modifikace hydragasové jednotky a náhrada
modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Chtěl bych se tady zmínit o možnostech modifikace anebo náhrady hydragasové jednotky.
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Tak kdo něco ví anebo má snahu se rozdělit o informace a nebo zkušenost ,napište to tady prosím.
Jak už je známo hydragasová jednotka se skládá z měchu napuštěným stlačeným dusíkem a v horní části a ve spodní části se jako medium používá kapalina,kterou jak dobře známe musíme při údržbě doplňovat pod tlakem pumpou která se dá jednoduše vyrobit nebo případně koupit ,nebo zaplatit za práci v servisu.A však internet je plný informací a návodů jak postavit pumpu a namíchat kapalinu. Tak proč za něco platit.
Kde a proč se ztrácí kapalina, pokud nevidím vykapávání na zemi v garáži a pokud není vidět defekt jednotky nebo přečerpávacích hadiček?
Na to si odpovíme jednoduše , jde spíš o to, že stárnutím a používáním se ztrácí tlak v dusíkovém vaku v horní polovině, který rok po roce v minimální míře uniká. Ovšem že záleží na hodně faktorech ,najeté kilometry, stáří ,provozní váha auta atd.
Proto musíme doplňovat tekutinu a srovnávat tlak.
Dřív nebo později se dusík úplně ztratí a jízdní vlastnosti se hodně negativně změní, a resetováni provozní výšky a znovu naplnění,nebude mít dostačující vlastnosti.
Vyčetl jsem na internetu že asi 10 až 15 let při dobré údržbě by jsme neměly zaznamenat až tak velký rozdíl ale je jisté že po 15 letech hodnota dusíku určitě nebude na všech čtyřech jednotkách v původních hodnotách.
Co budeme dělat až naše jednotky ztratí pružnost a stabilita auta se změní?
Našel jsem 3 řešení.
1
První od roku 2004 známou věci , které je docela náročná by byla přestavba na TF, vzhledem k tomu že je zapotřebí přední a zadní nápravnice z TF a potom jednotlivá ramena my tato varianta v náročnosti a ceně nevyhovuje.
A pokud nechcete vyměnit Fko za TFko protože ho máte v naprostém pořádku 14 let s jedním těsněním pod hlavou , najetých jen pár kilometrů ,dobře garážovaného,je za potřebí minimálně vrak TFka a pak spousta práce kolem.Osobně neznám nikoho kdo by touto přestavbou prošel.Tak ani nevím kolik úprav je třeba.
2
Druhá varianta často požívaná je modifikace Hydragasové jednotky . Našel jsem spousty odkazů na soukromníky z Anglie a Německa které se tímto zabývají.
Jde o to že se starý dusík vypustí a navaří se na horní stranu ventil kterým se dopustí dusík do požadovaných hodnot.Potom se jednotka pozinkuje zkontroluje a vrátí na původní místo Všechny 4 jednotky z prácí a modifikací v Německu stojí asi 500 liber ,koupit modifikovanou jednotku znovu napuštěnou se dá asi za 85 liber, ale pokud pošlete svojí jednotku na naplnění a modifikaci se účtuje asi 35 liber.
Tyto modifikované jednotky se vyplatí až na to že se musí udržovat a jednou za 5 let znovu napustit dusíkem na požadovanou hodnotu.
Už se ale nemusí vyndávat z auta až na jednu která má špatný přístup ,je to jedna ze zadních.Tak že je to sice alternativa ale po čase se prodraží.A kdo nemá přístup k tlakovým pumpám a dusíku nebude to mít jednoduché.
Jak doplnit Hydragasovou jednotku DUSÍKEM vysvětluje Alexander Boucke na stánkách Austi Rover
http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado14hydragasf.htm
3
Třetí varianta je rozloučit se z Hydragasovou jednotkou na dobro a nahradit ji alternativou na kterou jsme čekaly skoro půl roku od doby kdy byl celý projekt oznámen firmou SUPLEX UK.
Je těžké při dobré víře v Dr. Alexe Moultona říct sbohem hydragasovým stabilizátorům ale v budoucnu až naše nebudou fungovat , to jednoduší řešení bude vítáno Suplex se postaral aby pružinová náhrada byla jednoduše vyměněna.A už nikdy žádné plnění pumpou a jiná údržba.
Tato úplně čerstvá dlouho očekávaná novinka se v posledním měsíci objevila v Brown & Gammons. Jako part No.BGF7004 . pod názvem MGF Coil Spring Kit.
Za cenu necelých 1000 liber včetně UK DPH. V ceně sady jsou
2x Přední pružinový kanistr
2x Zadní pružinový kanistr
2x Přední nastavitelný tlumič
2x zadní nastavitelný tlumič
A návod na výměnu
Link
http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... b9de286901
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Tak kdo něco ví anebo má snahu se rozdělit o informace a nebo zkušenost ,napište to tady prosím.
