MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 01, 2017 8:35

Nadešel čas založit téma a postupně se tu rozepsat, jak to s tímto autem bylo. Jako že toho bylo hodně, auto mě stálo kromě nesmyslných peněz i nemalé nervy. Ale protože se zdá, že si to tak nějak sedlo a moje naštvanost mírně opadla, tak musím hodit na "papír" co všechno se na autě řešilo dokud to mám v hlavě. Rozhodím to tu do několika příspěvku, tak tento první věnuji...

Foto:
HDR2.JPG
HDR1.JPG
HDR3.JPG
HDR4.JPG
Výrobní specifikace:

vin_sequence 660917
off_assembly_date Wednesday, 8th May 2002 @ 15:21:34
model ZR
variant 160
num_doors 3
paint_code LQW
sales_model_derivative_desc MG ZR 160 3 Door 1.8vvc 160ps
sequence_number 1
home_export EXPORT
cicode M3053
country ITALY
exterior_paint Anthracite Metallic
interior_trim Ash / Red / Green - Red Insert
engine KSER 1800vvc 160 Bhp
trimlevel M2
bodytype 3DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year INTRO

Současná konfigurace:

... kromě standardu...
+ Polyuretanové silentbloky na předních podélných ramenech v přední nápravnici, silentblok pod kulisou řazení
+ Upgrade kardanu řazení od Šeby
+ Převodovka se samosvorným diferenciálem Torsen (z Rover 620 Ti)
+ Odlehčený setrvačník TTV Racing
+ Nerezový zadní díl výfuku Janspeed XPower + vybroušené sváry ve vstupech svodů
+ Lehčí 17" kola Enkei WAKASA - barva titanová lesklá (na zimu origo 16")
+ Vrtané kotouče nevím jaké - jdou do šrotu, protože to jsou nějaké nefunkční šmejdy

Aktualizovaná konfigurace (stav k 27.6.2024):
+ Trojblik
+ Vyjma výparníku vykuchaná klima, tedy kratší řemen a pouze alternátor
+ Vyhřívání sedačky řidiče - mojí zadele :-) (mám v zimě rád teplo na záda)
+ Opletené brzdové hadice HEL
+ Polyuretany v předních příčných ramenech a v uložení stabilizátoru.
+ Přepínání mezi dvěmi mapami skrytě přes tlačítko klimatizace. Jedna mapa origo, druhá původní nějak upravená, mnou upravená s připrdnutím do výfuku :-) a zvýšeným volnoběhem.
+ Kouřová přední směrová světla
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 01, 2017 8:36

... zde bude...

Jak to bylo s koupí a v jakém stavu bylo auto:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 01, 2017 8:36

... zde bude...

Co vše se na autě doposud udělalo:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 335
Registrován: stř kvě 27, 2015 10:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od se_ky » sob dub 01, 2017 15:30

To mi ty tvé úpravy budeš muset všechny vysvětlit páč vůbec nerozumím krom kol a výfuku na co jsi tohle všechno dělal :-) :shock:
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob dub 01, 2017 20:27

Kola, výfuk a odlehčený setrvačník tam byl, když jsem to koupil. Ještě tam byla ta 65mm škrtící klapka, která musela ven. No a polyuretany a převodovku se samosvorem jsem přesypal z Kupéčka.
Výfuk je opravdu luxusní - s origo katem a standardním středem s tlumičem to má takový hodně decentní brumlavý zvuk. Kdybych chtěl trošku drsnější zvuk, tak mám ještě střed bez tlumiče. Kola jsou o něco lehčí, než origo 17", jsou moc pěkný, ale bohužel dvě už celkem hnusně olézají. Myslím, že mají ET 40, tak je auto trošku rozkročený. Lehký setrvačník je pro můj jízdní styl fajn věc. Jezdím cestičkami, kde velice málo jedu setrvale konstantní rychlostí, takže lepší pružnost motoru opravdu vítám. Nejvíce je to znát při akceleraci z menších rychlostí.
Samosvor je návykovka... bohužel se mi zatím zdá, že s podvozkem RFa si ho neužiju tolik, co v Kupéčku.

