Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » úte říj 03, 2017 10:07

Zdravím,
pokud už to tu někde je, tak se omlouvám, ale bohužel se mi nepodařilo to najít.

Mám Rovera 416Si 82kw. Poslední dobou se mi občas (nepravidelně) stává, že když při jízdě vyšlápnu spojku otáčky spadnou hluboko pod běžné otáčky na volnoběh a to někdy až tak, že auto chcípne, někdy se jen "zakucká". Při volnoběhu jsou otáčky v normálu jak při studeném motoru (+/-1100) tak i při ohřátem motoru (+/-900) a nekolísají. Netušíte někdo, čím by to mohlo být?

Předem díky za případné tipy. Roowi
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Trunda » úte říj 03, 2017 10:45

Tak hledej volnoběžný ventil... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » úte říj 03, 2017 11:54

Je fakt, že rozebrané jsem to neměl, ale tomu ventilku jsem to nepřisuzoval, podle toho co jsem našel tady, protože se spíš řeší, že zůstává zaseklý na nějaký nestandartních otáčkách. Mně se děje to, že otáčky jsou v pohodě, ale občas (cca 2 z 10) se stane, že místo aby s klesáním skončili na těch cca 900 padají dál až třeba na 200 a někdy se to "zakucká" a srovnají se tak jak to má být a někdy už to neutáhne a motor chcípne i během jízdy. Během volnoběhu už se pak nic neděje, otáčky se zdají být stabilní jak podle otáčkoměru tak pocitově - motor neškube.
Above all it's a Rover

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Hombre » úte říj 03, 2017 14:08

No to právě může být tím volnoběžným ventilem, když otáčky klesají z vysokých na volnoběh, tak je zavřený a asi při 1200 se má ten ventil otevřít, aby to nechcíplo, ale nestihne to, protože je poškozený, nebo zanesený špínou.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » úte říj 03, 2017 15:41

Dobrá, mrknu na to až budu mít chvíli čas. Díky za objasnění, pánové :))
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » pon říj 09, 2017 7:55

Tak jsem to o víkendu vyčistil včetně klapky a musím uznat, že to teda bylo řádně zasviněné. Po pár desítkách kilometrů to ale vypadá, že to není ono, příjde mi to pořád stejné. Nějaké další nápad, čím jiným by to mohlo být, nebo bude nutné vyměnit ten volnoběžný ventil?
Zvláštní je, že otáčky padají pod úroveň volnoběhu pouze při jízdě a jen při ohřátem motoru, při zvýšených otáčkách se studeným motorem se to neděje a při "tůrování" na volnoběch se to taky neděje a to ani za tepla.
Above all it's a Rover

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Hombre » pon říj 09, 2017 8:03

A co ten volnoběžný ventil, neprotáčí se ten kužel v tom motorku? Měl jsi kužel venku a vyčistil jsi i závit?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Trunda » pon říj 09, 2017 8:03

Vyresetoval jsi škrtící klapku? (pateré našlápnutí pedálu)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » pon říj 09, 2017 8:20

Hombre: Kužel jsem venku neměl, vyčistil jsem jen to kam zajíždí a jeho "špičku", byl jsem sám a na složení je prý potřeba dvou. Na hřídelce se neprotáčí, i když malinkou vůli má, to je ale dle předchozích příspěvků, co jsem k tomu tématu našel, v pohodě.

Trunda: Tak teď si nejsem jistý. Po opětovném připojení poťáku klapky a volnoběžného ventilu se dělo všelicos s otáčkami, ale párkrát jsem to prošlápnul, chcípnul a pak se to srovnalo. Kdybych jí nevyresetoval, mohlo by se to projevovat tím, co to dělá?
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » pon říj 09, 2017 8:24

Ještě jsem se díval do "servisky" co si píšu a svíčky tam budou 4 roky a cca 35tis. km. Možná je to blbost, ale nemohlo by to mít souvislost?
Above all it's a Rover

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Hombre » pon říj 09, 2017 9:10

No nevím, svíčkama to spíš nebude. Abys mohl úplně vyloučit závadu volnoběžného ventilu, je třeba dočista vyprat ten závit kam to zajíždí a namazat čistým tukem bez smetí. Může se to sekat zrovna v tom závitě nebo drážce kvůli nějaké nečistotě. A co si pamatuju u svého, dělalo to rovna to samé a po důkladném vyčistění byl až do konce klid.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » pon říj 09, 2017 9:15

Oukej, než se budu pouštět do dalšího mrknu ještě jednou na ten ventil a rozeberu ho úplně, ať je tam 100% jistota.

Tak ještě jednou díky za nasměrování.
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Trunda » pon říj 09, 2017 9:22

Ale udělej pak to pateré našlapání plynu.... návod už tu je xkrát...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » pon říj 09, 2017 9:54

Trundo, už jsem na ten návod koukal, tak to udělám hned jak dorazím z práce. Díky
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 18:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416Si - přílíš nízké otáčky

Příspěvek od Roowi » stř říj 11, 2017 7:36

Tak včera jsem ten ventil měl rozebraný komplet. První co mě překvapilo, že ten závit byl docela čistý (sice suchý, nenamazaný, ale čistý), ale i tak jsem ho celý odmastil, otřel a namazal čistou teplu-odolnou vazelínou. Druhé překvapení bylo při skládání toho ventilu. Ven šel dobře, otevřel jsem ho, zapnout a vypnout klíček, kužel vyjel a bylo, ale zpátky když jsem zapnul klíček kužel zajel jenom o cca 1mm, takže jsem to musel asi 5x opakovat - připojit, zapnout klíček, odpojit, vypnout klíček, připojit, zapnout klíček.... aby ten kužel postupně "naskákal" zpět do pouzdra. Pak jsem udělal kalibraci té klapky, jak psal Trunda, pro jistotu 2x :)

No a dneska ráno jsem jel autem do práce (cca 20km), abych to vyzkoušel, protože včera už jsem nějakou delší projížďku nestíhal. A žádné zlepšení se nekonalo. Všimnul jsem si, že když při neutrálu jen škrtnu o plynnový pedál cca +200 otáček, tak to taky nestihne vyrovnat na ty volnoběžné otáčky a je to tak tak, že to nechcípne.

Vypadá to pořád na ten ventil volnoběhu? Je normální to chování při skládání (že to skáče po milimetrech)?
Above all it's a Rover

Odpovědět