Jak už je známo hydragasová jednotka se skládá z měchu napuštěným stlačeným dusíkem a v horní části a ve spodní části se jako medium používá kapalina,kterou jak dobře známe musíme při údržbě doplňovat pod tlakem pumpou která se dá jednoduše vyrobit nebo případně koupit ,nebo zaplatit za práci v servisu.A však internet je plný informací a návodů jak postavit pumpu a namíchat kapalinu. Tak proč za něco platit.
Kde a proč se ztrácí kapalina, pokud nevidím vykapávání na zemi v garáži a pokud není vidět defekt jednotky nebo přečerpávacích hadiček?
Na to si odpovíme jednoduše , jde spíš o to, že stárnutím a používáním se ztrácí tlak v dusíkovém vaku v horní polovině, který rok po roce v minimální míře uniká. Ovšem že záleží na hodně faktorech ,najeté kilometry, stáří ,provozní váha auta atd.
Proto musíme doplňovat tekutinu a srovnávat tlak.
Dřív nebo později se dusík úplně ztratí a jízdní vlastnosti se hodně negativně změní, a resetováni provozní výšky a znovu naplnění,nebude mít dostačující vlastnosti.
Vyčetl jsem na internetu že asi 10 až 15 let při dobré údržbě by jsme neměly zaznamenat až tak velký rozdíl ale je jisté že po 15 letech hodnota dusíku určitě nebude na všech čtyřech jednotkách v původních hodnotách.
Co budeme dělat až naše jednotky ztratí pružnost a stabilita auta se změní?
Našel jsem 3 řešení.
1
První od roku 2004 známou věci , které je docela náročná by byla přestavba na TF, vzhledem k tomu že je zapotřebí přední a zadní nápravnice z TF a potom jednotlivá ramena my tato varianta v náročnosti a ceně nevyhovuje.
A pokud nechcete vyměnit Fko za TFko protože ho máte v naprostém pořádku 14 let s jedním těsněním pod hlavou , najetých jen pár kilometrů ,dobře garážovaného,je za potřebí minimálně vrak TFka a pak spousta práce kolem.Osobně neznám nikoho kdo by touto přestavbou prošel.Tak ani nevím kolik úprav je třeba.
2
Druhá varianta často požívaná je modifikace Hydragasové jednotky . Našel jsem spousty odkazů na soukromníky z Anglie a Německa které se tímto zabývají.
Jde o to že se starý dusík vypustí a navaří se na horní stranu ventil kterým se dopustí dusík do požadovaných hodnot.Potom se jednotka pozinkuje zkontroluje a vrátí na původní místo Všechny 4 jednotky z prácí a modifikací v Německu stojí asi 500 liber ,koupit modifikovanou jednotku znovu napuštěnou se dá asi za 85 liber, ale pokud pošlete svojí jednotku na naplnění a modifikaci se účtuje asi 35 liber.
Tyto modifikované jednotky se vyplatí až na to že se musí udržovat a jednou za 5 let znovu napustit dusíkem na požadovanou hodnotu.
Už se ale nemusí vyndávat z auta až na jednu která má špatný přístup ,je to jedna ze zadních.Tak že je to sice alternativa ale po čase se prodraží.A kdo nemá přístup k tlakovým pumpám a dusíku nebude to mít jednoduché.
Jak doplnit Hydragasovou jednotku DUSÍKEM vysvětluje Alexander Boucke na stánkách Austi Rover
http://www.aronline.co.uk/index.htm?ado14hydragasf.htm
3
Třetí varianta je rozloučit se z Hydragasovou jednotkou na dobro a nahradit ji alternativou na kterou jsme čekaly skoro půl roku od doby kdy byl celý projekt oznámen firmou SUPLEX UK.
Je těžké při dobré víře v Dr. Alexe Moultona říct sbohem hydragasovým stabilizátorům ale v budoucnu až naše nebudou fungovat , to jednoduší řešení bude vítáno Suplex se postaral aby pružinová náhrada byla jednoduše vyměněna.A už nikdy žádné plnění pumpou a jiná údržba.
Tato úplně čerstvá dlouho očekávaná novinka se v posledním měsíci objevila v Brown & Gammons. Jako part No.BGF7004 . pod názvem MGF Coil Spring Kit.
Za cenu necelých 1000 liber včetně UK DPH. V ceně sady jsou
2x Přední pružinový kanistr
2x Zadní pružinový kanistr
2x Přední nastavitelný tlumič
2x zadní nastavitelný tlumič
A návod na výměnu
Link
http://www.ukmgparts.com/product.aspx?C ... b9de286901
MGF RD 1.8 i 16V
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Měl jsem možnost se svézt MGF modifikovaným SUPLEXEM s originál Suplex tlumiči.
Na "pohmat" je to měkčejší než originálně nastavené tlumení s HG.
Při jízdě to také bylo komfortnější, než originál, projeli jsme několika kilometrové kolečko (krásná I.třída, kočičí hlavy, rozbité město). Nesvezl jsem se ostřeji, ale celkový dojem pozitivní.
Jediné, co je mu vyčítáno - hlučnost, tak se ozvala jen jedna rána od podvozku - a to po vymetení opravdu nepěkné díry.
Toť moje krátká zkušenost s touto náhradou Hydragasu.
Na "pohmat" je to měkčejší než originálně nastavené tlumení s HG.
Při jízdě to také bylo komfortnější, než originál, projeli jsme několika kilometrové kolečko (krásná I.třída, kočičí hlavy, rozbité město). Nesvezl jsem se ostřeji, ale celkový dojem pozitivní.
Jediné, co je mu vyčítáno - hlučnost, tak se ozvala jen jedna rána od podvozku - a to po vymetení opravdu nepěkné díry.
Toť moje krátká zkušenost s touto náhradou Hydragasu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- jirizak1956
- Příspěvky: 47
- Registrován: ned bře 25, 2012 22:52
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Zde je složení hydragasu, to jsem převzal zde z fora:
•49% alcohol
•49% distilled water
•1% triethanolamine phosphate
•1% sodium mercaptobenzothiazole
•
•poslední dvě složky jsou obě antikorozní, tedy jediný problém je, o jaký alkohol jde, od začátku, co mám MG F si myslím, že je to něco velmi podobného jako nemrznoucí směs a zřejmě to je pravda.
•Tady jsou stručně jednosytné a vícesytné alkoholy, já si myslím, že v hydragasu je isopropylakohol, toho mám dost a peru v něm gramofonové desky, samozřejmě ředěném a s jinými ingrediencemi. V laborce se to dá asi zjisti na sto procent. Není alkohol jako alkohol, to známe z matanolové aféry
jednosytné alkoholy
CH 3OH methanol dřevný líh
C 2 H 5 OH ethanol alkohol
C 3 H 7 OH propan-2-ol isopropylalkohol, třením alkohol
C 4 H 9 OH butan-1-ol butanol, butylalkohol
C 5 H 11 OH pentan-1-ol pentanol, amylalkohol
C 16 H 33 OH hexadekan-1-ol cetylalkohol
vícesytné alkoholy
C 2 H 4 (OH) 2 ethan-1,2-diol ethylenglykol
C 3 H 6 (OH) 2 propan-1,2-diol propylenglykol
C 3 H 5 (OH) 3 propan-1,2,3-triol glycerol
C 4 H 6 (OH) 4 butan-1,2,3,4-tetraol erythritol , threitol
C 5 H 7 (OH) 5 pentan-1,2,3,4,5-pentol xylitol
C 6 H 8 (OH) 6 hexan-1,2,3,4,5,6-hexol mannitol , sorbitol
C 7 H 9 (OH) 7 heptan-1,2,3,4,5,6,7-heptol volemitol
Nenasycené alifatické alkoholy
C 3 H 5 OH Prop-2-en-1-ol allylalkohol
C 10 H 17 OH 3,7-Dimethylocta-2,6-dien-1-ol geraniol
C 3 H 3OH Prop-2-yn-1-ol propargylalkoholu
alicyklické alkoholy
C 6 H 6 (OH) 6 cyklohexan-1,2,3,4,5,6-hexol inositol
C 10 H 19 OH 2 - (2-propyl) -5-methyl-cyklohexan-1-ol
•49% alcohol
•49% distilled water
•1% triethanolamine phosphate
•1% sodium mercaptobenzothiazole
•
•poslední dvě složky jsou obě antikorozní, tedy jediný problém je, o jaký alkohol jde, od začátku, co mám MG F si myslím, že je to něco velmi podobného jako nemrznoucí směs a zřejmě to je pravda.