Jinak letmo... dnes jsem vyměnil přední vrtané nesmyslné brzdy za nové kotouče a desky ATE, nalil Millers Oil NanoDrive 10W40 ;-) (mňami mňam) a přezul na letní... Zadní kotouče budu muset objednat i s deskami, protože ty dělají největší kravál.
Většinu dne jsem makal na Kupéčku, abych ho dal do provozuschopného stavu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát zář 01, 2017 20:04

Nikdy...... NIKDY!!!! ... nekupujte auto s písmenem U v SPZ. Tedy aspoň ne od někoho, kdo nebyl dlouhodobým majitelem.
Nevím kdy budu mít nervy na to sem vypsat celý seznam prasečin napáchaných na tomhle autě.
Zítra se chystám odkrýt další hromadu míst parádně zamaskovaných silikonem.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pát zář 01, 2017 20:20

Napinas mne jak maly trenky ;)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát zář 01, 2017 20:32

Omlouvám se.... vždy jsem se tu rozepisoval, ale u tohohle auta jsem se tak vypekl, že na to prostě nemám síly o tom, jaký je to děs, nějak detailně psát. Auto bude muset odsloužit ještě aspoň 4 roky a pak ho bez milosti rozeberu, protože k němu nezískávám žádný vztah tím, jak mě neskutečně seje..
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » sob pro 09, 2017 17:37

Tak budu potřebovat radu kdo kde a jak mi to svaří. Zjistil jsem, že puknul ze dvou třetin svár mezi katalyzátorem a výstupní trubkou. A běžným COčkem to nepůjde svařit, protože výstupní trubka je v originálu z nerezi (magnet na ni nechytá, kdežto na katalyzátor ano). Na prd je to, že vyndat ten díl je dost vopruz kvůli tomu, že budu muset oddělat sedačku, abych vypojil zadní lambdu :roll:
Chápu že tomu dílu nedělá dobře to, že nemá klasický vlnovej a navíc to dostává celkem prdy od toho, jak mám odlehčený setrvačník a motor sebou v reakci na plyn dost škube.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2369
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od lenham3 » sob pro 09, 2017 22:41

Normalně CO ckem to taky pujde,ale nejlepe Corgonem ne argonem

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od JK Mini » ned pro 10, 2017 17:23

Vařiljsem čstej nerez taky normál COčkem a vaří se to pěkně.Jen to pořádně očistit. list:
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned pro 10, 2017 18:45

No se sousedem jsme to zkoušeli a děsně to prskalo a nechytalo se to. Jenže víš jak.... zkoušeli jsme to dole pod autem s odpojeným středovým dílem (budiž blahoslaveny nerezové šrouby a matice :-)) a timhle dílem svěšeným mírně dolů v rámci toho, co dovolil kloub pod svody. Takže přístup na prd, kosa jak prase (bo venku v průjezdu do dvora). Předpoklad byl takový, že to bude šup šup a nebyl na to čas. Tak jsem akci ukončil.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon led 08, 2018 13:23

V sobotu bylo teplíčko, tak byly příhodné podmínky první díl s katem vymontovat. Na původním díle s vevařeným druhovýrobním katem jsme zavařili dírky ve svárech, kterýma to sálo vzduch (proto to taky možná kdysi ukazovalo chybu na lambdě) a šoupl jsem ho tam. Zdá se, že první lambda je OK, tak to je hlavní. Druhou mám nezapojenou, protože má ušmiklý drát, ale dočasně to ničemu nevadí. S tímhle katem to má takový ostřejší zvuk, hůř to asi nejede, jestli ne spíš lépe :-D Origo díl je u švagra, který mi prasklý svár zavaří a třeba na jaře to zase vyměním.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř dub 18, 2018 19:20

Tak jsem měl dneska volný den a tak možnost se pověnovat i ZRu. V první řadě jsem očistil brzdové kotouče, na kterých mi ohnila přes zimu barva na unašeči a začaly hnít. Ošmirgloval jsem a natřel hammeritkou. Tak snad se to moc nespálí. Nemám rád, když je to ohnilé, tak takto jsem spokojen ;-)
Dále jsem barvou a štětečkem zamaloval poškrábaný zadní nárazník, který jsem v zimě ohobloval o betonový sloupek plotu. Tak takto tam aspoň nesvítí ve škrábancích šedý základ. Časem to ještě rozbrousím a rozleštím a peču na to :-)
Prošel jsem podvozek, jestli tam nejsou vůle. Objevil jsem jen to, že se roztekla guma uložení stabíku. Na stabík stříká olej co sákne z převodovky a po něm stéka na uložení. Gumu jsem vyměnil a uložení jsem vyvložkoval měděným plechem, abych zmenšil vůli.
No a Vojtík mi zase šlapal pedál a pomohl mi propláchnout přední brzdy a odvzdušnit. No na jedné straně mi přišlo, že z tama letělo fest bublinek. Tak třeba to začne trošku brzdit :-)
Ještě mě čeká před MiniRaceDay vyměnit olej. Šoupnu tam průchozí středový výfuk, ať je prča :-) a polaboruju s jiným boxem sání. A pořád špekuluji jak snížit zadní podvozek. Na okruh je to koza vysoká.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Pítrs » pát dub 20, 2018 6:59

Ahoj.
Co pneumatiky, věrně slouží? Jsi s nimi spokojen?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět