:-DJo upravy určitě pujdou planuju to zvýšit na 260PS.Do převodovky pujdou novy ložiska a poloosy by to měli vydržet.:)Už by se mohla zavest sekce tuning:(Za chvíli bude třeba:)Roman620ti píše:No to máš zřejmě pravdu, pokud Ti to fakt výjde a motor naskočí, bude se muset obávat i kolega Donutil se ZTéčkem 260, je o mnoho těžší a jestli uděláš i ostatní úpravy výkonu, nebudeš asi moc pozadu Otázkou je, jak dlouhou životnost ten motor bude mít Zvláště pak převodovky a poloosy budeš muset nakoupit "na sklad"
SERVO
Re: SERVO
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: SERVO
Tak koukam, ze Anglani jsou sami pekni lemplove ... misto Dexron III pisou treba Dextron 111 nebo Drexton 3 Pak se v tom blbej vyznej, kdyz clovek neco hleda a kazdy si to pise jak chce.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: SERVO
Začíná mi nějak mizet servo olej, budu na to muset vlítnout. Nejdříve asi nové sponky na těch hadičkách za předním nárazníkem, ale chtěl sem se zeptat na ty zacvakávací servo hadice. Tam by měly bejt nějaký ó kroužky, jenže neznám rozměr a nechci auto odstavit abych ho pak scháněl. Neměl jste to někdo rozdělaný? Já to mám do té hadice co je vedena od nárazníku podel nosníku, hned vedle rozvodů motoru. Díky moc
2x Rover 620ti
Re: SERVO
A neteče zase servo?Že bys využil mojí super nabídku těsnění?Jina já dodnes ani kapku:):):)ani na hadicích, nic.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
Re: SERVO
Těsnění na SERVO pro motory Rover.
Odolá do 500°C a do 150Mpa tlaku.
Stabilní vůči servokapalinám.
Balení obsahuje návod na správnou montáž.
Těsnění je mnou odzkoušené na servu co se zkoušelo přetěsňovat 5x a vždy marně.Po aplikaci tohoto těsnění ani kapka.
Těsnění těsní ihned po aplikaci/nečekáte na vytvrdnutí ani minutu.
Cena 350kč
Odolá do 500°C a do 150Mpa tlaku.
Stabilní vůči servokapalinám.
Balení obsahuje návod na správnou montáž.
Těsnění je mnou odzkoušené na servu co se zkoušelo přetěsňovat 5x a vždy marně.Po aplikaci tohoto těsnění ani kapka.
Těsnění těsní ihned po aplikaci/nečekáte na vytvrdnutí ani minutu.
Cena 350kč
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
200 RF
Napadlo mne že po 10 letech vlastnictví auta vyměním servo kapalinu.
Nevím jakou tam mám (barva snad modrá ale určit to nejde) a přemýšlím kde a jakou koupit
jestli Dexron 2 nebo 3 a jaký je správný postup. četl jsem návod od Seby a moc se mi nelíbí.....
1.má někdo lepší návod?
2. má někdo něco konkrétního odzkoušeného II - III - IID - IIID ? děkuji
Vyhledal jsem si vyjádření:
Dexron II,III a VI
V současnosti společnost GM, která je prakticky patronem klasifikace Dexron se už jen snaží prosadit normu Dexron VI.Ostatní normy jsou převážně již brané jako staré, byť zmizení z trhů starých norem jsou zatím zbrřděny, neboť je stále spousta výrobců vyrábějících starší normy, a mají stále požadované odběratele zejména Dexron III.Čím vyší označení od Dexron II a až po nejmodernější Dexron III H znamená vyšší interval použití, ochranu a výkon.Dexron III H je určen pro interval výměny na 160 000 km.
Díky rychlejšímu vývoji a tech. zpracování přišla společnost GM s Dexron VI, která nahrazuje všechny předchozí a hlavně byla vyvinuta pro GM převodovky Hydra-Matic 6 Speed, kde je zaručen interval výměny 400 000 km.V ostatních převodovkách je zaručen interval 300 000 km. Rozhodně není vhodné mísit normy Dexronů, neboť každá řada je vyvinutá odlišně od ostatních.Tím však netvrdím, že se něco stane, když se smísí normy, byť je jejich určení dané. Netvrdím, že se něco stane, když se vypustí stará náplň ze soustavy řízení a nahradí jinou normou, je to každého věc.Ale ty normy k něčemu jsou.
