Příspěvek
od olson » pon říj 26, 2015 23:34
Podle všeho to vypadá na převodovku. Pokud tam byl správný olej (MTF94), v předepsaném množství a po vypuštění v něm nebyl nějaký otěr apod. a hučet to začalo postupně, ne ze dne na den, tak se tam nejspíš pozvolně loučí některé ložisko, které má už prostě své odběháno. Je ale dobré vyloučit, že zdrojem hluku nejsou např. tripoidní klouby poloos, a tak mít jistotu, odkud ten hluk skutečně vychází, než se začne něco rozdělávat. Výměna takového kloubu není nic oproti výměně ložiska v převodovce.
Bez teoretizování, která ložiska jsou nejvíce namáhána při zařazené čtyřce a pětce, se dá zjisti bez rozebírání vůle ložisek na výstupních hřídelích. Pokud je příliš velká, většinou tečou i gufera. Konkrétní ložisko, nebo alespoň oblast v převodovce odkud hluk vychází se dá stetoskopem zjistit, ale vyžaduje to určité zkušenosti a znalosti konstrukce převodovky.
U jedné šestistovky mě to dělá také. U druhé ne. Obě mají najeto lehce přes 300 tis. km. Ale u té co hučí je měněná převodovka, takže je otázkou kolik má nyní vlastně dohromady najeto. Taktéž je to patrné na 4. a 5. r.s. a pouze v záběru. Zatím to neřeším. Není to nějak výrazné a obtěžující. Úroveň hluku je pořád stejná, nezhoršuje se to. Kdybych neměl možnost porovnání, možná bych to ani nevnímal.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R