Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
A to jsem tam asi nenapsal úplně všechno... a hlavně ještě jednou tolik by bylo potřeba, abych byl spokojený
Čas .... jedna sobota (myšleno dejme tomu 6 hodin čistého času) umývání a clay, další sobota boj s korozí a voskování, asi tři večery přes týden jsem dělal ty brzdy, další sobota včera finiš...
Vosk jsem koupil jakýsi od Motipu... bylo to hezky řídké a ve finále to pěkně ztuhlo, takže celkem se mi to líbilo. Dva roky před tím jsem koupil jakousi srajdu do dutin od Dinitrolu a to zůstalo tekuté tak, že mi to z dutin kapalo ještě 14 dní ... ale každé je dobré na něco jiného. Vosk jsem koupil kvůli střešním žlábkům na doporučení od KDB. A bylo to potřeba, protože ten silikon, co jsem tam kdysi dával byl už popraskaný a měl jsem po dešti opět mokré pásy. Uvidím jak dlouho vyrží tohle. Žlábky jsem fakt festovně prolil.
Co mě ale mrzí nejvíc a co se bude řešit hodně blbě, tak že mi puchýřkuje hrana plechu nad čelním sklem. Sklo plánuji vyměnit, ale nejlépe tak, aby se s tím zároveň udělal oprava téhle koroze včetně laku. A to fakt nevím kdy a jak provedu.
Hele... a to jsem to kvůli vám sepsal strukturovaně, aby to nebylo dvojnásob dlouhé
Čas .... jedna sobota (myšleno dejme tomu 6 hodin čistého času) umývání a clay, další sobota boj s korozí a voskování, asi tři večery přes týden jsem dělal ty brzdy, další sobota včera finiš...
Vosk jsem koupil jakýsi od Motipu... bylo to hezky řídké a ve finále to pěkně ztuhlo, takže celkem se mi to líbilo. Dva roky před tím jsem koupil jakousi srajdu do dutin od Dinitrolu a to zůstalo tekuté tak, že mi to z dutin kapalo ještě 14 dní ... ale každé je dobré na něco jiného. Vosk jsem koupil kvůli střešním žlábkům na doporučení od KDB. A bylo to potřeba, protože ten silikon, co jsem tam kdysi dával byl už popraskaný a měl jsem po dešti opět mokré pásy. Uvidím jak dlouho vyrží tohle. Žlábky jsem fakt festovně prolil.
Co mě ale mrzí nejvíc a co se bude řešit hodně blbě, tak že mi puchýřkuje hrana plechu nad čelním sklem. Sklo plánuji vyměnit, ale nejlépe tak, aby se s tím zároveň udělal oprava téhle koroze včetně laku. A to fakt nevím kdy a jak provedu.
Hele... a to jsem to kvůli vám sepsal strukturovaně, aby to nebylo dvojnásob dlouhé
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
přál bych si mít na auta tolik času ...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Není to tak slavné, jak se zdá.... Však dobře víš.... letos to bylo poprvé, co jsem se Labuti takto pověnoval. Bylo to nutný a pochopila to i rodina, že mě nechala tohle spáchat.
Jsem zvědav, jestli si takto přes zimu najdu čas na Kupéčku, kde mám velké plány...
Jsem zvědav, jestli si takto přes zimu najdu čas na Kupéčku, kde mám velké plány...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Dnes proběhla první jízda do práce a mám několik postřehů...
- Bohužel, jak jsem předpokládal, revizí uložení podélných tyčí se rozhodila geometrie, takže budu muset řešit.
- Bohužel, jak se dalo předpokládat, kola po minulé zimě potřebují převážit.
- Musím zkusit nějak poléčit spojkové lanko, bo tohle se nějak neumí popasovat s tuhou spojkou a tak pokud fakt festovně nedošlápnu spojku do podlahy, tak počítám zuby.
- Nevím přesně co, ale asi jak auto delší dobu stálo, tak vyschlo některé ložisko... poslechem bych řekl že asi alternátor. Vydává to takový hodně škaredý bzučivý zvuk a ani cesta do práce tomu nepomohla.
