snímače teploty, kde ichnajdem?
snímače teploty, kde ichnajdem?
Zdravim pani a mozno aj damy nejake, chcel by som sa len opytat,kde najdem dalsie snimace teploty, jeden jehned pri alternatore, ten som vymenil a stale nic, pri zohriati stale skapina motor samovolne. vraj su niekde este dva snimace, ak mozete, poradte,Dakujem.
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
Ahoj a vítej.... možná jsi nám zapomněl sdělit, jaký motor máš v autě
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
jasne,je to naftak 77kw
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
Dokonca som zistil, ze je to rok vyroby 1999:D poradte prosim s tymi snimacmi, alebo budem vdacny aj za nejaku schemu/manual, od ktorej sa budem vediet odpichnut.dakujem
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
Nezdá se mi, že by to bylo čidlem teploty vody... ale dieselům nerozumím.
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
dDiky, hm z tohoto som aj ja jelen. asi naj bude dat cerpadlo repasovat. ajkedktomu som chcel pristupovat ako poslednom.moze to byt napr. aj v i.mobilizery? mimochodom, neviete mi niekto odporucit repas cerpadla?ze kam ho poslat? lebo co som volal tak dva krat ma odmietli, ze vraj na rover repas cerpadla nerobia
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
Zdravím,
diesel v šestistovkách má tyto čidla teploty:
- čidlo teploty vzduchu - umístěno na hliníkové komoře na konci potrubí sání, odkud se napojují jednotlivé válce, zboku vlevo (od pojistkového boxu)
- čidlo teploty chladicí kapaliny 1 - na domečku na výstupu z motoru k termostatu/chladiči, zepředu vlevo, připojení dvoupólovým konektorem - poskytuje údaj řídicí jednotce
- čidlo teploty chladicí kapaliny 2 - na domečku na výstupu z motoru k termostatu/chladiči, zepředu vlevo, připojení jednopólovým konektorem - poskytuje údaj palubnímu teploměru
Jedno z těchto dvou je to, jak je popisováno u alternátoru, že bylo měněno.
- čidlo teploty oleje - na bloku olejového čerpadla a filtru, na spodní levé části motoru, přístupné shora vlevo za motorem (tamtéž je i konektor), nebo lépe podběhem pravého předního kola
shora vyjmenované jsou v principu čidla na bázi termistoru, tedy s plynule proměnným elektrickým odporem v závislosti na teplotě.
Pak jsou ještě čidla, přesněji teplotní spínače, což jsou prvky na bázi bimetalického mžikového spínače. Mají jenom dva stavy - sepnuto nebo rozepnuto, podle teploty.
Dva takovéto spínače jsou na chladiči, nahoře vlevo a řídí chod ventilátorů.
Pozice čidel jsou popisovány z pohledu stojíc před otevřenou kapotou čelem k motoru.
Jak se přišlo na souvislost teplotních čidel se zhasínáním motoru po ohřátí?
Jeví se mi to sice jako problém s elektronikou, ale nezdá se mi, že by některé vadné čidlo přímo způsobilo vysazení motoru.
Schémata elektroinstalace jsou dostupné např. v RAVE ROVER.
Čerpadlem na repas se rozumí vstřikovací čerpadlo? Ta závada by mohla být samozřejmě i v čerpadle, stejně tak ale i v řídicí jednotce nebo i zmiňovaném imobilizéru. Ale než to nějak naslepo zkoušet metodou pokus omyl doporučuji před tím diagnostiku.
A jinak repas vstřikovacího čerpadla na šestistovku by měl být schopen udělat každý, kdo se alespoň trochu v čerpadlech vyzná. Kdyby totiž věděli, že je to BOSCH EDC VP 37, stejné jako třeba v prvních Oktávkách, možná by měli jinou odpověď.
diesel v šestistovkách má tyto čidla teploty:
- čidlo teploty vzduchu - umístěno na hliníkové komoře na konci potrubí sání, odkud se napojují jednotlivé válce, zboku vlevo (od pojistkového boxu)
- čidlo teploty chladicí kapaliny 1 - na domečku na výstupu z motoru k termostatu/chladiči, zepředu vlevo, připojení dvoupólovým konektorem - poskytuje údaj řídicí jednotce
- čidlo teploty chladicí kapaliny 2 - na domečku na výstupu z motoru k termostatu/chladiči, zepředu vlevo, připojení jednopólovým konektorem - poskytuje údaj palubnímu teploměru
Jedno z těchto dvou je to, jak je popisováno u alternátoru, že bylo měněno.
- čidlo teploty oleje - na bloku olejového čerpadla a filtru, na spodní levé části motoru, přístupné shora vlevo za motorem (tamtéž je i konektor), nebo lépe podběhem pravého předního kola
shora vyjmenované jsou v principu čidla na bázi termistoru, tedy s plynule proměnným elektrickým odporem v závislosti na teplotě.
Pak jsou ještě čidla, přesněji teplotní spínače, což jsou prvky na bázi bimetalického mžikového spínače. Mají jenom dva stavy - sepnuto nebo rozepnuto, podle teploty.
Dva takovéto spínače jsou na chladiči, nahoře vlevo a řídí chod ventilátorů.
Pozice čidel jsou popisovány z pohledu stojíc před otevřenou kapotou čelem k motoru.
Jak se přišlo na souvislost teplotních čidel se zhasínáním motoru po ohřátí?
Jeví se mi to sice jako problém s elektronikou, ale nezdá se mi, že by některé vadné čidlo přímo způsobilo vysazení motoru.
Schémata elektroinstalace jsou dostupné např. v RAVE ROVER.
Čerpadlem na repas se rozumí vstřikovací čerpadlo? Ta závada by mohla být samozřejmě i v čerpadle, stejně tak ale i v řídicí jednotce nebo i zmiňovaném imobilizéru. Ale než to nějak naslepo zkoušet metodou pokus omyl doporučuji před tím diagnostiku.
A jinak repas vstřikovacího čerpadla na šestistovku by měl být schopen udělat každý, kdo se alespoň trochu v čerpadlech vyzná. Kdyby totiž věděli, že je to BOSCH EDC VP 37, stejné jako třeba v prvních Oktávkách, možná by měli jinou odpověď.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
tak konecne odpoved hodna majstra... vrele diky, z tohoto sa uz da nieco riesit. takze asi fakt diagnostika, ono uz som bol na asi dvoch, a neporadili si s tym, resp. nemali moznost navolit znacku Rover. a kedze je auto nepojazdne, je to "ponekud osemetna situace". no nic, idem skusat dalej. zbavit sa ho nechcem pre mozno banalnu chybu, lebo som si ho fakt velmi oblubil. v nicom podobnom pohodlnom som doposial asi nesedel a o konkurentov ako octavia, pasat alebo bmw moc nestojim. TO MA KAZDY
Re: snímače teploty, kde ichnajdem?
Diagnostiku originál a nejlépe se domluvit s někým z odborníků tady z klubu. Jinak to je případ, kdy výjimka potvrzuje pravidlo - závadami tohoto druhu opravdu šestistovky houfně netrpí. Ano, není to konfekce, takže už třeba proto by bylo škoda to neopravit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R