Zas chápu, že když jde o orientační rally, kde se má fakt seriózně vyhodnotit výkon, tak to jinak moc asi udělat nejde. Potíž je v tom, že jakmile někdo zakufruje, tak už nemá časově dost rezervu na to stíhat itinerář a málo kdo udrží soutěžní endorfin na uzdě tak, aby dál pokračoval podle předpisů. Tzn. je to o důvěře mezi organizátorem a soutěžícími, ale v dnešní době bych se trošku bál, protože i kdyby se našel jen jeden, který pojede jak urvanej z řetězu a způsobí nějakou nepříjemnost, tak co pak... ostuda, průšvih, handrkování se s policií a tak snad to máš ošetřené tak, že před startem každá posádka podepisuje prohlášení, že si je vědoma toho, že musí dodržovat předpisy a musí se chovat tak a tak.
Řekl bych že z těchto důvodů se orientační rally kolegů miníkářů začaly dělat tak, že je to časově hodně naddimenzované a trasou uspořádané tak, aby se jelo opravdu výletní tempo. A popravdě ve finále si tu soutěž pak užijí všichni, protože stihnou vidět co je okolo, nemají černé svědomí z porušování předpisů a ještě se stihne v průběhu poklábosit, což by se tedy nemělo

Tak trošku si myslím, že za socialismu tenhle formát motoristické soutěže byl bezpečně realizovatelný, ale dnes, při tom provozu a výkonech aut, to vidím trošku skepticky

A nemluvím jen jako teoretik... něco orientačních rally už jsem jel, dokonce rodičové kdysi tyhle soutěže vyhrávali s Trabantem

Tak jen navazuji na postřehy AnderNa...
Honzo, nemáš víc takových postřehů na zmírnění tempa?