- No a co je nepříjemné, tak je cítit, že motor je takový zdechlý... když dupnu na plyn, tak síla motoru je takový kolísavá. Tak jednak naberu 100 oktanový benzín, ať motor trošku pročistím a asi bych měl udělat očistu sání. Filtr asi taky bude tfuj a podezření mám i na kabel od cívky, kde jsem párkrát sledoval, že když se přiblížil ke kostře, tak probíjel.
.... tak vidíte, práce ještě hromada
- Bohužel, jak jsem předpokládal, revizí uložení podélných tyčí se rozhodila geometrie, takže budu muset řešit.
- Bohužel, jak se dalo předpokládat, kola po minulé zimě potřebují převážit.
- Musím zkusit nějak poléčit spojkové lanko, bo tohle se nějak neumí popasovat s tuhou spojkou a tak pokud fakt festovně nedošlápnu spojku do podlahy, tak počítám zuby.
- Nevím přesně co, ale asi jak auto delší dobu stálo, tak vyschlo některé ložisko... poslechem bych řekl že asi alternátor. Vydává to takový hodně škaredý bzučivý zvuk a ani cesta do práce tomu nepomohla.
- No a co je nepříjemné, tak je cítit, že motor je takový zdechlý... když dupnu na plyn, tak síla motoru je takový kolísavá. Tak jednak naberu 100 oktanový benzín, ať motor trošku pročistím a asi bych měl udělat očistu sání. Filtr asi taky bude tfuj a podezření mám i na kabel od cívky, kde jsem párkrát sledoval, že když se přiblížil ke kostře, tak probíjel.
.... tak vidíte, práce ještě hromada
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Vlastnictví a provozování Rovera(MG) je prostě běh na dlouhou trať tak hlavně vydržať
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
To zas pozor.... nejde o něco, co by bylo charakteristické pro naši značku. Všechno to jsou obecné neduhy všech aut. Nemyslím si, že bych byl na tom jinde lépe, obzvlášť ne u auta pro denní ježdění po tankodromech a s čtvrt milionem km na krku
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Myslel jsem to tak, že když je to srdcovka, tak to prostě musíš dokázat překonat a dovést po x letech Labuťku do zaslouženého důchodu
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak včera večer byla cesta domů formou dobrodrůža, díky čemuž jsem asi odhalil příčinu bzučení z motoru a jeho zdechlosti - altík asi dosloužil
Kousek za Přerovem mi začlo blednout osvětlení v interiéru, po chvilce začla svítit kontrola ABS, pak SRS a nakonec i dobíjení, tak jsem to šupl na polňačku. S kolegou, co bydlel kousek, jsem zajel k němu pro baterku, bo v ten moment jsem si spíš myslel, že ta Varta Silver, co jsem kupoval v létě, je po smrti. S druhou baterkou jsem dojel do dědiny vedle domova, ale to už jsem tak 10 km jel bez světel za vydatného svitu měsíce , naštěstí po cestách, kde jsem nikoho nepotkal Takže pak přijel soused a ten mi dovezl třetí baterku a na tu už jsem domů dojel. Tím se ale potvrdilo, že je problém v altíku. Možná má šluslou diodu, takže je přetížený a proto tak skučí.
Každopádně, v depozitáři mám samozřejmě jeden altík v záloze, tak dnes večer udělám transplantaci
Njn... Labuťka si se mnou chce pořád hrát A nebo je nas..., že s ní zase chci jezdit v zimě
Kousek za Přerovem mi začlo blednout osvětlení v interiéru, po chvilce začla svítit kontrola ABS, pak SRS a nakonec i dobíjení, tak jsem to šupl na polňačku. S kolegou, co bydlel kousek, jsem zajel k němu pro baterku, bo v ten moment jsem si spíš myslel, že ta Varta Silver, co jsem kupoval v létě, je po smrti. S druhou baterkou jsem dojel do dědiny vedle domova, ale to už jsem tak 10 km jel bez světel za vydatného svitu měsíce , naštěstí po cestách, kde jsem nikoho nepotkal Takže pak přijel soused a ten mi dovezl třetí baterku a na tu už jsem domů dojel. Tím se ale potvrdilo, že je problém v altíku. Možná má šluslou diodu, takže je přetížený a proto tak skučí.
Každopádně, v depozitáři mám samozřejmě jeden altík v záloze, tak dnes večer udělám transplantaci
Njn... Labuťka si se mnou chce pořád hrát A nebo je nas..., že s ní zase chci jezdit v zimě
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Předevčírem jsem si udělal večerní šichtičku a asi za hodinku byl altík vyměněn. A dobrý.... bzučení je fuč a zdechlost motoru taky Jen mám hodně špatný pocit z aku. Je to ta Varta Silver, co jsem kupoval v létě do Kupéčka. Co se mi záhadně vybila, tak jsem ji tehdy prohodil s Vartou z Labutě. Pak jsem s ní v Labuti v létě něco najezdil. Teď se mi zas záhadně rychle vybila, když jsem měl auto rozdělané v garáži. No a naposledy tady kauza s altíkem. Navíc se mi ji teď nějak nepodařilo nabít na 100%. Tak nevím... asi to risknu a zkusím s ní pojezdit a uvidím jak si poradí se zimou. Jen mám strach, že se zas bude opakovat pondělí
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Zběžně jsem koukal na nové přední brzdy jak se jim daří... Na obou stranách mají kotouče z vnitřní strany větší hranku, jako z vnějšku. A přijde mi, že ubylo víc kotouče jak desek Barva kotoučů je taková jako že se celkem zahřívají, ale nedivím se, protože prostě jezdím tak, že brzdy používám Ale co... za ty peníze...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 267.400 km
Od listopadu, kdy jsem Labuť voskoval tvrdým karnaubským Simonizem, jsem ji umýval jen jednou jedinkrát snad v únoru
Takže včera jsem se stavil na wapce to umýt, ale projevilo se to, proč mě před tím voskem varovali - samozřejmě že i když jsem se s ním tehdy patlal snad celý den, tak se mi to nepodařilo dobře ručně rozleštit, zůstaly hlavně na kapotě a střeše nerozleštěná místa a do vosku se zažrala špína. Takže po umytí bylo auto snad ještě hnusnější, jak před umytím Říkal jsem si, že na to peču, protože oživím Kupéčko a Labuť strčím do garáže. Ale stejně mi to dnes nedalo....
Obul jsem letní kola, přičemž jsem obhlédl letmo stav náprav a brzd. Nenašel jsem žádný zásadní problém, tlumiče nevytekly V čepech vůle není. Zadní brzdy... desky ok, kotouče nic moc, vzhledem k tomu, že jsem tam nechal takové už trošku jednou pohnilé. Ale přední brzdy fajnové Hezky zajeté kotouče jako z učebnice, rovné, s lehkou hrankou, kterou na podzim strhnu. Desky fajné. Však to taky brzdí luxusně po té, co jsem po letech konečně "zainvestoval" do nového materiálu
A jak jsem tak chodil kolem Labuti dokola, tak mě ty šmouhy dožraly a řekl si, že prubnu detailer od SONAXu, jestli s tím něco zmůže. A aj jo Sice jsem na tom nechal ruce, ale výsledek za to stojí. Udělal jsem takto horní půlku auta, ale tedy nevím kolik z toho vosku ve skutečnosti po zimě zůstalo. Omakem mi nepřijde, že by byl povrch nějak extra "mastný", ale suchý taky ne.
No a když už jsem to tak nablejskal, tak jsem detailerem vypígloval i hnus kolem dveří a kufru. Očistil jsem venkovní lišty a i s koly napajcoval Perl Pro. Pak mi bylo blbé nechat hnusný okna, tak ty jsem umyl hadrou s APC. Přední okno už je tak dodělané, opískované a poškrábané, že by fakt potřebovalo výměnu. Jenže když už bych ho měnil, tak bych nechal opravit začínající rez na horní hraně střechy, ale vůbec netuším jak bych to zorganizoval No a boční okna by to chtělo vzít aspoň leštící pastou na sklo. Víc a víc přemýšlím o leštičce, protože tři auta je fakt hrůza dělat ručmo a třeba ta skla bych potřeboval polepšit na všech.
V interiéru jsem vysál, umyl řidičův kobereček, napajcoval Perlem stejně jako plasty v interiéru.
Takže Labuťka vyvoněná Jako zimu přežila celkem obstojně. Sice se na některých místech rez více rozlezla, někde objevila nová, ale já to zase na podzim, nebo během roku poflikuju. Sice začíná být lak flekatý od toho, jak místo po místu zaháním korozi, ale co nadělám. Hlavně jak smrtku přibrzdím. A že bych Labuti konečně dopřál důchodu? No nevím... víc a víc, jak vidím moderní auta a problémy, které mají, tak se mi nechce.
Zhruba za měsíc oslavíme 10 let společného života. No tak je pěkné, že jsme se toho oba dožili funkční
Od listopadu, kdy jsem Labuť voskoval tvrdým karnaubským Simonizem, jsem ji umýval jen jednou jedinkrát snad v únoru
Takže včera jsem se stavil na wapce to umýt, ale projevilo se to, proč mě před tím voskem varovali - samozřejmě že i když jsem se s ním tehdy patlal snad celý den, tak se mi to nepodařilo dobře ručně rozleštit, zůstaly hlavně na kapotě a střeše nerozleštěná místa a do vosku se zažrala špína. Takže po umytí bylo auto snad ještě hnusnější, jak před umytím Říkal jsem si, že na to peču, protože oživím Kupéčko a Labuť strčím do garáže. Ale stejně mi to dnes nedalo....
Obul jsem letní kola, přičemž jsem obhlédl letmo stav náprav a brzd. Nenašel jsem žádný zásadní problém, tlumiče nevytekly V čepech vůle není. Zadní brzdy... desky ok, kotouče nic moc, vzhledem k tomu, že jsem tam nechal takové už trošku jednou pohnilé. Ale přední brzdy fajnové Hezky zajeté kotouče jako z učebnice, rovné, s lehkou hrankou, kterou na podzim strhnu. Desky fajné. Však to taky brzdí luxusně po té, co jsem po letech konečně "zainvestoval" do nového materiálu
A jak jsem tak chodil kolem Labuti dokola, tak mě ty šmouhy dožraly a řekl si, že prubnu detailer od SONAXu, jestli s tím něco zmůže. A aj jo Sice jsem na tom nechal ruce, ale výsledek za to stojí. Udělal jsem takto horní půlku auta, ale tedy nevím kolik z toho vosku ve skutečnosti po zimě zůstalo. Omakem mi nepřijde, že by byl povrch nějak extra "mastný", ale suchý taky ne.
No a když už jsem to tak nablejskal, tak jsem detailerem vypígloval i hnus kolem dveří a kufru. Očistil jsem venkovní lišty a i s koly napajcoval Perl Pro. Pak mi bylo blbé nechat hnusný okna, tak ty jsem umyl hadrou s APC. Přední okno už je tak dodělané, opískované a poškrábané, že by fakt potřebovalo výměnu. Jenže když už bych ho měnil, tak bych nechal opravit začínající rez na horní hraně střechy, ale vůbec netuším jak bych to zorganizoval No a boční okna by to chtělo vzít aspoň leštící pastou na sklo. Víc a víc přemýšlím o leštičce, protože tři auta je fakt hrůza dělat ručmo a třeba ta skla bych potřeboval polepšit na všech.
V interiéru jsem vysál, umyl řidičův kobereček, napajcoval Perlem stejně jako plasty v interiéru.
Takže Labuťka vyvoněná Jako zimu přežila celkem obstojně. Sice se na některých místech rez více rozlezla, někde objevila nová, ale já to zase na podzim, nebo během roku poflikuju. Sice začíná být lak flekatý od toho, jak místo po místu zaháním korozi, ale co nadělám. Hlavně jak smrtku přibrzdím. A že bych Labuti konečně dopřál důchodu? No nevím... víc a víc, jak vidím moderní auta a problémy, které mají, tak se mi nechce.