Nevím jakou tam mám (barva snad modrá ale určit to nejde) a přemýšlím kde a jakou koupit
jestli Dexron 2 nebo 3 a jaký je správný postup. četl jsem návod od Seby a moc se mi nelíbí.....
1.má někdo lepší návod?
2. má někdo něco konkrétního odzkoušeného II - III - IID - IIID ? děkuji
Vyhledal jsem si vyjádření:
Dexron II,III a VI
V současnosti společnost GM, která je prakticky patronem klasifikace Dexron se už jen snaží prosadit normu Dexron VI.Ostatní normy jsou převážně již brané jako staré, byť zmizení z trhů starých norem jsou zatím zbrřděny, neboť je stále spousta výrobců vyrábějících starší normy, a mají stále požadované odběratele zejména Dexron III.Čím vyší označení od Dexron II a až po nejmodernější Dexron III H znamená vyšší interval použití, ochranu a výkon.Dexron III H je určen pro interval výměny na 160 000 km.
Díky rychlejšímu vývoji a tech. zpracování přišla společnost GM s Dexron VI, která nahrazuje všechny předchozí a hlavně byla vyvinuta pro GM převodovky Hydra-Matic 6 Speed, kde je zaručen interval výměny 400 000 km.V ostatních převodovkách je zaručen interval 300 000 km. Rozhodně není vhodné mísit normy Dexronů, neboť každá řada je vyvinutá odlišně od ostatních.Tím však netvrdím, že se něco stane, když se smísí normy, byť je jejich určení dané. Netvrdím, že se něco stane, když se vypustí stará náplň ze soustavy řízení a nahradí jinou normou, je to každého věc.Ale ty normy k něčemu jsou.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: SERVO
Moje praxe a můj názor dle toho, co jsem sám kolem toho dost laboroval. Ber/neber...
Dle Autodat a i to, co jsem lil já, když už jsem lil, tak Dexron IID (prostě jsem v mototechně řekl Dexron 2).
Z praxe a i z toho, co se tu historicky řešilo, vyplývá, že pokud ti kapalina nemáš v expanzce na dně a pokud nebzučí čerpadlo, tak ji raději nechat tak, jak je a vůbec neměň. Případně pouze dolij, ale jen pokud už je jí opravdu hodně pod mírou.
Proč? Čerpadlo není zrovna dvakrát dobře konstrukčně řešené, hlavně těsnění. To je náchylné na profouknutí. Když vyměníš kapalinu a naliješ novou, je to pro celý systém šok, protože i když tam naliješ správnou normu, proti té, se kterou je to jeté, to bude mít dost jiné vlastnosti včetně viskozity. V důsledku to může znamenat to, že čerpadlo začne bzučet, protože už má větší vůle a řidší nová kapalina nebude schopná ty vůle "vytěsnit". Nebo svými vlastnostmi způsobí to, že se "profoukne" těsnění.
Sám jsem si vyzkoušel oboje.
Na Kupéčku jsem se rozhodl kapalinu vyměnit. Protože čerpadlo už mírně začínalo bzučet a říkal jsem si, že to třeba pomůže. Výsledkem bylo to, že začalo bzučet tak, že se muselo vyměnit.
Na Labuti jsem z toho důvodu nikdy kapalinu neměnil, nedolíval (ano, teď už jí je na předepsaném minimu). Tedy kapalinu tam mám za mého vlastnictví cca 10 let a nějakých 160 tis. km. Řekl bych, že tu kapalinu možná ani nikdy nikdo neměnil, pokud to nebyl předepsaný úkon v záruční době. A myslím, že díky tomu vše funguje jak má, čerpadlo nesákne a nebzučí a jsem rozhodnut možná jen po malých dávkách jen něco dolít, rozhodně ne ale vyměnit.
S čím mám dobrou zkušenost a doporučil bych jako jedinou věc k řešení - mírně přetáhnout na čerpadle čtyři šrouby, které ho drží dohromady. Silikonové těsnění už je samozřejmě za ty roky zdegradované a tímto jednoduchám zásahem se o něco oddálí doba, kdy se profoukne a začne sáknout a nasávat vzduch (tedy pak i bzučet). Takto jsem oddálil výměnu třeba na MG, kde už to začalo sáknout a bzučet a po dotažení už to minimálně aspoň nebzučí.
Tak to tak za mě
Dle Autodat a i to, co jsem lil já, když už jsem lil, tak Dexron IID (prostě jsem v mototechně řekl Dexron 2).
