Ahoj všichni, tentokrát tu nebudu za sebe, ale za kamaráda s ZT čkem CDTi. A chtěl bych se zeptat, jestli někdo už nepotkal u dieslové 75ky závadu, kdy by se třeba i při vypnutém klíčku samy dokázaly pustit stěrače a auto nešlo nastatrtovat. Dělá to čas od času jakoby se zbláznila řídící jednotka od ovládání interiéru a imobilizéru, ale ani při napíchnutí na diagnostiku od delphi to nic v závadách nenapíše. Napadla nás samozřejmě první vlhkost a třeba narušené kabelové vedení, ale tu palubovku jsem ještě nerozebíral a ani nevím, kde ty řídící jednotky jsou, tak bych se rád zeptal, kudy se k nim nejlépe dostává a jestli někdo vidíte jako reálné že by se k nim mohla někudy dostat třeba opravdu nějaká voda která by je poškodila. Zajímavé ale je, že to dělá opravdu jen občas a s né úplnou přímou návazností na vlhkost počasí. Jinak auto jede v pořádku jak má. Neptal bych se na to, ale z obrázků v rave moc nevyčtu o polohách těch jednotek, raději bych Vás chtěl poprosit jestli nemáte třeba nějaký link na pár fotek kde přesně ty interiérový řídící jednotky jsou.
Moc Díky.
samovloné stěrače, klakson a imobilizér
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
jednotka je pod prihradkou spolujezdce u pojistek velka cerna BCU
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
Tak, diagnostika od delphi neodhalila nic, proběhlo rozsáhlé poodpojovávání konektorů a a všech možných krabiček všude po autě, kontrola kabeláže která se dala vidět a na nic jsme nepřišli. Podle rad jednoho alfisty který popisoval, že na některých alfách se děje něco podobného když dojde k poklesu kapacity baterie, se koupila fungl nová baterka a na chvíli se zdálo, že to opravdu zabralo. Bohužel jen na chvíli, asi den to drželo a pak se to roztroubilo znovu. Rozdíl byl ale v tom, že tentokrát to auto šlo nastartovat. Nicméně pořád dochází k efektu, že po vyndání klíčku ze zapalování se spustí samovolně stěrače. Auto nemá senzor deště. Podle mě to bude asi opravdu některou tou jednotkou a je to tak, že při lehce zvýšeném napětí funguje normálně, a když dojde k poklesu napětí na nějakou úroveň, byť obvyklou, začne blbnout. Rád bych teda věděl, jestli je to i ta samá jednotka co má na starosti i imobilizér a jestli by tím pádem šla nějaká funkční od někoho koupit a zda je tedy potřeba ji spárovat s řj motoru a klíčkem, podobně jak je tomu u 400stovek. Díky. Případně děkuji za nabídky. Je to naftové ZT v kombíku, tuším 2002, ta silnější verze s manuálem.
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
Zkoušeli jste jednotlivé jednotky otevřít a podívat se na tišťáky, jestli nejsou zoxidované? Protože jednotky a všechny zařízení v autě mezi sebou komunikují po jedné sběrnici, pak můžou studeňáky generovat falešné signály které si pak jednotky vyhodnocují všelijak prapodivně. Tedy ověřil bych tak BCU a ECU. ECU je umístěná v přepážce mezi motorem a kabinou a když se tam nehlídají odtokové kanálky, tak se tam může utopit.
Zkontrolovat opravdu důkladně obě strany tišťáku a nesmí být nikde oxidace, která by byla rozlezlá kolem pájeného bodu.
Zkontrolovat opravdu důkladně obě strany tišťáku a nesmí být nikde oxidace, která by byla rozlezlá kolem pájeného bodu.
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
Mám dotaz. Máš v autě webasto???
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
Je jina nez IMO nez zoxidovany tistak tak oxidace na konektorech to je tam bezna vec ,musis tady napsat cislo te jednotky nestaci to co pises jsou ruzne podle vybavy ,v jednotce jsou ulozeny klice tak se musi potom naparovat nove
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
V tomhle autě webasto není. Tak daleko, aby jsme nějakou jednotku kuchali do plošňáku jsme se nedostali, ale na pohled nevypadaly nějak "vykoupaně". Zatím kára spinká, ale chystáme se ještě projít zemnící body a zkontrolovat kostry na jednotkách, nebo vodičích do jednotek.
Re: samovloné stěrače, klakson a imobilizér
Nemusí to být nutně vykoupané.... ona stačí jen vyšší vlhkost a pokud byl plošňák špatně zalakovaný, tak pak to jede.