Zhruba za měsíc oslavíme 10 let společného života. No tak je pěkné, že jsme se toho oba dožili funkční
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Pánové, mám Tourera 416, rok 1998, 82kw a řeším kompletní výfuk a hledám to přes BOSAL a jeho náhrady. Nemohu nikde sehnat střední díl výfuku, označený nejčastěji jako BOSAL 283-525. Poptal jsem už asi 5 internetových obchodů , všude ho inzerují včetně náhrad ale mají prd, navíc se v tom vůbec nevyznají. Nevíte kam se obrátit? AAA výfuky nic, prima výfuky nic, automedik nic, prodejdilu nic, nahradnidily1 nic.. Dík za radu. Jara.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 269.300 km
Tedy... Na nový rok končí technická. Druhý týden v prosinci má výročí pojištění. Tak jsem rozhodl, že zkusím ve středu udělat STK a pak dám Labuťku odpočinout do depozitu, protože jsem propásl lhůtu na řádné vypovězení povka. Na jaře, respektive jak bude potřeba dle okolností, založím nové pojištění, ale už jen sezónní. A to proto, že jako daily car bude sloužit zatím moc zlé a zlobivé a nemilé ZRo. Labuťka se tedy po deseti letech v službě pro moji velebnost konečně dostává do zaslouženého odpočinku a začne si snad užívat důchodu
Příprava na STK proběhla tak, že jsem přezul na zimní plecháče, kde mám z loňska ještě luxusní Micheliny. Zároveň jsem kontroloval brzdy, které se loni dělaly krom zadních kotoučů komplet. Materiál se zdá být všude v pěkném stavu. Jen na levém zadním třmenu, kde jsem loni měnil píst, manžety, tak manžety na čepech úplně rozsypané. No tak rozpadlé jsem to ještě nikdy neviděl. Jen si nejsem jistý, jestli to byly nové manžety, nebo jsem nechával původní. Každopádně jsem je vyměnil za jakési zachovalé a naštěstí tím, že se moc nejezdilo, tak čepy nestihly zareznout. Ale setrvává problém s nevracející se pákou ručky. Ten píst jsem loni měnil kvůli tomu, že jsem myslel, že to je kvůli orezlému pístu, ale evidentně není. Asi je vyrezlý vnitřní mechanismus. Sice bych asi měl druhý třmen, kde je funkční, ale zase v něm není píst, tak bych to musel přehodit, ale na to nemám čas a chuť. Tak jsem zvnějšku páku a pružinu vyčistil, namazal a pružinu zdeformoval tak, aby byla víc napružená. Pak jsem ještě do mezery mezi pružinu a vnitřní matici dal kousek měděného plechu, aby se pružina víc předpínala. Ve výsledku je to citelně lepší, sic bohužel ne dokonalé. Ale na STK by to mělo stačit.
Co budu trošku na trní, tak emise. Jak jsem možná kdesi zmínil, na ventilech jsou po smrti gufera asi v důsledku několika přehřátí motoru při problému s těsněním pod hlavou. Když auto stojí, tak celkem dost oleje stéká po dříku ventilů do kanálů a pak všude možně včetně svodů, z kterých olej prolíná i ven kolem těsnění a tak jsou svody zvenku i blok motoru pěkně poslintané olejem. Když nastartuji, tak je to jak dýmovnice a musí se ujet hodně kilometrů, než se to vypálí. Pak už to nijak moc znát není. Do druhého dne toho nenateče tolik, aby to byla nějaká hrůza. Takže teď to musím do středy trošku projet a budu doufat, že se to dobře pročistí a na emisích to neuškodí. Doufám, že mi to neodprásklo katalyzátor. No a pak, jak bude auto v depozitu, tak asi budu muset dát opět hlavu dolů a udělat gufera. Dám jen nové elastomerní těsnění a šmitec. Možná příležitost si to celé spáchat sám a konečně se naučit tenhle servisní úkon, který jsem sám nikdy nedělal
Jinak jsem prošel kde co, klakson troubí jen jeden (snad neva) - už jsem ho měnil snad třikrát a vždycky ten jeden zdechne. Pak jsem zjistil, že nefunguje pravé servo zvedání světel. Stačilo ho rozloupnout a šmirglem očistit kontakty uvnitř serva jak na kartáčcích, tak desce. Klasicky byly zaoxidované, ale řešení na asi dvě minuty a jede dál
Světla svítí, vůle na podvozku nejsou, tak snad to dopadne
Jo a koroze... no špatný. Těch puchýřků na lemech, dveřích, hraně nad předním sklem je už fakt hodně, takže jsem rád, že letos už zimu vynechá. Ještě tedy zbývá dojednat u souseda stodolu.
..... jsem se zas rozepsal. Ale o škaredím a zlobivém ZRu se mu vůbec psát nechce. Bylo by to už na knižní vydání, tak nevím kdy mě políbí múza a začnu to sepisovat, ať taky vím, co jsem všechno udělal. Včera s AnderNem jsme zas odhalili další dvě hrůzy při společném workshopu.
Tedy... Na nový rok končí technická. Druhý týden v prosinci má výročí pojištění. Tak jsem rozhodl, že zkusím ve středu udělat STK a pak dám Labuťku odpočinout do depozitu, protože jsem propásl lhůtu na řádné vypovězení povka. Na jaře, respektive jak bude potřeba dle okolností, založím nové pojištění, ale už jen sezónní. A to proto, že jako daily car bude sloužit zatím moc zlé a zlobivé a nemilé ZRo. Labuťka se tedy po deseti letech v službě pro moji velebnost konečně dostává do zaslouženého odpočinku a začne si snad užívat důchodu
Příprava na STK proběhla tak, že jsem přezul na zimní plecháče, kde mám z loňska ještě luxusní Micheliny. Zároveň jsem kontroloval brzdy, které se loni dělaly krom zadních kotoučů komplet. Materiál se zdá být všude v pěkném stavu. Jen na levém zadním třmenu, kde jsem loni měnil píst, manžety, tak manžety na čepech úplně rozsypané. No tak rozpadlé jsem to ještě nikdy neviděl. Jen si nejsem jistý, jestli to byly nové manžety, nebo jsem nechával původní. Každopádně jsem je vyměnil za jakési zachovalé a naštěstí tím, že se moc nejezdilo, tak čepy nestihly zareznout. Ale setrvává problém s nevracející se pákou ručky. Ten píst jsem loni měnil kvůli tomu, že jsem myslel, že to je kvůli orezlému pístu, ale evidentně není. Asi je vyrezlý vnitřní mechanismus. Sice bych asi měl druhý třmen, kde je funkční, ale zase v něm není píst, tak bych to musel přehodit, ale na to nemám čas a chuť. Tak jsem zvnějšku páku a pružinu vyčistil, namazal a pružinu zdeformoval tak, aby byla víc napružená. Pak jsem ještě do mezery mezi pružinu a vnitřní matici dal kousek měděného plechu, aby se pružina víc předpínala. Ve výsledku je to citelně lepší, sic bohužel ne dokonalé. Ale na STK by to mělo stačit.
Co budu trošku na trní, tak emise. Jak jsem možná kdesi zmínil, na ventilech jsou po smrti gufera asi v důsledku několika přehřátí motoru při problému s těsněním pod hlavou. Když auto stojí, tak celkem dost oleje stéká po dříku ventilů do kanálů a pak všude možně včetně svodů, z kterých olej prolíná i ven kolem těsnění a tak jsou svody zvenku i blok motoru pěkně poslintané olejem. Když nastartuji, tak je to jak dýmovnice a musí se ujet hodně kilometrů, než se to vypálí. Pak už to nijak moc znát není. Do druhého dne toho nenateče tolik, aby to byla nějaká hrůza. Takže teď to musím do středy trošku projet a budu doufat, že se to dobře pročistí a na emisích to neuškodí. Doufám, že mi to neodprásklo katalyzátor. No a pak, jak bude auto v depozitu, tak asi budu muset dát opět hlavu dolů a udělat gufera. Dám jen nové elastomerní těsnění a šmitec. Možná příležitost si to celé spáchat sám a konečně se naučit tenhle servisní úkon, který jsem sám nikdy nedělal
Jinak jsem prošel kde co, klakson troubí jen jeden (snad neva) - už jsem ho měnil snad třikrát a vždycky ten jeden zdechne. Pak jsem zjistil, že nefunguje pravé servo zvedání světel. Stačilo ho rozloupnout a šmirglem očistit kontakty uvnitř serva jak na kartáčcích, tak desce. Klasicky byly zaoxidované, ale řešení na asi dvě minuty a jede dál
Světla svítí, vůle na podvozku nejsou, tak snad to dopadne
Jo a koroze... no špatný. Těch puchýřků na lemech, dveřích, hraně nad předním sklem je už fakt hodně, takže jsem rád, že letos už zimu vynechá. Ještě tedy zbývá dojednat u souseda stodolu.
..... jsem se zas rozepsal. Ale o škaredím a zlobivém ZRu se mu vůbec psát nechce. Bylo by to už na knižní vydání, tak nevím kdy mě políbí múza a začnu to sepisovat, ať taky vím, co jsem všechno udělal. Včera s AnderNem jsme zas odhalili další dvě hrůzy při společném workshopu.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tak sláva hurá, žijeme další dva roky
Na emisích v podstatě bez problému. Jen se mu moc nelíbila moje schválně nechaná drobná fuka ve spoji mezi středovým a zadním dílem, která mu komplikovala měření. Nechávám ju tam proto, že ní vyteče zkondenzovaná voda, když auto odstavím a ta mi pak nesežere středovou trubku. Hodně vody z tama vždycky vyteče. No ale jinak hodnoty jak z výroby Ten olej jsem tedy vypálil dostatečně
Na technické podvozek dobrý, jasan, jeto tam už celkem olezlé korozí, ale nic tragického. Zadní brzdy ok, přední se musely chvilku zahřát, aby se srovnaly, ale tak to bude tím, že se s tím moc nejezdí. No ale na ručku už jsem musel aplikovat na mechanika notnou dávku diplomacie a psích očí. Ta levá strana, se kterou už nějaký ten rok bojuji, že se nechce pořádně vracet, tak tam je ten mechanismus už asi po smrti. Pravá strana ještě jakš takš nějakou sílu měla, soc na hraně, ale ta levá byla hodně marná. A to jsem tam měnil píst, je to promazané, ale uvnitř je to asi vyžvejkané, tak tím si podepsal rozsudek smrti. Mám celkem pěkný třmen z Kupéčka, kde byl zarezlý píst, tak to přehodím do něj a basta. Tam by ten mechanismus měl být lepší.
Jako na žádném z aut ta ručka nefunguje tak, že bych třeba zablokoval kola. Permanentně s tím jsou problémy... bych to nominoval na jedno z největších kurvítek na rovercích. Ještě že se to dá hodit na to, že je to dědictví po Hondě
Ale tak tím, že auto jde do depozitu a mělo by již sloužit jen svátečně a sám za sebe říkám, že to řešit budu, tak přimhouřil oči a pryč jsem odjel s papírem. Jo a jako posledně, tak tentokrát se mi při odjezdu nic neurvalo
Tedy zítra jdu odevzdat SPZ a zbývá najít nějaký zimní pelíšek
Na emisích v podstatě bez problému. Jen se mu moc nelíbila moje schválně nechaná drobná fuka ve spoji mezi středovým a zadním dílem, která mu komplikovala měření. Nechávám ju tam proto, že ní vyteče zkondenzovaná voda, když auto odstavím a ta mi pak nesežere středovou trubku. Hodně vody z tama vždycky vyteče. No ale jinak hodnoty jak z výroby Ten olej jsem tedy vypálil dostatečně
Na technické podvozek dobrý, jasan, jeto tam už celkem olezlé korozí, ale nic tragického. Zadní brzdy ok, přední se musely chvilku zahřát, aby se srovnaly, ale tak to bude tím, že se s tím moc nejezdí. No ale na ručku už jsem musel aplikovat na mechanika notnou dávku diplomacie a psích očí. Ta levá strana, se kterou už nějaký ten rok bojuji, že se nechce pořádně vracet, tak tam je ten mechanismus už asi po smrti. Pravá strana ještě jakš takš nějakou sílu měla, soc na hraně, ale ta levá byla hodně marná. A to jsem tam měnil píst, je to promazané, ale uvnitř je to asi vyžvejkané, tak tím si podepsal rozsudek smrti. Mám celkem pěkný třmen z Kupéčka, kde byl zarezlý píst, tak to přehodím do něj a basta. Tam by ten mechanismus měl být lepší.
Jako na žádném z aut ta ručka nefunguje tak, že bych třeba zablokoval kola. Permanentně s tím jsou problémy... bych to nominoval na jedno z největších kurvítek na rovercích. Ještě že se to dá hodit na to, že je to dědictví po Hondě
Ale tak tím, že auto jde do depozitu a mělo by již sloužit jen svátečně a sám za sebe říkám, že to řešit budu, tak přimhouřil oči a pryč jsem odjel s papírem. Jo a jako posledně, tak tentokrát se mi při odjezdu nic neurvalo
Tedy zítra jdu odevzdat SPZ a zbývá najít nějaký zimní pelíšek