2.0 V6 Nefungují klapky v sání. Kde je problém...? Vyřešeno
2.0 V6 Nefungují klapky v sání. Kde je problém...? Vyřešeno
Zdravím a potřebuji trochu pomoc s nasměrováním, kde hledat problém...
Přivezl jsem Teď jednu 75, a má problém s VIS... a svítí na palubce ikonka diagnostiky
Oba dva servomotory vůbec nereagují a ani se nepokusí o zavrčet při otočení klíčkem...(tedy jestli to mají udělat)
Chci se optat, kde a co dává signál servomotorům aby fungovaly...?
P.S. Klapky jdou ručně krásně lehce zavírat/otvírat a jsou bez vůle...
Předem Děkuji za případné odpovědi...
Přivezl jsem Teď jednu 75, a má problém s VIS... a svítí na palubce ikonka diagnostiky
Oba dva servomotory vůbec nereagují a ani se nepokusí o zavrčet při otočení klíčkem...(tedy jestli to mají udělat)
Chci se optat, kde a co dává signál servomotorům aby fungovaly...?
P.S. Klapky jdou ručně krásně lehce zavírat/otvírat a jsou bez vůle...
Předem Děkuji za případné odpovědi...
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Ahoj....
No je to úplně jednoduché. VIS motorky máš po smrti. Tzn. buď zrepasovat a nebo vyměnit za funkční.
Běžná obecná diagnostika jako Delphi apod. nebo TOAF umí spustit test VISu.
No je to úplně jednoduché. VIS motorky máš po smrti. Tzn. buď zrepasovat a nebo vyměnit za funkční.
Běžná obecná diagnostika jako Delphi apod. nebo TOAF umí spustit test VISu.
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Jinak to kdy a jak se má která klapka otevřít je řízenou vlastní mapou, která bere v potaz otáčky motoru a míru otevření klapky sání. Po nastartování se klapky nemají pohybovat.
-
- Příspěvky: 1468
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
V lepším případě budou u motorků přepálený cestičky na plošňáku, v horším spálený motorky.
Jinak tady je rychlej a jednoduchej test:
viewtopic.php?f=43&t=9067&hilit=vis+test
Jinak tady je rychlej a jednoduchej test:
viewtopic.php?f=43&t=9067&hilit=vis+test
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Pánové Děkuji moc za rady a postřehy... Včetně odkazu na zkoušku Vis...
Jakmile se k tomu dostanu, tak to zkusím a budu pídit po příčinách...
Jakmile se k tomu dostanu, tak to zkusím a budu pídit po příčinách...
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Pro upřesnění...
Zdrojem problémů jsou dvě příčiny:
1. Studené spoje na nožkách mikrospínačů v důsledku jejich špatné fixace v desce jen pomocí pájeného spoje. Stačí to tedy na nožkách propájet a případně mikrospínače ještě k desce připevnit malými vruty do plastu, pro které tam paradoxně jsou připravené otvory.
2. V důsledku zanášení vnitřku serva olejem a se v motorcích na komutátoru postupně propojí plošky směsí oleje a prachu z uhlíků, respektive karbonu. Tím dojde k postupnému zhoršování účinnosti motorku a nakonec až k jeho zkratu, což způsobí ono propálení cestičky. Tedy, nestačí v takovém případě jen cestičky propájet, ale je nutné motorek vyměnit. Případně se dá prostříknout čističem brzd a externě na nabíječce ho projet a přitom měřit, jestli se mu proud sníží na nějakou slušnou mez. V krajní situaci se dá motorek rozebrat a velice opatrně skalpelem proškrábnout mezery mezi ploškami komutátoru. Ale většinou ten komutátor v důsledku zkratu bývá seškvařený.
Motorky se dají koupit, jen je potřeba si pohlídat na kterou stranu točí. Pak je možné propájet cestičky a zkontrolovat, jestli v důsledku zkratu nešlusly diody, které na desce jsou také.
Osobně bych pak doporučoval zaslepit ventilaci serva, kterou se tam právě dostává onen olej.
Zdrojem problémů jsou dvě příčiny:
1. Studené spoje na nožkách mikrospínačů v důsledku jejich špatné fixace v desce jen pomocí pájeného spoje. Stačí to tedy na nožkách propájet a případně mikrospínače ještě k desce připevnit malými vruty do plastu, pro které tam paradoxně jsou připravené otvory.
2. V důsledku zanášení vnitřku serva olejem a se v motorcích na komutátoru postupně propojí plošky směsí oleje a prachu z uhlíků, respektive karbonu. Tím dojde k postupnému zhoršování účinnosti motorku a nakonec až k jeho zkratu, což způsobí ono propálení cestičky. Tedy, nestačí v takovém případě jen cestičky propájet, ale je nutné motorek vyměnit. Případně se dá prostříknout čističem brzd a externě na nabíječce ho projet a přitom měřit, jestli se mu proud sníží na nějakou slušnou mez. V krajní situaci se dá motorek rozebrat a velice opatrně skalpelem proškrábnout mezery mezi ploškami komutátoru. Ale většinou ten komutátor v důsledku zkratu bývá seškvařený.
Motorky se dají koupit, jen je potřeba si pohlídat na kterou stranu točí. Pak je možné propájet cestičky a zkontrolovat, jestli v důsledku zkratu nešlusly diody, které na desce jsou také.
Osobně bych pak doporučoval zaslepit ventilaci serva, kterou se tam právě dostává onen olej.
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Pánové Mnohokrát děkuji za rady a hlavní díky patří Trundovi... který dokázal popsat problém.
Čili, mě už nezbylo nic jiného, než se na možné příčiny zaměřit.
Oba servopohony Balance/Power se mi podařilo dát zase do pořádku a je znát, že auto od spodních otáček jde plynule za plynem... Kdežto dříve tam bylo takové to prázdno....
V mém případě jsem odhalil u obou servopohonů studenné spoje a jeden měl špatný čidlo.
Čili, mě už nezbylo nic jiného, než se na možné příčiny zaměřit.
Oba servopohony Balance/Power se mi podařilo dát zase do pořádku a je znát, že auto od spodních otáček jde plynule za plynem... Kdežto dříve tam bylo takové to prázdno....
V mém případě jsem odhalil u obou servopohonů studenné spoje a jeden měl špatný čidlo.
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Co pak Trunda, věřím tomu, že když bych ho v noci vzbudil a chtěl po něm vyjmenovat součástky motoru, tak to ze sebe vysype aniž by otevřel oči.ketzll píše:Pánové Mnohokrát děkuji za rady a hlavní díky patří Trundovi... který dokázal popsat problém.....
Díky za takový lidi
Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?
Ale prosím tě... jsou tu mnohem znalejší a zkušenější lidi. Jen nemají prostor pro to sem psát