> zprostředkování nákupu ebay & amazon - platby PayPal apod. <
608 37 28 48
> zprostředkování nákupu ebay & amazon - platby PayPal apod. <
608 37 28 48
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Jasný, rady rozdávám na potkání



Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Je budu dovazet a ty si udelas kseft na servise.



(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> zprostředkování nákupu ebay & amazon - platby PayPal apod. <
608 37 28 48
> zprostředkování nákupu ebay & amazon - platby PayPal apod. <
608 37 28 48
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
michal.lom píše:Tak se nám ochladilo, a zase se ukázal známej problém ZT/75 - zanesenej radiátor topení. Už jsem to řešil když jsem auto koupil, ale asi to nebylo vyčištěný důkladně, nebo se to zaneslo bordelem co zůstal v okruhu topení. Prostě u spolujezdce do netopilo.
Vrhnul jsem se do toho dneska za pomocí moderní techniky![]()
Takhle vypadal radiátor po napuštění teplou vodou pohledem termokamery. Čím světlejší barva, tím vyšší teplota (pro ty co to neznají)
Zdravím.
Tenhle příspěvek mi přišel jako dost zajímavý, tak jsem ho překopíroval sem:
viewtopic.php?f=43&t=5084&start=15
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Jasný, v pořádku. Ta termokamera mi docela pomohla... Když jsem to dělal poprvý, tak jsem měl jen infrateploměr, taky to šlo...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND