Mám MG ZR 160, už jsem na něm poléčil hromadu věcí zprasených nenechavci... od elektriky kolem motoru, výfuku, funkčnosti výbavy...
Ale trápí mě následující:
Auto mělo kdysi klimu, teď nemá, tedy je tam velký chladič, ale na něm není druhá sahara a chladič klimy.
Motor se zahřál na cca provozní teplotu, ale jakmile jsem motor vytočil cca nad 4000 otáček, tak teplota prudko klesla na nějakých 65 °C, ale jak jsem dál pokračoval klidnou jízdou, tak teplota vystoupala zpět na nějakých 85°C.
Říkal jsem si, asi špatný termostat. A taky že ano, byl tam na 82°C. Vyměnil jsem ho za 88°C, sic ne nový, ale osobně vyzkoušený ve vodě na plotně. Odvzdušněno, hadice jsou zapojené správně.
Ale teď po výměně při jízdě auto nebylo schopné zahřát motor. Hadice zůstaly měkké, při stání teplota vystoupala na cca 88°C. Při delším stání se postula i sahara. V ten moment jsem si všiml, že se hadice natlakovala a o cca 1,5cm se zvedla hladina v expanzce. Jak sahara ochladila, tak hladina klesla. Ale při jízdě se teplota usadila tentokrát kolem 70°C a na víc se nedostala. Po vytočení motoru měla opět teplota tendenci ještě víc klesnout.
Tedy, termostat by měl být funkční, těsnění na něm ok, hadice ok... co kurnik může být špatně????
Voda se mírně ztrácela a před výměnou termostatu po dojetí byla poslintaná expanzka pod víčkem, tak typuji, že asi za nějakých okolností stoupla hladinka a učůrlo to.
Těsnění pod hlavou údajně bylo měněno, ale v jakém je to reálně stavu si netroufám soudit. Ale neřekl bych, že by to mělo sáknout do válců. Respektive když mě to sáklo do válců na Labuti, tak to ale nedělalo nepořádek s teplotou.
... beru jakékoli nápady, ale nepište mi blbosti jako že je špatné čidlo teploty
