Test hlavy a bloku motoru

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Pítrs » úte srp 18, 2015 19:17

S naprostou jistotou pochybuju, že dokonalé očištění chladícího systému čímkoliv zajistí nevaření chladící kapaliny po minutě běhu motoru.
To musí být masívní únik komprese nebo nefunkční cirkulace. A nebo neměněné šrouby- třeba jsou vytahané, unavené....
Čas a depozit?
Tak to vyzvedněte a máte času dost.
Záleží, jestli Vám to auto za to stojí.
Co to tu čtu od začátku, tak byly všechny možné základní závady vyloučeny a pořád nic. (vyjma těch šroubů)
Záleží, jak jste zručný/zkušený a kolik na to máte času.
Pokud ne, tak je lepší to odvézt/odtáhnout do nejbližšího servisu.
V nejhorším případě si dát inzerát do sekce Prodej. Čas běží.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od KDB » úte srp 18, 2015 21:58

Eliminoval jsi možnost vadného reduktoru LPG ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od berryj » úte srp 18, 2015 22:21

Zajímavý nápad , ale pokud není prepnuto na provoz LPG tak v reduktoru není tlak, ventil je před nim.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od KDB » stř srp 19, 2015 7:19

Nikde nepsal, že má vypnuté LPG....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » úte srp 25, 2015 10:55

Startuji to pořad na benzín ani to nepřepinám na plyn.A objeh vody jde dal jsem tam pruhledné hadice na test a vidim jak bublinky stale koluji dokola. A nemužu to vytáhnout z depozitu jelikož mam propadlou stk.A na stk nedojedu jelikož to vaří.Jak to nevytahnu do konce roku z depozitu tak mi to automaticky zruši tp.A šrouby už nechci měnit je to dalších 1400 kč a to už se neoplatí.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od KDB » úte srp 25, 2015 13:20

Nic Ti nezruší, jen nahlásíš, kde to stojí.
A šrouby jsou v pořádku ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 18:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od radim » pát pro 04, 2015 20:59

Zdravím, máte již pořešenu závadu? Pokud ano, podělte se s námi!
Bohužel mám podobný problém. Před 5tis.km nové těsnění (také Victor Reinz), šrouby, pumpa, termostat, rozvody, hlava tlakovaná a broušená, správně odvzdušněno. Auto topí až po asi 8km jízdy, čili 15 minut. Motor horký, hadice nad chladičem horká (není nafouklá, v pohodě zmáčknu), voda v expanzce studená. Expanzka špiní od oleje, z výfuku při startu bílý kouř. Čili klasicky fouklý těsnění, ale jak píše zde "lukacek", těsnění je dobrý. V servisu radili znovu přetěsnit, zbrousit, přetlakovat... Co radí odborníci?
45 1,6i - 2000, argento colore

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » pát pro 04, 2015 21:20

Nic nebrousit, jen zkontrolovat jestli hlava neni kriva, srouby nechat a vymenit tesneni za elastomerni se silikonovymi cestickami, tedy ne vicevrstve kovove. A hlavne zkontrolovat presahy vlozek.... A nejlepe dat auto k nekterym z nasich mechaniku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 18:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od radim » pát pro 04, 2015 21:40

Těsnění jsem koupil elastomerní se silikonovými cestičkami plus celá sada:
http://www.ebay.com/itm/ROVER-25-45-1-4 ... laibPZvykA
Dělal mi to motorář který dělá motory 20 let...
45 1,6i - 2000, argento colore

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lenham3 » sob pro 05, 2015 1:57

radim píše:Těsnění jsem koupil elastomerní se silikonovými cestičkami plus celá sada:
http://www.ebay.com/itm/ROVER-25-45-1-4 ... laibPZvykA
Dělal mi to motorář který dělá motory 20 let...
To jsem taky nedávno slyšel dělal to mechanik který dělá jen motory a ten tvrdil že vložky jsou normálně utopene a těsnění má odskok na to aby to dotesnilo,výsledek takové práce praskle dve vložky a ojnice venku