Z praxe a i z toho, co se tu historicky řešilo, vyplývá, že pokud ti kapalina nemáš v expanzce na dně a pokud nebzučí čerpadlo, tak ji raději nechat tak, jak je a vůbec neměň. Případně pouze dolij, ale jen pokud už je jí opravdu hodně pod mírou.
Proč? Čerpadlo není zrovna dvakrát dobře konstrukčně řešené, hlavně těsnění. To je náchylné na profouknutí. Když vyměníš kapalinu a naliješ novou, je to pro celý systém šok, protože i když tam naliješ správnou normu, proti té, se kterou je to jeté, to bude mít dost jiné vlastnosti včetně viskozity. V důsledku to může znamenat to, že čerpadlo začne bzučet, protože už má větší vůle a řidší nová kapalina nebude schopná ty vůle "vytěsnit". Nebo svými vlastnostmi způsobí to, že se "profoukne" těsnění.
Sám jsem si vyzkoušel oboje.
Na Kupéčku jsem se rozhodl kapalinu vyměnit. Protože čerpadlo už mírně začínalo bzučet a říkal jsem si, že to třeba pomůže. Výsledkem bylo to, že začalo bzučet tak, že se muselo vyměnit.
Na Labuti jsem z toho důvodu nikdy kapalinu neměnil, nedolíval (ano, teď už jí je na předepsaném minimu). Tedy kapalinu tam mám za mého vlastnictví cca 10 let a nějakých 160 tis. km. Řekl bych, že tu kapalinu možná ani nikdy nikdo neměnil, pokud to nebyl předepsaný úkon v záruční době. A myslím, že díky tomu vše funguje jak má, čerpadlo nesákne a nebzučí a jsem rozhodnut možná jen po malých dávkách jen něco dolít, rozhodně ne ale vyměnit.
S čím mám dobrou zkušenost a doporučil bych jako jedinou věc k řešení - mírně přetáhnout na čerpadle čtyři šrouby, které ho drží dohromady. Silikonové těsnění už je samozřejmě za ty roky zdegradované a tímto jednoduchám zásahem se o něco oddálí doba, kdy se profoukne a začne sáknout a nasávat vzduch (tedy pak i bzučet). Takto jsem oddálil výměnu třeba na MG, kde už to začalo sáknout a bzučet a po dotažení už to minimálně aspoň nebzučí.
Tak to tak za mě
Re: SERVO
Ještě doplním, že jsem s Šebou nemalou dobu toto konzultoval a s jeho spoluprací otestoval několik jeho těsnění, ale bohužel výsledek byl takový, že ani jedna varianta těsnění nezamezila tomu, aby si čerpadlo nepřisávalo vzduch a tedy nebzučelo.
Jenda pak objednával originální silikonové těsnění z UK pro Roverixe, ale ten už nedal žádné echo o tom, jestli ho uplatnil a jestli pomohlo. Nicméně jestli se s bzučícím čerpadlem dá něco dělat, tak jediné pomocí originálního těsnění.
Jenda pak objednával originální silikonové těsnění z UK pro Roverixe, ale ten už nedal žádné echo o tom, jestli ho uplatnil a jestli pomohlo. Nicméně jestli se s bzučícím čerpadlem dá něco dělat, tak jediné pomocí originálního těsnění.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: SERVO
Musim nesouhlasit nechat olej v rizeni 10 let je pekna blbost nejde jen o cerpadlo ale i o hreben ,pokud nechas stary olej tak do sebe natahuje vlhkost a odery z cerpadla zanasi prepousteci ventilky v hrebenu a ten pak zacne taky bzucet na dorazech ,Treba firma BG ma pro produkty na cisteni techto systemu a proplachovani ,je na to specialni pumpa jednou hadici odsavas starou kapalinu a druhou plnic novou vse pri nastartovanem motoru a toceni volantem do prava a do leva
Re: SERVO
Samozřejmě všechno co říkáš je pravda. Takže pak to člověka staví před dilema, jestli tak, nebo tak. Jestli mít supr pocit z toho, že mám čerstvou a čistou kapalinu, ale klepat se kdy poteče čerpadlo a nebo být rád za to, že to funguje jak to funguje. To je na každém co si vybere.
Já čerpal z toho, že i tu se od věků sem tam řešilo to, že někdo kapalinu vyměnil a nedlouho po té měnil i čerpadlo.
Mimochodem když už je řeč Jarku, pamatuješ si, když jsi mi dával do pucu MG, řešil jsi servo okruh (kapalinu)? Díky
Já čerpal z toho, že i tu se od věků sem tam řešilo to, že někdo kapalinu vyměnil a nedlouho po té měnil i čerpadlo.