•Tady jsou stručně jednosytné a vícesytné alkoholy, já si myslím, že v hydragasu je isopropylakohol, toho mám dost a peru v něm gramofonové desky, samozřejmě ředěném a s jinými ingrediencemi. V laborce se to dá asi zjisti na sto procent. Není alkohol jako alkohol, to známe z matanolové aféry
jednosytné alkoholy
CH 3OH methanol dřevný líh
C 2 H 5 OH ethanol alkohol
C 3 H 7 OH propan-2-ol isopropylalkohol, třením alkohol
C 4 H 9 OH butan-1-ol butanol, butylalkohol
C 5 H 11 OH pentan-1-ol pentanol, amylalkohol
C 16 H 33 OH hexadekan-1-ol cetylalkohol
vícesytné alkoholy
C 2 H 4 (OH) 2 ethan-1,2-diol ethylenglykol
C 3 H 6 (OH) 2 propan-1,2-diol propylenglykol
C 3 H 5 (OH) 3 propan-1,2,3-triol glycerol
C 4 H 6 (OH) 4 butan-1,2,3,4-tetraol erythritol , threitol
C 5 H 7 (OH) 5 pentan-1,2,3,4,5-pentol xylitol
C 6 H 8 (OH) 6 hexan-1,2,3,4,5,6-hexol mannitol , sorbitol
C 7 H 9 (OH) 7 heptan-1,2,3,4,5,6,7-heptol volemitol
Nenasycené alifatické alkoholy
C 3 H 5 OH Prop-2-en-1-ol allylalkohol
C 10 H 17 OH 3,7-Dimethylocta-2,6-dien-1-ol geraniol
C 3 H 3OH Prop-2-yn-1-ol propargylalkoholu
alicyklické alkoholy
C 6 H 6 (OH) 6 cyklohexan-1,2,3,4,5,6-hexol inositol
C 10 H 19 OH 2 - (2-propyl) -5-methyl-cyklohexan-1-ol
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Nevim co tu resis slozeni hydrogazu kdyz se da kapalina normalne koupit a origo je origo nez laborovat a znicit jednotky,uz jsem mel na servis vice aut nekdo tam nalel treba olej a nekdo i vodu do ostrikovacu
- jirizak1956
- Příspěvky: 47
- Registrován: ned bře 25, 2012 22:52
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Já nic neřeším, jenom logicky reaguji na téměř úplný začátek tohoto tématu:
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Já mám 3 pětilitrové kanystry origoše, tak snad jsem za vodou, takže to byla pouze úvaha co dělat, až ta " světová zásoba " bude vyčerpána.
Jelikož se světová zásoba Hydragasových jednotek zmenšuje po tom co Dunlop zastavil výrobu, je třeba začít přemýšlet o alternativě.
Já mám 3 pětilitrové kanystry origoše, tak snad jsem za vodou, takže to byla pouze úvaha co dělat, až ta " světová zásoba " bude vyčerpána.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Az nebudou tak se zacnou repasovat uz mame vyzkouseny repas na Austin alegro a funguje to
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
slozeni hydragas kapaliny? staci si najit technicke listy vyrobcu, a hned clovek vi ktera bije. kazda znacka to ma trochu jinak, ale vesmes to je pouze:
Ethylenglykol
Methanol nebo Ethanol
destilovana voda
takze normalni nemrzka do chladice a lih. davat tam neco na bazi ropy je bezpochyby prasarna, ale zase se nemusi delat z hydragasu takova veda
ja sam jsem jezdil 4 roky zcela bezproblemu na mix ktery je doporucen na nemeckych forech jako mgboard a mini-forum, a to je 75% nemrzky a 25% spiritusu, bez destilky. jednotky byly v top stavu, a doufam si tvrdit (po tom co jsem kuchal hadice) ze antikorozni ochrana je daleko lepsi nez u original kapaliny s vodou...
Ethylenglykol
Methanol nebo Ethanol
destilovana voda
takze normalni nemrzka do chladice a lih. davat tam neco na bazi ropy je bezpochyby prasarna, ale zase se nemusi delat z hydragasu takova veda
ja sam jsem jezdil 4 roky zcela bezproblemu na mix ktery je doporucen na nemeckych forech jako mgboard a mini-forum, a to je 75% nemrzky a 25% spiritusu, bez destilky. jednotky byly v top stavu, a doufam si tvrdit (po tom co jsem kuchal hadice) ze antikorozni ochrana je daleko lepsi nez u original kapaliny s vodou...
MGF MKI prestavba na TF - prodano
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps
MG ZT-T 190 MKI - zniceno
a kdyz poradne svezeni, tak MK Indy 520kg 140ps
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
já používám 9let destilku s ethylenglykolem 1:1 a taky no problem
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Repasovat, ale pujde jen něco, pokud bude popraskaná guma tak to asi nelze?lenham3 píše:Az nebudou tak se zacnou repasovat uz mame vyzkouseny repas na Austin alegro a funguje to
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Ano nejak tak dokazem obnovit napln dusiku
Re: modifikace hydragasové jednotky a náhrada
Ja jsem klidnej, kouklal jsem do skladu a mam 5- 6 novejch jednotek HG tak to mi vydrzi i když koupim ještě jedno MGF do zasoby ze Karle?
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest