Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Odpovím, s dovolením za kolegu. Chladič je v pořádku, pokud to přestalo chladit, bylo to zavzdušněné - po ufouknutí/odvzdušnění chladiče to bez dalšího zásahu zašlo opět fungovat.
Nechci bez svolení kolegy prezentovat, co jsme vše dělali při hledání problému, ale jsem téměř na 100% jistý, že v samotném motoru problém nebyl.
Jen poznámka: překvapilo mne, že u modernizovaného chlazení s PRT termostatem není použit odvzdušňovací ventil (PEI100010). A auto (r.2004) má upravené chlazení už továrně, takže žádné domácí kutění.
Nechci bez svolení kolegy prezentovat, co jsme vše dělali při hledání problému, ale jsem téměř na 100% jistý, že v samotném motoru problém nebyl.
Jen poznámka: překvapilo mne, že u modernizovaného chlazení s PRT termostatem není použit odvzdušňovací ventil (PEI100010). A auto (r.2004) má upravené chlazení už továrně, takže žádné domácí kutění.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Jasně že můžeš odpovidat za mně. V pondělí ještě profouknem chladič, uvidíme co bude po výměně termostatu. Podle prodejce je termostat buď šedý nebo černý. Ten vyndaný je béžový a ve studenem stavu má zavřený ten malý okruh. To je prý špatně. Voda může vařit v tom malém okruhu, aniž by to bylo poznat na čidle. Pod autem na pravé straně pod expanzí jsou malé cákance jako od bláta, ale je to prý odpařená zkrystalizovaná chladicí kapalina.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Tak dnes přišel termostat, ale jiný. Tak že znova. Objednal jsem jinde tento. Píšou u něj otevírací teplota 82stupňů.
Pak jsem našel ještě černý, ale ten má 92stupňů. Tak je v tom teda dobrej chaoz.
Pak jsem našel ještě černý, ale ten má 92stupňů. Tak je v tom teda dobrej chaoz.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Tak termostat je vyměněn, vičko expanzky také. Rozebral jsem ten starý a mám zlé tušení, že vše může být trochu jinak. Gumičky v tom termostatu jsou rozpadlé viz foto.
KDE JSOU TY ZBYTKY ??? Nemůže se někde něco přicpávat při malém průtoku vody na volnoběh? Protože při první zkušební jízdě se ten problém se stoupající teplotou objevil znovu. Prohnal jsem to pořádně asi 20km ostrou jízdou, teplota vody se držela stále nepatrně pod prostřední čárkou, olej více jak 120stupňů. Po zastavení a chodu na volnoběh cca po 5minutách začala stoupat teplota vody. Když byla na 3/4 tak jsem zapnul topení i s větrákem naplno a auto znovu rozjel ostrou jízdou. Během chvilky se vše uklidnilo do normálu. Víčkem nic nefouklo. Pak jsem projížděl dlouhou obec 50km na 4ku a začalo to opět stoupat. Dal jsem za 3 a zase se to uklidnilo. Dojel jsem domu, v poloze se zvýšeným předkem a za chodu motoru jsem odvzdušnil chladič. Trochu málo vzduchu tam bylo. Stále s motorem v chodu na volnoběh jsem dolil cca 1dc vody a vydal se znovu na jízdu cca 5km, tam volnějším tempem a zpět ostře. Teplota byla stále v normálu. Přijel jsem zase domu a nechal motor běžet cca 20minut. Teplota vody byla po celou dobu v normálu. Zadní větrák střídavě zapínal a vypínal. Omlouvám se, že se tak rozepisuji. Snažím se popsat co se s tím děje. Zítra budu zase testovat.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Zadni vetrak má prostorove číslo v motorovém prostoru a co vetrak ve předu ten jede?
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
JJ. větráky jedou i vepředu.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Pravda, mám ještě více upravené chlazení, než je tovární PRT úprava, ale po vypuštění kapaliny a prvotním odvzdušnění , tak ještě v průběhu provozu ještě 5 až 10x z chladiče ufouknu vzduch. A v počátku má chlazení na volnoběžné a nižší otačky tendenci necirkulovat - díky bublině v chladiči. Stačí to ufouknout a začne to fungovat.
Naistaloval jsem teplotní čidlo na chladič a vstup vody do bloku a je to velmi jasně a přesně vidět, kdy se děje něco špatně.
Takže trpělivost při odvzdušnování.
Je pravda, že v původní verzi chlazení je to jednodušší odvzdušnit .
S tím zbytkem gumy - ucpat by to mohlo některou tenkou hadičku (pak by ale byla studená), nebo to zůstat viset v chladiči (to ale asi ne). Myslím, že už je pravděpodobně venku-při vypouštění vody sundáním hadic.
Naistaloval jsem teplotní čidlo na chladič a vstup vody do bloku a je to velmi jasně a přesně vidět, kdy se děje něco špatně.
Takže trpělivost při odvzdušnování.
Je pravda, že v původní verzi chlazení je to jednodušší odvzdušnit .
S tím zbytkem gumy - ucpat by to mohlo některou tenkou hadičku (pak by ale byla studená), nebo to zůstat viset v chladiči (to ale asi ne). Myslím, že už je pravděpodobně venku-při vypouštění vody sundáním hadic.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Dnes dopoledne jsem opakoval tu samou jízdu. v podstatě se dělo to samé jako včera, jen jsem při prvním stoupání teploty nepanikařil a nechal vše osudu. Se zavřeným topením jsem nechal vystoupat teplotu na 3/4 na stupnici budiku. Tam se to také zastavilo a stále na volnobeh po chvilce začalo klesat až do vypnutí větráků vpředu. cca po 5ti minutach zase stale na volnobeh opět na 3/4 stupnice a zase dolu. To jsem nechal opakovat 3x. Potom jsem volnou jízdou pokračoval asi 10km. Teplota lehce pod 1/2. Pak jsem ostrou jízdou vyrazil k domovu, již při 3ce a 6tis.ot. zacala zase teplota stoupat. Zvolnil jsem a opět klesla. Po dojezdu domu jsem zase odvzdušnil chladič. A nechal na volnoběh opakovat ciklus teploty do 3/4 a zpět. Pak asi po hodinové přestávce jsem otevřel expanzku a dolil 1,5litru. Při odvzdušňování vyteklo sotva 0,5litru.
Cca v 16hodin jsem opět zopakoval trasu. Na stejném místě na volnoběh tentokrát vystoupala teplota na 3/4 a začalo foukat pod víčkem.To ráno nebylo. Nepomohlo ani upouštění na chladiči a zapnuté topení. Vetráky v předu běží naplno. Nevydržel jsem a vypnul motor. Za nekolik vteřin přestala voda vařit. Zadní větrák stále v chodu. Počkal jsem cca 15 minut, nastartoval a vyjel volnou jízdou zpět. Teplota stoupala na 3/4 a zpět v obci 50 na 4 a na 3 dolu. Takto jsem dojel domu a již při couvání opět teplota více než 3/4 a fouká víčko. Zase odvzdušněno na chladiči, ale spíše tekla jen voda. Zvláštní, že tentokrát neběží vetráky vpředu! Jen ten zadní.
Tak už nevím, ještě se pokusím vyměnit čidlo. Ale už si nejsem jist, jestli je to to spodní s jedním modrým drátkem.
To jsem fakt jediný, kdo tohle řeší???
Odkaz na video
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... 0d2NzF4aUE
Cca v 16hodin jsem opět zopakoval trasu. Na stejném místě na volnoběh tentokrát vystoupala teplota na 3/4 a začalo foukat pod víčkem.To ráno nebylo. Nepomohlo ani upouštění na chladiči a zapnuté topení. Vetráky v předu běží naplno. Nevydržel jsem a vypnul motor. Za nekolik vteřin přestala voda vařit. Zadní větrák stále v chodu. Počkal jsem cca 15 minut, nastartoval a vyjel volnou jízdou zpět. Teplota stoupala na 3/4 a zpět v obci 50 na 4 a na 3 dolu. Takto jsem dojel domu a již při couvání opět teplota více než 3/4 a fouká víčko. Zase odvzdušněno na chladiči, ale spíše tekla jen voda. Zvláštní, že tentokrát neběží vetráky vpředu! Jen ten zadní.
Tak už nevím, ještě se pokusím vyměnit čidlo. Ale už si nejsem jist, jestli je to to spodní s jedním modrým drátkem.
To jsem fakt jediný, kdo tohle řeší???
Odkaz na video
https://drive.google.com/open?id=0B-TK7 ... 0d2NzF4aUE
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
A co ty trubky co jdou do predu jsou spravne nasazene nejsou prehozene? Zmeril bych zda nejdou splodiny do kapaliny pokud je vsechno v poradku tak uz jedine ze fouka prez tesneni do vody
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Trubky jsou správně. Poradíš jak změřit ty splodiny??lenham3 píše:A co ty trubky co jdou do predu jsou spravne nasazene nejsou prehozene? Zmeril bych zda nejdou splodiny do kapaliny pokud je vsechno v poradku tak uz jedine ze fouka prez tesneni do vody
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
No poptam se, zda to někdo nemá. Já nemám autoservis a na jednorázovou akci se mi to zdá trošku drahé. Ale děkuji za tip.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
tak obchod s akvaristikou, a kup si tam CO2 test, tzv. drop checker. na jedno pouziti vyhovujici, a stoji to 2-3 stovky
adapter na nadobku pres nafuk. balonek, nebo latex rukavici
adapter na nadobku pres nafuk. balonek, nebo latex rukavici
MGF MKI prestavba na TF - prodano
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
JJ. Mohl bys prosím popsat jak bych to měl správně aplikovat. Tzn. jak to použít k otestování.
Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh
Měl jsem podobný problém a vyřešil jsem to větším chladičem a v pohodě od té rekonstrukce mám klid. Ten chladič se mi na ten motor zdá takový
malý mám motor 160 HP.
malý mám motor 160 HP.