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » sob pro 05, 2015 9:57

No, jak říká Lenham... bohužel ani specialista na motory není zárukou toho, že bude práce odvedena kvalitně. Na Honda clubu jsou o tom tuny článků, jak se lidi zklamali po té, co dali motor nějakému "borcovi", nakoupili do motoru drahé kvalitní díly a sotva dali motor do auta, tak šel ven. Navíc tenhle motor je svou konstrukcí dost atypický a tak to není jen o zkušenostech, ale i znalostech konkrétního motoru. Jako pokud tam dal tohle těsnění a stejně to nefunguje, tak to fakt musel udělat nějakou botu.
Jestli jsi z Kroměříže, tak za rohem máš Lenhama, tak se s ním domluv.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 18:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od radim » pon čer 20, 2016 17:58

Může mne někdo vyvést z omylu ohledně těsnění pod hlavou? Zde všude na fóru se píše, že nové těsnění má být elestomerní s červenými tmelovými cestičkami. Ovšem u bratrů rimmerů píší něco jiného. Odkaz
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003257
Na obrázku součástka č.7 je těsnění pod hlavou. Níže je u č.7 objednací kód LVB000320 - vpravo poznámka již se nedodává, použij kód LVB000321. Jenže je tam ještě malé "i" v modrém kroužku - kde po najetí kurzorem se píše "tohle je staré těsnění, použij vícevrstvé LVB500190A".
No a tedy to nové těsnění je ze dvou kusů takové černé. Malé "i" v modrém kroužku říká "rozvinuté, kompatibilní s K-serií".
Tak tedy, co je pravdivé tvrzení? Nové těsnění dát stříbro-červené jednodílné, anebo černé dvojdílné?
Já bych dle bratrů rimmerů dal černé (jelikož jsem dal stříbro-červené dle poradců zde na fóru, a to mi do roka podfouklo), ale prosím o odborné, fundované názory. Děkuji.
45 1,6i - 2000, argento colore

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » pon čer 20, 2016 18:11

Praxe je taková, že jestli ti po roce fouklo i elastomerní těsnění (otázka jaké jsi dal, protože jich je taky víc provedení), tak není problém v těsnění, ale v něčem jiném. Např. propadlá vložka válce, nedodržený předepsaný postup montáže atd.
Respektive, pokud ti fouklo (a to je taky otázka co pod tímto pojmem přesně myslíš?) po roce elastomerní těsnění, tak vícevrstvé kovové těsnění nebude fungovat vůbec a bude ti to tlakovat už od začátku po montáži, protože vícevrstvé kovové těsnění nesnese takové odchylky v nerovnosti vytěsňované plochy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Pítrs » pon čer 20, 2016 18:47

O jaký omyl se jedná?
LVB000321 je aktuelní číslo a ty fotky jsou mám ten dojem jen ilustrativní.
Uvádí, že nejposlednější je "modrá" verze elastomeru, vyrábí to Payen, ale ruku za to do do ohně nestrčím.
"tohle je staré těsnění, použij vícevrstvé LVB500190A" - to je správně, je tam odkaz na MLS, ale člověk si může vybrat.
Elastomer většinou víc vydrží (toleruje), LVB500190A je z dílny Land Roveru.
Jestli elastomerové odešlo po roce provozu, tak je něco špatně, ale těsněním to být nemusí.
Špatná montáž, užity původní natažené šrouby, nadměrně sednuté vložky válců bez přesahu, špatný termostat, vyhřátá hlava (vyžíhaný povrch), chyba v chladícím okruhu....

P.S. Zde je to celkem hezky popsáno: https://www.dmgrs.co.uk/pages/choosing- ... gasket-kit
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

radim
Příspěvky: 49
Registrován: pon zář 24, 2007 18:29
Bydliště: Kroměříž

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od radim » pon čer 20, 2016 19:21

Já to chápu tak, že původní těsnění bylo modré (000320), u kterého píší - není dlouhodobě dostupné, použij 000321. Tudíž logicky se použije stříbrno-červené jednodílné těsnění.
Jenomže ta informace - "i" v modrém kroužku u původního těsnění udává (this is the old design gasked - tohle je starý návrh těsnění, použij 500190A).
500190A je originální Rover.
500190AP1 je OEM za poloviční cenu.
No a tím pádem "old design - starý návrh" se dát může, ale inženýři z ostrova navrhnuli nový typ který je vhodnější.

Šrouby byly nové, termostat nový - vyzkoušený, čidlo teploty nové - vyzkoušené, hlava broušená - tlakovaná, montáž u motoráře s letitou zkušeností, chladící okruh komplet vyčištěn, vodní čerpadlo nové. Co víc?
45 1,6i - 2000, argento colore

Odpovědět