Mimochodem když už je řeč Jarku, pamatuješ si, když jsi mi dával do pucu MG, řešil jsi servo okruh (kapalinu)? Díky
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: SERVO
Jj motor byl venku tak se davala nova kapalina .Nedavno jsem resil servo na tm zlutem ZR z nemecka asi tam nikdo kapalinu nemenil a jak byla zima a nastartoval jsem tak servo knucelo a neslo poradne tocit volantem byla tam zkondenzovana voda a zamrzlo tak jsem to v teple cele cistil
Re: SERVO
No a neexistuje nějaký test na hydraulickou kapalinu? Na mém MG máš další přiklad toho, že nová kapalina = fouklé těsnění, i když to moje čerpadlo už asi mělo odkroucené. A případ žlutého - no taky kdoví kdo tam co dolejval. Lidi jsou schopní tam dolejt i brzdovku.
Re: SERVO
Patří tam dle originálního uživatelského manuálu Unipart Power Steering Fluid, uvedeno taktéž v anglickém návodu z roku 1998/1997 - 2. vydání a českém z roku 1996.
V manuálu Rover 620 Diesel Repair Manual Suplement (Part. No. RCL 0017ENG – 4th Edition, 1999), kapitole Capacities, fluids and lubricants na str. 2 je uvedena specifikace Dexron II D. Objem nádržky 1,4 l.
Mám Eurol ATF II D DEXRON, červená.
Po letech jsou drobné netěsnosti, většinou na připojení hadic na nádržku. Dolít je potřeba tak jednou za rok. Když se dlouho nekontroluje hladina v nádržce a poklesne výrazněji pod rysku min., často se to zahlásí bzučením, či podobnými zvuky. Po dolití bzučení zmizí. Takže je to vlastně takový kontinuální způsob výměny kapaliny. Jen je nepohodlné, že je to okolo zamaštěné. Taky dvojí pohled na věc, co je lepší. Ale spíš mě štve, že otěr se samozřejmě ven nedostane. Dělám si srandu. U šedého jsem to přetěsnil, zeleného to čeká.
A při výměně kapaliny bych řekl, že není ani tak nebezpečný rozdíl viskozity staré a nové náplně (ta se taky mění i u staré kapaliny s teplotou), jako to, aby se do systému nedostal vzduch. Vzduchové bubliny dokážou vyvolat tlakové pulzy a v kritických místech podpořit kavitaci. Výsledkem toho může být třeba to fouklé těsnění, uvolněné úsady, apod.
Samozřejmě použít pokud možno stejnou specifikaci kapaliny. Nejde jen o proplach při použití jiné specifikace, ale o to s čím si chemicky rozumí těsnění. Po těch letech, unavené, nemusí vzít jinou chemii s povděkem.
V manuálu Rover 620 Diesel Repair Manual Suplement (Part. No. RCL 0017ENG – 4th Edition, 1999), kapitole Capacities, fluids and lubricants na str. 2 je uvedena specifikace Dexron II D. Objem nádržky 1,4 l.
Mám Eurol ATF II D DEXRON, červená.
Po letech jsou drobné netěsnosti, většinou na připojení hadic na nádržku. Dolít je potřeba tak jednou za rok. Když se dlouho nekontroluje hladina v nádržce a poklesne výrazněji pod rysku min., často se to zahlásí bzučením, či podobnými zvuky. Po dolití bzučení zmizí. Takže je to vlastně takový kontinuální způsob výměny kapaliny. Jen je nepohodlné, že je to okolo zamaštěné. Taky dvojí pohled na věc, co je lepší. Ale spíš mě štve, že otěr se samozřejmě ven nedostane. Dělám si srandu. U šedého jsem to přetěsnil, zeleného to čeká.
A při výměně kapaliny bych řekl, že není ani tak nebezpečný rozdíl viskozity staré a nové náplně (ta se taky mění i u staré kapaliny s teplotou), jako to, aby se do systému nedostal vzduch. Vzduchové bubliny dokážou vyvolat tlakové pulzy a v kritických místech podpořit kavitaci. Výsledkem toho může být třeba to fouklé těsnění, uvolněné úsady, apod.
Samozřejmě použít pokud možno stejnou specifikaci kapaliny. Nejde jen o proplach při použití jiné specifikace, ale o to s čím si chemicky rozumí těsnění. Po těch letech, unavené, nemusí vzít jinou chemii s povděkem.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R